F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 20163 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton zwyciężył w dzisiejszym niezwykle emocjonującym wyścigu o Grand Prix Austrii. Walka trwała dosłownie do ostatnich zakrętów a echa ataku Lewisa Hamiltona na Nico Rosberga nie ucichną przed kolejnym wyścigiem.

Mimo wszystko cichym bohaterem wyścigu może zostać również Pascal Wehrlein, który zdobył pierwszy punkt w sezonie dla Manora. Zdecydowanie wyścig w Austrii dostarczył pasjonującej walki.

Hamilton kontroluje start

Wszystko zaczęło się dobrym startem Lewisa, który obronił prowadzenie na dojeździe do pierwszego zakrętu. Równie dobrze ruszył Button, w przeciwieństwie do Nico Hulkenberga, który już na pierwszej prostej stracił kilka pozycji. Nieźle wystartował również Raikkonen, przebijając się na trzecią lokatę za McLarena. Rosberg zachował na pierwszych metrach zimną krew i nie szarżował. Niemiec dopiero po chwili wyprzedził Ricciardo na piątą lokatę. Na uwagę zasługiwał również początek Sainza, który wbił się do pierwszej dziesiątki.

Na drugim kółku również Ricciardo przeszedł Verstappena, a kolejne pozycje stracił Hulkenberg. Dzielnie bronił się Button, który uległ Raikkonenowi dopiero na siódmym okrążeniu. W tym czasie zawody zakończył Kwiat, dla którego był to kolejny bardzo słaby weekend. Po spadku za Raikkonena Button spadł o kolejne pozycje, a opony w jego bolidzie dochodziły do kresu żywota.

Pierwsze postoje

Pierwsze pit stopy rozpoczęły się na dziewiątym okrążeniu, gdy zjechali Alonso i Hulkenberg. Hiszpan wybrał miękką mieszankę, a Niemiec super-miękką. Na kolejnym kółku zjechał Button, Sainz oraz Perez. Dominował wybór miękkiej mieszanki. Jeśli chodzi o liderów, Rosberg pojawił się u mechaników na 11 kółku, tymczasem Hamilton dopiero na 22. Tym samym Anglik wyjechał za Rosbergiem, co miało kluczowe znaczenie dla dalszej rywalizacji. Warto dodać, iż postój Anglika był dość wolny.

Neutralizacja po wystrzale opony

Gdy wyścig mniej więcej się układał, na 26 okrążeniu wybuchła prawa tylna opona w bolidzie Sebastiana Vettela. Niemiec zakończył udział w zawodach na prostej startowej i zdecydowanie był sfrustrowany. Spowodowało to wyjazd samochodu bezpieczeństwa i natychmiastowy postój Buttona, Grosjeana, Alonso i Pereza. Dla pierwszej dwójki była to świetna decyzja w kontekście walki o punktowane pozycje. W tym czasie praktycznie cała stawka podróżowała na miękkich oponach. Po wznowieniu wyścigu sędziowie musieli przyznać kilka kar. W każdym przypadku było to 5 karnych sekund. Dla Grosjeana i Hulkenberga za zbyt szybką jazdę w pit lane, a dla Magnussena za zbyt wiele zmian kierunku jazdy podczas obrony.

Na drugi pit stop Hamilton zdecydował się na 54 okrążeniu, wcześniej otrzymując komunikat zachęcający do ataku. U Anglika założono miękkie opony. Rosberg w boksie pojawił się kółko później, ale w jego samochodzie założono super-miękkie opony. Nie uszło to uwadze Hamiltona, który poprosił o wyjaśnienie takiej sytuacji, czego oczywiście nie otrzymał.

Ostateczna walka

Dwójka Mercedesa musiała się po pit stopach uporać jeszcze z Verstappenem, który jechał na innej strategii, co doprowadziło do dość zaciętej walki. Gdy udało się uporać z Holendrem, Hamilton nie chciał łatwo odpuszczać zwycięstwa i robił co mógł, by dogonić Rosberga. W tym czasie Ricciardo zjechał na kolejny pit stop, pozbawiając się szans walki o podium, jednak odrobił jedną pozycję wyprzedzając Buttona.

Prawdziwy dramat miał się rozegrać dopiero na ostatnim okrążeniu. Hamilton był coraz bliżej Rosberga, który popełnił błąd w pierwszym zakręcie, wyjeżdżając zbyt szeroko. To pozwoliło mocno zbliżyć się Anglikowi i postanowił to wykorzystać w drugim zakręcie. Hamilton wyprzedził rywala, ale nie na tyle by być całkowicie przed nim. W drugim zakręcie skręcił w prawo, ale tam był Niemiec, w którego uderzył. U Rosberga tym samym doszło do uszkodzenia przedniego skrzydła, a Hamilton pognał po zwycięstwo. Niemiec ostatecznie dojechał do mety na czwartym miejscu.

Innym cichym bohaterem wyścigu był Pascal Wehrlein. Po dobrych kwalifikacjach dla Niemca pechowo ułożył się samochód bezpieczeństwa. Mimo to przebijał się przez stawkę i dzięki awarii Pereza na ostatnim kółku, ukończył zawody na dziesiątej pozycji, zdobywając tym samym pierwszy punkt w sezonie dla Manora!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 03.07.2016 16:13[!]
Oj Nico, Nico... ;)
Zomo, 03.07.2016 16:24[!]
"na 26 okrążeniu wybuchnęła prawa tylna opona w bolidzie Sebastiana Vettela.

KIEROWCA STRACIL KONTROLE I WPADL NA BARIERE POWAZNIE USZCZADZAJAC BOLID

Niemiec zakończył udział w zawodach na prostej startowej i zdecydowanie był sfrustrowany"

...TO NA WYPADEK JAKBY KTOS TAK JAK JA NIE OGLADAL OD POCZATKU...
mich909090, 03.07.2016 16:38[!]
Hamilton zjechał 11 okrążeń później. W tym czasie Rosberg bezkarnie odrabiał po 1s na okrążeniu. Żenada w wykonaniu Mercedesa. Ale Hamilton potrafi wygrać nawet z zespołem.
Adakar, 03.07.2016 18:58[!]
Olać Lewisa i Nico !

MANOR !!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca