F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Pirelli Chinese Grand Prix 201617 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Nico Rosberg był bohaterem tego weekendu. Świetne okrążenie w kwalifikacjach dało mu pole position, a bezbłędna jazda nie dała szans rywalom nawet na ataki i pewnie dowiózł pierwsze miejsce do mety. Jednak za plecami Niemca działo się naprawdę sporo i trzeci w tym sezonie wyścig możemy spokojnie nazwać niezwykle emocjonującym.

Chaotyczny początek

Niesamowicie chaotyczny start praktycznie ustawił dalszą rywalizację. Do kontaktu doszło pomiędzy kierowcami Ferrari, którzy obaj doznali sporych uszkodzeń bolidów. Vettel narzekał przy tym na atak Kwiata, którzy według niego nie miał prawa się powieźć, a zmusił byłego mistrza świata do uderzenia w Kimiego. Co ciekawe, dość słabo wystartował Rosberg i dał się wyprzedzić Danielowi Ricciardo. Dużego pecha w pierwszych zakrętach miał również Lewis Hamilton, który został uderzony przez Felipe Nasra i również stracił przednie skrzydło.

Tymczasem Nico Rosberg już zabierał się do odzyskania pozycji lidera po uruchomieniu DRS, gdy nagle w bolidzie Ricciardo doszło do przebicia lewej tylnej opony. Australijczyk szybko zjechał do boksu, jednak na torze pozostało dużo odłamków z jego incydentu, jak również z wszystkich poprzednich. Dlatego też dyrektor wyścigu zarządził wypuszczenie na tor samochodu bezpieczeństwa, by porządkowi mogli bezpiecznie usunąć odłamki z bolidów.

Neutralizacja była wodą na młyn wielu kierowców, którzy od razu zjechali do boksów. W garażach mieliśmy Kwiata, Pereza, Vettela, Hulkenberga, Sainza, Buttona, Bottasa, Verstappena, Ericssona i Magnussena. Praktycznie wszyscy założyli miękkie opony poza Buttonem i Ericssonem, którzy zostali wyposażeni w pośrednią mieszankę, a Vettel w super-miękką. Do boksu nie zjechał Rosberg. Do ciekawej strategii doszło u Hamiltona, który w ciągu dwóch okrążeń za samochodem bezpieczeństwa zjechał dwa razy, by wypełnić zapisy regulaminu i mieć wolną rękę w dalszej części zawodów.

Walka po neutralizacji

Po neutralizacji Wehrlein atakował Alonso, ale były to tylko pogróżki ze strony młodego Niemca. Po postojach Vettel był dziewiąty i przebijał się przez stawkę, szalejąc na super-miękkich gumach. Tak samo odważnie jechał Hamilton, który bardzo szybko awansował na kolejne pozycje. Tymczasem Vettel przy jednym z ataków ponownie uszkodził przednie skrzydło, ale z tymi usterkami musiał już jechać do mety.

Na 14 i 16 okrążeniu do boksów zjechali Raikkonen i Alonso, którzy również ubrali pośrednie opony, jednak w przypadku McLarena ta mieszanka nie pracowała dzisiaj zbyt dobrze i na długim przejeździe pozbawili się szans na zdobycz punktową. Kolejny postój Vettela miał miejsce na 18 kółku, gdy walczył z Massą, jednak nie dokończył ataku i zniknął w pit lane. Bardzo późno na pierwszy postój zjechał Rosberg, który u mechaników zameldował się dopiero na 20 okrążeniu. Ponownie założono mu miękkie opony.

Kolejne grupowe zjazdy miały miejsce po 31 okrążaniu gdy w boksach mieliśmy Hamiltona, Bottasa, Massę, Alonso i Sainza. U większości założono pośrednie opony. Bardzo wysoko po tych zmianach był Kwiat, który w dalszym ciągu jechał na drugim miejscu. Pomimo pecha Ricciardo, Red Bull prezentował bardzo mocne tempo. Nieco plany zdobycia drugiej lokaty pokrzyżował Vettel, który na 37 kółku pokonał Kwiata.

Powrót Ricciardo i Verstappena

Potwierdziła to walka Ricciardo po 40 kółku, gdy na 43 rundzie wyprzedził Hamiltona. Anglik był zupełnie zaskoczony atakiem Australijczyka, którzy przebiegł niezwykle łatwo. Chwilę później Ricciardo wyprzedził Massę, a obecny mistrz świata również chciał szybko pokonać Brazylijczyka. Ten jednak odnalazł w sobie dodatkowe pokłady motywacji, dzielnie odbierając ataki do samej mety. Bottasa wyprzedził jeszcze Raikkonen na 44 okrążeniu, zanim swoją szarżę rozpoczął nieco niżej w tabeli Max Verstappen.

Holender wyprzedził Sainza jadącego na 10 pozycji i szybko wziął się za Pereza. Przed nim jechał teraz Bottas i wszyscy myśleli, że przewaga Fina będzie wystarczająca do końca zawodów. Było jednak zgoła inaczej, manewr ostatecznie doszedł do skutku. Swojemu partnerowi pozazdrościł Sainz, który również wyprzedził bolid WIlliamsa, dosłownie na ostatnim okrążeniu. Na uwagę zasługuje również manewr Kimiego Raikkonena z 46 okrążenia, gdy w pięknym stylu wyprzedził Hamiltona.

Na czele tabeli nie doszło już do przetasowań. Zawody wygrał Rosberg, przed Vettelem i Kwiatem. Kierowca Ferrari miał po wyjściu z bolidu sporo do powiedzenia Rosjaninowi co do manewru z pierwszego zakrętu, jednak ten niewiele sobie robił z uwag Niemca. Ponownie czwarty był Ricciardo, który zdecydowanie nie był pocieszony wynikiem swojego wyścigu. Tak też zakończyło się niezwykle emocjonujące GP Chin, które ponownie udowodniło, iż Formuła 1 może fascynować akcją i nieprzewidywalnością.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 3,3m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
LeftersBuster, 17.04.2016 10:19[!]
Co za fatalna relacja z wyścigu...kto to w ogóle napisał ? Aaaa Goduła i wszystko jasne.
Kamikadze2000, 17.04.2016 10:33[!]
Zrób lepszą mądralo... :P
LeftersBuster, 17.04.2016 10:43[!]
Nie potrafię dlatego się do tego nie biorę. Goduła też powinien pójść w tę stronę.
gumek73, 17.04.2016 11:03[!]
To nowe przednie skrzydło Williamsa to jakiś bubel, bo kierowca który je dostaje, w wyścigu zawsze radzi sobie gorzej. Tak było Bahrajnie, tak było też i w Chinach.
baron, 17.04.2016 11:16[!]
Nie jechali z nowym skrzydłem ani Massa, ani Bottas. Felipe uszkodził je bodaj w pierwszym treningu.
FM WMR, 17.04.2016 15:12[!]
Kolejny zaje wyścig,imo Massa zweryfikował talent naszego mistrza(wiem,wiem podłoga,problemy,itp).
marios76, 17.04.2016 17:10[!]
@LeftersBuster Faktycznie słabo. A wspomnianemu moderatorowi lepiej wychodzi usuwanie komentarzy (bezpodstawnie moim zdaniem) bez uzasadnienia i brak reakcji na obrażanie. Szkoda, bo fajni ludzie odchodzą z forum, albo piszą sporadycznie:(
Wracam do wyścigu. Lewis jak magnes przyciąga dziwne sytuacje, awarie i rywali... moim zdaniem tempo bez ikry, wyprzedzanie musiałby potrenować, no ciągle nie mogę go porównać z Rosbergiem w bezproblemowy wyścigu. Chciałbym w Rosji. Długo bym się musiał zastanawiać, żeby napisać kto blyszczal w wyścigu? Chyba mimo wszystko kierowcy Red Bulla a występ Vettela lepszy niż Hamiltona. Fajnie Massa, zwłaszcza na tle Bottasa. McLaren nie zdublowane, ale czy o to chodziło? Ich postawa mnie rozczarowała. Może powinni zastanowić się, bo byłybbłędy z taktyka. Poniesione spore ryzyko obu kierowcównie oopłaciło się w ogóle.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca