F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Pirelli Chinese Grand Prix 201617 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Prognozy pogody już od kilku dni zwiastowały wiele emocji właśnie w sobotę tego weekendu Grand Prix. Aura nie zawiodła, nocne i poranne opady wprawdzie ograniczyły przejazdy w treningu, jednak czasówka na wilgotnej nawierzchni była niezwykle emocjonująca. Już na początku mieliśmy ofiarę kałuży, a jedynie Q3 nie było przerywane czerwoną flagą.

Q1

Tor podczas rozpoczęcia kwalifikacji był jeszcze wilgotny, jednak opady ustały już niemal godzinę temu. Większość kierowców zdecydowała się na pierwszy wyjazd na przejściowych oponach, jednak kilku śmiałków od razu założyła gładkie gumy Pirelli. Jak potwierdził przez radio Hamilton, tor był suchy i to oni mieli rację z wyborem. Nie były to jednak łatwe warunki, Pascal Wehrlein popełnił błąd i poważnie uszkodził swojego Manora, zatrzymując się chwilę później na przeciw alei serwisowej, powodując tym samym czerwoną flagę. Jak się okazało, Niemiec padł ofiarą kałuży na prostej startowej.

Sprzątanie toru ponownie nie szło porządkowym zbyt skutecznie i dopiero o 9:25 wznowiono sesję, gdy tor był jeszcze bardziej suchy. W tym momencie praktycznie wszyscy wyjechali na oponach bez bieżnika. W powszechnym użyciu była super-miękka mieszanka. Pierwszym odważnym na torze po wywieszeniu zielonej flagi był Gutierrez i to on wykręcił pierwszy czas, szybko poprawiony przez innych zawodników.

Początkowo prowadzili kierowcy McLarena, reszta stawki traciła ponad sekundę, aczkolwiek najmocniejsi jeszcze czekali w garażach. Gdy wyjechały Mercedesy, ekipa z Woking szybko wróciła do swojego szeregu. Walka o przejście do Q2 była zacięta, a co ciekawe uczestniczył w niej Hamilton, tkóy po zepsutym kółku zjechał do garażu. Ku zdziwieniu wszystkich, nie wyjechał już na tor! Zgodnie z przepisami oraz po doliczeniu kary za wymianę skrzyni biegów, Anglik ruszy do wyścigu z ostatniej pozycji! Wszystkiemu winna była awaria systemu odzyskiwania energii.

Pozostali pechowcy, którzy odpadli po Q1 to: Magnussen, Gutierrez, Palmer, Haryanto oraz wcześniej rozbity Wehrlein

Q2

Kolejną część czasówki rozpoczął Felipe Nasr po 2 minutach od zapalenia zielonego światła. Brazylijczyk ruszył na używanym komplecie opon. Co ciekawe, Rosberg początkowo wyjechał na miękkiej mieszance. Niemiec wykręcił czas 1:36,240, a za nim plasowali się kierowcy Force India ze stratą jednej sekundy. Przedzielili ich obaj kierowcy Toro Rosso. Różnice wśród ekip środka stawki tradycyjnie były minimalne.

Za Rosberga wskoczyli kierowcy Red Bulla, a szybko okazało się, że zagranie Mercedesa to ciekawe rozwiązanie strategiczne, gdyż jutro dzięki temu będzie mógł wystartować na twardszej mieszance od konkurentów. Ferrari wprawdzie wyprzedziło go, jednak na super-miękkich oponach. Walka o ostatnie miejsca w Q3 miała rozgorzeć pod koniec sesji, ale przeszkodził w tym Nico Hulkenberg. Z jego bolidu odpadło niedokręcone koło, co z pewnością poskutkuje karą, ale reszta zawodników nie mogła już poprawić swoich czasów. Wywieszono czerwoną flagę, a do końca było zbyt mało czasu, by wznawiać sesję. Odpadli: Massa, Alonso, Buttton, Grosjean, Ericsson, Nasr.

Q3

Walka o pole position rozpoczęła się z jednej strony używanymi kompletami u Sainza i Pereza (miał 1 kółko z Q1) oraz świeżymi między innymi u Rosberga, który postanowił od razu rzucić na szalę pełne tempo. Niemiec po długiej prostej nieco przyblokował koło, dzięki czemu to Raikkonen był szybszy po pierwszym przejeździe. Fin pojechał szybciej o 0,139 sekundy. Vettel tymczasem postanowił przejechać tylko 1 kółko pomiarowe.

Na trzy minuty przed końcem sesji rozpoczęły się drugie, decydujące przejazdy. Z czołówki to Rosberg pierwszy przekroczył linię mety i ustanowił wynik aż o 0,5 sekundy lepszy od Raikkonena. Vettel tymczasem zepsuł zakręt po długiej prostej i nie miał szans na zdobycie pole position. Niemiec stracił aż 0,8 sekundy. Raikkonen się nie poprawił, dalej tracił pół sekundy i to Rosberg mógł świętować kolejny pole position. W międzyczasie o dziwo tuż za niego wskoczył Ricciardo, co jeszcze bardziej doda pikanterii w jutrzejszym wyścigu, na który już dziś zapraszamy. Za Ferrari mieliśmy Bottasa, dalej Kwiata, Perez, dwójkę Toro Rosso z Saizem na czele oraz Hulkenberga, który nie wyjechał po awarii w Q2.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 3,3m/s
Wilgotność powietrza: 77%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca