F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201620 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 302,271 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Nico Rosberg odniósł zwycięstwo w emocjonującym wyścigu o Grand Prix Australii – pierwszej rundzie tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1 – pokonując swego zespołowego partnera z Mercedesa – Lewisa Hamiltona oraz świetnie dysponowanego kierowcę Ferrari – Sebastiana Vettela.

Czerwony start sezonu

Pierwsza próba startu wyścigu nie doszła do skutku po tym, jak Daniił Kwiat zatrzymał swojego Red Bulla na prostej startowej w wyniku usterki elektryki. Po przejechaniu kolejnego okrążenia rozgrzewkowego, które wpłynęło na skrócenie dystansu wyścigu z 58 do 57 okrążeń, doskonały początek zaliczyli kierowcy Ferrari – Sebastien Vettel oraz Kimi Raikkonen wysunęli się na dwa pierwsze miejsca. Zupełnie inaczej start poszedł zdobywcy pole position – Lewisowi Hamiltonowi, który w zamieszaniu pierwszego zakrętu spadł na szóstą lokatę. Zespołowy partner Brytyjczyka – Nico Rosberg plasował się na trzeciej lokacie.

W drugiej połowie stawki pech dopadł Kevina Magnussena – Duńczyk przebił jedną z opon w swoim RS16, krótko po tym zjeżdżając na nieplanowany postój. Podczas gdy Vettel regularnie powiększał prowadzenie nad Raikkonenem i Rosbergiem, z tyłu trwała fascynująca walka pomiędzy przebijającym się na ósme miejsce Danielem Ricciardo i jadącym nieco gorszym tempem Nico Hulkenbergiem.

Hamilton powoli odrabiał straty i korzystając z DRS awansował przed Felipe Massę. Kolejnym zawodnikiem, jaki wkrótce pojawił się na horyzoncie trzykrotnego mistrza świata okazał się Max Verstappen. Kierowca ze Stevenage przyznał jednak swojemu inżynierowi, iż nie jest w stanie uporać się z prezentującym mocne tempo Holendrem w STR11. W odpowiedzi Mercedes podjął strategiczną decyzję o wydłużeniu o kilka okrążeń pierwszego stintu swego kierowcy.

Jako pierwszy na planowany postój zjechał Carlos Sainz, do którego bolidu założono miękką mieszankę. Niedługo po tym na podobny krok zdecydował się Mercedes w przypadku Rosberga – Niemiec opuścił aleję serwisową tuż przed nosem Nico Hulkenberga. Nieco wcześniej kibice mogli cieszyć się za to rywalizacją Valtteriego Bottas oraz Jolyona Palmera.

W przypadku Vettela Ferrari postanowiło założyć kolejny komplet supermiękkiej mieszanki. Zawodnik Scuderii wyjechał na tor rzutem na taśmę utrzymując się przed Rosbergiem. Czterokrotny czempion wkrótce przesunął się przed Hamiltona, który na siedemnastym okrążeniu zjechał na swój pierwszy postój jednocześnie z Raikkonenem. Niedługo później doszło do groźnie wyglądającego wypadku, w jakim wzięli udział Fernando Alonso oraz Esteban Gutierrez.

Podejmując próbę wyprzedzenia kierowcy Haasa na dohamowaniu do trzeciego zakrętu, Alonso najechał na tył bolidu VF-16, następnie uderzając o betonową ścianę i trafiając na żwirową pułapkę. McLaren Hiszpana wzbił się w powietrze, i obracając wokół własnej osi zatrzymał się dopiero na barierze z opon. Pomimo dramatycznych okoliczności zszokowany Alonso szybko opuścił roztrzaskany samochód i został przetransportowany na kontrolę medyczną. Ze względu na skalę incydentu i konieczność uprzątnięcia odłamków z toru, wyścig został przerwany na osiemnastym okrążeniu.

Strategiczna rozgrywka

Podczas restartu, do jakiego doszło po jednym okrążeniu pokonanym za samochodem bezpieczeństwa, czołówka stawki prezentowała się w następujący sposób: Vettel przed Rosbergiem i Raikkonenem, dalej Ricciardo, Verstappen oraz Sainz. Siódme miejsce należało do Hamiltona, za który czołową dziesiątkę uzupełniali Massa, Grosjean i Hulkenberg. Walki na torze nie kontynuował Haryanto, którego bolid MRT05 pozostał już do końca wyścigu w alei serwisowej.

Sam powrót do rywalizacji przebiegł nad wyraz spokojnie – Verstappen przymierzał się co prawda do zaatakowania Ricciardo na dojeździe do trzeciego zakrętu, ale ostatecznie, ze nie był w stanie przeprowadzić udanego manewru wyprzedzania. Podczas gdy Vettel przejeżdżał kolejne najszybsze okrążenie wyścigu oddalając się od Rosberga, Raikkonen skierował się alei serwisowej komunikując awarię samochodu. Po zatrzymaniu się na stanowisku Ferrari we wlocie powietrza bolidu SF16-H pojawił się ogień, szybko stłumiony przez obsługę toru. Mniej więcej na półmetku wyścigu sędziowie przekazali komunikat o analizowaniu przypadku Marcusa Ericssona, przy którego bolidzie mechanicy pracowali po przekazaniu sygnału 15 sekund. Niedługo po tym Szwed został ukarany przejazdem przez pit lane.

Jadący na szóstym miejscu Hamilton starał się awansować przed duet Toro Rosso, jednak juniorzy Red Bulla umiejętnie i skutecznie bronili swoich pozycji. Brytyjczykowi udało się przesunąć na piątą, a następnie czwartą lokatę dopiero po tym, jak zmagający się z pracą opon Sainz i Verstappen skierowali swoje bolidy do alei serwisowej, gdzie zostali wyposażani w pośrednią mieszankę.

W okolicach trzydziestego okrążenia Rosberg zaczął niwelować stratę do liderującego walce Vettela. W ciągu kilku minut stopniała ona z trzech do około 1,5s. Ku zaskoczeniu obserwatorów, pomimo pogarszającego się tempa Niemca, Ferrari nie zdecydowało się na szybkie ściągnięcie go na wymianę opon. Kiedy w końcu doszło do postoju (wymiana supermiękkich opon na miękkie), Vettel stracił około dwie sekundy przez problemy mechaników z odkręceniem lewego przedniego koła, powracając na tor przed Felipe Massą. Po wysunięciu się na prowadzenie, korzystający z pośrednich opon Rosberg znalazł się na najlepszej drodze do powtórzenia sukcesu z Melbourne z 2015 roku.

W środku stawki Palmer musiał z kolei bronić się przed dwoma bolidami Toro Rosso. Sfrustrowany wolnym postojem Verstappen i swoją pozycją na torze Verstappen starał się przesunąć przed zespołowego partnera. Tymczasem z wyścigu, w wyniku awarii wycofał się Ericsson.

Mercedes kontynuuje zwycięską serię – Haas zmierza po pierwsze punkty

Na początku czterdziestego drugiego okrążenia, Hamilton awansował na drugie miejsce wyprzedzając będącego u końca swego stintu Daniela Ricciardo. Brytyjczyk tracił do zajmującego pierwsze miejsce Rosberga dziewięć sekund, jednocześnie dysponując pięcioma sekundami przewagi nad korzystającym ze świeżego miękkiego ogumienia Sebastaiana Vettela. W bolidzie kierowcy RBR pojawiła się z kolei supermiękką mieszanka. Po opuszczeniu pit lane zawodnik z Perth szybko uporał się z Felipe Massą, osiągając pułap czwartego miejsca i rozpoczynając pogoń za Vettelem. Tymczasem na czele stawki Rosberg podkręcił tempo, zwiększając przewagę nad Hamiltonem do ponad dziesięciu sekund.

Doskonałą pracę wykonywał w debiucie Haasa Romain Grosjean – Francuz jechał na szóstym miejscu, starając się utrzymać za sobą Hulkenberga oraz Veltteriego Bottasa. Na pięć okrążeń przed końcem zmagań czołową trójkę wyścigu dzieliło już mniej niż dziesięć sekund, a Vettel miał realną szansę na wyprzedzenie Lewisa Hamiltona, względem którego mógł skorzystać z DRS.

Na trzy okrążenia przed końcem zmagań Vettel popełnił kosztowny w skutach błąd wyjeżdżając szeroko z przedostatniego zakrętu toru, tracąc tym samym szansę na awans na drugie miejsce. Pozwoliło to uspokoić sytuację w czołowej trójce. Mercedesy spokojnie dowiozły do mety podwójne zwycięstwo, podczas gdy czołową piątkę uzupełniły nazwiska Daniela Ricciardo oraz Felipe Massy.

Ambicje Haasa mówiące o zdobyciu punktów w debiutanckim wyścigu zrealizował Romain Grosjean, który przekroczył linię mety na szóstym miejscu – przed Hulkenbergiem, Bottasem, Sainzem oraz Verstappenem. Dwie niższe lokaty przypadły kierowcom Renault: Palmerowi i Magnussenowi.


Pogoda na koniec wyścigu:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,8 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
lechoo, 20.03.2016 09:53[!]
Fajny wyścig z kilkoma zwrotami akcji. Dobrze, że z Alonso jest o'k. Wyglądało to bardzo groźnie. Zastanawiam się jak w tym zdarzeniu zachowałby się pałąk "halo" made in Ferrari? Chodzi mi o zachowanie przy "dachowaniu". Były testy więc jest to pewnie skuteczne rozwiązanie ale ciekawi mnie jak zachowałyby się mocowania za kąskiem kierowcy i podpórka przed oczami.
Z trochę innej beczki: młodzi z STR mocno walczą ale głównie ze sobą, chcąc pokazać, że zasługują na fotel w głównej stajni. Żeby nie przesadzili. Niech robią swoje, bo talentu im nie brak, ale niech nie opiera się to na założeniu: zrobić cokolwiek aby było lepiej niż u tego drugiego.
Maciek znafca, 20.03.2016 10:11[!]
Noo! Fantastyczny wyścig, dużo akcji i walka na strategie, tego dawno nie widzieliśmy. Brawa dla Nico, gratulacje za zwycięstwo! Odpowiednio wykorzystał słabą dyspozycje Hamiltona i nietrafna decyzje Ferrari.
piwo
Ten 'rajkonen' o którym mówisz na starcie z P4 przebił się na 2. miejsce a później utrzymywał bardzo dobre tempo i Rosberga za sobą. Nie jego wina, że taktycy w Ferrari zaspali i za późno go ściągnęli a potem dał o sobie znać pech, który trzyma się Fina od początku jego kariery, jak widać do jej końca.
I pisz poprawnie nazwiska kierowców, trochę szacunku.
piwo, 20.03.2016 10:15[!]
jak tak sluchalem radio maxa dochodze do wniosku, ze w f1 powinni zrezygnowac wogole z komunikacji z bolidem. ani w jedna ani w druga. bedzie ciekawiej i to kierowcy beda sami sobie decydowac kiedy chca zjechac do boksow na wymiane opon i to kogo chca wyprzedzac i kiedy a nie wszystko przeanalizowane przemyslane. bezsensu. psuje to caly spektakl i nie kazdy chce sluchac narzekan w stylu vetela w redbulu czy maxa w toro na to ze ktos ich nie chce przepuscic, albo narzekan ze dlaczego koledze zmieniliscie opony wczesniej a mi pozniej. sam decydujesz kiedy chcesz zjechac. tylko powinien byc przycisk na kierownicy (ewentualnie rozne przyciski dla roznych meiszanek), ze kierowca chce zjechac do boksu po opony (by mechanicy mogli sie przygotowac).
Maciek znafca, 20.03.2016 10:26[!]
Cytat mich909090 :
szkoda, że Rosbergowi dali podczas czerwonej flagi pośrednią mieszankę. Gdyby nie to Hamilton wygrałby to. Ale co się odwlecze to nie uciecze.

Ty się ciesz, że w ogóle stanął na pudle i to na 2 stopniu. Ze swoim startem, obroną pozycji po starcie i 'kunsztem' wyprzedzania powinien skończyć kilka dobrych miejsc za podium. Nic się nie odwlecze, no chyba, że 2 ostatnie sezony. ;)
It's time to revenge!

piwo
Albo lepiej, niech kierowca sam sobie buduje bolid i zmienia później opony! A co? To dopiero będzie spektakl, wtedy zawodnicy będą bardziej samodzielni i nikt nie będzie się ich czepiał.
Sorry..ale jak czytam takie brednie, jak zlikwidowanie TR odpowiadam jeszcze większymi głupotami, z tą różnicą, że Pan wyżej pisze je ''na serio''.
bolekse, 20.03.2016 10:44[!]
Ciekawe co powie Kimi i Ferrari o jego awarii. Kimi zjeżdżając do boksu powiedział, że coś popsuł - oczywiście mogła to być awaria niezależna od niego ALE przy obecnym braku komunikacji z inżynierem, mógł coś sobie może pokręcić źle i nadwyrężyć jakieś limity. Ciekawe co o tym powiedzą.
mikonegatio, 20.03.2016 10:58[!]
No i pytam gdzie są ci "eksperci" którzy wyśmiewali się ze mnie gdy sugerowałem, że Haas stać na bardzo solidne punkty już w pierwszym sezonie?
FM WMR, 20.03.2016 11:05[!]
IMO,Vettel przegral przez czerwona flage.Strategia byla dobra,Ci z Ferrari wiedzieli,ze na twardszych gumach nie maja szans z Mercedesem.Gdyby nie Alo i Gut,to Seb mialby odpowiednia przewage na kolejny pit stop.Zwlaszcza ,ze po pierwszym juz po chwili byl przed Ham.W Bahrajnie moze Seba sobie pozwolic na bledy podczas gonienia Mercy z powodu wyasfaltowanych poboczy,wiec wroze powtorke emocji z dzisiejszego ranka.Co do komentarza to moze giedys zaprosza Kubice ,wtedy bedzie profesjonalnie.Miloby bylo posluchac glosu z autopsji,a nie tylko teoretykow.Poki co mam mieszane uczucia,spoko bylo jak byl Sokol z Borowczykiem.PozdroAll.
THC-303, 20.03.2016 11:10[!]
Co do wyścigu, nie wypowiem się, bo nie oglądałem. Zresztą jak zwykle. Ale:

Cytat :
potem dał o sobie znać pech, który trzyma się Fina od początku jego kariery, jak widać do jej końca.

Biedny Kimi, minimalnie i pechowo przegrał w ostatnich sezonach z Alonso, a potem z Vettelem.

W zasadzie taki Ide to też mega pechowy, cała kariera w crapowatym Super Aguri...

Cytat :
No i pytam gdzie są ci "eksperci" którzy wyśmiewali się ze mnie gdy sugerowałem, że Haas stać na bardzo solidne punkty już w pierwszym sezonie?

Sugerowałeś też że Gutierrez to talent, a Grosjean crash-kid (z tym się akurat zgodziłem wtedy, przynajmniej w pewnym stopniu, a o samym Haasie nic nie pisałem, chociaż przyznaję że się nie spodziewałem takiego rezultatu, więc w sumie post nie do mnie, ale chętnie Cię poprowokuję). Poza tym szczegółem triumf zupełny.

Zgaduję, że projektowałeś airbox Haasa?
LeftersBuster, 20.03.2016 11:15[!]
Cytat Aeromis :
przy braku zaangażowania w rozwój silnika dla zwaśnionego teamu F1


Aha, to rzeczywiście tłumaczy dlaczego nie poczynili postępów, szczególnie od początku, czyli od zimowych testów. Wręcz specjalnie wprowadzali kiepskie poprawki, aby stracić dwóch klientów i pozwolilić konkurencji odskoczyć. Rzeczywiście bardziej się opłacało wydać kilkaset milinów ( zespół + silnik) zamiast kilkudziesięciu.
Cytat Aeromis :
Że niby Pan Borowczyk potrafił ożywiać znużonym tonem nudny wyścig??


Pierdzielił, tu nie ma żadnych możliwości i być może dla kogoś, kto śledzi głębiej wydarzenia w F1, mogło to nudzić na dłuższą metę. Jednakże, jak napisałem wyraźnie, staram się ocenić skutki w szerszej perspektywie, a nie własnej, mocno subiektywnej. Nie wiem dlaczego ludzie mają taką manię pt. moja ocena to absolut i każdy kto myśli inaczej jest błędzie, ale to nie mój problem. Jak pokazał przypadek MGU-H potrafisz być w tej materii zaskakująco uparty ;). Nie mniej jednak
Masio, 20.03.2016 12:06[!]
Sam był wyścig był całkiem ciekawy. Po starcie miałem nadzieję, że wygra Ferrari. Być może zabrzmi to dziwnie z moich ust, ale już wolałem żeby wygrał Vettel (mimo że go nie lubię) niż Mercedes.
Raikkonen znowu miał pecha...
Szkoda, że Ricciardo nie stanął na podium. Ogólnie nie jestem zadowolony ze składu na podium, zwłaszcza po tym co się działo na starcie...
Gratulacje dla Haasa za 6 miejsce Grosjeana, znakomity debiut! Choć mieli też trochę szczęścia. To najlepszy wynik Romka w Melbourne.
Szkoda też mi Sainza i Verstappena.
Dobrze, że Fernando nie ucierpiał po wypadku.
Aeromis, 20.03.2016 12:23[!]
@LeftersBuster
Cytat :
Aha, to rzeczywiście tłumaczy dlaczego nie poczynili postępów, szczególnie od początku, czyli od zimowych testów.
Odnosiłem się do Twojej wypowiedzi w której wyraźnie napisałeś o nadchodzącym sezonie:
Cytat :
Inżynierowie z Viry wykonają milowy krok w rozwoju swojego produktu, ponieważ koncern był grzeczny i zaangażował się odpowiednio, czyli jak sobie życzył siwy dziadek.
Porównałem więc sezon w sezon by nie tworzyć kolejnych tematów i nie wrzucać tematu do studni bez dna.

Cytat :
Jednakże, jak napisałem wyraźnie, staram się ocenić skutki w szerszej perspektywie, a nie własnej, mocno subiektywnej.
I akurat Ty masz taką "absolutną" rację na takie spojrzenie;) Widzisz, ja się z Twoim spojrzeniem nie zgadzam, zwłaszcza że jeszcze nawet nie było nudnego wyścigu, a komentowanie M.Sokoła pamiętam z poprzednich lat i to A.Borowczyk miał tendencje do "przysypiania" i nie pomagał mu nawet jego zacny głos.
enstone, 20.03.2016 12:46[!]
Jak wygląda jakość obrazu transmisji na płatnym player.pl ?
Ja dzisiaj oglądałem na Telewizjadzie i do 7:20 było ok, potem zaczęło rozłączać bo chyba więcej ludzi się włączyło do oglądania, ale jakość to jak dla mnie porażka, nawet nie było widać szczegółów takich jak sponsorzy itp. dobrze, że nie podłączyłem się HDMI pod TV, bo chyba by były same piksele więc obejrzałem na laptopie w łóżku, zasypiając przy czerwonej fladze ....
LeftersBuster, 20.03.2016 13:47[!]
Cytat Aeromis :
Odnosiłem się do Twojej wypowiedzi


Odniosłeś się jedynie do kontekstu, który sam stworzyłeś i tylko Ty go rozumiesz. Także nie ma mowy o studni bez dna, bo przede wszystkim nie ma studni ;). Ja mówiąc o politycznym światku F1, zupełnie inaczej rozpatruję tą kwestię.

Cytat Aeromis :
I akurat Ty masz taką "absolutną" rację na takie spojrzenie;)


Absolutną ? No wiesz, ciężko o czymś takim powiedzieć, szczególnie gdy wyraźnie rozróżniam kilka podejść w śledzeniu wydarzeń F1. Oparłem nawet to wszystko na różnych opiniach, różnych kibiców. Wydaję mi się, że jak coś jest różne, to ciężko aby było absolutne... nie sądzisz ?
borro, 20.03.2016 14:10[!]
@enstone
Przez większą część wyścigu jakość dobra, momentami rozdzielczość spadała, myślę ze to zalezy od obciążenia łącza internetowego po stronie odbiorcy (ja na przykład nie jestem w stanie zapanować nad tym co w tym samym czasie robią w necie inni domownicy), próbowałem też oglądać na roznych komputerach,żeby sprawdzić czy wydajność sprzętu ma znaczenie i zdziwiłem się bo jak się w końcu okazało wyczerpałem limit 5 urządzeń i na sprzęcie do grania który jest podpięty pod tv nie mogłem już uruchomić playera.
Aeromis, 20.03.2016 14:20[!]
@LeftersBuster
Określenie "wyrwać z kontekstu" oznacza zmienić znaczenie. Nie zmieniłem znaczenia, odniosłem się w samo sedno porównując Twoje spojrzenie na ten sezon z poprzednim sezonem
Wracając do komentatorów, to cudzysłów ("absolutną") oznaczał ironię, bo doskonale wiemy że ilukolwiek osób byś nie spytał to jest to tylko ich/twoje/moje gdybanie o czymś co się jeszcze nie wydarzyło, stąd właśnie "absolutną" (bo i sam pierwszy posłużyłeś się tym słowem w negatywnym celu).
ds90, 20.03.2016 14:51[!]
@enstone
U mnie akurat player.pl śmigał aż miło. Nie mam żadnych zastrzeżeń. Nie jest to jakość-żyleta, ale spokojnie widać wszystkie szczegóły, włącznie z napisami - np. kto wykręcił najszybsze kółko. Zresztą bardziej dla mnie się liczy, żeby transmisja się nie rwała, co nie miało miejsca. Był może 10 sekundowy moment lekkiej pikselozy. Wcześniej oglądałam pierwszy trening na telewizjadzie i miałam wrażenie, że kolory są słabo nasycone, ale może to tylko ja. Podłączone pod telewizor o dość dużej przekątnej, odpalone na dość sędziwym już laptopie;) ja w każdym razie nie żałuję tych 15 złotych mięsiecznie, ale fakt - w tym momencie nikt z domowników nie obciążał łącza a i na jego prędkość też nie mogę narzekać.
FM WMR, 20.03.2016 15:02[!]
Up.Dla mnie miedzy polsatem ,a playerem nie bylo roznicy.Tak samo jak w polsacie zacinalo i pikselowalo.Wazne,ze nie rwalo.Z reszta obecne bolidy osiagaja juz predkosc,ktorej powoli kamery nie ogarniaja ,wiec nie ma co sie dziwic.lol.Najwazniejsze,ze jest przekaz i zaplacilbym nawet 3dychy,ale cicho bo podniosa cene.
LeftersBuster, 20.03.2016 15:16[!]
@Aeromis

"Wyrwać z kontekstu" oznacza zmienić znacznie ? To dobrze, że czegoś takiego Ci nie zarzuciłem - co nie ? Ciężko wyrwać coś z kontekstu, szczególnie kiedy go nie przedstawiłem :D. Cały czas bazujemy, na Twoim, specjalnie stworzonym, na potrzeby tej dyskusji.

Rzeczywiście ilukolwiek ludzi spytamy, to Ty i tak uzurpujesz sobie prawo do wyższości Twojej opinii oraz krytycznej oceny innych, skazując je z góry za błędne, niewłaściwe. To jest Twój ironiczny absolutyzm. Po za tym różnorodność wcale nie oznacza niemożliwości istnienia podobieństw, wzorców i tendencji, a to już pozwala na pewne operację. Gdyby świat był zbudowany według Twoich wyobrażeń, to na przykład coś takiego jak rachunek statystyczny nie byłby możliwy.
Aeromis, 20.03.2016 15:35[!]
@LeftersBuster
Kontekst:
Cytat :
Inżynierowie z Viry wykonają milowy krok w rozwoju swojego produktu, ponieważ koncern był grzeczny i zaangażował się odpowiednio, czyli jak sobie życzył siwy dziadek.

Odniosłem to twoje gdybanie do zeszłego sezonu i czytam dalej...
Cytat :
Odniosłeś się jedynie do kontekstu, który sam stworzyłeś
a gdy zaprzeczyłem czytam
Cytat :
To dobrze, że czegoś takiego Ci nie zarzuciłem - co nie ? Ciężko wyrwać coś z kontekstu, szczególnie kiedy go nie przedstawiłem :D

Kończę z czytaniem Twoich postów, czas to życie.
LeftersBuster, 20.03.2016 16:15[!]
Cytat Aeromis :

Odniosłem to twoje gdybanie


No właśnie o to chodzi. Odniosłeś do zeszłego sezonu czyli stworzyłeś własny kontekst. Bo tym właśnie jest kontekst czyli zależnością, związkiem. Dlatego wyraźnie nie oskarżyłem Cię o wyrwanie mojej wypowiedzi z kontekstu, bo tego nie zrobiłeś. Tą konkretną opinię opieram na pewnym założeniu, którego nie podałem wprost. Ty natomiast zamiast poprosić o szersze rozwinięcie, z góry, obligatoryjnie, stworzyłeś własne odniesienie.
Cytat Aeromis :

Kończę z czytaniem Twoich postów, czas to życie.


Ok masz wolną wolę ale mam gorącą prośbę, która jest wynikiem Twojego buńczucznego podejścia - nie stawiaj swojej opinii i wiedzy ponad innych, mniej odrobinę dystansu dla innych poglądów.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca