F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201711 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Ferrari

Kimi Raikkonen (P4/P1): To był dobry dzień. Wszystko poszło gładko i samochód prowadził się dobrze. Jak na razie jest dobrze, jednak to tylko piątek i zawsze jest coś do poprawy. Natura tego toru jest dość zdradliwa, ponieważ używamy tu konfiguracji niskiego docisku, a w niektórych zakrętach ścinamy tarki bardzo szybko, co powoduje, że odbijamy się i czujemy, że jest ślisko. Jednak żeby uzyskać tu dobry czas, trzeba jeździć z taką konfiguracją. Dzisiaj dobrze zaczęliśmy przygotowanie, postaramy się jednak jak zwykle poprawić przed jutrem.

Sebastian Vettel (P2/P3): Dzisiaj na początku walczyłem z samochodem, jednak ostatecznie zrozumiałem co jest potrzebne i co musimy zrobić. Jutro będzie lepiej. To była interesująca sesja. Tor jest bardzo śliski i bardzo brudny. Daliśmy z siebie wszystko, czasami to działa, a czasami nie. Jednak ostatecznie udało nam się znaleźć odpowiedni kierunek. Zobaczymy co przyniesie jutro, jednak jestem pewny, że będzie lepiej. Skupiamy się na tym co mamy. Mogliśmy mieć dziś lepsze sesje, jednak mam nadzieję, że będziemy je mieli jutro.

(Łukasz Godula)
 
Mercedes

Lewis Hamilton (P1/P2): Za naszym zespołem całkiem dobry początek weekendu. Bolidy Ferrari wyglądają na szybkie, pokazują to czasy okrążeń osiągane przez ich kierowców, więc jutro czeka nas niesamowicie wyrównana walka. Sądzę, że nadal mamy niewielką stratę do czerwonych samochodów, ale za nami dopiero dwa piątkowe treningi. Będziemy naciskać tak mocno, jak tylko się da, aby poprawić tempo przed czasówką. Po wymagającym Grand Prix Monako najważniejsze jest to, że tutaj w Montrealu nasz bolid od samego początku spisuje się o wiele lepiej. Powinniśmy liczyć się w walce do samego końca weekendu.

Valtteri Bottas (P3/P4): Sądzę, że prezentujemy tutaj całkiem konkurencyjne tempo, ale to tylko treningi. Po popołudniowych zajęciach jest dla nas jasne, że czeka nas trochę pracy nad poprawą tempa na ultramiękkich oponach. Supermiękka mieszanka spisywała się dzisiaj naprawdę dobrze. Teraz będziemy koncentrować się nad wydobyciem pełnego potencjału z najbardziej miękkiego ogumienia. Wieczorem przyjrzymy się także dostępnym opcjom zmian w ustawieniach bolidu. Wciąż możemy dopracować pewne detale. Dzisiejszy dzień był dość optymistyczny, ale najważniejsze sesje weekendu rozgrywane są w sobotę i niedzielę.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Max Verstappen (P7/P5): Nie znam dokładnej przyczyny usterki. Musimy przeanalizować, dlaczego doszło do awarii, ale przed jej wystąpieniem sesja układała się dla nas naprawdę pozytywnie. Jesteśmy blisko czołowej czwórki. Możemy być bardzo zadowoleni, szczególnie że ten tor nie odpowiada zbyt mocno charakterystyce naszego bolidu. Ogólnie nasza sytuacja względem Ferrari i Mercedesa nie ulega większym zmianom. Walczymy głównie o piąte i szóste miejsca. Nie obserwujemy zbyt dużych przetasowań. Oczywiście nie walczymy o zwycięstwa, ale piąta lokata jest dla nas jak najwyższy stopień podium. Na tę chwilę nie zostaje nam nic innego, jak dawać z siebie wszystko.

Daniel Ricciardo (P9/P15): Zarówno w trakcie porannych jak i popołudniowych zajęć mieliśmy trochę problemów z silnikiem. Pozytywne jest to, że Max zaprezentował bardzo mocne tempo na ultramiękkiej mieszance. Pod względem czasów trzymał się blisko kierowców Ferrari i Mercedesa, więc mam nadzieję że po zmianach w ustawieniach będziemy w stanie naciskać jeszcze mocniej. Nie pokonałem dziś zbyt wielu szybkich kółek, ale nie mogę narzekać. Dobrze znam ten tor, a jutro wciąż mam godzinę na przygotowanie się do kwalifikacji i wyścigów. Przygotowaliśmy na ten weekend sporo nowych części. Mam nadzieję, że jutro powtórzymy solidne tempo.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Felipe Massa (P8/P6): Myślę, że zaliczyliśmy bardzo dobry dzień. Samochód był solidny zarówno na nowych, jak i używanych oponach. Jestem bardzo zadowolony. Wszystko czego próbowaliśmy z ustawieniami nieco poprawiło tempo. Musimy po prostu trzymać wszystko pod kontrolą i miejmy nadzieje, że jutro będziemy tak konkurencyjni jak dzisiaj.

Lance Stroll (P13/P17): To świetny tor, naprawdę lubię ten rytm i dobrze jest być w domu. To był dobry dzień, jednak ostatecznie muszę ten weekend traktować po prostu jako kolejny wyścig. Mimo to fajnie jest zobaczyć flagi Kanady na trybunach. Na okrążeniu wyjazdowym przyglądałem się fanom i było to świetne uczucie. Nie miałem szansy pojeździć na ultramiękkich oponach, więc zobaczymy jak będzie jutro. Jesteśmy skupieni na innych rzeczach, więc taki był plan. W środku stawki jest bardzo ciasno i wszyscy mają nieco inne programy, więc zobaczymy jak będzie w kwalifikacjach.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Fernando Alonso (P16/P7): To nie był łatwy piątek. Straciliśmy pierwszy i większość drugiego treningu z powodu wycieku hydrauliki. Z powodu braku czasu na torze, samochód nie jest idealnie przygotowany i jest miejsce na poprawę. Niemniej jednak znam ten tor, ścigaliśmy się tu wiele razy i powinniśmy wiedzieć jak atakować. Oczekujemy tu być na granicy czołowe dziesiątki, jednak jestem zadowolony z kilku dobry kółek. Jutro naszym celem jest wejście do Q3, jednak musimy się dobrze spisać, by to osiągnąć.

Stoffel Vandoorne (P11/P19): To był trudny dzień. Z mojej strony pierwszy trening poszedł dobrze i byłem w stanie spędzić na torze sporo czasu. Ostatecznie czuję się całkiem zadowolony z samochodu. W drugim treningu na początku było dobrze i zmiany poszły w dobrym kierunku, Niestety na ultramiękkich oponach obróciłem się na torze i chwilę później odkryliśmy problem z MGU-H. Koniec końców nie był to dzień bez problemów, ale jutro powinniśmy się spisać lepiej.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Esteban Ocon (P6/P8): Jestem naprawdę zadowolony z debiutu na tym torze. Pierwszym zadaniem było poznanie obiektu. Zapoznanie się z trasą poszło całkiem gładko i obyło się bez żadnych większych problemów. Utrzymywałem bolid z daleka od ścian i tylko raz straciłem nad nim kontrolę wykręcając piruet w trakcie pierwszego treningu. Jestem zadowolony z tego, co udało nam się dzisiaj dowiedzieć. Przeprowadziliśmy dzisiaj ocenę wielu elementów i zebraliśmy olbrzymią ilość informacji. Samochód spisuje się dobrze, ale wiemy, że są obszary, które możemy poprawić dzisiejszego wieczora.

Sergio Perez (P5/P10): Pozytywny dzień. Jesteśmy w czołowej dziesiątce i pozytywnie oceniam balans oraz ustawienia bolidu. Wprowadzaliśmy dzisiaj dobre zmiany. Widzieliśmy wiele bolidów obracających się na torze, ale to normalne, gdy naciskasz do granic możliwości mając do dyspozycji tego typu bolidy i mieszanki ogumienia. Nawierzchnia była bardzo zakurzona, a wietrzna pogoda sprawiała, że prowadzenie samochodu było jeszcze trudniejsze. Mocny występ w kwalifikacjach będzie miał tutaj bardzo istotne znaczenie. Na torze w Montrealu nie wyprzedza się zbyt łatwo. Sądzę również, że w niedzielnym wyścigu będziemy dysponować dość ograniczonymi opcjami strategicznymi.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat (P10/P9): Jestem zadowolony, ponieważ byliśmy dzisiaj w stanie pokonać wiele użytecznych okrążeń. Teraz postaramy się pozyskać jak najwięcej informacji z zebranych danych. Chcemy dokonać postępów przed kwalifikacjami. Ogólnie obie dzisiejsze sesje treningowe ułożyły się dla nas bardzo korzystnie. Liczymy, że jutro uda nam się zbudować dzięki temu jeszcze większy potencjał.

Carlos Sainz (P20/P13): W trakcie drugiego treningu staraliśmy się nadrobić czas stracony podczas porannej sesji. Oczywiście ten obiekt nie jest idealnym miejscem na tego typu problem, więc musieliśmy przejechać dużo okrążeń, aby oswoić się z jego wymaganiami. Jutro kontynuujemy odrabianie strat. Jedna piątkowa sesja to za mało. Będziemy naciskać. Chcemy jak najlepiej przygotować się do sobotnich zajęć na torze.

(Nataniel Piórkowski)
 
Haas

Romain Grosjean (P14/P11): To był niezły dzień. Spróbowaliśmy kilku różnych ustawień. Dobrze, że nie padało. Podoba mi się jazda po tym torze, to duże wyzwanie, jednak jest całkiem fajnie. Pracowaliśmy nad ustawieniami obu bolidów, by wydobyć nieco lepsze osiągi. Wygląda na to, że czasy okrążeń są wyrównane. Kluczowe będzie znalezienie tych ostatnich części sekundy. Jestem zadowolony z samochodu. Długie przejazdy również nie były złe. Nie mogę się doczekać jutra.

Kevin Magnussen (P12/P14): To był dla nas dobry dzień. Naprawdę mi się podobało. Bolid spisywał się dobrze. Jest kilka obszarów, kw których możemy się poprawić, będziemy nad tym pracować, więc zobaczymy co z tego wyjdzie. Powinno być jutro cieplej, więc tor będzie gorący i opony będą lepiej pracować. Jestem zadowolony z dzisiejszych treningów.

(Łukasz Godula)
 
Renault

Nico Hulkenberg (P15/P12): Standardowy piątek. Zrobiliśmy wszystko, co mieliśmy w planach. Jak zawsze przed kwalifikacjami jest jeszcze pewne pole do poprawy i jestem przekonany, że także mnie samego stać na lekkie podkręcenie tempa. Wspaniale jest wrócić na tor Gilles'a Villeneuve'a w tym bolidzie. To jeden z najbardziej lubianych przeze mnie obiektów.

Jolyon Palmer (P18/P16): O poranku musieliśmy wprowadzać modyfikacje w poszukiwaniu optymalnego balansu bolidu, ale to normalne na "zielonym" torze. Osiągnęliśmy dobry progres w trakcie obu sesji i zebraliśmy wiele danych na temat ustawień i ogumienia. Czujemy się znacznie lepiej na ultramiękkich oponach – to zresztą całkiem zrozumiałe. Stać nas na lepsze wyniki. Nie mogę się już doczekać kwalifikacji.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Marcus Ericsson (P17/P18): Porządny dzień, zwłaszcza pod względem osiągów zaprezentowanych w trakcie obu sesji na supermiękkim ogumieniu. Nie byliśmy w stanie osiągnąć maksymalnego potencjału na ultermiękkiej mieszance. Musimy zrozumieć, skąd biorą się te trudności. Po południu koncentrowaliśmy się na przygotowaniach do wyścigu, używając supermiękkich opon.

Pascal Wehrlein (P19/P20): Za nami wymagający dzień. Podczas FP1 zebraliśmy wiele danych używając miękkich opon, ale moim zdaniem są one nieco zbyt twarde na ten tor. Po południu skupialiśmy się już na krótkich i długich przejazdach na ultramiękkim ogumieniu. Wprowadziliśmy także zmiany w konfiguracji aerodynamicznej. Nie było to idealne posunięcie, ponieważ nie czułem się komfortowo z balansem bolidu. Jestem pewien, że przed sobotą uporamy się z tym problemem.

(Nataniel Piórkowski)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 10.06.2017 07:24[!]
Stroll jeździ jak milion ddolarów!
Wrzucasz na fotel milion, macha horagiewka i efekt jest ten sam. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca