F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
myWorld Grosser Preis von Österreich 201930 czerwca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:03,130 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:06,957 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Jesteśmy w trakcie kolejnego weekendu, gdzie Ferrari może przełamać dominację Mercedesa. Charles Leclerc we wszystkich treningach prezentował mocną formę oraz uniknął przygód w przeciwieństwie do swoich rywali. Tym bardziej musi boleć Ferrari awaria Vettela, która nie pozwoliła stajni z Maranello na zdobycie całego pierwszego rzędu.

Q1
Na pierwszy przejazd cała stawka poza Racing Point oraz Ferrari założyła miękkie opony. Wspomniane dwie ekipy postanowiły spróbować sił na pośredniej mieszance, co w przypadku Ferrari dało niezły efekt, gdyż Leclerc był najszybszy, niemal przebijając granicę 1:04. Mocnym czasem popisał się również Gasly, tracąc do Ferrari zaledwie 0,3 sekundy. Francuz niestety ponownie donosił zespołowi o braku mocy na jednym z okrążeń. Do incydentu doszło pomiędzy Raikkonenem i Hamiltonem. Anglik dość mocno przyblokował Fina w drugim zakręcie. Kimi dość wulgarnie wskazał Hamiltonowi co o tym myśli.

Dość niespodziewanie w zagrożeniu na drugim przejeździe znalazło się Toro Rosso. Daniił Kwiat jechał mocne okrążenie, jednak ogromny tłok w ostatnim zakręcie kompletnie zepsuł jego próbę i Rosjanin odpadł meldując się w Q1 za dwoma kierowcami Racing Point. W Williamsie Russell był szybszy od Kubicy o 0,3 sekundy. Na czele na drugi przejazd nie wyjechało Ferrari co pozwoliło wysunąć się na prowadzenie Verstappen przed Hamiltonem.

Q2
Podczas pierwszej próby w Q2 zgodnie z przewidywaniami na pośrednich oponach wyjechał Mercedes, jednak niespodziewanie na miękkich pojawili się na torze zawodnicy Ferrari. Szybszy był ponownie Leclerc, 0,2 sekundy przed Vettelem. Mocnym tempem popisał się ponownie Verstappen, gdyż na pośredniej mieszance był przed Mercedesami.

Na drugim przejeździe w Ferrari pojawił się tylko Leclerc, nieco się poprawiając, podobnie jak Hamilton, jednak tylko Mercedes i Verstappen w czołówce ruszą jutro na pośrednich oponach. Tymczasem do walki o pols position nie przeszli Grosjen, Hulkenberg (który i tak otrzyma karę przesunięcia na starcie), Albon (również kara), Ricciardo i Sainz (kara). Ponownie wyjątkowo słabe tempo zaprezentowało Renault, co może być zaskoczeniem, dlatego Magnussenowi pomimo błędu na ostatnim przejeździe udało się przejść dalej. Podobnie jak dwóm kierowcom Alfy Romeo.

Q3
Przed rozpoczęciem finałowej sesji w samochodzie Vettela doszło do problemu i mechanicy uwijali się, by naprawić boczną sekcję Niemca. Pierwsze kilka minut sesji dało nam jedynie wyjazd Alfy Romeo, a reszta zawodników pojawiła się na trasie dopiero na 8 minut przed końcem kwalifikacji. Poza Vettelem, u którego ciągle trwały prace.

W ostatnim zakręcie na szybkim kółku błąd popełnił Hamilton, dlatego był dopiero czwarty, za Verstappenem. Prowadził ze sporą przewagą Leclerc przed Bottasem i Verstappenem. Tymczasem z samochodu wysiadł Vettel, potwierdzając, że usterka jest zbyt poważna, by naprawić ją na czas.

Na drugim przejeździe Hamilton wskoczył przed Verstappena, za to Bottas spadł za Holendra. Na czele Leclerc utrzymał mocne prowadzenie i zdobył pole position. Na piątym miejscu uplasował się Magnussen, choć otrzyma karę za wymianę skrzyni biegów. Dalej mieliśmy Lando Norrisa, dwójkę Alfy Romeo, gdzie szybszy był Raikkonen. Bardzo słaby poszło ponownie Gasly'emu, który uzyskał najsłabszy czas w Q3.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 25%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca