|
|
|
|
|
|
Grande Prêmio Heineken do Brasil 2017 | 12 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
Mercedes
Lewis Hamilton (P1/P1): To był dobry dzień. Powrót na ten obiekt w znacznie szybszych bolidach był bardzo ekscytujący. Interlagos stało się bardziej wymagającym obiektem pod względem fizycznym – to super. W dodatku panowały dzisiaj dość wysokie temperatury. Wykonaliśmy dłuższe i krótsze przejazdy, ale niestety opony nie wytrzymują tu zbyt długo. Krótki przejazd sprowadzał się praktycznie do jednego lub dwóch okrążeń. Zrobiliśmy to, co do nas należało. Znajdujemy się w dobrej sytuacji, ale walka może być bardzo wyrównana.Valtteri Bottas (P2/P2): Sądzę, że za nami pozytywny dzień. W trakcie porannego treningu przeprowadziliśmy trochę testów aerodynamicznych, badając obszary, które możemy poprawić przed kolejnym sezonem. Zebraliśmy sporo cennych danych do analizy. Podczas obu sesji przejechałem tak dłuższe jak i krótsze stinty. Wyglądały w porządku, więc mamy dobrą pozycję wyjściową do tego weekendu. Mieliśmy lekkie problemy ze znalezieniem ustawień, które będą dobrze pasować do każdego zakrętu tego toru. Ogólnie jednak bardzo lubię Interlagos i nie mogę się już doczekać dalszej części weekendu.(Nataniel Piórkowski)
Red Bull
Daniel Ricciardo (P5/P3): Jestem całkiem zadowolony. Z tego co dziś widzieliśmy, nasze tempo wygląda na całkiem konkurencyjne. Dłuższe przejazdy wypadły w porządku, ale Mercedesy wyglądają tu na bardzo mocne. Na pewno stać nas na dokonanie postępów przed sobotnimi sesjami, chociaż z drugiej strony nie brakuje nam zbyt wiele do optymalnego stanu. Wieczorem nie wprowadzimy raczej zbyt wielu zmian. Jesteśmy blisko Ferrari, a to dość pozytywne. Chciałbym, aby w kwalifikacjach trochę popadało. Wtedy mógłbym może spróbować powalczyć o pole position! Wiem, że ze względu na karę nie wyruszyłbym do wyścigu z pierwszego pola, ale dzięki temu zapewniłbym sobie jedenastą pozycję na starcie. To musi być mój cel.Max Verstappen (P4/P5): Mój piątek wypadł w porządku. Mogłem złożyć nieco lepszy czas, wciąż musimy popracować nad balansem, jednak ogólnie za nami całkiem udany dzień treningów. Rano miałem problemy z przyczepnością. Sytuacja uległa poprawie przed popołudniową sesją, ale wciąż czeka nas trochę pracy w tym zakresie. Na krótkich przejazdach supermiękkie opony nie spisywały się idealnie. Na dłuższych nasza strata do liderów nie była wcale tak wielka. Oczywiście zawsze chcę być szybszy, ale prawda jest taka, że Mercedes ma nad nami przewagę. Potrzebujemy postępów, bo wiemy, że w kwalifikacjach podkręcą tempo dzięki specjalnemu trybowi pracy silnika. W trzecim treningu chciałbym mieć tempo na ich poziomie, co dałoby mi szansę walki o pierwszy rząd na starcie wyścigu.(Nataniel Piórkowski)
Ferrari
Sebastian Vettel (P6/P4): Ostatecznie jeździliśmy więcej niż się spodziewaliśmy, ponieważ nie padało. Miło było zaliczyć tak wiele kółek. Musimy znaleźć odpowiedni balans i powinno nam to pomóc z tempem na kwalifikacje i wyścig, jednak ciągle uważam, że nie będzie łatwo pokonać naszych rywali. Zobaczymy co przyniesie jutro.Kimi Raikkonen (P3/P6): To tylko piątek. Jak zawsze próbowaliśmy różnych rzeczy. Opony będą grały jak zwykle kluczową rolę, osiągi będą zależały od tego jak będą pracowały i jak długo wytrzymają. Czułem wibracje na początku przejazdu, jednak to się czasem zdarza. Nie wiemy jakie temperatury będą podczas reszty weekendu, jednak nie zmienimy tego i jest tak samo dla wszystkich.(Łukasz Godula)
Force India
Esteban Ocon (P9/P7): Jestem zadowolony z dzisiejszego dnia. Rano samochód nie był najlepszy, jednak poszliśmy mocno do przodu w drugim treningu. Samochód spisuje się teraz znacznie lepiej, blisko do tego gdzie powinien być, więc cały zespół ponownie wykonał świetną pracę. Musimy stale iść naprzód i miejmy nadzieję, że da nam to typowe dla nas pozycje w kwalifikacjach. Było dziś bardzo ciężko, ponieważ jest ciepło i wilgotno, trochę jak w Singapurze. Nie spodziewałem się tego i to był jeden z najtrudniejszych dni na torze w tym roku.Sergio Perez (P--/P12): Jeździłem dziś tylko po południu, więc miałem sporo pracy. Nie było łatwo dopasować balans, ponieważ zużycie opon było bardzo duże, jednak zespół zgromadził wiele danych i pomoże nam to obrać odpowiedni kierunek przed jutrzejszym dniem.George Russell (P12/P--): Po pierwsze chciałbym podziękować zespołowi. To coś na co pracowałem od dawna i mimo to wszystko było dziś normalne. To niesamowite, że jeździłem podczas weekendu wyścigowego. To dla mnie duży krok, jednak byłem przygotowany tak jak tylko mogłem. Spędziłem dni w symulatorze w Mercedesie i Force India i czuję to, że po teście w Budapeszcie był to kolejny krok naprzód. Nie znałem tego samochodu i toru i chciałem wyciągnąć z tego tak wiele jak się da. Wykonaliśmy kilka przejazdów z myślą o aerodynamice, a później typowych z myślą o ustawieniach. Mieszanki spisują się dobrze i szybko się do nich przyzwyczaiłem. Byłem bardzo zadowolony z samochodu. Druga połowa sesji była dość trudna. Ja kręciłem szybkie kółka, gdy inni wykonywali długie przejazdy, to krótki tor i ciężko znaleźć dla siebie miejsce. Trzeba czasem poświęcić część procedury rozgrzewkowej, ponieważ cały czas patrzysz w lusterka, jednak to coś z czego wyciągnąłem wnioski.(Łukasz Godula)
Williams
Felipe Massa (P7/P8): To był dobry piątek. Uzyskiwaliśmy dobre czasy okrążeń a tempo na dłuższych przejazdach było zbliżone do tego, jakie prezentowali nasi najbliżsi rywale. Ciężko będzie nam walczyć z zespołami, które znajdują się przed nami, ale obiecuję, że damy z siebie wszystko.Lance Stroll (P11/P14): Mój dzień był w porządku. To mój debiut na tym torze. Po krótkiej aklimatyzacji mogłem przystąpić do normalnej pracy. Jak zwykle są obszary, które wciąż można poprawić, ale generalnie nie mam powodów do narzekania. Pozytywne jest to, że nasz bolid sprawia wrażenie dość konkurencyjnego. Musimy tylko złożyć wszystko w jedną, spójną całość. Mamy na to czas dzisiaj wieczór i w trakcie jutrzejszych sesji. FP2 nie było zbyt owocną sesją, bo często trafiałem na wolniejszych kierowców i nie pokonałem perfekcyjnego kółka. Nasze tempo w deszczowych warunkach stało z reguły na całkiem dobrym poziomie, więc jeśli jutro popada, nie powinno być to dla nas problemem.(Nataniel Piórkowski)
Renault
Nico Hulkenberg (P16/P9): W obu sesjach pokonaliśmy kilka dobrych okrążeń, dążąc do zidentyfikowania obszarów, w których musimy dokonać postępów. Od optymalnego stanu nie dzielą nas tysiące kilometrów. To pozytywne. Zawsze miło jest wrócić na Interlagos. Czuję tutaj dobry nastrój. Zakończyliśmy dzień z miejscem w czołowej dziesiątce, a jutro naszym zadaniem jest zapewnienie możliwie jak najlepszego miejsca na starcie wyścigu.Carlos Sainz (P15/P11): Mogę mówić o pozytywnym dniu, bo za każdym razem gdy wyjeżdżałem na tor, czułem że dokonujemy postępów. Z każdym kolejnym przejazdem czułem się pewniej siebie za kierownicą bolidu. Cieszę się, że po południu uniknęliśmy opadów deszczu – dzięki temu zrealizowaliśmy cały zaplanowany program. Cały czas poprawialiśmy nasze osiągi i jestem przekonany, że jutro może być jeszcze lepiej.(Nataniel Piórkowski)
McLaren
Fernando Alonso (P10/P10): Dzisiejszy dzień był trudniejszy niż się spodziewaliśmy. Mieliśmy nieco problemów w pierwszym treningu, później był problem z ciśnieniem jednostki napędowej w drugiej sesji. Straciliśmy nieco ważnego czasu na torze, a później nie udało nam się ukończyć programu. Staraliśmy się wybrać priorytety i jesteśmy mniej więcej zadowoleni z wyniku. Ciągle możemy wycisnąć więcej z samochodu, poprawić ustawienia, więc zobaczymy. Czasy są to bardzo zbliżone i jeśli dalej będzie sucho, to wejście do Q3 będzie wyzwaniem. Będziemy mieli większe szanse, jeśli popada.Stoffel Vandoorne (P8/P13): To był bardzo pozytywny dzień. Pierwszy trening był moją pierwszą sesją na Interlagos. Przywieźliśmy tu pakiet poprawek do mojego samochodu, więc zaczynamy go poznawać, co ogólnie poszło dobrze. Drugi trening był nieco trudniejszy, próbowaliśmy różnych ustawień i kilka zmian zaprowadziło nas w niekoniecznie dobrym kierunku. Mimo to tempo na długich przejazdach było bardzo dobre, jedno z naszych najlepszych w tym roku. Wszystko układa się dobrze do wyścigu. Ciągle musimy wszystko poskładać w jedną całość, jednak dobre kwalifikacje dałyby nam mocną pozycję na niedzielę.(Łukasz Godula)
Haas
Kevin Magnussen (P14/P--): FP1 nie było wcale takie złe, ale musimy uporządkować kilka kwestii związanych z systemami i balansem. Przejechałem kilka okrążeń na supermiękkich oponach osiągając niemal identyczne czasy okrążeń, chociaż w kwalifikacjach powinna to być mieszanka na jedno szybkie kółko. Antonio realizował po południu program zbliżony do tego z porannych sesji. Podzieliłem się z nim moimi przemyśleniami i staraliśmy się maksymalnie wykorzystać naszą wiedzę.Romain Grosjean (P13/P15): Porządny piątek. Przejechaliśmy wiele kilometrów i sprawdziliśmy kilka nowych rozwiązań. Poranna sesja nie była zła, ale po południu brakowało nam tempa. Chociaż wszyscy spodziewali się opadów deszczu, tor pozostał suchy przez cały dzień. Uwielbiam tu jeździć. Dałem dzisiaj z siebie wszystko.Antonio Giovinazzi (P--/P20): Dobrze było wrócić do kokpitu i pomóc zespołowi w przygotowaniach do wyścigu pokonując przy tym wiele okrążeń. To był wymagający piątek, bo jak dotąd realizowałem program z FP1, a nie FP2, ale mam na koncie wiele kilometrów i trochę przejazdów z dużym zapasem paliwa. Jestem zadowolony. Dziękuję zespołowi za tę szansę.(Nataniel Piórkowski)
Toro Rosso
Pierre Gasly (P19/P16): Dość dobre popołudnie po trudnym początku dnia. Rano oczywiście nie było zbyt dobrze, gdyż mieliśmy awarię silnika, zaliczyłem jedno mierzone kółko, a Brendon żadnego, więc niewiele się dowiedzieliśmy. Udało mi się jednak przejechać wiele okrążeń w drugim treningu, co jest dobre. Zaliczyłem krótkie przejazdy na miękkich i supermiękkich oponach, a później długie w drugiej części sesji, więc myślę, że było naprawdę nieźle. Ostatecznie udało nam się pokazać potencjał samochodu i przygotować do kwalifikacji i wyścigu. Mamy wiele rzeczy do analizy i będziemy je poprawiać.Brendon Hartley (P20/P17): Trudny początek dnia i weekendu... Straciliśmy pierwszy trening z powodu awarii silnika. Po południu zajęło mi kilka kółek wskoczenie na obroty. Ostatecznie przejechałem sporo okrążeń, najwięcej w drugiej sesji i poszliśmy do przodu. Teraz mamy nieco czasu, by przygotować się na jutro.(Łukasz Godula)
Sauber
Pascal Wehrlein (P--/P18): Po braku jazdy w pierwszym treningu, ważnym było dla mnie przejechanie jak największej liczby okrążeń. Jeśli chodzi o nasz program, skupiliśmy się na krótkich i długich przejazdach, by przygotować się na resztę weekendu. Mamy nieco pracy w zakresie ustawień samochodu. Ogólnie dzień przebiegł dobrze.Marcus Ericsson (P18/P19): Mieliśmy małe problemy w pierwszej sesji z przednią prawą oponą. Niestety straciłem nieco czasu. Jednak samochód prowadził się dobrze. W drugim treningu zaczęło się dobrze, jednak niestety straciłem panowanie nad samochodem i lekko uderzyłem w ścianę. To wystarczyło by uszkodzić samochód. To nieco chaotyczny dzień, jednak ostatecznie czułem się dobrze w samochodzie, co jest pozytywne przed resztą weekendu.Charles Leclerc (P17/P--): Podobał mi się dzisiejszy trening. Po pierwsze miło było wrócić na tor, który znam. Moja wiedza na temat samochodu i procedur poprawia się od kilku tygodni. Nauczyłem się naprawdę wiele i jestem coraz bardziej pewny. Dzisiaj zaliczyłem pierwszą sesję treningową, która była cały czas sucha. Udało nam się przejść przez program i zebrać ważne dane. Ogólnie to było świetne doświadczenie.(Łukasz Godula)
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|