F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Andaluzji dzień 2/4: Kobayashi najszybszy
Marek Roczniak, 11 lutego 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Kamui Kobayashi pokrzyżował plany kierowcy Toro Rosso – Sebastiena Buemiego, który jeszcze na około dziesięć minut przed końcem sesji wydawał się być pewny uzyskania najlepszego czasu w drugi dzień testów na torze Jerez.

Ostatnie słowo należało jednak do kierowcy Saubera, który przysłowiowym rzutem na taśmę jako jedyny uzyskał czas poniżej jednej minuty i 20 sekund – 1:19,950. Przewaga Japończyka na Buemim wyniosła zaledwie 0,076 sekundy, jednak kolejny kierowca stracił już do najszybszej dwójki ponad pół sekundy (1:20,618), a był nim Jenson Button (McLaren).

Czwartkowe testy rozpoczęły się jeszcze przy wilgotnej nawierzchni po nocnych opadach deszczu, jednak tor dość szybko wysechł i kierowcy do końca dnia mogli korzystać z opon typu slick. Kobayashi najlepszy czas dnia uzyskał tuż przed wywieszeniem czerwonej flagi, co było następstwem zatrzymania się na torze Buttona z powodu bliżej nieokreślonych problemów technicznych. Sesja nie została już wznowiona.

Przerwę w testach spowodował dzisiaj także Nico Hulkenberg, zatrzymując się na torze już w pierwszej godzinie z powodu wycieku z układu hydraulicznego. Usunięcie usterki zabrało zespołowi Williams sporo czasu i Hulkenberg przejechał w sumie najmniej okrążeń ze wszystkich kierowców, pomijając Timo Glocka (Virgin), który musiał przerwać jazdę z powodu braku części zamiennych. Mimo to Hulkenberg uzyskał czwarty czas dnia, tracąc do Buttona zaledwie 0,011 sekundy.

Piąty czas uzyskał Vitantonio Liuzzi, który przez większą część dnia plasował się w okolicy siódmej pozycji. Kierowca Force India wskoczył jednak na czwartą pozycję w okolicy godziny 15:30 z czasem 1:21,380, który pół godziny później poprawił na 1:20,754. Ostatecznie Kobayashi zrzucił co prawda Włocha na piąte miejsce, ale tak czy inaczej był to dość udany dzień dla Force India.

Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się dwaj byli mistrzowie świata – Michael Schumacher (Mercedes) i Fernando Alonso (Ferrari). Obaj skupili się dzisiaj na dłuższych przejazdach – Schumacher pokonał 35 kółek bez zjazdu do boksów (z czasami 1:23,x pod koniec przejazdu), a Alonso 48 (wykręcając pod koniec 1:21,928). Hiszpan był jednocześnie najbardziej pracowitym kierowcą w czwartek, łącznie przejeżdżając 129 okrążeń.

Z uwagi na poprawę pogody zespół Renault postanowił już dzisiaj posadzić Roberta Kubicę za kierownicą bolidu R30, aby jak najlepiej wykorzystać suchy tor do prac rozwojowych, jako że na pozostałe dni testu przewidywane są dalsze opady. Witalij Pietrow ma powrócić za kierownicę jutro, a Kubica najprawdopodobniej zakończy testy w sobotę. Polak przejechał dzisiaj 103 okrążenia i uplasował się tuż za Alonso na ósmej pozycji. Minimalnie wolniejszy od Kubicy okazał się Mark Webber, zaliczając pierwszy dzień jazdy w nowym Red Bullu na suchym torze. Strata Australijczyka do najszybszego kierowcy wyniosła nieco ponad dwie sekundy.

Pogoda
Temperatura powietrza: 12-18°C
Temperatura toru: 12-26°C
Suchy tor przez niemal całe testy

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 2/4 - 11.02.2010, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Kamui KobayashiBMW Sauber Ferrari C291:19,950--103456,084
2. Sebastien BuemiToro Rosso Ferrari STR51:20,0260,0760,076121535,788
3. Jenson ButtonMcLaren Mercedes MP4-251:20,6180,6680,59283367,524
4. Nico HulkenbergWilliams Cosworth FW321:20,6290,6790,01167296,676
5. Vitantonio LiuzziForce India Mercedes VJM031:20,7540,8040,12580354,240
6. Michael SchumacherMercedes GP W011:21,0831,1330,329124549,072
7. Fernando AlonsoFerrari F101:21,4241,4740,341129571,212
8. Robert KubicaRenault R301:22,0032,0530,579103456,084
9. Mark WebberRed Bull Renault RB61:22,0432,0930,04099438,372
10. Timo GlockVirgin Cosworth VR-011:29,96410,0147,9211148,708
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
benethor, 11.02.2010 20:19[!]
@up: kamera ;)
Maly-boy, 11.02.2010 20:48[!]
można nieźle się uśmiać czytając niektóre komentarze .... testy to nie konkurs na najszybsze okrążenie tylko służą do testowania a to jak zespoły przepracują ten okres wyjdzie w praniu na początku sezonu
Qnik, 11.02.2010 21:53[!]
http://www.youtub.../watch?v=h3n4ga35fSg

Nie wiem, czy już gdzieś nie było, w każdym bądź razie ty macie awarię Virgin'a.

Tak swoją drogą widać, że przednie skrzydło opadło jeszcze przed zakrętem - w momencie, kiedy wcisnął hamulec.

Co do bolidu Mercedesa - to zapewne po kontakcie z Kobayashim do którego doszło dziś ;P
Wrzatek, 11.02.2010 22:41[!]
Sauber na gwałt poszukuje sponsorów :D.
kumien, 11.02.2010 22:52[!]
W poprzednim sezonie wszyscy mówili tak o BrawnGP :P Niby miał jeździć na pustym baku, aby znaleźć sponsorów. Będzie zabawnie jak Sauber powtórzy sukces Brawna.
Wrzatek, 11.02.2010 23:28[!]
Wszystko jest lepsze niż dominacja McLarena i Ferrari. Życzę im tego z całego serca. ;D
Szkot, 12.02.2010 07:32[!]
Kurde, jeśli się okaże w trakcie sezonu, że Sauber jest lepszy od Renault (co staje się coraz bardziej prawdopodobne), strzelam se w łeb z łuku... I coraz bardziej obawiam się iż faktycznie będę musiał dotrzymać słowa.
artur_fan_f1, 12.02.2010 09:14[!]
Powiedzcie mi dlaczego Glock ma tak dużą stratę do reszty??
Szkot, 12.02.2010 09:46[!]
bo mało okrążeń zrobił? jakaś awaria?
m3, 12.02.2010 11:32[!]
Prawda jest taka, że testy w dosyć bezpośredni sposób obrazują ogólna formę zespołów - co roku są te same dyskusje że "testy to tylko testy, ble ble". Są oczywiście wyjątki, ale od tego jaka jest forma wyjściowa zespołu zależy przebieg całego sezonu. Wszelkie poprawki cudotwórcze czy też wersje B bolidu, to pożywka dla mediów i wielu kibiców.
Otóż TAK - Sauber będzie lepszy od Renówki i kto chce niech się oszukuje.
Wrzatek, 12.02.2010 11:37[!]
A czemu Sauber ma być lepszy od Renault? Jak to wywnioskowaliście? Przecież to są czasy najlepszych okrążeń a nie jakiegoś dystansu. Takim tokiem myślenia (Sauber jest lepszy od Renault bo jest przed nim) to i ja mogę wywnioskować, że Toro Rosso będzie drugą siłą :P.
motorsportfan96, 12.02.2010 15:13[!]
kiedy prezentacja lotusa
prz20, 12.02.2010 15:21[!]
ciekawe rozwiazanie ma force india z gornym wlotem powietrza (mozna powiedziec ze sa trzy wloty)
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca