F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Paul Ricard.
Emirates Grand Prix de France 202120 czerwca
Circuit Paul Ricard
Długość toru: 5,862 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 310,686 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,319 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,740 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
220,553 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Max Verstappen zdobył pierwsze pole startowe do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Francji, pokonując kierowców Mercedesa: Lewisa Hamiltona i Valtteriego Bottasa.

Q1

Zanim sesja na dobre się rozpoczęła, została przerwana czerwonymi flagami. Yuki Tsunoda uderzył w bariery po zewnętrznej stronie drugiego zakrętu, po tym jak moment wcześniej całkowicie stracił kontrolę nad bolidem. Tuż za pierwszym wirażem w konstrukcji AT02 doszło do usterki skrzyni biegów. Pomimo instrukcji inżyniera Japończykowi nie udało się ruszyć z pobocza.

Przed wznowieniem Q1 u wyjazdu z pit lane ustawiła się spora kolejka kolorowych bolidów, na czele której znajdował się Charles Leclerc. Lewis Hamilton obawiał się o ruch na torze. To będzie koszmar – przekazał swojemu zespołowi przez radio.

Po pierwszych okrążeniach Max Verstappen zajmował pierwsze miejsce z przewagą 0,6s nad Valtterim Bottasem. Start sesji w wykonaniu Red Bulla był jeszcze bardziej obiecujący ze względu na drugą pozycję Sergio Pereza. Mercedesy plasowały się na lokatach trzeciej i czwartej. Niedługo po tym na P2 znalazł się Leclerc.

Po kilku minutach układ sił uległ dużym zmianom. Hamilton przeskoczył przed Bottasa, tracąc do Verstappena dwie dziesiąte sekundy. Na dodatkowy przejazd musieli wyjechać kierowcy Ferrari, którzy zaczęli niebezpiecznie spadać w kierunku drugiej połowy tabeli. Rezultatu wciąż nie miał przy swym nazwisku Lance Stroll z Astona Martina – to właśnie Kanadyjczyk stał się największą ofiarą kolejnej czerwonej flagi, która została pokazana po kraksie Micka Schumachera w szóstym zakręcie.

Do końca Q1 zegar wskazywał nieco ponad 20 sekund. Q1 nie mogło zostać wznowione -w efekcie w pechowej piątce znaleźli się Nicholas Latifi, Kimi Raikkonen, Nikita Mazepin, Stroll i Tsunoda.

Q2

Niechęć zespołów do miękkiej mieszanki objawiła się w pełnej krasie na początku Q2, gdy niemal wszyscy kierowcy wyjechali na tor na pośrednich oponach, gwarantujących szersze opcje strategiczne na wyścig. Wyjątkiem był George Russell.

Po kilku chwilach w czołowej trójce znajdowali się Hamilton, Bottas i Sainz. Niedługo p0 tym niespodziankę zgotował Sergio Perez, który ustanowił czas 1:30,971s, wskakując na pierwszą lokatę. Jego zespołowy kolega – Verstappen, popisał się wynikiem gorszym o jedną dziesiątą sekundy. W czubie klasyfikacji utrzymywał się Sainz, za którym ujrzeć można było Gasly'ego i Hamiltona.

Sesja skomplikowała się nieco dla Norrisa, którego pierwsze pomiarowe kółko zostało anulowane po szerokim wyjeździe w szóstym wirażu. Kolejna próba dała Brytyjczykowi przeskok na siódme miejsce. Tymczasem Hamilton wskoczył na P1 z przewagą 0,012s nad Perezem. Z kolei zajmujący ósmą pozycję Alonso przekonywał inżyniera: "Mam jeszcze więcej czasu w zanadrzu".

Na ostatnich próbach swój rezultat znacznie poprawił Bottas, który trafił na pierwsze miejsce (1:30,735s). Hamilton zbliżył się do kolegi z ekipy na 0,05s. Wbrew zapowiedziom Alonso pozostał na ósmym miejscu – szczęścia nie miał za to drugi z zawodników Alpine. Esteban Ocon zakończył zmagania z jedenastym czasem, przed Vettelem, Giovinazzim, Russellem i Schumacherem, który ze względu na uszkodzenie bolidu nie mógł wziąć udziału w sesji.

Q3

Po pierwszych przejazdach na prowizorycznym pole position znajdował się Max Verstappen, który ustanowił wynik 1:30,325s. Był on o cztery dziesiąte sekundy lepszy od drugiego Lewisa Hamiltona. Trzeci Sergio Perez tracił do P1 ponad pół sekundy. Bottas aż osiem dziesiątych.

Czołową piątkę zamykał Sainz, za którym plasowali się Norris, Alonso, Leclerc i Ricciardo. Bez czasu pozostawał Gasly. Rezultat kierowcy AlphaTauri został anulowany przez sędziów w związku z naruszeniem limitu toru na wyjeździe z szóstego zakrętu.

W finałowej rozgrywce nikt nie był w stanie zatrzymać Verstappena, który jako jedyny zszedł do poziomu 1m29s.Na drugim polu startowym swój bolid ustawi w niedzielę Hamilton. Urzędujący mistrz świata stracił do lidera klasyfikacji generalnej 0,258s.

Trzecie i czwarte miejsce dla Bottasa i Pereza. Carlos Sainz pokonał w wewnątrzzespołowym pojedynku Charlesa Leclerca, przed którym znalazł się jeszcze Pierre Gasly. TOP10 zamknęli Norris, Alonso i Ricciardo.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca