F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Andaluzji dzień 3/3: Ricciardo z rekordem tygodnia
Marek Roczniak, 3 grudnia 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Daniel Ricciardo w najlepszy z możliwych sposobów zakończył swoje pierwsze testy za kierownicą bolidu Formuły 1, uzyskując zdecydowanie najlepszy czas całych testów dla młodych kierowców, jakie w tym tygodniu odbywały się na torze Jerez. Dla mistrza brytyjskiej F3 nie był to jednak bezproblemowy dzień, jako że problemy z silnikiem zmusiły go do wcześniejszego zakończenia jazdy.

Australijczyk zaliczył dzisiaj 77 okrążeń za kierownicą Red Bulla RB5 i swoje najszybsze okrążenie przejechał w czasie 1:17,418, pokonując najbliższego rywala grubo o ponad sekundę. Tak duża różnica może jednak sugerować, że Ricciardo swoje najszybsze kółko przejechał dużo lżejszym bolidem, podczas gdy inne zespoły pozostały do końca testów przy symulowaniu warunków, jakie będą panowały w sezonie 2010 (zakaz tankowania, większa waga minimalna auta).

Drugi czas w końcówce dzisiejszej sesji uzyskał Paul di Resta, dla którego testy w Hiszpanii także okazały się dość udane, choć i on nie uniknął w czwartek problemów. Aktywność Szkota, który ponownie musiał dzielić się bolidem Force India VJM02 z amerykańskim kierowcą JR Hildebrandem, ograniczyły nieco poślizg w szykanie zakończony wizytą na poboczu, a 90 minut później zgaśnięcie silnika w tym samym miejscu toru. Łącznie we wszystkie trzy dni testów di Resta przejechał blisko 700 kilometrów i za każdym razem plasował się w czołowej czwórce.

Najszybszy kierowcy ze środy – Gary Paffett (McLaren MP4-24) oraz Mike Conway (Brawn BGP001) zajęli miejsca 3 i 4, podobnie jak di Resta spędzając tylko połowę dnia w bolidzie. Ich zmiennicy – Oliver Turvey (trzeci czas w porannej sesji) oraz Marcus Ericsson zajęli kolejno miejsca 7 i 8, jako ostatni mieszcząc się poniżej dwóch sekund straty do Ricciardo. Przed Turveyem na miejscach 5 i 6 ostatni dzień testów ukończyli Nico Hulkenberg (Williams FW31) oraz Bertrand Baguette (BMW Sauber F1.09). Ten ostatni kilkukrotnie poprawiał swój czas w ostatniej godzinie testów.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli najbardziej pracowity uczestnik czwartkowych testów – Lucas di Grassi (Renault R29) oraz Hildebrand. Amerykanin zająłby prawdopodobnie nieco wyższe miejsce, jednak dwa przejazdy na jego najlepszych zestawach opon zostały zepsute przez problemy z elektroniką w bolidzie Force India VJM02. Na kolejnych miejscach znaleźli się trzej czołowi kierowcy włoskiej F3, których na testy w Jerez zaprosił zespół Ferrari. Najszybszy okazał się Meksykanin Pablo Sanchez (P11), który jako ostatni wyjechał na tor. Mistrz włoskiej F3 – Daniel Zampieri (P12) jeździł z kolei jako pierwszy i był też sprawcą pierwszego wywieszenia czerwonej flagi po wypadnięciu z toru za szykaną.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli reprezentanci Toro Rosso – Brendon Hartley i Mirko Bortolotti, plasując się w tabeli czasowej na miejscach 14 i 15. Na torze na krótko pojawił się także Ho-Pin Tung w Renault R29, zaliczając zaledwie cztery okrążenia bez uzyskania reprezentatywnego czasu. Były to ostatnie testy Formuły 1 w tym roku – kolejne rozpoczną się dopiero w lutym 2010 roku, już z nowymi bolidami, które poprowadzą wyścigowi kierowcy zespołów.

Pogoda
Temperatura powietrza: 14-18°C
Temperatura toru: 15-22°C
Rano sucho i słonecznie, lekki deszcz w porze lunchu, potem znowu sucho i słonecznie

Testy debiutantów w Andaluzji, dzień 3/3 - 03.12.2009, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Daniel RicciardoRed Bull Renault RB51:17,418--77340,956
2. Paul di RestaForce India Mercedes VJM021:18,7361,3181,31853234,684
3. Gary PaffettMcLaren Mercedes MP4-241:18,7461,3280,01059261,252
4. Mike ConwayBrawn Mercedes BGP0011:19,0961,6780,35077340,956
5. Nico HulkenbergWilliams Toyota FW311:19,2261,8080,130106469,368
6. Bertrand BaguetteBMW Sauber F1.091:19,3561,9380,13070309,960
7. Oliver TurveyMcLaren Mercedes MP4-241:19,3581,9400,00232141,696
8. Marcus EricssonBrawn Mercedes BGP0011:19,3821,9640,02449216,972
9. Lucas di GrassiRenault R291:19,6022,1840,220123544,644
10. John R. HildebrandForce India Mercedes VJM021:19,8732,4550,27141181,548
11. Pablo Sanchez LopezFerrari F601:21,0683,6501,19539172,692
12. Daniel ZampieriFerrari F601:21,2793,8610,21142185,976
13. Marco ZipoliFerrari F601:21,7254,3070,44641181,548
14. Brendon HartleyToro Rosso Ferrari STR41:22,4935,0750,76850221,400
15. Mirko BortolottiToro Rosso Ferrari STR41:23,2715,8530,77834150,552
16. Ho-Pin TungRenault R291:32,47715,0599,206417,712
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
archibaldi, 03.12.2009 17:48[!]
di Grassi sie najezdził ale czasu nie wykręcił rewelacyjnego - chyba testował rozwiązania na 2010
Bart125, 03.12.2009 17:50[!]
A co z Ho-Pin Tungiem??? Czemu tak słabo i tylko 4 kółka???
michal132, 03.12.2009 17:51[!]
wyjechal na sam koniec sesji
Master, 03.12.2009 18:03[!]
Di Resta jest po prostu rewelacyjny.
Maly-boy, 03.12.2009 18:09[!]
di grassi jezdzil tak jak wczoraj ,czyli testując czesci na 2010 i jezdzac z duza iloscia paliwa .. to są testy ..
luki14, 03.12.2009 18:09[!]
17,4 - niezły czas. Baguette o 1s szybciej niż w Renault.
Bart125, 03.12.2009 18:12[!]
Ja tam bym widział di Grassi'ego razem z Robertem...W sumie jest według mnie najlepszy z kierowców proponowanych na obsadzenie drugiego bolidu Renault... A wy co sądzicie???
Gie, 03.12.2009 18:22[!]
Te 123 okrążenia mogą sugerować że już się przyzwyczajał do Renówki.
maciej, 03.12.2009 18:28[!]
Gie, no możesz mieć rację , też mi się tak wydaje:) Di Grassi czy Kamui to i tak będę zadowolony:) Obaj zasługują moim zdaniem na drugi fotel w Renault.
Bart125, 03.12.2009 18:31[!]
a właśnie zapomniałem o Kamui'm ;D Też jest niezły
tommyline, 03.12.2009 19:04[!]
O! Sen Ferrari się spełnił - trzy bolidy w stawce :)
SirKamil, 03.12.2009 20:23[!]
Można mówić, że to tylko testy, że muszą się wyszumieć, że mają różne programy, ale permanentna obecność w czołówce di Resty przez 3 dni testów w takich konstrukcji jak Force India (szybka tylko na dwóch obiektach sezonu, których Jerez nie przypomina) o czymś świadczy.

uprzedzając- nie podniecam się, tylko kibicuję;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca