|
|
|
|
|
|
Grosser Preis Emirates von Deutschland 2018 | 22 lipca |
|
|
|
Hockenheimring | |
|
Długość toru: 4,574 km Liczba okrążeń: 67 Pełny dystans: 306,458 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Opis kwalifikacji [ T- | T+ ]
|
W trzecim treningu nad Hockenheim otwarło się niebo i wydawało się, że kibice niedługo będą musieli budować wały przeciwpowodziowe. Jednak pogoda w ten weekend jest niezwykle zmienna i już na początku kwalifikacji praktycznie cały tor był już suchy. Mieliśmy jednak ciągle wilgotne partie, na które musieli uważać wszyscy kierowcy.
Wszyscy kierowcy, którzy wyjeżdżali z garażu pojawiali się na ultramiękkich oponach i nikt nie zamierzał ryzykować twardszymi mieszankami. O kolejnych problemach meldował tymczasem Vandoorne, który donosił przez radio o kłopotach ze zmianą biegów. Ferrari za to zeszło poniżej granicy 1:13 ustanawiając kolejny rekord toru. Po pierwszym przejeździe w zagrożonej strefie znajdowali się Sainz, Hartley, Williamsy i Vandoorne, który kontynuował fatalną formę. Na czele mieliśmy Raikkonena z czasem 1:12,505.
Mimo pewnego awansu Hamilton próbował poprawić swój czas ale zaliczył kilka nieudanych kółek, podczas których zwiedzał pobocza. Po chwili okazało się, że doszło do dramatu w samochodzie Anglika, gdyż całkowicie zatrzymał się na torze. Anglik z pasją zaczął pchać swój samochód, byle tylko dotoczyć go do pitlane. W tym czasie spod topora uciekł Sirotkin, wskakując na 15 miejsce, ale odpadli Ocon, Gasly, Hartley, Stroll i Vandoorne. Mimo wszystko wydarzeniem dnia było odpadnięcie zdaleszej Hamiltona z powodu awarii hydrauliki.
Na pierwszy przejazd w Q2 na miękkich oponach zdecydował się Verstappen i Alonso, reszta zawodników wyjechała ponownie na ultramiękkich gumach. W tym czasie w żwirze pojawił się Marcus Ericsson, ale Szwedowi udało się wygrzebać i dojechać do garażu. Na czele był teraz Bottas z czasem 1:12,152. Wyjazd Ericssona spowodował wyrzucenie na trasę sporej ilości żwiru, co po kilku minutach doprowadziło do czerwonej flagi. W tym czasie na szybkim kółku był Verstappen, więc sprawa nie potoczyła się po myśli Red Bulla.
Po wznowieniu sesji Verstappen został zmuszony do wyjazdu na ultramiękkich oponach. Biorąc pod uwagę, że w Q2 nie brali aktywnie udziału Hamilton ze względu na awarię i Ricciardo ze względu na brak sensu wyjeżdżania na tor, wejście do Q3 było nieco łatwiejsze. Mimo to sztuka ta nie udała się Perezowi, Alonso i Sirotkinowi, choć Rosjanin mimo to popisał się niezłym czasem.
Już na pierwszym wyjeździe w Q3 czołówka dała z siebie wszystko i każdy pędził co sił w samochodzie. Najmocniejszym wynikiem popisał się Vettel, ustanawiając rekord toru 1:11,539, a za nim plasował się Bottas ze stratą 0,1 sekundy. Znacznie dalej był Raikkonen i jeszcze dalej uplasował się Verstappen. Rolę najlepszego z reszty pełnił póki co Grosjean.
Drugie starcie również przyniosło sporo emocji. Raikkonen niemal pokonał poprzedni czas Vettela, a Bottas wyprzedził Niemca. Ten jednak pojechał kolejne świetne kółko i zdobył pole position w domowym Grand Prix. Wynik Vettela to 1:11,212. Na piątym miejscu uplasował się Magnussen, zdecydowanie pokonując Grosjeana. Kolejny dobry wynik zaliczył również Leclerc, plasując się na dziewiątym miejscu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|