F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
VTB Russian Grand Prix 201730 kwietnia
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,337 - Q2, Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,094 - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Największa średnia prędkość wyścigu:
202,477 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2014
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Weekend w Soczi niewątpliwie posiada unikalną oprawę. Obecność toru w samym środku miasteczka olimpijskiego dodaje mu niesamowitego uroku. Jednak rywalizacja w poprzednich latach nie dorównywała walorom estetycznym trasy. Czy w tym roku dzięki konkurencyjnemu Ferrari będzie ciekawiej? Dzisiejsze kwalifikacje skłaniają nas do twierdzącej odpowiedzi na to pytanie.

Q1

Kilka zespołów nie czekało ani sekundy, by ruszyć na tor, gdyż jak pokazały treningi, dogrzanie opon na torze w Soczi może trwać więcej niż jedno kółko. Czołowe ekipy nieco się wstrzymały z wypuszczeniem kierowców na tor, a pierwsze czasy padły łupem Toro Rosso i Haasa. Wszyscy poza Ferrari wyjechali na ultramiękkich oponach. Zgodnie z przewidywaniami to nie pierwsze mierzone kółka były najszybsze.

Po pierwszym przejeździe jak można się było spodziewać najszybsze były Mercedesy, za Nimi Ferrari i Red Bull, którego przedzielił jednak Hulkenberg. Tymczasem murowanymi kandydatami do zakończenia kwalifikacji w Q1 stawali się McLaren i Sauber. Podczas gdy Alonso wpadał na metę, wskakując poza strefę najsłabszych pięciu kierowców, na torze pojawiła się żółta flaga z powodu kraksy Palmera oraz obrotu Wehrleina.

Tym samym z dalszej rywalizacji poza Palmerem i Wehrleinem odpadli Vandoorne, Ericsson oraz Grosjean, który mocno narzekał na ustawienia samochodu.

Q2

Drugą część kwalifikacji otwarli kierowcy Williamsa. Reszta zawodników dołączyła do nich w ciągu kolejnych kilku minut. Jako pierwsi granicę 1:34 złamali kierowcy Mercedesa. Szybszy był Bottas z wynikiem 1:33,264. Zawodnicy Ferrari stracili na tym przejeździe aż 0,7 sekundy. Kandydatami do odpadnięcia byli tymczasem zawodnicy Toro Rosso, Magnussen, Alonso i Perez, który popełnił błąd i nie ustanowił czasu.

Na drugim przejeździe nie pojawił się już Mercedes. Reszta stawki próbowała poprawić swoje wyniki. Perezowi udało się wskoczyć do czołowej dziesiątki, jednak ta sztuka nie udała się Strollowi, przez co to on zmienił Meksykanina. W kolejności od 11 miejsca wystartują jutro: Sainz, Stroll, Kwiat, Magnussen i Alonso.

Q3

Walka o pole position również rozpoczęła się bardzo wcześnie, a pozycja na torze była na tyle istotna, że Hamilton musiał podjąć walkę na torze z Hulkenbergiem, by odpowiednio rozgrzać opony i nie tracić za rywalem. Pierwszy przejazd Ferrari dał liderowanie Raikkonenowi z czasem 1:33,253. Mercedesy odpowiedziały na ten rezultat w dobrym stylu ale Bottas był wolniejszy o 0,036 sekundy, a Hamilton o ponad sekundę, popełniając po drodze błąd.

Szybka zmiana opon w garażach i wszyscy ponownie wyjechali próbując poprawić swoje wyniki a najbardziej zależało na tym Mercedesom. Raikkonen zepsuł swoją drugą próbę, co dało szansę Vettelowi. Niemiec wskoczył na pierwsze miejsce z niewielką przewagą. Bottas nie poprawił swojego wyniku, a Hamilton to zrobił zdecydowanie niewystarczająco, stracił pół sekundy do Vettela. Taki wyniki, czyli pierwszy rząd dla Ferrari spowodował ogromną radość na pitwall Ferrari oraz bardzo duże zakłopotanie w Mercedesie.

Tym sposobem na torze, który miał być idealnym miejscem dla Mercedesa, pole position zdobywa Ferrari. Różnice na czele są minimalne i to znowu zawodnicy mają największe znaczenie. Każdy błąd, nawet najmniejszy powoduje stratę, której dzisiaj doświadczył Hamilton. Formuła 1 wraca do swoich najlepszych tradycji i już jutro czeka nas kolejna ogromna dawka emocji. Dalej mieliśmy Ricciardo przed Massą, Verstappenem, Hulkenbergiem i dwójką Force India.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 3,5 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 29.04.2017 15:25[!]
Well done Ferrari. Jutro niestety nie bedzie 1 2 bo Kimi cos schrzani.
Titheon, 29.04.2017 15:58[!]
Zakładam, że wyniki Mercedesa biorą się ze słabego dogrzania opon, zatem w wyścigu spokojnie powinni Kimiego łyknąć. Tym bardziej, że Kimi jakimś specjalnie dobrym kierowcą nie jest... Mistrzem może i był, ale Rosberg też nim jest i nic z tego nie wynika.
Magnuson_22, 29.04.2017 16:06[!]
Mój wymarzony scenariusz choc raczej niemozliwy
Raikkonen
Bottas
Hamilton
Vettel
tcx, 29.04.2017 16:12[!]
@Magnuson_22
Jeszcze Alonso między Hamiltonem i Vettelem.
VJM02, 29.04.2017 17:36[!]
@tcx I Kubica z najszybszym okrążeniem wyścigu.
magiel666, 29.04.2017 18:05[!]
@VJM02
Genialny komentarz. Nie wiem co bedzie do konca sezonu ale raczej nic lepszego juz nie przeczytam
Yurek, 29.04.2017 18:12[!]
Cytat VJM02 :
@tcx I Kubica z najszybszym okrążeniem wyścigu.

Jeszcze Taki Inoue w punktach
MairJ23, 29.04.2017 18:13[!]
@krzychol2000 zobaczymy jutro. Na P2 nie skonczy.
bartoszcze, 29.04.2017 19:29[!]
Cytat Yurek :
Jeszcze Taki Inoue w punktach

W HRT.
---, 29.04.2017 19:34[!]
@bartoszcze
Chyba w Andrea Moda.
Zomo, 29.04.2017 21:36[!]
@MairJ23 - spokojnie, nawet jak Kimi wygra w Soczi to bedzie jednorazowe szczescie, prawda? Nawet jak wygra kilka nastepnych wyscigow to bedzie to tylko swiadczyc o tym ze chce sie pozegnac z F1? Takich jak ty nikt nie przekona ze czarne jest czarne a biale jest biale ?
rocque, 30.04.2017 01:00[!]
Cytat Zomo :
@MairJ23 - spokojnie, nawet jak Kimi wygra w Soczi to bedzie jednorazowe szczescie, prawda? Nawet jak wygra kilka nastepnych wyscigow to bedzie to tylko swiadczyc o tym ze chce sie pozegnac z F1? Takich jak ty nikt nie przekona ze czarne jest czarne a biale jest biale ?

Czarno na białym - od powrotu do Ferrari zalicza jeden - najwyżej poprawny - sezon, a w pozostałych dostaje łomot od kolegów zespołowych (w Lotusie jak się okazało miał szczęście, że w drugim kokpicie siedział "debiutant" Grosjean).
Wyrwał parę podiów w Ferrari, ale częściej w wyniku karamboli albo problemów technicznych rywali niż jakiejś błyskotliwej jazdy i był konkurencyjny... dziesięć lat temu?
Fani niestety nie mają nic na obronę - w dyskusji brak argumentów albo tylko takie wyrwane z kontekstu jak " stawał na podium ". Może nawet jutro wygrać, to i tak będzie tylko niewiele znacząca kropla w morzu.
Zomo, 30.04.2017 01:48[!]
Masz @rocque jakis problem z Raikkonenem? Bo probujesz na sile umiejszac jego dorobek.
"w Lotusie jak się okazało miał szczęście" - trzecie miejsce w generalce to rzeczywiscie kupa szczescia przez caly rok ?? Brak talentu - tylko szczescie ?
"dostaje łomot od kolegów zespołowych" - Alonso (2x mistrz swiata) i Vettel (4x mistrz swiata) - no od kogos takiego dostac łomot to nie problem, kazdy w stawce poza Hamiltonem tez by dostal. W poprzednim roku zreszta niewiele odstawal od czterokrotnego mistrza swiata.
I zeby nie bylo ze twierdze ze im Raikkonen starszy tym lepszy - twierdze ze niewielu jest lepszych od niego, co mnie bynajmniej nie cieszy bo chetnie ogladal bym Verstappen podgryzajacego Vettela a juz sie rozczarowalem Ricciardo po ktorym sobie wiele obiecywalem w Red Bullu.
rocque, 30.04.2017 11:51[!]
Cytat Zomo :
Bo probujesz na sile umiejszac jego dorobek.
"w Lotusie jak się okazało miał szczęście" - trzecie miejsce w generalce to rzeczywiscie kupa szczescia przez caly rok ??

Nie uważam, żeby były to puste słowa, że Kubica czy Alonso powalczyliby w tym bolidzie o mistrzostwo. Miał szczęście, bo dostał genialny samochód i nieogarniającego przez 1.5 roku kolegę.

Cytat Zomo :
"dostaje łomot od kolegów zespołowych" - Alonso (2x mistrz swiata) i Vettel (4x mistrz swiata) - no od kogos takiego dostac łomot to nie problem, kazdy w stawce poza Hamiltonem tez by dostal.

Tu nie chodzi o samą przegraną, tylko o rozmiar tej przegranej. W każdym bądź razie chyba masz strasznie niskie mniemanie o stawce. IMHO lepiej poradziliby sobie (kolejność przypadkowa): Sainz, Grosjean, Hulkenberg, Perez, kierowcy Red Bulla i może nawet Massa, a w perspektywie 2-3 lat Ocon i Vandoorne.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca