F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio de Mexico 201630 pa?dziernika
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,480 - Nico Rosberg (Mercedes), 2015
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:20,521 - Nico Rosberg (Mercedes), 2015
Największa średnia prędkość wyścigu:
178,732 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2015
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Choć kwalifikacje rozpoczęły się w nieco cieplejszej aurze to zdecydowanie temperatura była zaskoczeniem dla Formuły 1 w Meksyku. Na szczęście czasówka odbyła się przy czystym niebie, co dość mocno rozgrzało asfalt i dało kierowcom lepszą przyczepność.

Q1

Tuż po zapaleniu się zielonego światła na torze pojawiła się połowa stawki. Wszyscy kierowcy założyli super-miękkie opony do swoich samochodów. Jednak "górna" połówka zdecydowała się poczekać, aż nieco słabsze ekipy jeszcze lepiej wyczyszczą tor. Dlatego prawdziwa akcja rozpoczęła się na 10 minut przed końcem Q1.Ważną informacją było również to, że Jolyon Palmer nie wziął udziału w dzisiejszej czasówce, ze względu na uszkodzenia bolidu.

Te dłuższe niż zwykle przejazdy przyniosły dość ciekawy układ w stawce. Początkowo prowadził Raikkonen w Ferrari, a Mercedesy plasowały się dopiero na pozycjach 5 i 6. Jednak Hamilton ostatecznie poprawił się i wskoczył na czoło tabeli. Kolejnym pechowcem był tymczasem Kwiat, u którego doszło do problemu z jednostką napędową. Z dalszej walki wykluczył się również Gutierrez, który obrócił się w dziewiątym zakręcie. Oprócz niego i Kwiata odpadli Nasr Ocon i Grosjean. Szczęśliwie do Q2 udało się przejść Pascalowi Wehrleinowi.

Q2

Druga część czasówki rozpoczęła się ciekawą rozgrywką taktyczną. Na miękkich oponach wyjechali kierowcy Mercedesa, Ferrari, Williamsa, jak również Force India. Ryzyka nie podjęli kierowcy Red Bulla, jak również reszta stawki. Chwilę później dzięki temu Verstappen był pierwszym, który zszedł w ten weekend poniżej granicy 1:19.

Ferrari postanowiło bezpiecznie wyjechać jeszcze raz na super-miękkich oponach, jednak szubko okazało się, że czas Vettela na żółtych oponach jest wystarczający. Nie tyczyło się to jednak Raikkonena, który musiał się poprawić na super-miękkich oponach. W tym czasie o Q3 zacięcie walczyli kierowcy McLarena, Williamsa i Force India.

Do ponowne wyjazdu został zmuszony również Rosberg. Lider klasyfikacji generalnej zdecydowanie nie czuł się pewnie na torze Hermanos Rodriguez. Sztuka wejścia do Q3 udała się obu kierowcom Williamsa, Hulkenbergowi, Sainzowi i Alonso. Button i Perez musieli się pożegnać z dalszą walką. Oprócz nich na Q2 zmagania zakończyli Magnussen Ericsson i Wehrlein.

Q3

Po tym co widzieliśmy do tej pory, wszyscy mieli nadzieję na emocjonującą walkę o pole position. Na pierwszy przejazd na świeżych oponach wyjechali wszyscy poza Sainzem. Świetnym czasem popisał się Hamilton – 1:18,704. Dalej był Verstappen, wolniejszy o 0,3 sekundy. Rosberg po pierwszej odsłonie zajmował dopiero czwarte miejsce, za Ricciardo. Słabo pojechał również Vettel, który meldował się na ósmej pozycji.

Na cztery minuty przed końcem zaczęły się drugie wyjazdy i każdy z pewnością miał ochotę na poprawę swojej sytuacji. Red Bullom tylko delikatnie udało się poprawić wynik. Hamilton nie wykręcił lepszego wyniku, jednak i dak dało mu to pole position, gdyż Rosberg nie znalazł lepszego tempa w ostatnim przejeździe. Niemiec zakończył zmagania na drugim miejscu, co i tak powinno go cieszyć, biorąc pod uwagę, jak to tej pory rozwijał się weekend.

Świetną lokatę zaliczył Nico Hulkneberg, meldując się na piątej pozycji. Dalej uplasowali się zawiedzeni kierowcy Ferrari. Za nimi mieliśmy Williamsa, przed Carlosem Sainzem.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 55°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 3,3 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 29.10.2016 21:12[!]
Jak Kimi w ostatnim przejeździe robił sobie skrót na stadionie, to już robił miejsce dla mercedesa, czy po prostu błąd popełnił? :-))
piro, 29.10.2016 21:16[!]
Z tego co mówili na Sky to miał on jakieś problemy z silnikiem i zrobił miejsce ponieważ z okrążenia nic by nie było.
Masio, 29.10.2016 21:17[!]
Od razu jak Hamilton ustanowił ten czas w Q3, to już było wiadomo, że wygra...
mich909090, 29.10.2016 21:29[!]
Lewis mega szybki w ten weekend. Oby wystartował jak w Austin i poleciał po zwycięstwo. Dobrze jakby RBR zjadły Rosberga na starcie.
Gerard, 29.10.2016 22:27[!]
Rosberg od początku weekendu skupił się na ustawianiu bolidu ściśle pod wyścig, stąd prawdopodobnie takie straty. Super, że udało się przy takiej taktyce wywalczyć drugą pozycję i zakładam, że z tego powodu pojawił się taki rozbłysk radości na stanowisku dowodzenia w Mercedesie po ukończeniu okrążenia przez Nico. Jutro mogą się dziać różne przeboje z oponami, więc te pozycje startowe chyba nie będą miały aż tak istotnego znaczenia na końcowe rezultaty jak to bywa na innych torach w kalendarzu.
mcracer1993, 29.10.2016 23:10[!]
@mich909090 Będzie ciężko - Red Bulle są strasznie wolne na prostych. O ile mnie pamięć nie myli tylko Renatki i STR (co jest w ich przypadku zrozumiałe) są wolniejsze od Red Bulla. Zresztą najbardziej mi zaimponował Carlos Sainz. Bo ma bolid z silnikiem GP2 (bo tak można teraz powiedzieć o silniku Ferrari z roku 2015), a mimo wszystko awansował do Q3...
paymey852, 30.10.2016 08:06[!]
@Gerard
Masz racje bo na takim torze jak ten i Monaco gdzie wyprzedzanie jest prawie niemożliwe lepiej bawić się ustawieniami pod wyścig. LoL
Przypomnę że Hamilton rok temu utknął za Rosbergiem pomimo DRS i mega prostej ponieważ nie mógł utrzymać się w jego cieniu.

Już lepiej napisał byś że Rosberg nie musiał cisnąć bo i tak wygra na starcie.

Mam nadzieje że tym razem puszki bardziej zamieszają i będą dwa byki na podium
towi, 30.10.2016 09:54[!]
Widzę, że znów pojawili się wróżbici i rozdają "rozbłyski radości". Byli w padoku, znają ustawienia bolidu, taktykę na wyścig ... poproszę jeszcze o podanie 6 liczb bo przydałoby mi się trochę kasy.
Gerard, 30.10.2016 13:07[!]
Rosberg nie jest tak cienki, żeby od początku weekendu na niemalże każdym okrążeniu, na każdym rodzaju mieszanki, przy różnych warunkach, przy różnych temperaturach toru, etc, etc., ciągle dostawać od Hamiltona 0,4 do 0,6 sekundy (sympatyczny wyjątek stanowiło ostatnie okrażenie w Q3), więc coś musi być na rzeczy, bo inaczej to Hamilton byłby w stanie odstawić go dziś chyba na pół minuty na dystansie wyścigu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca