|
|
|
|
|
|
Grosser Preis von Österreich 2017 | 9 lipca |
|
|
|
Red Bull Ring | |
|
Długość toru: 4,326 km Liczba okrążeń: 71 Pełny dystans: 307,146 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:06,228 - Q2, Lewis Hamilton (Mercedes), 2016 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
Spielberg, 9 lipca 2017 – Valtteri Bottas z Mercedesa odniósł swoje drugie zwycięstwo w sezonie po jeździe na jeden pit stop na Red Bull Ringu, startując z pole position na ultramiękkiej mieszance i zmieniając ją na supermiękką.
Zastosowano różne warianty strategii jednego pit stopu, z wszystkimi trzema mieszankami (miękką, supermiękką i ultramiękką) na starcie. Lewis Hamilton z Mercedesa ruszał z ósmej pozycji po karze i dzięki strategii supermiękkie-ultramiękkie nadrobił cztery pozycje. Felipe Massa z Williamsa i Jolyon Palmer z Renault zastosowali alternatywną strategię w postaci startu na miękkiej mieszance i przesiadki na ultramiękką, także zyskując pozycje.
Krótkie okrążenie, niewielka liczba zakrętów oraz brak zapowiadanego deszczu w Austrii przyniosły najwyższe średnie prędkości spośród dotychczasowych tegorocznych Grand Prix. To jeden z powodów, dla których w niektórych momentach wyścigu pojawiały się widoczne pęcherze, ale nie miały one wpływu na osiągi – co potwierdzają czasy okrążeń.
MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Przy bardzo wysokich średnich prędkościach i braku deszczu pojawiło się trochę pęcherzy, ale nie miało to wpływu na osiągi – najlepsze czasy okrążeń uzyskiwano w końcówce wyścigu. Standardową strategią był jeden postój, ale zastosowano różne jej odmiany i niektórzy kierowcy próbowali odmiennego podejścia, by zyskać pozycje. Ogólnie rzecz biorąc w całej stawce obserwowaliśmy agresywne strategie, z długimi przejazdami nawet na ultramiękkiej mieszance. To podkreśla zaufanie pokładane przez zespoły zarówno w osiągi, jak i wytrzymałość całej gamy opon”.
PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Valtteri Bottas wygrał wyścig po jeździe na jeden pit stop, zmieniając opony z ultramiękkich na supermiękkie na 42. okrążeniu. Teoretycznie najszybszą strategię zastosował Lewis Hamilton, który wystartował na oponach supermiękkich i zamienił je na ultramiękkie.
OPONY UŻYTE W WYŚCIGU
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|