F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201623 pa?dziernika
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Nico Rosberg (P2/P1): Jazda bolidem różniła się pomiędzy pierwszym i drugim treningiem ze względu na panujące temperatury. O poranku było dość chłodno. Pogoda dawała o sobie znać także pod innym względem – zmiennego kierunku wiatru. Wywierało to spory wpływ na balans bolidu. Prawdopodobnie jutro dojdzie do kolejnych zmian w aurze. To dość typowe dla klimatu Teksasu. Oznacza też, że informacje jakie pozyskaliśmy w trakcie dzisiejszych treningów mogą okazać się nie do końca przydatne w warunkach panujących w sobotę.

Lewis Hamilton (P1/P3): Tor w Austin jest dla mnie bardzo wyjątkowy. To właśnie tutaj zdobyłem przed rokiem mój trzeci tytuł mistrzowski. Czuję radość widząc, jak wielu amerykańskich fanów pojawia się na trybunach, by nas wspierać. Cieszyliśmy się dzisiaj dobrą niezawodnością i zrealizowaliśmy cały założony program. Ze względu na deszczową pogodę z ubiegłego sezonu, nie dysponowaliśmy żadnymi punktami odniesienia w kontekście prac nad ogumieniem – z tego też względu Nico i ja wykonaliśmy dzisiaj wiele okrążeń, by jak najlepiej zrozumieć charakterystykę poszczególnych mieszanek. Przed nami wciąż dużo pracy: wieczorem przeanalizujemy dane, by jak najlepiej przygotować się do trzeciego treningu i czasówki.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P7/P2): Myślę, że nasze tempo z niskim obciążeniem paliwa było w porządku. Sądzę, że jesteśmy w stanie wyciągnąć trochę więcej, ale jestem przekonany, że Mercedes także może odkryć jeszcze swoje karty. Jeżeli spojrzymy na to, gdzie było dziś Ferrari, to był to solidny dzień. Jesteśmy zadowoleni także z naszego tempa na długich przejazdach. Czuliśmy, że pokonujemy kilka dobrych i spójnych okrążeń. Odnotowaliśmy progres względem pierwszego treningu i jestem szczęśliwy z tego, jak zakończyliśmy dzień. Jeżeli nasze tempo w porównaniu do Mercedesa utrzyma się do niedzieli, to zapowiada się wyścig pełen frajdy. Myślę, że przed nami sporo manewrów wyprzedzania.

Max Verstappen (P3/P5): Moje krótkie przejazdy nie były fantastyczne. Potem zmieniliśmy w bolidzie sporo rzeczy, by powrócić do tego, z czego korzystaliśmy w pierwszej sesji. Z czasem pojawiła się czerwona flaga, ale później byliśmy w stanie wykonać kilka dobrych okrążeń, a długie przejazdy wyglądały całkiem dobrze. Miałem przed sobą samochód Ferrari i dojeżdżałem do niego podczas długich prób, więc myślę, że to całkiem pozytywne!

(Natalia Musiał)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P8/P4): Będąc zupełnie szczerym – to był ciężki dzień. O poranku mieliśmy trochę problemów z małym skrzydłem, które uległo uszkodzeniu i odpadło z samochodu. Straciliśmy trochę czasu na torze, co odbiło się także na naszym popołudniowym treningu, gdzie mieliśmy trudności z ponownym znalezieniem właściwego balansu. Sądzę, że brakuje nam tempa. W dalszym ciągu nie możemy być zadowoleni z balansu – bolid zachowuje się zbyt nerwowo. Myślę, że jutro będzie lepiej. Powinniśmy być w dużo lepszej formie. Nadal mamy szansę pokonać Red Bulla. Dziś byli bardzo szybcy – nie ma co do tego żadnych wątpliwości, ale z drugiej strony to tylko piątek, więc nie powinniśmy się przesadnie martwić.

Kimi Raikkonen (P4/P10): Nie był to dla nas do końca udany dzień. W trakcie popołudniowych zajęć nie prezentowaliśmy zbyt konkurencyjnej formy, ponieważ zepsułem szybkie okrążenie na świeżych oponach wyjeżdżając poza tor w przedostatnim zakręcie. Nie powiedziałbym jednak, by o poranku było dużo lepiej. Za nami dość trudny piątek i nie jestem zadowolony z balansu. Nie poszło nam tak, jak oczekiwaliśmy. Nie jest to żaden wielki problem i sądzę, że w sobotę powinniśmy uporać się z wszystkimi trudnościami.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P5/P6): To był bezproblemowy piątek, tak zawsze chce się zaczynać weekend. Nie mieliśmy większych problemów z samochodem i byliśmy w stanie przejechać wiele kilometrów. Wypróbowaliśmy różne ustawienia, więc wieczorem musimy znaleźć najlepszą drogę. Jestem dość zadowolony z balansu, jednak możemy się jeszcze poprawić. Tak więc mamy podstawy do optymizmu.

Sergio Perez (P--/P7): Jeździłem dziś tylko po południu, jednak szybko nabrałem prędkości i jestem dość zadowolony z moich okrążeń. Bolid prowadzi się dobrze i dość szybko znaleźliśmy dobre ustawienia. Nico miał inny program i to powinno pomóc zespołowi zebrać wszystkie informacje, jakie potrzebujemy jutro.

Alfonso Celis Jr (P17/P--): Jestem zadowolony z poprawy, którą mogłem dostrzec rano, zwłaszcza w wolnych i średnio-szybkich zakrętach, jak również w strefach hamowania. Miałem dostępne tylko dwa komplety super-miękkiej mieszanki, więc musiałem rozważnie z nich korzystać. Nigdy nie wyciśnie się wszystkiego z okrążenia na pierwszym przejeździe,a a pod koniec przejazdu opony nie są w najlepszym stanie, jednak biorąc to pod uwagę, jestem zadowolony z tego, co osiągnąłem. Co ważniejsze, zebrałem dane dla zespołu, co miałem zrobić. Jeśli chodzi o osobiste uczucia, świetnie jest widzieć tylu meksykańskich kibiców na trybunach. Nie będzie mnie za tydzień w Meksyku, jednak byłem naprawdę zadowolony, że mam wsparcie wśród rodaków.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Jenson Button (P18/P8): Nie był to zły dzień. Naprawdę fajnie się tu jeździło, jednak zdecydowanie mamy jeszcze robotę do wykonania. Ten tor zawsze mocno niszczy opony, jednak jest tak samo dla wszystkich. Średnio-szybkie i szybkie zakręty zawsze są dla nas wyzwaniem. Kilka samochodów miało uderzyło też w pomarańczową tarkę w trzecim, czwartym i piątym zakręcie, a to łamie części podłogi, jednak na szczęście nie mieliśmy żadnych problemów. Gdy pojawia się super-miękka mieszanka na nowym torze to pojawia się spore zużycie, ale nie było tak źle. Jest podobnie na wszystkich mieszankach, jednak to część tego, co jest tu interesujące.

Fernando Alonso (P13/P9): To był dobry dzień. Wykonaliśmy cały program i przejechaliśmy sporo okrążeń. W drugiej sesji wypróbowaliśmy również różnych mieszanek, gdyż super-miękka dość szybko się tu zużywa. Podejmiemy kilka decyzji gdy przeanalizujemy zebrane dane. Sprawdziliśmy kilka części aerodynamiki, jak i ustawienia mechaniczne i niektóre rzeczy były lepsze w pierwszym, a niektóre w drugim treningu, więc mamy nieco pracy, by przygotować się do jutra.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Carlos Sainz (P10/P11): To był zdecydowanie dobry piątek. W zeszłym roku nie przejechałem tu wielu okrążeń na suchej nawierzchni, więc był to dla mnie dość nowy tor. Muszę powiedzieć, że podobało mi się. To wyjątkowy i charyzmatyczny tor, po którym fajnie się jeździ. Z punktu widzenia osiągów, jesteśmy dokładnie tam, gdzie oczekiwaliśmy, jednak będziemy mocno pracować i zobaczymy jak zakończy się weekend.

Daniił Kwiat (P9/P15): Testowałem dziś rano ochronę głowy "halo" i myślę, że nie wpływa za bardzo na widoczność. Oczywiście to uzasadniona rzecz, jednak w mojej opinii bezpieczeństwo w Formule 1 jest wystarczające i nie potrzebujemy jej. Jednak nie ode mnie zależy decyzja. Poza tym był to dla nas dobry piątek. Przejechaliśmy sporo okrążeń, wykonując większość programu. Warunki nie były łatwe, gdyż wiał dość mocny wiatr, jednak ogólnie był to dobry dzień. Wykonamy teraz standardową pracę i postaramy się dopracować wszystko, by jutro być w lepszej formie.

(Łukasz Godula)
 
Renault

Kevin Magnussen (P19/P12): Jazda po Circuit of the Americas daje wiele radości, nawet jeśli mierzyliśmy się dzisiaj z kilkoma drobnymi problemami. Musimy przyjrzeć się im nieco bliżej, aby mieć szansę na awans w górę stawki i ewentualną walkę o punkty w dniu wyścigu. Tego właśnie chcemy.

Jolyon Palmer (P21/P17): Pierwsze wrażenie po piątku to to, że Circuit of the Americas jest wspaniałym obiektem. Kilka razy popełniałem dziś błędy poznając tor i ucząc się jazdy na limicie możliwości. Przed nami wciąż trochę pracy nad ustawieniami, ale nie wykraczają one poza zwyczajowe obowiązki wykonywane pomiędzy piątkiem i sobotą w trakcie innych weekendów Grand Prix.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Felipe Nasr (P12/P13): To był pozytywny dzień. Od początku dobrze się czułem za kierownicą. Sprawdziliśmy różne ustawienia i wygląda na to, że idziemy w dobrym kierunku. Jak na razie tempo jest dobre, jednak wszyscy wiemy, że to dopiero piątek. Musimy przeanalizować dane i zobaczymy co z tego wyjdzie. Niemniej jednak był to dobry start weekendu.

Marcus Ericsson (P16/P21): Nie był to dla mnie najlepszy dzień. W drugim treningu miałem nieco problemów z balansem. Zwłaszcza na super-miękkich oponach. Nie czułem się za pewnie w samochodzie. Mamy nieco pracy przed resztą weekendu. Dobrze, że nasz drugi bolid ma dobry balans, więc możemy wziąć z niego przykład jutro.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Valtteri Bottas (P6/P14): Dzisiejsze treningi przebiegły całkiem gładko – nie miałem żadnych problemów. Sprawdziliśmy zachowanie trzech mieszanek dostępnych w ten weekend i wykonaliśmy dwa przejazdy instalacyjne z systemem Halo. Bazowy balans bolidu był perfekcyjny, podobnie zresztą jak właściwości jezdne, ale przed nami wiele pracy jeśli chodzi o krótkie i dłuższe przejazdy. Wciąż możemy dokonać postępów na wielu różnych płaszczyznach.

Felipe Massa (P11/P16): W FP2, z małym zapasem paliwa, nie prezentowaliśmy takiej formy, na jaką liczyliśmy. Musimy zrozumieć, co było tego powodem i osiągnąć poprawę. Nie chodzi o jeden konkretny obszar, jaki wymaga dopracowania – to raczej kwestia różnych czynników, które wymagają skoordynowania. Jutro czeka nas świetna walka z bolidami Force India. Mam nadzieję, że wieczorem uda nam się wprowadzić poprawki, dzięki którym wyjdziemy górą z tego pojedynku.

(Nataniel Piórkowski)
 
Haas

Romain Grosjean (P14/P18): Nie był to dla nas zbyt pozytywny dzień, ponieważ zmagaliśmy się z kilkoma problemami technicznymi. Balans bolidu nie był zły, ale nie byliśmy w stanie uzyskać osiągów. Zapowiada się sporo pracy dzisiejszej nocy. Musimy spojrzeć na dane, by spróbować wydobyć z opon to, co najlepsze. To świetny tor do jazdy, ale nie udało nam się dziś wykonać dobrej pracy. Mamy nadzieję, że wszystko zostanie poukładane w trakcie trzeciego treningu.

Esteban Gutierrez (P15/P20): To nie był dla nas łatwy dzień. Niestety, miałem problem z niektórymi elementami aerodynamicznymi, co zakłóciło nasz program jakim było znalezienie odpowiedniego balansu. Jesteśmy w trakcie badania tego co się stało, ale jesteśmy przekonani, że chodzi o wibracje. Mamy jeszcze trochę pracy i postaramy się zoptymalizować to, co posiadamy w chwili obecnej. Będziemy ciężko pracować dzisiejszej nocy. Mam nadzieję, że jutrzejszy dzień będzie dla nas lepszy.

(Natalia Musiał)
 
Manor

Esteban Ocon (P22/P19): Bardzo podoba mi się tor w Austin. Przed południem realizowaliśmy program związany z przyzwyczajaniem się do nowego dla nas obiektu i pracami nad ustawieniami bolidu. W trakcie kolejnych zajęć prezentowałem już coraz lepsze tempo, co widać zresztą, gdy tylko rzuci się okiem na czasy okrążeń. Popełniłem drobny błąd i obróciłem swój samochód – gdyby nie ten incydent byłbym całkowicie zadowolony z pierwszego dnia weekendu. Teraz chcę wykorzystać wszystkie zebrane dzisiaj informacje przygotowując się do sesji kwalifikacyjnej.

Pascal Wehrlein (P--/P22): Ze względu na brak możliwości jazdy bolidem w trakcie FP1, drugi trening był dla mnie bardzo pracowity. Osiągnęliśmy znaczne postępy jeśli chodzi o supermiękką mieszankę. Popołudnie poszło nam naprawdę dobrze – jedynym wyjątkiem był okres czerwonej flagi, który rozpoczął się na moim okrążeniu wyjazdowym. Później miałem problem ze zmuszeniem opon do pracy w optymalnym zakresie. Tor jest bardzo interesujący. Osobiście najbardziej podoba mi się sekcja wolnych i szybkich zakrętów pod koniec okrążenia. Nie mogę się już doczekać soboty, by móc ocenić realny poziom naszej konkurencyjności.

Jordan King (P20/P--): Za mną jeden z najcudowniejszych dni w życiu. Wyjeżdżając z garażu miałem na ustach wielki uśmiech. Nie wyobrażacie sobie nawet, jak szybko upłynęło mi te 90 minut – z drugiej strony możecie mi wierzyć, że do końca życia będę pamiętał każde spośród 29 pokonanych dzisiaj okrążeń! To było spełnienie marzeń. Po wielu przygotowaniach czułem się bardzo komfortowo za kierownicą bolidu. Moim celem na tę sesję było zapewnienie zespołowi dobrych danych do analizy i informacji zwrotnych. Jestem zadowolony z mojego tempa, biorąc pod uwagę, że realizowałem ten sam program i korzystałem z tych samych opon jak moi rywale. Chcę podziękować zespołowi za danie mi tej wspaniałej szansy.

(Nataniel Piórkowski)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca