F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
BWT Grosser Preis von Österreich 20214 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:02,939 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:05,619 - Carlos Sainz (McLaren), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Max Verstappen wywalczył pierwsze pole startowe do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Austrii. Wydarzeniami kwalifikacji były awans George'a Russella do Q3 oraz drugie miejsce Lando Norrisa.

Q1

Początkowo w tabeli widniały tylko dwa wyniki kierowców Haasa – Schumacher dysponował komfortową, blisko sekundową przewagą nad Mazepinem. Krótko po tym, jak tor wyjechał Verstappen, witany przez dziesiątki tysięcy holenderskich fanów zgromadzonych na trybunach Red Bull Ringu, układ w klasyfikacji zaczął zmieniać się w bardzo szybkim tempie.

Lider mistrzostw świata wykręcił czas 1:04,249s – najlepszy rezultat tego weekendu. Hamilton i Bottas robili co tylko mogli, aby odrobić straty z trzeciego treningu. Chociaż ich strata była mniejsza, to wciąż wystarczała jedynie na drugie i trzecie miejsce. W dodatku tuż za Bottasem plasował się Carlos Sainz z Ferrari, mający za swoimi plecami Lando Norrisa. Dopiero szósty wynik należał do Sergio Pereza.

Poza czołową dziesiątką znajdowali się Vettel, Stroll, Gasly i Tsunoda – w bolidach wspomnianych kierowców zamontowane było jednak pośrednie ogumienie. Wszyscy inni kierowcy rozpoczęli czasówkę z miękkimi oponami. Wkrótce swoje osobiste rekordy poprawili Norris i Alonso, którzy przesunęli się odpowiednio na drugie i trzecie miejsce. Alpine mogło niepokoić tempo Ocona, który na pięć minut przed końcem Q1 okupował siedemnaste miejsce.

Ostatnia próba Francuza na niewiele się zdała – utrzymał on ostatecznie siedemnaste miejsce. W grupie pechowców towarzyszyli mu Raikkonen, Latifi, Schumacher i Mazepin. Russell po raz kolejny zaliczył przekonujący awans do Q2 z dwunastego miejsca, uzyskując rezultat lepszy od Strolla, Tsunody i Ricciardo.

Q2

Zgodnie z oczekiwaniami wielu kierowców próbowało zakwalifikować się do Q3 wykorzystując pośrednią mieszankę i zyskać dzięki temu lepszą pozycję strategiczną przed wyścigiem.

Perez, mający cały tor dla siebie, wyposażony właśnie w "żółte" Pirelli PZero, otworzył sesję wynikiem 1:04,554s. Po długiej przerwie Verstappen a także zawodnicy Mercedesa, McLarena i Ferrari, przystąpili do walki z czasem na pośredniej mieszance.

Po pierwszym przejeździe Verstappen dysponował przewagą trzech dziesiątych sekundy nad Hamiltonem, mając przy swym nazwisku wynik 1:04,208s. Bottas nie zdołał przeskoczyć przed Pereza, za którym znajdowali się także reprezentanci Ferrari: Sainz przed Leclerkiem. Olbrzymia przepaść w tabeli dzieliła drugiego Norrisa i czternastego Ricciardo. Warto jednak zaznaczyć, że pod względem czasów okrążeń było to tylko 0,429s.

Scuderia po raz kolejny wypuściła na tor swych kierowców na pośrednim ogumieniu, pomimo tego, że po pierwszej turze jazd w Q3 Sainz i Leclerc plasowali się na przełomie pierwszej i drugiej dziesiątki. Asekuracyjnie na miękkim ogumieniu garaż Red Bulla opuścił Perez.

Alonso stał się pierwszym wielkim pechowcem kwalifikacji – kończąc decydujące kółko dwukrotny mistrz świata natrafił w ostatnim zakręcie na przygotowującego się do przejazdu Vettela. W Q3 nie znaleźli się także zawodnicy Ferrari, będący ofiarami ryzykownej taktyki oponiarskiej Ferrari. Trzynasty czas wykręcił Ricciardo a piętnasty wynik Giovinazzi.

Wydarzeniem okazał się awans do Q3 George'a Russella – Brytyjczyk zapewnił sobie dziesiąte miejsce pokonując jedenastego Sainza różnicą sześciu tysięcznych sekundy. Tyle samo kierowca stracił do dziewiątego Strolla. Z kolei TOP3 okazało się dość standardowe: Verstappen a zanim Hamilton i Bottas.

Q3

Po pierwszych okrążeniach Verstappen bez większych problemów utrzymał pozycję lidera, schodząc do poziomu 1:03,720s. Co ciekawe na drugim miejscu plasował się nie kierowca Mercedesa, ale Lando Norris, tracący do lidera dwie dziesiąte sekundy. Brytyjczyk poprosił swój zespół o dokładne sprawdzenie bolidu w garażu, tłumacząc to częstymi najazdami na krawężniki.

Na trzeciej i czwartej lokacie ujrzeć można było Hamiltona i Bottasa. Piąty Perez tracił do Verstappena około pół sekundy, mając za swoimi plecami Gasly'ego i Vettela, który z dużym prawdopodobieństwem otrzyma karę za przyblokowanie Alonso w końcówce Q2. Trzy ostatnie miejsca przypadały na półmetku finałowego bloku czasówki Tsunodzie, Strollowi i Russellowi.

Dwie minuty – tyle potrwała ostateczna rozgrywa o pole position, z której zwycięsko wyszedł Verstappen. Pierwsze miejsce Holendra nie było jednak pewne do samego końca, ze względu na świetne okrążenie Norrisa. Zawodnik McLarena przegrał walkę o PP różnicą zaledwie pięciu setnych sekundy. Dalej Perez awansował przed Hamiltona, za którymi w niedzielę swoje bolidy ustawią Bottas i Gasly. Cztery ostatnie pozycje w Q3 podzielili między siebie Tsunoda, Vettel, Russell i Lance Stroll.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 52°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 27%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca