F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2024
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Japonii
GP Chin
GP Miami
GP Emilii-Romanii
GP Monako
GP Kanady
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Azerbejdżanu
GP Singapuru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Kataru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2024
Klasyfikacje generalne 2024
Statystyki z sezonu 2024

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Lenovo Chinese Grand Prix 202421 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:31,095 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Q1

Kibice nie mieli dużo czasu na ochłonięcie po emocjach sprintu — kierowcy musieli rozstrzygnąć kolejność startową do niedzielnego wyścigu. Początek sesji, podobnie jak wczorajsze kwalifikacje do sprintu, obfitował w nadspodziewanie wolny wyjazd kierowców z alei serwisowej.

Miejscowi kibice trzymali kciuki za Zhou Guanyu. Chińczyk zepsuł jednak swoje pierwsze okrążenie i od razu zjechał do alei serwisowej. Bohater publiczności sprzed dwóch tygodni, Yuki Tsunoda wcześnie zgłosił przez radio problemy z DRSem. Japończyk zauważył, że tylna lotka się nie aktywuje. Swoje okrążenie na straty mógł spisać również Logan Sargeant, który wyjechał szeroko w dziewiątym zakręcie.

Jego zespołowy kolega, Alex Albon nie wpadł w łaski Sergio Pereza. Meksykanin napotkał wolno jadącego kierowcę Williamsa w pierwszym zakręcie, przez co musiał zrezygnować ze swojej próby. Na siedem minut przed końcem Q1 na czoło sesji wskoczył Piastri. Po chwili jego czas poprawił Carlos Sainz. Tymczasem Tsunoda mógł odetchnąć z ulgą — jego DRS zaczął działać w ostatnich minutach Q1.

Lando Norris wskoczył na pierwszą lokatę przed Sainza, podczas gdy Perez w końcu ustanowił reprezentatywny czas i awansował na szóste miejsce. Sędziowie orzekli, że jego incydent z Albonem nie będzie dalej analizowany. Zhou przejechał bardzo dobre ostatnie okrążenie i awansował na ósme miejsce, wprawiając chińskich kibiców w euforię. Ostatnie okrążenie Hamiltona nie było za to idealne, przez co Brytyjczyk pożegnał się z czasówką w Q1! Brytyjczyka pogrążyli obaj kierowcy Alpine, który we wczorajszych kwalifikacjach był drugi, dzisiaj był dopiero... osiemnasty.

Jednocześnie świetny czas Zhou nie wystarczył. Chińczyk był szesnasty, zaledwie 0,004 sekundy za Perezem. Meksykanin mógł odetchnąć z ulgą. Siedemnasty był Magnussen, Hamilton, Tsunoda oraz Sargeant, który w końcówce Q1 obrócił się w siódmym zakręcie.

Q2

Najnowsza tradycja w Formule 1 zagościła na dobre również w Chinach. Kierowcy bardzo powoli wyjeżdzali z alei serwisowej, czekając na idealne miejsce na torze. Wszystkie zespoły zdecydowały się na użycie miękkich opon. Po raz pierwszy w sezonie, z Q1 wyszli obaj kierowcy Alpine.

Po 7 minutach sesja została przerwana po wypadku Carlosa Sainza. Hiszpan zbyt szeroko wyjechał w ostatnim zakręcie, zahaczył o żwirową pułapkę i obrócił się. Bolid Ferrari przeleciał bez kontroli w poprzek prostej startowej i uderzył w barierę z opon. Hiszpan natychmiast przeprosił swój zespół. Co ciekawe, po chwili Sainz zdołał powrócić na tor i powoli skierował się do alei serwisowej. Jego bolid był pozbawiony przedniego skrzydła, widoczne były również uszkodzenia nosa, jednak jego powrót na tor w dalszym ciągu był możliwy.

Sesja została wznowiona o 15:45 czasu lokalnego. Bolid Sainza został błyskawicznie naprawiony i wyglądało na to, że Hiszpan powróci do rywalizacji. Pierwszym kierowcą na torze był George Russell, który chciał uniknąć powtórki z piątkowych kwalifikacji, kiedy to odpadł w Q2. Brytyjczyk wskoczył na trzecią lokatę. Tymczasem reszta kierowców wyjechała na tor.

Wypadek Sainza wcale nie wpłynął na jego tempo. Hiszpan miał jedną szansę na wejście do Q3. Okazja została wykorzystana i Sainz wskoczył na drugą lokatę przed Leclerca. Kierowców Ferrari po chwili zepchnął Perez. Hulkenberg po raz kolejny zaskoczył i awansował do Q3 z dziewiątym czasem. Tuż za nim przez dłuższą chwilę był Stroll... do czasu aż Kanadyjczyk został zepchnięty z dziesiątej pozycji przez Bottasa. Oprócz Strolla z Q2 odpadli: Ricciardo, Ocon, Albon i Gasly.

Q3

Z początkiem ostatniego segmentu kwalifikacji na tor wyjechali wszyscy kierowcy z wyjątkiem Bottasa. Wyglądało na to, że kierowca Saubera zdecydował się na pojedynczy przejazd. Verstappen natychmiast ruszył w pogoń za kolejnym pole position, ustanawiając najszybszy czas na początku Q3. Za nim był Sergio Perez, który jednak stracił pół sekundy do swojego kolegi z zespołu. Duet Red Bulla rozdzielił Alonso, którego świetne okrążenie wystarczył ona drugie miejsce. Czwarty był Norris przed Piastrim, który niemal powtórzył przygodę Sainza z Q2. Hiszpan był za to szósty, tuż przed Leclerkiem. Russell był dopiero dziewiąty, za Hulkenbergiem.

Do decydujących przejazdów dołączył Bottas. Na ostatnim okrążeniu przyspieszył Leclerc, który ustanowił rekord drugiego sektora. Verstappen przejechał magiczne okrążenie, poprawiając swój czas i umacniając się na pole position. Drugie miejsce należało do Pereza, który zdołał pokonać świetnego Alonso. Za Hiszpanem znalazł się duet McLarena: Norris przed Piastrim, a także duet Ferrari: Leclerc przed Sainzem. Dziesiątkę uzupełnił Russell, Hulkenberg i Bottas.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 3,6 km/h
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca