F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
eyetime Grosser Preis von Österreich 20181 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:04,251 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:07,411 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Valtteri Bottas zdobył pole position do niedzielnego wyścigu Formuły 1 w Austrii. W pierwszej linii obok kierowcy Mercedesa ustawi się jego zespołowy partner z Mercedesa – Lewis Hamilton.

Q1

Kierowcy ze ścisłej czołówki nie spieszyli się z wyjazdem na tor. Po pierwszych kilku minutach na czele klasyfikacji znajdowali się Siergiej Sirotkin i Lance Stroll przed Leclerkiem i Ericssonem. Gdy do głosu doszli zawodnicy Mercedesa i Ferrari, nowym liderem tabeli był Lewis Hamilton z czasem 1:04,294s. Drugi Vettel tracił do urzędującego mistrza świata 0,053s. Scuderia korzystała jednak z supermiękkich opon.

Tradycyjnie z opuszczeniem alei serwisowej zwlekał Red Bull. Po siedmiu minutach od startu Q1 czasów nie mieli też przy swoich nazwiskach reprezentanci Renault oraz Haasa. Grosjean i Magnussen potwierdzili jednak mocne tempo stajni z Kannapolis, wykręcając piąty i szósty czas, tracąc nieco ponad pół sekundy do do Hamiltona. Po pierwszym pomiarowym kółku Ricciardo nadal nie czuł się komfortowo za kierownicą i był dopiero ósmy. Verstappen musiał zadowolić się czwartym miejscem.

Leclerc uszkodził przednie skrzydło na krawężniku zlokalizowanym na dojeździe do ostatniego zakrętu i zjechał do alei serwisowej. Krótko po tym Hamilton otarł się o zejście poniżej bariery 1m3s. McLaren notował kolejny fatalny weekend. Alonso i Vandoorne walczyli o awans do drugiego bloku czasówki, zajmując odpowiednio osiemnaste i szesnaste miejsce. Belg nie zdołał przejść do kolejnej sesji, a dołączyli do niego Sergio Perez, Siergiej Sirotkin oraz Marcus Ericsson. W końcówce Q1 w poprawie czasów przeszkodziły żółte flagi wywieszone w związku z wyjazdem poza tor Leclerca.

Q2

Już na okrążeniu wyjazdowym Lewis Hamilton zgłaszał problemy z wibracjami przednich opon. W obu Mercedesach znajdowało się supermiękkie ogumienie. Ferrari, podobnie jak miało to miejsce we Francji, zdecydowało się na ultramiękką mieszankę. Hamilton oraz Bottas wykręcili najlepsze czasy. Brytyjczyk ustanowił rezultat 1:03,577, a jego zespołowy partner popisał się wynikiem o 0,1s gorszym.

Dwa kolejne miejsca należały do Vettela i Raikkonena. Red Bullowi nie udawało się znaleźć recepty na problemy z ustawieniami, przez co Verstappen plasował się na piątym miejscu z niewielką przewagą nad Grosjeanem i Magnussenem. Jeszcze gorzej szło Ricciardo, znajdującemu się na P9 pomiędzy Sainzem i Gasly'ym. Obie konstrukcje RB14 były wyposażone w "czerwone" Pirelli PZero.

Decydujące przejazdy przyniosły zmianę taktyki Ferrari – Vettel i Raikkonen otrzymali ultramiękką mieszankę. Niemiec znalazł się na pierwszym miejscu dzięki wynikowi 1:03,544s.

Alonso ambitnie rozpoczął walkę o awansu do Q3. Hiszpan uzyskał osobiste rekordy w pierwszych dwóch sektorach, ale w trzecim zaliczył szeroki wyjazd i uszkodził przednie skrzydło na ostrych krawężnikach. Dwukrotny mistrz świata sklasyfikowany został na czternastym miejscu. Przed nim znaleźli się Ocon, Gasly i Leclerc (kara cofnięcia o pięć miejsc za wymianę skrzyni biegów). Piętnaste miejsce przypadło Strollowi. Do kontrowersyjnego incydentu doszło w pierwszym zakręcie, gdzie Vettel przyblokował znajdującego się na szybkim kółku Sainza. Sprawą zajmą się sędziowie.

Q3

Hamilton rozpoczął pierwsze pomiarowe okrążenie od błędu w trzecim zakręcie, dzięki czemu nie był w stanie pobić rezultatu 1:03,264 Valtteriego Bottasa. Pomyłki nie ustrzegł się także inny pretendent do pole position – Sebastian Vettel, który stracił czas w wirażu numer cztery, który znajdował się na szóstej pozycji, za Raikkonenem, Hamiltonem Verstappenem oraz Ricciardo. Kosmiczne okrążenie przejechał chwilę później Grosjean – Francuz popędził po czwarty czas i 0,6s starty do Lewisa Hamiltona. Verstappen i Ricciardo nie zdołali przeskoczyć przed Grosjeana.

Decydującą rozgrywkę o pole position wygrał Valtteri Bottas z czasem 1:03,130s będącym nowym rekordem Red Bull Ringu. Hamilton przegrał pole position różnicą 0,019s. W drugiej linii ustawią swoje bolidy Vettel i Raikkonen. Grosjean ukończył kwalifikacje na szóstym miejscu, ustępując jedno miejsce Verstappenowi. W dole czołowej dziesiątki Ricciardo, Magnussen, Sainz oraz Hulkenberg.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pietrek, 30.06.2018 16:10[!]
Brawo Valtteri. Dobrze, że to on zdobył PP a nie Hamilton. Bottas przynajmniej potrafił utrzymać nerwy na wodzy, nie to co Hamilton, który w trzecim zakręcie pojechał po miszczofsku. :)
W sumie to nie mam nic przeciwko, żeby Fin jutro wygrał - on i tak nie będzie stanowił zagrożenia dla Hamiltona i Vettela w generalce. Trzymam jednak kciuki za Ferrari, by powalczyli z Mercami. Dawaj do przodu Seb!
gnt3c, 01.07.2018 12:14[!]
Cytat Pietrek :
po miszczofsku
najlepiej śmiać sie z wielokrotnego mistrza świata nie osiągając w zyciu niczego co do chociaz występu w GP mozna porównać.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca