|
|
|
|
|
|
Grand Prix du Canada 2017 | 11 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
Ferrari
Kimi Raikkonen (P4/P1): To był dobry dzień. Wszystko poszło gładko i samochód prowadził się dobrze. Jak na razie jest dobrze, jednak to tylko piątek i zawsze jest coś do poprawy. Natura tego toru jest dość zdradliwa, ponieważ używamy tu konfiguracji niskiego docisku, a w niektórych zakrętach ścinamy tarki bardzo szybko, co powoduje, że odbijamy się i czujemy, że jest ślisko. Jednak żeby uzyskać tu dobry czas, trzeba jeździć z taką konfiguracją. Dzisiaj dobrze zaczęliśmy przygotowanie, postaramy się jednak jak zwykle poprawić przed jutrem.Sebastian Vettel (P2/P3): Dzisiaj na początku walczyłem z samochodem, jednak ostatecznie zrozumiałem co jest potrzebne i co musimy zrobić. Jutro będzie lepiej. To była interesująca sesja. Tor jest bardzo śliski i bardzo brudny. Daliśmy z siebie wszystko, czasami to działa, a czasami nie. Jednak ostatecznie udało nam się znaleźć odpowiedni kierunek. Zobaczymy co przyniesie jutro, jednak jestem pewny, że będzie lepiej. Skupiamy się na tym co mamy. Mogliśmy mieć dziś lepsze sesje, jednak mam nadzieję, że będziemy je mieli jutro.(Łukasz Godula)
Mercedes
Lewis Hamilton (P1/P2): Za naszym zespołem całkiem dobry początek weekendu. Bolidy Ferrari wyglądają na szybkie, pokazują to czasy okrążeń osiągane przez ich kierowców, więc jutro czeka nas niesamowicie wyrównana walka. Sądzę, że nadal mamy niewielką stratę do czerwonych samochodów, ale za nami dopiero dwa piątkowe treningi. Będziemy naciskać tak mocno, jak tylko się da, aby poprawić tempo przed czasówką. Po wymagającym Grand Prix Monako najważniejsze jest to, że tutaj w Montrealu nasz bolid od samego początku spisuje się o wiele lepiej. Powinniśmy liczyć się w walce do samego końca weekendu.Valtteri Bottas (P3/P4): Sądzę, że prezentujemy tutaj całkiem konkurencyjne tempo, ale to tylko treningi. Po popołudniowych zajęciach jest dla nas jasne, że czeka nas trochę pracy nad poprawą tempa na ultramiękkich oponach. Supermiękka mieszanka spisywała się dzisiaj naprawdę dobrze. Teraz będziemy koncentrować się nad wydobyciem pełnego potencjału z najbardziej miękkiego ogumienia. Wieczorem przyjrzymy się także dostępnym opcjom zmian w ustawieniach bolidu. Wciąż możemy dopracować pewne detale. Dzisiejszy dzień był dość optymistyczny, ale najważniejsze sesje weekendu rozgrywane są w sobotę i niedzielę.(Nataniel Piórkowski)
Red Bull
Max Verstappen (P7/P5): Nie znam dokładnej przyczyny usterki. Musimy przeanalizować, dlaczego doszło do awarii, ale przed jej wystąpieniem sesja układała się dla nas naprawdę pozytywnie. Jesteśmy blisko czołowej czwórki. Możemy być bardzo zadowoleni, szczególnie że ten tor nie odpowiada zbyt mocno charakterystyce naszego bolidu. Ogólnie nasza sytuacja względem Ferrari i Mercedesa nie ulega większym zmianom. Walczymy głównie o piąte i szóste miejsca. Nie obserwujemy zbyt dużych przetasowań. Oczywiście nie walczymy o zwycięstwa, ale piąta lokata jest dla nas jak najwyższy stopień podium. Na tę chwilę nie zostaje nam nic innego, jak dawać z siebie wszystko.Daniel Ricciardo (P9/P15): Zarówno w trakcie porannych jak i popołudniowych zajęć mieliśmy trochę problemów z silnikiem. Pozytywne jest to, że Max zaprezentował bardzo mocne tempo na ultramiękkiej mieszance. Pod względem czasów trzymał się blisko kierowców Ferrari i Mercedesa, więc mam nadzieję że po zmianach w ustawieniach będziemy w stanie naciskać jeszcze mocniej. Nie pokonałem dziś zbyt wielu szybkich kółek, ale nie mogę narzekać. Dobrze znam ten tor, a jutro wciąż mam godzinę na przygotowanie się do kwalifikacji i wyścigów. Przygotowaliśmy na ten weekend sporo nowych części. Mam nadzieję, że jutro powtórzymy solidne tempo.(Nataniel Piórkowski)
Williams
Felipe Massa (P8/P6): Myślę, że zaliczyliśmy bardzo dobry dzień. Samochód był solidny zarówno na nowych, jak i używanych oponach. Jestem bardzo zadowolony. Wszystko czego próbowaliśmy z ustawieniami nieco poprawiło tempo. Musimy po prostu trzymać wszystko pod kontrolą i miejmy nadzieje, że jutro będziemy tak konkurencyjni jak dzisiaj.Lance Stroll (P13/P17): To świetny tor, naprawdę lubię ten rytm i dobrze jest być w domu. To był dobry dzień, jednak ostatecznie muszę ten weekend traktować po prostu jako kolejny wyścig. Mimo to fajnie jest zobaczyć flagi Kanady na trybunach. Na okrążeniu wyjazdowym przyglądałem się fanom i było to świetne uczucie. Nie miałem szansy pojeździć na ultramiękkich oponach, więc zobaczymy jak będzie jutro. Jesteśmy skupieni na innych rzeczach, więc taki był plan. W środku stawki jest bardzo ciasno i wszyscy mają nieco inne programy, więc zobaczymy jak będzie w kwalifikacjach.(Łukasz Godula)
McLaren
Fernando Alonso (P16/P7): To nie był łatwy piątek. Straciliśmy pierwszy i większość drugiego treningu z powodu wycieku hydrauliki. Z powodu braku czasu na torze, samochód nie jest idealnie przygotowany i jest miejsce na poprawę. Niemniej jednak znam ten tor, ścigaliśmy się tu wiele razy i powinniśmy wiedzieć jak atakować. Oczekujemy tu być na granicy czołowe dziesiątki, jednak jestem zadowolony z kilku dobry kółek. Jutro naszym celem jest wejście do Q3, jednak musimy się dobrze spisać, by to osiągnąć.Stoffel Vandoorne (P11/P19): To był trudny dzień. Z mojej strony pierwszy trening poszedł dobrze i byłem w stanie spędzić na torze sporo czasu. Ostatecznie czuję się całkiem zadowolony z samochodu. W drugim treningu na początku było dobrze i zmiany poszły w dobrym kierunku, Niestety na ultramiękkich oponach obróciłem się na torze i chwilę później odkryliśmy problem z MGU-H. Koniec końców nie był to dzień bez problemów, ale jutro powinniśmy się spisać lepiej.(Łukasz Godula)
Force India
Esteban Ocon (P6/P8): Jestem naprawdę zadowolony z debiutu na tym torze. Pierwszym zadaniem było poznanie obiektu. Zapoznanie się z trasą poszło całkiem gładko i obyło się bez żadnych większych problemów. Utrzymywałem bolid z daleka od ścian i tylko raz straciłem nad nim kontrolę wykręcając piruet w trakcie pierwszego treningu. Jestem zadowolony z tego, co udało nam się dzisiaj dowiedzieć. Przeprowadziliśmy dzisiaj ocenę wielu elementów i zebraliśmy olbrzymią ilość informacji. Samochód spisuje się dobrze, ale wiemy, że są obszary, które możemy poprawić dzisiejszego wieczora.Sergio Perez (P5/P10): Pozytywny dzień. Jesteśmy w czołowej dziesiątce i pozytywnie oceniam balans oraz ustawienia bolidu. Wprowadzaliśmy dzisiaj dobre zmiany. Widzieliśmy wiele bolidów obracających się na torze, ale to normalne, gdy naciskasz do granic możliwości mając do dyspozycji tego typu bolidy i mieszanki ogumienia. Nawierzchnia była bardzo zakurzona, a wietrzna pogoda sprawiała, że prowadzenie samochodu było jeszcze trudniejsze. Mocny występ w kwalifikacjach będzie miał tutaj bardzo istotne znaczenie. Na torze w Montrealu nie wyprzedza się zbyt łatwo. Sądzę również, że w niedzielnym wyścigu będziemy dysponować dość ograniczonymi opcjami strategicznymi.(Nataniel Piórkowski)
Toro Rosso
Daniił Kwiat (P10/P9): Jestem zadowolony, ponieważ byliśmy dzisiaj w stanie pokonać wiele użytecznych okrążeń. Teraz postaramy się pozyskać jak najwięcej informacji z zebranych danych. Chcemy dokonać postępów przed kwalifikacjami. Ogólnie obie dzisiejsze sesje treningowe ułożyły się dla nas bardzo korzystnie. Liczymy, że jutro uda nam się zbudować dzięki temu jeszcze większy potencjał.Carlos Sainz (P20/P13): W trakcie drugiego treningu staraliśmy się nadrobić czas stracony podczas porannej sesji. Oczywiście ten obiekt nie jest idealnym miejscem na tego typu problem, więc musieliśmy przejechać dużo okrążeń, aby oswoić się z jego wymaganiami. Jutro kontynuujemy odrabianie strat. Jedna piątkowa sesja to za mało. Będziemy naciskać. Chcemy jak najlepiej przygotować się do sobotnich zajęć na torze.(Nataniel Piórkowski)
Haas
Romain Grosjean (P14/P11): To był niezły dzień. Spróbowaliśmy kilku różnych ustawień. Dobrze, że nie padało. Podoba mi się jazda po tym torze, to duże wyzwanie, jednak jest całkiem fajnie. Pracowaliśmy nad ustawieniami obu bolidów, by wydobyć nieco lepsze osiągi. Wygląda na to, że czasy okrążeń są wyrównane. Kluczowe będzie znalezienie tych ostatnich części sekundy. Jestem zadowolony z samochodu. Długie przejazdy również nie były złe. Nie mogę się doczekać jutra.Kevin Magnussen (P12/P14): To był dla nas dobry dzień. Naprawdę mi się podobało. Bolid spisywał się dobrze. Jest kilka obszarów, kw których możemy się poprawić, będziemy nad tym pracować, więc zobaczymy co z tego wyjdzie. Powinno być jutro cieplej, więc tor będzie gorący i opony będą lepiej pracować. Jestem zadowolony z dzisiejszych treningów.(Łukasz Godula)
Renault
Nico Hulkenberg (P15/P12): Standardowy piątek. Zrobiliśmy wszystko, co mieliśmy w planach. Jak zawsze przed kwalifikacjami jest jeszcze pewne pole do poprawy i jestem przekonany, że także mnie samego stać na lekkie podkręcenie tempa. Wspaniale jest wrócić na tor Gilles'a Villeneuve'a w tym bolidzie. To jeden z najbardziej lubianych przeze mnie obiektów.Jolyon Palmer (P18/P16): O poranku musieliśmy wprowadzać modyfikacje w poszukiwaniu optymalnego balansu bolidu, ale to normalne na "zielonym" torze. Osiągnęliśmy dobry progres w trakcie obu sesji i zebraliśmy wiele danych na temat ustawień i ogumienia. Czujemy się znacznie lepiej na ultramiękkich oponach – to zresztą całkiem zrozumiałe. Stać nas na lepsze wyniki. Nie mogę się już doczekać kwalifikacji.(Nataniel Piórkowski)
Sauber
Marcus Ericsson (P17/P18): Porządny dzień, zwłaszcza pod względem osiągów zaprezentowanych w trakcie obu sesji na supermiękkim ogumieniu. Nie byliśmy w stanie osiągnąć maksymalnego potencjału na ultermiękkiej mieszance. Musimy zrozumieć, skąd biorą się te trudności. Po południu koncentrowaliśmy się na przygotowaniach do wyścigu, używając supermiękkich opon.Pascal Wehrlein (P19/P20): Za nami wymagający dzień. Podczas FP1 zebraliśmy wiele danych używając miękkich opon, ale moim zdaniem są one nieco zbyt twarde na ten tor. Po południu skupialiśmy się już na krótkich i długich przejazdach na ultramiękkim ogumieniu. Wprowadziliśmy także zmiany w konfiguracji aerodynamicznej. Nie było to idealne posunięcie, ponieważ nie czułem się komfortowo z balansem bolidu. Jestem pewien, że przed sobotą uporamy się z tym problemem.(Nataniel Piórkowski)
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|