|
|
|
|
|
|
Gran Premio de Mexico 2016 | 30 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,480 - Nico Rosberg (Mercedes), 2015 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:20,521 - Nico Rosberg (Mercedes), 2015 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 178,732 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2015 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
Ferrari
Sebastian Vettel (P2/P1): Generalnie za nami udany dzień. Bolid zdaje się pracować tak, jak oczekujemy – nie oceniam tego wyłącznie przez pryzmat wyników, mam na myśli ogólne odczucia. Dobre tempo nie towarzyszyło nam dzisiaj wyłącznie na szybkim kółku – czuliśmy je na przestrzeni kilku okrążeń. Miło jest zajmować pierwsze miejsce w tabeli, ale będziemy mogli być zadowoleni tylko wtedy, gdy utrzymamy je także jutro po południu. Wydaje mi się, że wszyscy mieli dziś podobne problemy i starali się zrozumieć degradację ogumienia, szczególnie supermiękkiej mieszanki. Miałem problem z pokonaniem szybkich okrążeń z powodu wolniejszych kierowców, ale jak już powiedziałem ogólne tempo było w porządku. To najważniejsze. Wciąż stać nas na poprawę.Kimi Raikkonen (P3/P4): Ogólnie było dziś naprawdę w prządku, ale wciąż trudno jest oceniać nasze miejsce w stawce i mówić o tym, jak może nam pójść w dalszej części weekendu. Zmagałem się dziś trochę z podsterownością, głównie w trakcie popołudniowej sesji. Na nowych oponach jazda była sporym wyzwaniem, ale to tylko pierwszy dzień, treningi. Skupiamy się na pracy i standardowych obowiązkach. Mamy nadzieję, że jutro, na świeżym ogumieniu, będziemy w stanie naciskać nieco mocniej.(Nataniel Piórkowski)
Mercedes
Lewis Hamilton (P1/P2): Dobrze jest powrócić do Meksyku. Wsparcie, które mieliśmy od fanów jest niesamowite – a to dopiero piątek! Świetnie jest widzieć tutaj tak wiele energii i entuzjazmu dla sportu. To był solidny dzień pod względem naszego programu na ten weekend. Były szybsze od nas samochody, ale nasze czasy okrążeń są na tę chwilę dosyć mocne. Czuję nieco lepiej ten tor, niż miało to miejsce w ubiegłym roku. Czuję się także bardziej komfortowo w bolidzie od momentu, kiedy po raz pierwszy przybiliśmy na ten obiekt, więc mam nadzieję, że będę mógł utrzymać to przez resztę weekendu.Nico Rosberg (P7/P3): Był to niespotykany dzień z dość niskimi temperaturami, również tor posiadał bardzo słabą przyczepność. Przez to bardzo ciężko było zrozumieć, co się dzieje z oponami – jak uzyskać najlepszy rezultat jednego okrążenia, a także na długich przejazdach. Naprawdę sporo się dziś nauczyliśmy i ogólnie nie był to zły start, jednak będziemy mieli dzisiejszej nocy sporo pracy. Samochód spisywał się dobrze na pośredniej mieszance, ale nawet w tym przypadku musimy poczynić postępy, by zrozumieć, gdzie możemy znaleźć jeszcze więcej osiągów. Ferrari wyglądało dziś na bardzo szybkie, więc będą sporym zagrożeniem. Zobaczymy jak potoczy się jutro. To wspaniałe uczucie móc powrócić do Meksyku. Fani są tutaj wybitni. Niesamowite jest to, że już w piątek trybuny były naprawdę mocno zapełnione.(Natalia Musiał)
Red Bull
Daniel Ricciardo (P8/P5): Naprawdę ciężko jest dobrać odpowiednie ustawienia w takich warunkach, gdy jest mała przyczepność i spora podsterowność, a do tego pojawia się również nadsterowność. Myślę, że się poprawiliśmy, jednak ciągle mamy przed sobą pracę, więc postaramy się poprawić balans. Wydaje mi się, że będzie lepiej, oczekiwałem lepszej przyczepności niż rok temu, ale ciągle jest bardzo ślisko. Do niedzieli druga połowa toru będzie lepsza. Super-miękka mieszanka nie była dziś dobra na długie przejazdy i szybko się zużywała. Nie wiem jak inni sobie radzili, ale myślę, że wszyscy mieli podobne problemy z tą mieszanką, więc jutro będzie interesująco.Max Verstappen (P14/P7): Problem w pierwszym treningu nie był zbyt pomocny, ale przegrzewały mi się hamulce. Jednak wykonaliśmy dobrą pracę z samochodem w drugiej sesji. Problem z hamulcami pojawił się po nieco zbyt mocnej jeździe na tamtym kółku, przez co temperatura była wyższa niż normalnie. Z powodu straconego czasu, ciągle nie jestem w pełni zadowolony z ustawień na krótkich przejazdach, jednak bolid był bardzo dobry na pośredniej mieszance. Myślę, że możemy powalczyć w niedzielę.(Łukasz Godula)
Force India
Nico Hulkenberg (P5/P6): Głównym piątkowym celem jest zakończenie naszego programu bez problemów i patrząc na powyższe kryterium, mieliśmy dziś dobry dzień. Większość wyzwań przed jakimi stoimy nie różni się niczym w porównaniu do ubiegłego roku – sporą różnicę stwarza tutaj wysokość w czuciu samochodu podczas utraty docisku. Musimy dostosować się do warunków, aby znaleźć idealny balans bolidu. Pozostała część dnia była dość standardowa. Głównie zdobywaliśmy wiedzę na temat ogumienia i czuję, że wykonaliśmy pod tym względem dobrą pracę. Poranna sesja nie powiedziała nam zbyt wiele: tor był bardzo chłodny i zabrudzony, więc uzyskanie informacji nie należało do najłatwiejszych. Byliśmy w stanie dokonać oceny opon po południu i tak naprawdę nie było żadnej konkretnej niespodzianki. Zrobiliśmy dobry start, ale nie jestem jeszcze do końca zadowolony. Nadal istnieje spory margines poprawy.Sergio Perez (P4/P15): Ściganie się w domu jest bardzo emocjonalnym momentem, ale ważne jest to, że kiedy dostaję się do samochodu, to traktuję ten weekend jak każdy inny wyścig. Poranek minął bardzo dobrze i komfortowo czułem się w bolidzie. Zmagałem się trochę bardziej po południu z racji tego, że wiemy, na czym musimy się skupić i jaki kierunek musimy podjąć, aby się poprawić. Dzisiejsze warunki nie były takimi, jakich byśmy oczekiwali, ale pozostała część weekendu powinna być cieplejsza. Musimy dobrze ustawić samochód pod kątem naszych przewidywań na wyścig, ale myślę, że dane które zebraliśmy dzisiejszego dnia pozwolą nam tego dokonać.(Natalia Musiał)
Williams
Valtteri Bottas (P6/P8): Myślę, że był to dla nas dobry dzień. Nadal jednak pozostaje wiele do zrobienia pod kątem balansu. Tor oczywiście się poprawiał z biegiem czasu, więc wyczucie samochodu było lepsze wraz z każdym kolejnym okrążeniem. Długie przejazdy na pośredniej i supermiękkiej mieszance wyglądają na konkurencyjne, więc mamy nadzieję, że przed nami dobry weekend. Czeka nas jeszcze dzisiaj sporo pracy i zmian, których potrzebujemy, aby wydobyć więcej osiągów.Felipe Massa (P9/P13): Ciężko było dziś zrozumieć ogumienie. Tor ma po prostu bardzo niską przyczepność, ale poprawiał się z każdym kolejnym wyjazdem. Możesz wrócić na tor i nie ma przyczepności, ale potem pod koniec wyjazdu następuje poprawa. Myślę, że podczas tego weekendu odpowiednie zrozumienie opon będzie bardzo ważne i będzie miało znaczenie na końcowy wynik wyścigu. Nie byłem zadowolony z wyniku odniesionego na nowych komponentach, ale cieszę się z naszych długich przejazdów. Musimy po prostu pracować nad zrozumieniem wszystkiego.(Natalia Musiał)
Toro Rosso
Carlos Sainz (P12/P9): Myślę, że był to interesujący piątek. Zwłaszcza, że w tym roku mamy do dyspozycji super-miękką mieszankę i temperatury były niesamowicie niskie. Myślę, że był to dość trudny dzień, nie tylko dla nas, ale i dla całej stawki. Miejmy nadzieję, że to stworzy dla nas jakieś szanse w niedzielę. Jak na razie spisujemy się dobrze, jednak nie możemy zapominać, że to dopiero piątek. Dobrze, że zaczęliśmy weekend pozytywnie i będziemy ciężko pracować, by wycisnąć maksimum z samochodu.Daniił Kwiat (P10/P11): To był dobry dzień. Wykonaliśmy większość z naszego programu i jestem zadowolony z obu sesji. Mój inżynier również jest zadowolony. Teraz musimy przeanalizować wszystkie zebrane dane i przygotować się do dalszej części weekendu. Czuję się dobrze w bolidzie, nawet pomimo trudnych warunków, gdyż jest zimno. Tak samo jak inni, musimy znaleźć rozwiązanie na taki stan rzeczy. Będziemy ciężko pracowali.(Łukasz Godula)
McLaren
Fernando Alonso (P16/P10): To był wymagający dzień dla wszystkich, tor był bardzo brudny i śliski, tak jak w zeszłym roku. W pierwszej sesji próbowaliśmy kilku rzeczy z samochodem, a w drugim sprawdzaliśmy różne mieszanki, jednak zużycie było dość znaczne. Sytuacja z pewnością poprawi się jutro i w niedzielę, gdy tor będzie czysty. Pod koniec drugiej sesji zauważyliśmy anomalię w systemie hamulców, więc zatrzymaliśmy dalsze przejazdy, by to sprawdzić. Jutro będzie pracować nad osiągami, jednak mimo wszystko wejście do Q3 będzie trudne.Jenson Button (P18/P12): Rano przeprowadziliśmy wiele testów, wiec pierwszy trening nie był zbyt użyteczny do tego weekendu. W drugim mogliśmy się skupić na przygotowaniach do tego wyścigu, pracowaliśmy nad balansem i ostatecznie znaleźliśmy coś całkiem interesującego. Nigdy nie oczekiwałem, że będzie tu dobrze, z tak niską przyczepnością spowodowaną rzadkim powietrzem, jednak udało się wypracować coś, co możemy wykorzystać jutro. Super-miękkie opony ulegają grainingowi, jednak zużycie było lepsze w ciągu sesji. Długi przejazdy były jednak dość trudne, myślę że wszyscy tego doświadczyli, jednak musimy wyciągnąć z tego co się da. Na początku wyścigu moim zdaniem wiele samochodów będzie zjeżdżało po nowe opony już na czwartym czy piątym kółku, jednak wymiesza to stawkę i wprowadzi nieco emocji. Pośrednie opony spisują się lepiej niż pozostałe dwie mieszanki, wytrzymują najwięcej, jednak zapewniają mniejszą przyczepność. Myślę, że będziemy na granicy czołowej dziesiątki. Może być nieco trudniej niż w ostatnim wyścigu, jednak bycie tuż za pierwszą dziesiątką nie jest takie złe, ponieważ ma się wtedy wolny wybór opon. Oczywiście postaramy się wejść do Q3, jednak strategia wyścigowa jest ważniejsza i liczy się zdobycie punktów. Ostatecznie miło widzieć tak wiele ludzi w piątek. Fani są fantastycznie. Mamy tu świetną atmosferę.(Łukasz Godula)
Renault
Kevin Magnussen (P19/P14): Wykonaliśmy dziś spory progres. Pierwszy raz jeździłem po tym torze i jestem zadowolony z przygotowania samochodu w taki sposób, jak tego chcieliśmy. Dech zapiera tu raczej wysokość nad poziomem morza, a nie układ, który jest dość prosty. Zdecydowanie chciałbym jutro więcej przyczepności.Jolyon Palmer (P21/P16): To był dla nas typowy piątek, jednak ciągle musimy popracować na balansem, ponieważ nie jest taki, jakbyśmy chcieli. Tor jest dość śliski. Widzieliśmy, ze przyczepność się poprawiła i oczekujemy, że jutro będzie jeszcze lepsza. Chciałbym poczuć się pewniej za kierownicą, więc mamy przed sobą trochę pracy.(Łukasz Godula)
Manor
Pascal Wehrlein (P22/P17): Ogólnie mam pozytywne odczucia. W zasadzie to pierwszy piątek, z którego jestem zadowolony od dość dawna. Pracowaliśmy normalnie z programem, ale zaczęliśmy nieco inaczej, jadąc najpierw na miękkiej mieszance, a dopiero później na pośredniej. Nasze tempo jest niezłe, mniej więcej na poziomie Saubera. Lubię też ten tor. Było dziś dość zimno, co sprawiało spore wyzwanie. Mieliśmy nieco problemów z temperaturą opon, co utrudniało nasze życie, jednak postaramy się jutro poprawić.Esteban Ocon (P20/P21): Szczerze mówiąc był to trudny początek weekendu. Mieliśmy problemy z prowadzeniem się bolidu. Próbowaliśmy różnych rzeczy, by to poprawić, jednak mimo to ciężko się prowadziło. Musimy się przyjrzeć dlaczego tak było. Naprawdę lubię ten tor, jest wymagający, potrzeba dużo pewności, by pojechać dobre kółko. Myślę, że jutro czeka nas zupełnie inny dzień. Mam nadzieję, że uporamy się z kłopotami i będziemy w stanie wycisnąć wszystko z trzeciego treningu, by powrócić do swojego tempa.(Łukasz Godula)
Sauber
Marcus Ericsson (P13/P18): Za nami produktywny dzień. Dwie sesje treningowe upłynęły nam bez żadnych problemów, dzięki czemu otrzymaliśmy szansę oceny różnych konfiguracji ustawień bolidu. W nocy zajmiemy się analizą zebranych danych, by zyskać więcej informacji przed dalszą częścią weekendu. Ze względu na niską przyczepność toru i stosunkowo chłodną pogodę trudno jest odczytać zachowanie bolidu. Sytuacja jest jednak taka sama dla wszystkich. Musimy jak najlepiej przygotować się do rywalizacji w takich warunkach.Felipe Nasr (P17/P19): Mieliśmy dzisiaj trochę problemów. Po zbyt agresywnym najechaniu na krawężnik w jedenastym zakręcie uszkodziłem przednie skrzydło, co doprowadziło także do uszkodzeń samego bolidu. Ze względu na ten incydent straciliśmy o poranku sporo cennego czasu na torze. Mechanicy wykazali się świetną postawą, dzięki czemu pod koniec FP1 pokonałem jeszcze trzy okrążenia. Dziś po raz pierwszy testowałem system Halo. Jazda z nim była w porządku, nie było żadnych problemów z właściwościami jezdnymi. To kwestia przyzwyczajenia. Po południu na szybszych przejazdach trafiałem na wolniejszych kierowców. W przypadku dłuższych prezentujemy całkiem konkurencyjne tempo na pośredniej mieszance. To pozytywne.(Nataniel Piórkowski)
Haas
Romain Grosjean (P11/P20): Rano nie było źle, jednak po południu było katastrofalnie. Teraz musimy się tym zająć. Gdy mamy problemy w piątek, to tracimy wtedy w niedzielę. Ciągle jednak mamy jutro, choć musimy dać z siebie wszystko, jeśli chcemy poradzić sobie po tym, co nas dziś spotkało.Esteban Gutierrez (P15/P22): Świetnie było poznać mój domowy tor. Jazda tu jest bardzo ekscytująca. Będziemy pracowali nad osiągami, które nie są za dobre w tej chwili. Bolid ciężko się prowadził i w drugim treningu miał słabą przyczepność. Wieczorem na tym popracujemy, by było lepiej w trzecim treningu i kwalifikacjach.(Łukasz Godula)
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|