F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Heineken d'Italia 20182 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Nadszedł czas ostatnich kwalifikacji na terenie Europy w tym roku. Pożegnanie klasycznej części sezonu zawsze budzi wiele emocji, a tym razem zacięta walka Ferrari z Mercedesem tylko dodawała ekscytacji. Mimo całkowicie suchych warunków, ostatnia część kwalifikacji zapewniła sporo niespodzianek.

Q1

Kwalifikacje rozpoczęły się z informacją o 80% szansach na deszcz. Tym razem jak najbardziej skłoniło to ponad pół stawki do wyjazdu od razu po mierzone okrążenie. Czasy szybko zaczęły się poprawiać, a nawierzchnia na Monzy pozwalała na przejechanie większej liczby naprawdę szybkich kółek. Póki co prowadziło Ferrari, wykręcając 1:20,542. Mercedesy na pierwszym przejeździe traciły pół sekundy.

W tyle stawki walka rozgrywała się pomiędzy McLarenem, Toro Rosso i resztą środka stawki. Dla Ricciardo i Hulkenberga ta walka nie miała większego sensu, dlatego każdy w wolniejszym bolidzie chciał wykorzystać kary dla rywali. Na czele tymczasem Hamilton zmniejszał stratę do Ferrari, choć i tak ponad 0,2 sekundy nie wyglądały dla Mercedesa optymistycznie.

Ostatecznie już w Q1 doszło do pierwszej niespodzianki, gdyż pierwszym kto nie przeszedł do dalszej części kwalifikacji był Sergio Perez. Meksykaninowi zabrakło 0,001 sekundy do awansu. Dalej było bez większych dramatów, gdyż mieliśmy Leclerca, Hartleya, Ericssona i ponownie ostatniego... Vandoorne'a.

Q2

Już na pierwszym kółku w drugiej części czasówki Vettel zszedł poniżej granicy 1:20, wykręcając czas 1:19,785. Hamilton jednak nie odpuszczał i był wolniejszy tylko o 0.013 sekundy. Dalej uplasowali się Raikkonen z Bottasem, ale Finowie nie radzili dziś sobie optymalnie. Pogoda nie dawała żadnych znaków opadów, więc wszyscy spokojnie czekali na drugi wyjazd w garażu.

Vettel delikatnie się poprawił, pomimo błędu w 5 zakręcie, ale do największej niespodzianki doprowadził Lance Stroll, wchodząc po raz pierwszy w sezonie do Q3. Równie dobry wynik wykręcił Gasly, dając Hondzie awans na torze, który ma największe wymagania co do silników. Odpadli za to Magnussen, Sirotkin, Alonso, Hulkenberg i Ricciardo.

Alonso z Magnussenem wdali się na ostatnim okrążeniu w walkę w pierwszym zakręcie, co niemal doprowadziło do kraksy. Ani jeden ani drugi nie mógł uwierzyć w to co się wydarzyło.

Q3

Pierwszy przejazd w walce o pole position już zapewnił ogromne emocje. Na mecie zjawił się najpierw Vettel, pobijając rekord Juana Pablo Montoyi, ale tuż za nim szybszy okazał się Raikkonen i co jeszcze ciekawsze, Lewis Hamilton. Anglik znacznie podniósł presję ciążącą na Vettelu i dopiero drugi przejazd miał dać odpowiedź, czy Niemiec miał ją udźwignąć.

To do czego doszło w ostatnich minutach kwalifikacji przerosło wszelkie oczekiwania. Wszyscy kierowcy jechali niezwykle równo i na mecie pojawiali się w bardzo krótkich odstępach. Vettel poprawił czas Hamiltona, Anglik nie zdołał wycisnąć więcej, ale ostatni przy fladze z szachownicą pojawił Kimi Raikkonen, pokonując Niemca o 0,161 sekundy. Trybuny oszalały, Vettel wpadł w wściekłość, a Kimi? Kimi został właścicielem najszybszego okrążenia w historii Formuły 1.

Za czołówką uplasował się Verstappen, a dalej, Grosjean, Sainz, Ocon, Gasly i Stroll. Szczególnie ostatnie dwójką będzie zadowolona z dzisiejszego wyniku, mimo piątego rzędu na starcie.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
lordfryta, 01.09.2018 16:52[!]
Brawo Kimi, wreszcie się doczekałem 😀
DBR, 01.09.2018 16:57[!]
Najlepsza wiadomość dnia :-)
Zomo, 01.09.2018 17:14[!]
No jak 38 letni emeryt bije takie rekordy to wyobrazcie sobie jakby w Ferrari jechal jakis 20-latek np Leclerc albo Ocon - mialby poł sekundy przewagi nad Vettelem ;)
Nitros, 01.09.2018 17:36[!]
Gratki dla Kimiego.😊
piro, 01.09.2018 18:14[!]
A ja dzisiaj jestem strasznie rozczarowany... fanami Ferrari. To co miało miejsce podczas wywiadu po zakończeniu kwalifikacji obrazuje z jaką bandą kiboli (bo już nie kibiców) mamy do czynienia. Rozumiem być fanem Ferrari ale wygwizdanie Hamiltona podczas udzielania wywiadu mimo że nigdzie w trakcie całego weekendu nie zachował się nieodpowiednio jest na poziomie rozgrywek podwórkowych którejś tam ligi polskiej. Naprawdę współczuję Ferrari takich kibiców. Oczywiście pewnie w tej całej grupie czerwonych którzy się tam zebrali są normalni ludzie ale ogólne wrażenie pozostaje bardzo złe.

Fajnie by było gdyby Ferrari coś z tym zrobiło ale oczywiście próżne marzenia ponieważ to Tifosi :(

No i oczywiście gratulacje dla Kimiego za bycie najstarszym kierowcą który zdobył PP.
iceneon, 01.09.2018 18:23[!]
@piro
Daleko nie trzeba szukać. Na tym i innym portalu widać zachowanie co niektórych psychof.. ups Tifosi ;)
Malina, 01.09.2018 18:30[!]
@piro
Racja, na pewno takie zachowanie jest denne. Przypomnę jednak tylko, że na Hockenheim jak Vetel się "załatwił" to stadion wył z zachwytu. Wiadomo, że to nie gwizdy ale jednak pokazuje jak to jest:)
Sasilton, 01.09.2018 19:05[!]
@oiro
Dlatego dziwi mnie to pozytywne nastawienie w różnych wywiadach do tych tifosi (czy jak im tam)
Dla mnie to synonim kibolów.
modlicha, 01.09.2018 19:19[!]
Brawo administracja! Właśnie wracając do domu zobaczyłem na telefonie post tego Pietrka i tak się nakręciłem, że miałem coś napisać o tolerowaniu takich nawoływań.

Ale siadam do kompa, patrzę i ... posta już nie ma. Tak trzymać! Przemyślcie jeszcze sprawę, czy taki użytkownik jest w ogóle tutaj potrzebny. ;)
Kamikadze2000, 01.09.2018 19:29[!]
@Zomo - akurat w tempie kwalifkacyjnym nic Kimiemu nie brakuje - czasem tylko "czystego" kółka. Gorzej z tempem wyścigowym przez cały dystans. ;)
crizz, 01.09.2018 20:46[!]
Szkoda tylko, że Kimi szybko "straci" prowadzenie na rzecz Seba.
Masio, 01.09.2018 21:28[!]
@piro Tak samo jest z "fanami" Rossiego w MotoGP podczas wyścigu na Mugello czy Misano. Też Marquez jest wygwizdywany.
marios76, 01.09.2018 23:05[!]
@Masio Akurat Marquez jest postacia dosc kontrowersyjna. Mial torowe konflikty chyba i z Rossim i z Lorenzo. Natomiast Lewis nic Sebastianowi nie zrobil. Nie jego wina, ze jest lepszy. Ironia losu jest to, ze gdyby jezdzil dla Ferrari, to gwizdaliby i zlorzeczyli na innego "glownego" rywala...
Na szczescie, mamy na forum fajnych fanow roznych kierowcow, czy zespolow, nawet Ferrari. :)
Zomo, 02.09.2018 01:00[!]
Cytat Kamikadze2000 :
Gorzej z tempem wyścigowym przez cały dystans.

Ciezko utrzymac dobre tempo wyscigowe jak zespol trzyma Cie na starych gumach zebys spowalnial peleton..
Inna sprawa ze gra toczy sie juz tylko miedzy Vettelrem i Hamiltonem. Oddawanie bezcennych punktorw partnerowi moze sie zemscic na koniec sezonu. Jesli Ferrari pozwoli Kimiemu wygrac z Sebastianem a w koncowej klasyfikacji Lewis pokona go o 2 punkty to w Ferrari poleca glowy i to doslownie.
al_bundy_tm, 02.09.2018 09:53[!]
@Zomo Masz rację.
I pierwsza była by to głowa Kimiego... :(
Dlatego wolę Go zobaczyć jeszcze w F1 za rok w Ferrari :)
Już jest najstarszym kierowcą, który zdobył PP, może być jeszcze najstarszym zwycięzcą GP :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca