F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
Lenovo United States Grand Prix 202322 pa?dziernika
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,029 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:36,169 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,376 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Weekendy ze sprintem zdążyły nas przyzwyczaić do bardzo krótkiego czasu na przygotowanie do istotnych sesji weekendu. Po pierwszym treningu przyszedł czas na kwalifikacje, które ustawią stawkę w niedzielnym wyścigu. Kto najlepiej sobie poradził na zdradliwym torze w Austin?

Q1
W związku z użyciem miękkiej mieszanki w treningu, nie każdy kierowca miał dostępny świeży komplet już na pierwszy przejazd w kwalifikacjach. Nie zmieniło to jednak wiele, gdyż ewolucja trasy były tak duża, że dopiero drugie przejazdy dawały szanse na przejście do kolejnego bloku kwalifikacji. Jednak na pierwszym przejeździe świetnym czasem popisał się Hulkenberg, lądując na drugim miejscu.

Na czele tabeli wydawało się, że Verstappen ustanowi najlepszy czas w pierwszej części czasówki, jednak przebił go zarówno Hamilton, jak i Norris meldujący się tuż za kierowcą Mercedesa. Walka o wejście do Q2 była niezwykle zacięta i zaskoczeniem było odpadnięcie Hulkenberga, który tak dobrze sobie radził na początku. Jego szczęście przeszło na Magnussena, a kompletnie opuściło również kierowców Aston Martina. Zarówno Alonso, jak i Stroll nie przeszli do kolejnego bloku. Podobny los spotkał kierowców Williamsa.

Q2
Walka w Q2 była niezwykle zacięta od samego początku. Zaskoczeniem było trzeci i czwarte miejsce Alpine po pierwszym przejeździe. Tymczasem Norris ponownie balansował na granicy, przekraczając limity toru. Jego pierwsze okrążenie zostało anulowane. Czołowa dziesiątka mieściła się w połówce sekundy, było bardzo ciasno.

Tym razem na drugim przejeździe najszybszy był Leclerc, wyprzedzając Verstappena zaledwie o 0,004 sekundy. O wielkim szczęściu mógł mówić Perez, gdyż jego czas był zaledwie dziesiątym najszybszym, a dzięki usunięciu czasu Ricciardo i błędów kilku innych kierowców Meksykanin nie odpadł z dalszej rywalizacji. Pierwszym pechowcem był Tsunoda, przed zawodnikami Alfy Romeo. Dalej uplasował się Magnussen i wspomniany Ricciardo.

Q3
Tylko kierowcy Ferrari, Hamilton i Verstappen mogli sobie pozwolić na świeży komplet opon na pierwszym przejeździe w Q3. Dało im to wymierne korzyści, ale przyniosło też niespodziankę. Verstappen meldował się dopiero trzeci, za Leclerkiem i Hamiltonem.

Ostatni przejazd jako pierwszy rozpoczął Leclerc i udało mu się poprawić wynik. Za nim jechał Verstappen, który już w pierwszym zakręcie popełnił błąd. Holender jechał jednak jak tylko szybko pozwalała jego maszyna, by na mecie zameldować się tuż przed Monakijczykiem. Nie trwało to jednak długo, gdyż sędziowie anulowali jego czas za wyjazd poza tor. To dało Lerclercowi pole position! Tuż za kierowcę Ferrari niespodziewanie wskoczył Norris.

Jedynym kierowcą, który mógł jeszcze się liczyć był Hamilton, ale nie zdołał poprawić pozycji, przez co w niedzielę ruszy z trzeciego miejsca, przed Sainzem i Russellem. Verstappen ostatecznie spadł na szóste miejsce, przed dwójką Alpine. Perez finiszował dziś dopiero dziewiąty, przed Piastrim, który na ostatnim okrążeniu popełnił błędy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 35°C
Prędkość wiatru: 2,2 km/h
Wilgotność powietrza: 13%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca