|
|
|
|
|
|
Grande Prêmio Heineken do Brasil 2017 | 12 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
Embed from Getty Images
Strategia jednego pit stopu supermiękkie-miękkie okazała się zwycięska w Grand Prix Brazylii, w której Sebastian Vettel z Ferrari objął prowadzenie podczas pełnego akcji pierwszego okrążenia i utrzymał przewagę do mety – wykonując swój jedyny pit stop bez utraty inicjatywy w wyścigu.
Alternatywne strategie zastosowane przez dwóch innych kierowców również ożywiły zmagania. Lewis Hamilton z Mercedesa musiał wystartować z alei serwisowej i odrabiał straty, będąc jednym z pięciu zawodników, którzy na pierwszy przejazd wybrali bardziej trwałe, miękkie opony. Zjechał na swój pit stop z prowadzenia na 43. okrążeniu, wrócił na tor na piątej pozycji i wykorzystał lepsze osiągi supermiękkiej mieszanki do wywalczenia czwartej lokaty.
Daniel Ricciardo z Red Bulla także wystartował na miękkiej mieszance po karnym cofnięciu na czternaste pole startowe, ale stracił kolejne pozycje w zamieszaniu na początku wyścigu i już po pierwszym okrążeniu zjechał po świeży komplet miękkich opon. Później zatrzymał się jeszcze raz, zakładając supermiękkie ogumienie, i wypracował awans na szóstą lokatę. Jego zespołowy partner Max Verstappen także zatrzymywał się dwa razy, zjeżdżając w końcówce po jeszcze jeden komplet opon supermiękkich.
MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Dzisiaj mieliśmy do czynienia z najwyższymi temperaturami nawierzchni podczas tego weekendu, przekraczającymi 50 stopni Celsjusza na starcie wyścigu. Mimo to większość zawodników z czołówki była w stanie przejechać cały dystans wykonując tylko jeden pit stop, zgodnie z naszymi założeniami – pomocna okazała się tu neutralizacja na początku. Zwłaszcza Lewis Hamilton zaliczył wyjątkowy występ, uzyskując najlepsze czasy okrążeń nawet na zużytych miękkich oponach, gdy rywale mieli już świeże ogumienie. Skuteczność alternatywnej strategii potwierdził także Red Bull, z mocnym finiszem obu samochodów mimo dodatkowego pit stopu Daniela Ricciardo po pierwszym okrążeniu. Pozostajemy jeszcze na torze Interlagos, na ostatni test opon na sezon 2018, który odbędzie się we wtorek i środę z zespołem McLaren. Następnie wszystkie zespoły otrzymają szansę zapoznania się po raz pierwszy z przyszłorocznym ogumieniem, podczas sesji testowej w Abu Zabi po ostatniej Grand Prix sezonu”.
NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU
MIĘKKA Wehrlein 69
SUPERMIĘKKA Perez 35
PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Zapowiadaliśmy, że zwycięską strategią będzie jeden pit stop i zamiana opon supermiękkich na miękkie pomiędzy 26. i 32. okrążeniem. Sebastian Vettel tak właśnie postąpił, wykonując swój jedyny zjazd na 28. okrążeniu. Taką samą taktykę zastosował Valtteri Bottas z Mercedesa, który w drodze po drugą lokatę zjechał do alei serwisowej jedno okrążenie przed niemieckim kierowcą.
OGUMIENIE UŻYTE W WYŚCIGU
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|