F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis von Deutschland 201631 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Nico Rosberg (P1/P1): To dobry początek weekendu. Powrotowi na Hockenheim towarzyszą mi wspaniałe uczucia. To świetny, historyczny obiekt. Nawierzchnia toru pamięta dawne czasy, więc opony spisują się tutaj zupełnie inaczej niż na na Hungaroringu. Generalnie nasz bolid radzi sobie całkiem nieźle, co zresztą pokazał dzisiejszy dzień. Na Węgrzech widzieliśmy jednak, że w piątek prezentowaliśmy bardzo mocne tempo, a w sobotę i niedzielę mierzyliśmy się z większym zagrożeniem ze strony rywali. Nie możemy być przesadnie podekscytowani dzisiejszymi wynikami.

Lewis Hamilton (P2/P2): To był bardzo spokojny piątek. Pogoda dopisywała, a my cieszyliśmy się dobrymi warunkami panującymi na torze. Mamy tu dawną asfaltową nawierzchnię, która miejscami jest bardzo nierówna, ale to tylko dodaje charakteru temu torowi. Obie sesje poszły nam zgodnie z planem. Obyło się bez niespodzianek. To dobry punkt wyjścia dla dalszych przygotowań. W trakcie kwalifikacji poznamy nasze realne położenie względem konkurencji.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P3/P3): Ogólnie wyniki obu sesji uważam za pozytywne, ale musimy poprawić nasz bolid. Sądzę że tempo na pojedynczym okrążeniu było w porządku. Nie pokonałem dziś zbyt wielu dłuższych przejazdów – większość popołudnia spędziłem na miękkich oponach, które wystarczają tutaj na całkiem sporo okrążeń. Generalnie jest w porządku, ale jak zawsze dążymy do poprawy. Musimy popracować nad ustawieniami, tak by bolid lepiej spisywał się na torze, w większym stopniu odpowiadał mojemu stylowi jazdy. Dzięki zmianom w przepisach dotyczących komunikacji radiowej mamy teraz trochę łatwiej, nie musimy pamiętać o wszystkich rzeczach. Sądzę, że dla Grupy Strategicznej była to oczywista decyzja.

Kimi Raikkonen (P4/P6): W piątek zawsze trudno określić swoje miejsce w układzie sił. Jutro będziemy wiedzieć więcej, jednak dzisiejsze sesje nie były dla nas wcale takie złe. Z całą pewnością musimy popracować nad poprawą, ale znajdujemy się na mniej więcej takim poziomie, jakiego oczekiwaliśmy. Chcemy być na czele, więc dzisiejszy wieczór poświęcimy na poprawę niektórych obszarów.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Max Verstappen (P5/P4): Generalnie to był dobry start weekendu. Podczas pierwszej sesji uczyłem się nitki toru za kierownicą tego bolidu, aczkolwiek towarzyszyły mi problemy z blokującymi się kołami przedniej osi, z czym mam nadzieję uda nam się do jutra uporać. Drugi trening był udany, zrobiliśmy podczas niego progres względem otwierającej sesji, natomiast ja dalej uczyłem się toru na cały czas ewoluującej nawierzchni. Każdy wie, że ten tor jest wymagający dla opon, więc pod tym względem nie było żadnych niespodzianek. Nie jesteśmy daleko od Mercedesa, a Ferrari jest w naszym zasięgu, natomiast tempo na długich przejazdach wygląda całkiem pozytywnie. Musimy jednak poczekać i zobaczyć, jak będą wyglądały nowe zasady, ale z tego co słyszałem to nie powinno być źle. Przepisy odnośnie radia są przyjemne dla fanów, ponieważ mogą oni usłyszeć coś innego niż sam komentarz. Z kolei najszybsza linia toru powinna mieścić się wokół limitów, więc zamierzamy się tego trzymać.

Daniel Ricciardo (P6/P5): Cieszyłem się jazdą po tym torze. Jest on fajny i ma dobrą linię. Ostatni sektor sprawia dużo radości, ale sam tor jest wymagający dla opon. Jest kilka ciasnych zakrętów, które powinny być wymagające dla tylnych opon, natomiast w ostatnim sektorze są długie zakręty obciążające ogumienie na przedniej osi, więc znalezienie idealnego balansu nie jest łatwe. Patrzymy teraz na zniwelowanie straty do Mercedesa przy dużym poziomie paliwa i na razie wygląda to obiecująco. Nasze po południowe przejazdy wyglądały naprawdę dobrze, więc możemy mieć dobrą szansę w niedzielę. Staram się być również na bieżąco ze zmianami w przepisach, lecz osobiście nigdy nie wybrzydzałem. Jestem zdania, że zasady powinny być dla wszystkich takie same, a my powinniśmy się do nich dostosować i ścigać.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Force India

Nico Hulkenberg (P15/P7): Jestem dosyć zadowolony z dzisiejszego dnia i mogę powiedzieć, że za nami jest łatwy start weekendu. Cały ranek pracowaliśmy na pośrednich oponach, które wyglądają tu dosyć dobrze, natomiast po południu jeździliśmy na miękkim i supermiękim ogumieniu. Nasze tempo wygląda dobrze i czułem się komfortowo w bolidzie, szczególnie podczas drugiego treningu, gdy przyczepność toru uległa poprawie. Rzecz jasna jeszcze wiele jest do zrobienia, by znaleźć się we właściwym miejscu w stawce, ale tak czy inaczej za nami jest pozytywny start i nie mogę się doczekać dalszej poprawy.

Sergio Perez (P16/P9): Wydaje mi się, że jesteśmy jedynym zespołem, który sprawdził pośrednią mieszankę wraz z miękką oraz supermiękką, co pozwoliło nam na zebranie sporej ilości danych. Pośrednie opony spisują się tu całkiem nieźle, co jest dla nas niespodzianką. Jest nadal wcześnie, ale uważam, że mamy duży potencjał, który uwolnimy przez resztę weekendu. Mamy jeszcze sporo obszarów do poprawy, w tym balans, z czym powinniśmy sobie poradzić przez noc.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
McLaren

Jenson Button (P8/P8): Zjeżdżałem do alei serwisowej, gdy coś wpadło do mojego oka. To ciało obce zostało wyjęte dopiero w szpitalu po opłukaniu oka, ponieważ podrażniało je i musiałem wcześniej stosować krople, ale teraz jest już w porządku. Nie wiem co to tak naprawdę było, może kawałek włókna węglowego, z czym miałem styczność w przeszłości. Po południowa sesja była ok, bolid nie prowadził się źle, aczkolwiek musiałem zatrzymać się przedwcześnie ze względu na problem z okiem. Celem na resztę weekendu jest utrzymanie się za trójką najszybszych zespołów.

Fernando Alonso (P7/P10): To był przyjemny dzień do świętowania moich urodzin, ponieważ jako zespół spędzamy ze sobą 200 dni w roku, więc to było fantastyczne uczucie. Teraz musimy skupić się na weekendzie i spróbować poprawić nasze tempo. Być może będziemy musieli zmodyfikować ustawienia, by znaleźć sposób na poprawę bolidu. Jeśli chodzi o ten weekend, to musimy być realistami, są trzy zespoły będące dużo szybsze od reszty rywali, a za nimi jest ostra walka. Jeżeli chcemy pokonać naszych najbliższych konkurentów, to musimy zrobić wszystko jak najlepiej, ale może być nieco trudniej niż na Węgrzech. Mimo to wciąż mam nadzieję na punkty w niedzielę.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Toro Rosso

Carlos Sainz (P10/P11): Fajnie, że mogłem tu w końcu pojechać bolidem F1, było to oczywiście wyzwanie, jednak podobało mi się. Warunki były dość trudne, gdyż mocno wiał wiatr, a w drugim treningu przyczepność była słaba. Nie wyglądamy tu źle, jednak ciągle musimy się poprawić. Myślę, że inni znacznie się poprawią na jutro, więc musimy też tak zrobić. Jest bardzo ciasno w stawce, a długie proste nam nie pomagają, jednak będziemy nad tym pracowali. Nie mogę się doczekać dalszej części weekendu.

Daniił Kwiat (P9/P12): To był dość bezproblemowy piątek, coś czego brakowało nam od dawna, więc zdecydowanie mamy dobrą bazę na resztę weekendu. Oczywiście ciągle musimy poprawić kilka spraw, a jeśli się uda to będzie znacznie lepiej. Dobrze mi się dziś jeździło i podoba mi się ten obiekt.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Valtteri Bottas (P12/P13): Stosunkowo bezproblemowy piątek. Wykonywaliśmy tak krótkie jak i długie przejazdy, starając się pozyskać jak najwięcej informacji na temat przedniego skrzydła i pracy ogumienia. Wszystko, co założyliśmy sobie w naszym programie zostało zrealizowane. Jestem przekonany, że jutro będziemy prezentować znacznie bardziej konkurencyjne tempo. Zapowiadają się wyrównane kwalifikacje. To dość krótki tor, więc różnice nie powinny być duże.

Felipe Massa (P13/P15): Jeśli mam być szczery, to za nami bardzo trudny piątek. Zmagałem się ze znalezieniem optymalnego balansu samochodu i zrozumieniem pracy ogumienia. Widać to było po moich czasach okrążeń. Mieliśmy też problemy ze spójną pracą opon. Na pewno przed nami sporo pracy, jeśli chcemy poprawić tempo przed trzecim treningiem i kwalifikacjami.

(Nataniel Piórkowski)
 
Haas

Romain Grosjean (P14/P14): Próbowaliśmy dzisiaj kilku rzeczy, co zajęło trochę czasu, szczególnie że to dla nas nowy tor. Dzisiaj skupiliśmy się na zrozumieniu jak tutaj pracują opony. Niestety ale po południu mieliśmy awarię, przez którą nie mogliśmy wykonać dłuższych przejazdów, nad czym mocno ubolewamy. Dzisiaj wieczorem czeka nas dużo pracy, wliczając w to analizę, ponieważ wypróbowaliśmy kilka różnych ustawień. Mamy nadzieję, że wybierzemy na jutro najlepszą opcję.

Esteban Gutierrez (P--/P16): To było produktywne po południe. Staraliśmy się wykonać pełen program i wykorzystać cały dostępny czas. Biorąc pod uwagę fakt, że Romain nie mógł wyjechać na tor, dobrze było wykonać dłuższe przejazdy na dwóch różnych mieszankach, co pozwoliło nam zebrać ważne informacje przed wyścigiem. Jesteśmy zadowoleni z pokonanego dystansu oraz wykonanych testów. Teraz musimy przeanalizować dane i zoptymalizować wszystko co możemy przed jutrem.

Charles Leclerc (P17/P--): Zawsze jest niesamowicie wsiąść do bolidu Haasa. To była dobra sesja. Wykonaliśmy wiele okrążeń na dwóch świeżych kompletach miękkich opon podczas symulacji wyścigu, która trwała 15 okrążeń. Wykonałem wiele kółek i zebrałem spore doświadczenie. Dużo się nauczyłem, a to jest dobre. Za każdym razem gdy wsiadam do bolidu, to czuję się coraz pewniej, a to był dopiero mój trzeci raz. Haas wykonuje świetną pracę podczas swojego pierwszego roku w Formule 1. To szalone co oni wykonują. Jestem naprawdę pod ich wrażeniem.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Renault

Kevin Magnussen (P18/P17): Przejechałem dziś wiele okrążeń i nie mieliśmy żadnych problemów z bolidem, co jest obiecujące. Mamy kilka obszarów do poprawy, jednak idziemy do przodu. Może się nieco poprawić w kwestii użycia super-miękkich opon i balansu hamulców. To część pracy, jaką wykonujemy w piątek, później wieczorem, jak również jutro.

Jolyon Palmer (P--/P20): Poranek był dla mnie dość łatwy, ponieważ nie siedziałem w bolidzie, ale po południu było co robić. Przejechaliśmy sporo okrążeń, jednak ciągle musimy się poprawić. Dobrze, że mamy sporo danych, gdyż w Budapeszcie widzieliśmy, że możemy pokazać lepsze tempo.

Esteban Ocon (P20/P--): Przetestowaliśmy wszystko co chcieliśmy i jestem zadowolony ze swoich osiągów. Jechałem tak samo szybko jak Kevin, co jest obiecujące. Byłem z tego zadowolony. Mieliśmy mały problem ze wspomaganiem kierownicy, jednak nie straciliśmy zbyt wiele przez to. Myślę, że ogólnie poszło nam dobrze.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Marcus Ericsson (P11/P18): To był porządny piątek. W trakcie obu sesji byłem w stanie pokonać dobrą liczbę okrążeń. O poranku po raz kolejny testowaliśmy nowe tylne skrzydło i w końcu dostrzegliśmy dane, na jakie cały czas liczyliśmy. Teraz będziemy kontynuować dogłębną analizę, ale wygląda na to, że dokonaliśmy kroku naprzód. Planujemy korzystać z nowego tylnego skrzydła przez resztę weekendu, a to pozytywna oznaka. Zobaczymy, jak pójdzie nam jutro.

Felipe Nasr (P19/P22): Był to dla mnie trudny dzień. Nie czułem się komfortowo w moim bolidzie. Prowadzenie i właściwości jezdne naszego samochodu są na tę chwilę bardzo kiepskie. Nie mogliśmy optymalnie wykorzystywać potencjału ogumienia i mieliśmy trudności z poszukiwaniem ustawień. Przyjrzymy się teraz różnym obszarom bolidu, by odszukać źródło tych problemów. Musimy się z nimi uporać przed dalszą częścią wyścigowego weekendu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Manor

Pascal Wehrlein (P22/P19): Jestem dosyć szczęśliwy, ponieważ zrobiliśmy dzisiaj pewne postępy. Mój najlepszy czas był na miękkich oponach, więc nasze tempo jest nie do końca reprezentatywne. Z drugiej strony podczas po południowej sesji wielu kierowców wykręcało czasy na tych samych oponach i nie jesteśmy zbyt daleko od naszych najbliższych rywali, a to dobry znak. Mam nadzieję, iż stać nas na poprawę przed jutrem. Naprawdę chcę wykonać dobrą pracę w ten weekend.

Rio Haryanto (P21/P21): Jesteśmy tu dosyć blisko bolidów naszych rywali, a wszystko co dzisiaj udało nam się zrobić jest zgodne z naszymi oczekiwaniami. Teraz chcemy spojrzeć na dane i wykonać jak najlepszą pracę przed jutrzejszymi kwalifikacjami. Wydaje mi się, iż wybór opon będzie wyzwaniem. Patrząc na dzisiejsze przejazdy, dwie mieszanki ogumienia bardzo różnią się od siebie.

(Mateusz Szymkiewicz )


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca