F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2024
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Japonii
GP Chin
GP Miami
GP Emilii-Romanii
GP Monako
GP Kanady
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Azerbejdżanu
GP Singapuru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Kataru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2024
Klasyfikacje generalne 2024
Statystyki z sezonu 2024

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Dżudda.
STC Saudi Arabian Grand Prix 20249 marca
Jeddah Corniche Circuit
Długość toru: 6,174 km
Liczba okrążeń: 50
Pełny dystans: 308,700 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,511 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,734 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
227,968 km/h - Sergio Perez (Red Bull), 2023
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Max Verstappen ustanowił najlepszy czas w piątkowych kwalifikacjach i rozpocznie niedzielny wyścig w Arabii Saudyjskiej z pierwszego pola startowego.

Q1
Pierwszy na tor wyjechał Kevin Magnussen. Szybko dołączył do niego niespodziewany debiutant – Ollie Bearman. Większość kierowców zdecydowała się na rozpoczęcie przejazdów na miękkich oponach. Pośrednie ogumienie znalazło się tylko w bolidach Mercedesa. Jak się później okazało – tylko na jeden przejazd.

Dziesięć minut przed końcem Q1, najlepszy czas należał do Oscara Piastriego. Australijczyk szybko skierował się jednak do alei serwisowej – powodem było uderzenie w ścianę na wyjeździe z ostatniego zakrętu. Za kierowcą McLarena plasowali się Lando Norris, Fernando Alonso oraz Charles Leclerc.

Bearman spełniał pokładane w nim nadzieje. Z każdym okrążeniem poprawiał tempo i po pewnym czasie przesunął się na P4 z wynikiem gorszym o nieco ponad dwie dziesiąte od Piastriego.

Max Verstappen, zgodnie z oczekiwaniami, wskoczył na P1 z rezultatem 1:28,491s. Postępów dokonali także Leclerc i Alonso. W międzyczasie George Russell został ostrzeżony czarno-białą flagą za przekroczenie białej linii na wyjeździe z alei serwisowej. Nie rozproszyło to jednak Brytyjczyka, który wkrótce awansował na P4. Gorzej szło Lewisowi Hamiltonowi, który na pięć minut przed końcem bloku zajmował dziewiątą lokatę.

W garażu Saubera trwała walka z czasem – mechanicy roboli wszystko, aby umożliwić Zhou pokonanie pomiarowego okrążenia po kraksie z FP3. Każda sekunda oddalała jednak Chińczyka od pojawienia się na torze. Finalnie wysiłki ekipy z Hinwil dały upragniony owoc – Zhou opuścił pit lane, ale niestety nie zdążył rozpocząć pomiarowej próby. W gronie pięciu pechowców dołączyli do niego Valtteri Bottas, Esteban Ocon, Pierre Gasly i Logan Sargeant.

Na czele Verstappen z wynikiem 1:28,171s. Dalej Stroll i Leclerc. Bearman z dziewiątym czasem. Brytyjczyk podpadł jednak sędziom ze względu na nieutrzymanie maksymalnego czasu okrążenia, określonego w notatkach dyrektora wyścigu.

Q2
Ponownie pierwsi na torze zameldowali się kierowcy Haasa, przed Mercedesami i Ferrari. Hulkenberg szybko przerwał jednak pomiarowe kółko i zjechał na pobocze przy ósmym zakręcie, zgłaszając utratę mocy silnika. Ze względu na konieczność interwencji porządkowych, sesja musiała zostać przerwana czerwonymi flagami.

Po wznowieniu Q1 Verstappen ustawił poprzeczkę na poziomie 1:28,078s. 0,044s tracił do Holendra Alonso a jedną dziesiątą – Leclerc. TOP5 uzupełniali Perez oraz Stroll. Bearman musiał porzucić pierwszą próbę po błędzie w czwartym zakręcie. 18-latek zjechał do boksów po świeże opony i powrócił do walki o awans do finałowej rozgrywki.

Po pierwszym okrążeniu Bearman był jedenasty. Presja rosła a jazdę juniora Ferrari wkradały się drobne błędy (między innymi otarcie się o ścianę w T17), mające przełożenie na ostateczny rezultat.

Barmanowi zabrakło do Q3 zaledwie 0,036s. Kierowca został nagrodzony za swe starania brawami mechaników Ferrari. Trudów Q2 nie przebrnęli także Albon, Magnussen, Ricciardo oraz wspomniany wyżej Hulkenberg.

W topie klasyfikacji bez zmian – Verstappen z wynikiem 1:28,033s dysponował przewagą jednej dziesiątej nad Leclerkiem i Alonso. Dalej ujrzeć można było Piastriego i Russella.

Q3
Verstappen wysłał czytelny sygnał rywalom, otwierając występ w Q3 od czasu 1:27,472s i zgarniając rekordy w trzech sektorach. Drugie miejsce należało do Sergio Pereza a dwa kolejne do Alonso i Leclerca, za którymi plasowali się Russell oraz dwóch zawodników McLarena – Piastri przed Norrisem. Trzy najniższe lokaty okupowali Stroll, Hamilton oraz Tsunoda.

W głosie Leclerca dało się wyczuć rozczarowanie. Monakijczyk tłumaczył, że prowadzenie się bolidu jest dalekie od jego oczekiwań. Na nowym komplecie opon bolid sprawia bardzo dziwne wrażenie. Jest bardzo trudny w prowadzeniu – stwierdził przez radio lider Ferrari.

Leclerc wzniósł się na wyżyny możliwości swoich i bolid, ale wystarczyło to tylko na drugą pozycję, ze stratą 0,3s do Verstappena. W drugim rzędzie ustawią się w sobotę Perez oraz Alonso. Za nimi znajdą się dwa McLareny Piastriego i Norrisa oraz duet Mercedesa: Russell i Hamilton. Dwa najniższe miejsca w Q3 zajęli Tsunoda i Stroll.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 2,1 km/h
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca