F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Andaluzji dzień 1/4: Vettel najszybszy
Marek Roczniak, 17 lutego 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Dzisiaj na torze Jerez wznowione zostały grupowe testy Formuły 1, tym razem z udziałem dwóch nowych zespołów, jako że do Virgin dołączył Lotus. Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał w środę Sebastian Vettel (Red Bull).

Zmienne warunki pogodowe spowodowały, że tor nigdy nie był całkowicie suchy, aczkolwiek były momenty, kiedy kierowcy mogli korzystać z opon typu slick. Najlepsze warunki panowały prawdopodobnie w okolicy godziny 14:30, jako że właśnie wtedy Vettel uzyskał czas 1:22,639, którego nikt nie zdołał już później poprawić.

Najbliższy tego był Lewis Hamilton (McLaren), który w końcówce sesji, kiedy tor przesechł w dużym stopniu po kolejnych opadach deszczu, poprawił kilka razy swój wcześniejszy czas, zatrzymując się na 1:23,017, zatem jego strata do Vettela wyniosła 0,424 sekundy. Dla mistrza świata z 2008 roku i zespołu McLaren nie był to do końca udany dzień, jako że problemy techniczne zatrzymały na torze bolid MP4-25 przed południem.

Problemy miała dzisiaj także ekipa Ferrari, bowiem również Felipe Massa musiał zatrzymać się w na torze, a miało to miejsce po godzinie 13:30. Brazylijczyk spędził później sporo czasu w garażu, gdy mechanicy Ferrari pracowali nad F10 i na tor powrócił dopiero na ostatnią godzinę testów, ostatecznie plasując się na trzeciej pozycji ze stratą 0,611 sekundy do Vettela. Dorobek Massy – podobnie jak w przypadku Hamiltona – wyniósł 72 okrążenia.

Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Vettela zmieścili się Sebastien Buemi (Toro Rosso) i Pedro de la Rosa (Sauber), a tuż za nimi na szóstej pozycji uplasował się Michael Schumacher, który był dzisiaj najbardziej pracowitym kierowcą, łącznie przejeżdżając 111 okrążeń. Na miejscach 7 i 8 w tabeli czasowej znaleźli się dwaj reprezentanci Force India – Adrian Sutil i kierowca rezerwowy Paul di Resta. Ten drugi jeździł od rana do przerwy na lunch, powodując krótkie wywieszenie czerwonej flagi po niegroźnym poślizgu. Później VJM03 przejął Sutil, któremu udało się uzyskać lepszy o blisko sekundę czas od di Resty.

Dziewiąty czas uzyskał Witalij Pietrow (Renault), omijając najgorsze warunki pogodowe, a pierwszą dziesiątką zamknął Rubens Barrichello, dwukrotnie powodując wywieszenie czerwonej flagi. Mimo to kierowca Williamsa przejechał tylko o dwa okrążenia mniej od Schumachera – 109. Na ostatnich miejscach znaleźli się kierowcy z dwóch nowych zespołów – Fairuz Fauzy i Timo Glock. Kierowca rezerwowy Lotusa przejechał aż 76 okrążeń podczas pierwszego pełnoprawnego dnia testów bolidu T127, który od razu okazał się szybszy od Virgin VR-01. Ten ostatni z nieznanych jeszcze przyczyn przejechał jednak dzisiaj tylko 10 okrążeń.

Pogoda
Temperatura powietrza: 12-18°C
Temperatura toru: 11-23°C
Przelotne opady deszczu przez cały dzień

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 1/4 - 17.02.2010, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Sebastian VettelRed Bull Renault RB61:22,593--99438,372
2. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-251:23,0170,4240,42472318,816
3. Felipe MassaFerrari F101:23,2040,6110,18772318,816
4. Sebastien BuemiToro Rosso Ferrari STR51:23,3220,7290,11879349,812
5. Pedro de la RosaBMW Sauber Ferrari C291:23,3670,7740,04576336,528
6. Michael SchumacherMercedes GP W011:23,8031,2100,436111491,508
7. Adrian SutilForce India Mercedes VJM031:24,2721,6790,46928123,984
8. Paul di RestaForce India Mercedes VJM031:25,0882,4950,81674327,672
9. Witalij PietrowRenault R301:26,2373,6441,14955243,540
10. Rubens BarrichelloWilliams Cosworth FW321:27,3204,7271,083109482,652
11. Fairuz FauzyLotus Cosworth T1271:31,8489,2554,52876336,528
12. Timo GlockVirgin Cosworth VR-011:32,4179,8240,5691044,280
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
lubczyk, 17.02.2010 18:58[!]
@lkmc, ironia ? Znasz to pojęcie ? ;]
YAHoO, 17.02.2010 19:02[!]
Virgin znowu szaleje.

@Jacobss:
Czyli co, ma się rozumieć kibicujemy Sebastianowi w drodze po tytuł? ;-)
Jacobss, 17.02.2010 19:03[!]
Patryk777 - Własnym życzeniem powiadasz? :) To ja chyba oglądałem inny sezon.

Ciekawe zresztą, kto ma lepszy duet kierowców? Popatrzmy:

Ferrari - Jeden kierowca po ciężkim wypadku, drugi to przereklamowany pay-driver, który jedzie na swoich dwóch tytułach bez końca, nie wspominając o debiutancie, który zrównał się z nim poziomem.

Mercedes - dziadek i młokos, który niewiele pokazał.

McLaren - niszczyciel opon, który nie umie jechać pod presją i Button, który jednak trzyma się poziom. Tutaj coś podobnego do RBR.

Reszty nie biorę pod uwagę bo nie warto.

Edit: YAHoO - no pewnie! Jako, że Kimiego już nie ma, większość jego fanów idzie za Vettelem i Neweyem. Ja też.
lkmc, 17.02.2010 19:07[!]
@lubczyk, tak znam, i jej znamion nie było w Twojej wypowiedzi. Tym bardziej ze dla wielu 'fanów' Williams jest zespołem tak samo egzotycznym jak Virgin.. nad czym ubolewam ;) Mimo awarii chłopaki i tak byli niemalże najbardziej pracowitym zespołem, 109 kolek, dobra robota! pzdr
quickmick, 17.02.2010 19:08[!]
@Jacobss
Ty tak na poważnie z tymi ocenami kierowców, czy mamy to traktować jako żart? Bo jeśli na poważnie tak szermujesz ocenami kierowców, to szczerze współczuję...
Jacobss, 17.02.2010 19:09[!]
Quickmick - przecież to sarkazm.
benethor, 17.02.2010 19:16[!]
@quickmick, 18:57
Czy mi sie tylko wydaje, czy Ferrari nadal za wszelką cenę usiłuje jakoś skitrać ten swój dyfuzor poza zasięgiem opinii publicznej? ;]
quickmick, 17.02.2010 19:54[!]
@benethor
No czają się chłopaki... wiesz, ja nie jestem specjalistą od aerodynamiki, więc nie będę się wymądrzał, ale nie za bardzo rozumiem to czajenie się...
Niby przywieźli do Jerez nowe podwozie (a dyfuzor jest przecież częścią podwozia).
Dzisiaj wyglądał on tak:
http://f1.gpupdat...45858&catID=4646
a na poprzednich testach w Jerez (dzień drugi) tak:
http://www.sutton...name=dmk1011fe48.jpg
Na mój gust to one się za bardzo nie różnią...
w.macko92, 17.02.2010 20:07[!]
Jak to jest? Jaki kierowca jeździ z zielonym światłem z tyłu (http://f1.gpupdat...969&catID=4646)? Ten bez licencji?
quickmick, 17.02.2010 20:21[!]
@w.macko92
W przepisach znalazłem tylko o czerwonym świetle... o zielonym nie ma mowy - ciekawa sprawa...
Może Lotus dogadał się z FIA, że zielony im bardziej do malowania pasuje ;-)
Lola, 17.02.2010 20:25[!]
@Jacobss - Ty chyba sobie żartujesz z tymi ocenami...
Dżejson, 17.02.2010 20:26[!]
@w.macko92 - tak, z zielonym jeżdżą kierowcy bez superlicencji.
Maximus, 17.02.2010 20:29[!]
Ten Lotus jest tak kanciasty, że chyba projektowali go od linijki;p Wygląda jak z innej serii wyścigowej;]
Ducsen, 17.02.2010 20:59[!]
@Jacobss - mam wrażenie, że chciałeś wzbudzić kontrowersje, a chyba się ośmieszyłeś ...
Z3RO, 17.02.2010 21:10[!]
@w.macko92, jak dobrze widze to Fairuz Fauzy z Lotusa
Jacobss, 17.02.2010 21:25[!]
Lola - Przeczytaj mój następny komentarz, a potem pisz.

Ducsen - Sprawdź w słowniku znaczenie słowa "sarkazm".
jednooki_cyklop, 17.02.2010 22:08[!]
@quickmick
Ja zrozumiałem to tak, że przywieźli drugie podwozie, co nie znaczy inne. Przedtem używali tylko jednego bolidu. Ferrari jedynie wspomina o poprawkach w nadwoziu. Więc nie dziwne, że dyfuzory są takie same ;)
paolo, 18.02.2010 11:23[!]
Nie ukrywam, że Lotus to od wg mnie od początku najpoważniejszy kandydat wśród nowych zespołów. Niewątpliwie mają ogromne zaległości ale zaczęli jako ostatni 5 miesięcy temu! Nie liczę na cuda bo to nie ta bajka. Pierwszy sezon to będzie dla nich jeden wielki test. To samo niestety dotyczy Virgin. Cudów drugi raz Rysiu nie osiągnie. Raz się trafiło ślepej kurze ziarno ale to nie było mistrzostwo marketingowe tylko "szczęście początkującego". W tym sezonie przekona się na czym F1 polega i jak wielkiego farta miał rok temu. Sposób działania pana Ryśka w F1 kompletnie do mnie nie przemawia, tym bardziej cieszy udany początek Lotusa.

Slutty Richard i jego Virgin dalej w wirtualnym lesie. 10 okrążeń na torze, a reszta pewnie na playstation. Anilołki Ryśka boją się chyba, że następnym razem jak im coś odpadnie to ktoś może dostać w głowę. FIA musi chyba nakazać wjazd do tunelu aero przed wyjazdem na tor w ramach procedur bezpieczeństwa:) Tak długo myślą jakby tu zespołom ograniczyć prace w tunelach, że przez myśl im nie przeszło, że znajdzie się taki zespół, który dobrowolnie z tunelu nie skorzysta:) Rysio jak Tofik jest oryginalny. Bo oryginalne jest lepsze. Powinien sponsorować bobsleistów z Jamajki:)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca