F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio de Mexico 201729 pa?dziernika
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,704 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:20,521 - Nico Rosberg (Mercedes), 2015
Największa średnia prędkość wyścigu:
182,396 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opony użyte w wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Emocjonującą Grand Prix Meksyku wygrał Max Verstappen z Red Bulla, po zastosowaniu zgodnej z przewidywaniami strategii jednego pit stopu. Kolizja na początku wyścigu pomiędzy walczącymi o tytuł Lewisem Hamiltonem (Mercedes) i Sebastianem Vettelem (Ferrari) zmusiła obu zawodników do zastosowania alternatywnej strategii dwóch pit stopów.

Po założeniu miękkich opon po pierwszym okrążeniu, obaj kierowcy wykorzystali wirtualną neutralizację w połowie wyścigu do przesiadki na ogumienie supermiękkie (Hamilton) i ultramiękkie (Vettel). Ponieważ Vettel nie dojechał do mety w pierwszej dwójce, Hamilton mógł świętować swój czwarty tytuł mistrza świata – i trzeci na oponach Pirelli.

Obok Carlosa Sainza z Renault i Sergio Pereza z Force India, Hamilton i Vettel jako jedyni zatrzymywali się po dwa razy. Pozostali kierowcy zjeżdżali po razie, a Kimi Raikkonen został najwyżej sklasyfikowanym kierowcą, który na drugi przejazd założył opony miękkie, a nie supermiękkie.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Kolizja na pierwszym okrążeniu oraz wirtualna neutralizacja w połowie wyścigu oznaczały, że Hamilton i Vettel musieli odejść od przewidywanej strategii jednego pit stopu, wprowadzając do wyścigu nowy element strategiczny. Kluczowe było utrzymanie opon w optymalnym oknie pracy, w warunkach niskiej degradacji, minimalnego docisku w rozrzedzonym powietrzu oraz śliskiej nawierzchni. Max Verstappen idealnie poradził sobie z meksykańskim wyzwaniem, pieczętując podręcznikowe zwycięstwo. W wyścigu korzystano ze wszystkich trzech mieszanek, a zespoły stosowały różne strategie w reakcji na zmieniające się warunki w tej fascynującej Grand Prix, w której nie pojawiły się żadne problemy z oponami. Gratulacje dla Lewisa Hamiltona za w pełni zasłużony czwarty mistrzowski tytuł, po niesamowitym sezonie”.

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Max Verstappen wygrał Grand Prix Meksyku, stosując zgodną z przewidywaniami strategię jednego pit stopu, wykonując jedyny zjazd na 32. okrążeniu i zmieniając opony ultramiękkie na supermiękkie.

OGUMIENIE UŻYTE W WYŚCIGU


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca