|
|
|
|
|
|
Gran Premio de Mexico 2017 | 29 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:18,704 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:20,521 - Nico Rosberg (Mercedes), 2015 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 182,396 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
Embed from Getty Images
Emocjonującą Grand Prix Meksyku wygrał Max Verstappen z Red Bulla, po zastosowaniu zgodnej z przewidywaniami strategii jednego pit stopu. Kolizja na początku wyścigu pomiędzy walczącymi o tytuł Lewisem Hamiltonem (Mercedes) i Sebastianem Vettelem (Ferrari) zmusiła obu zawodników do zastosowania alternatywnej strategii dwóch pit stopów.
Po założeniu miękkich opon po pierwszym okrążeniu, obaj kierowcy wykorzystali wirtualną neutralizację w połowie wyścigu do przesiadki na ogumienie supermiękkie (Hamilton) i ultramiękkie (Vettel). Ponieważ Vettel nie dojechał do mety w pierwszej dwójce, Hamilton mógł świętować swój czwarty tytuł mistrza świata – i trzeci na oponach Pirelli.
Obok Carlosa Sainza z Renault i Sergio Pereza z Force India, Hamilton i Vettel jako jedyni zatrzymywali się po dwa razy. Pozostali kierowcy zjeżdżali po razie, a Kimi Raikkonen został najwyżej sklasyfikowanym kierowcą, który na drugi przejazd założył opony miękkie, a nie supermiękkie.
MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Kolizja na pierwszym okrążeniu oraz wirtualna neutralizacja w połowie wyścigu oznaczały, że Hamilton i Vettel musieli odejść od przewidywanej strategii jednego pit stopu, wprowadzając do wyścigu nowy element strategiczny. Kluczowe było utrzymanie opon w optymalnym oknie pracy, w warunkach niskiej degradacji, minimalnego docisku w rozrzedzonym powietrzu oraz śliskiej nawierzchni. Max Verstappen idealnie poradził sobie z meksykańskim wyzwaniem, pieczętując podręcznikowe zwycięstwo. W wyścigu korzystano ze wszystkich trzech mieszanek, a zespoły stosowały różne strategie w reakcji na zmieniające się warunki w tej fascynującej Grand Prix, w której nie pojawiły się żadne problemy z oponami. Gratulacje dla Lewisa Hamiltona za w pełni zasłużony czwarty mistrzowski tytuł, po niesamowitym sezonie”.
PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Max Verstappen wygrał Grand Prix Meksyku, stosując zgodną z przewidywaniami strategię jednego pit stopu, wykonując jedyny zjazd na 32. okrążeniu i zmieniając opony ultramiękkie na supermiękkie.
OGUMIENIE UŻYTE W WYŚCIGU
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|