|
|
|
|
|
|
Testy w Andaluzji dzień 3/4: Wreszcie słoneczna pogoda | |
W piątek w Jerez pojawiło się wreszcie niezasłonięte chmurami słońce i choć tor z początku był jeszcze wilgotny po nocnych opadach deszczu, to jednak dość szybko wysechł i kierowcy przez większą część dnia mogli korzystać z opon typu slick.
Zdecydowaną poprawę pogody do ustanowienia najlepszego czasu całych tegorocznych testów na torze Jerez wykorzystał Mark Webber, wykręcając najpierw kwadrans po godzinie piętnastej 1:19,334, a kilkanaście minut później poprawiając się na 1:19,299. Kierowca Red Bull Racing poprawił tym samym najlepsze osiągnięcie Lewisa Hamiltona z ubiegłego tygodnia o 0,284 sekundy.
Webber przejechał w sumie 115 okrążeń, ale nie obyło się bez pewnych problemów, jako że Australijczyk spowodował wywieszenie czerwonej flagi tuż po południu, zatrzymując się na torze w okolicy zakrętu nr 8. Na drugim miejscu uplasował się Fernando Alonso (Ferrari), tracąc już ponad 0,8 sekundy do kierowcy Red Bulla. Hiszpan był dzisiaj jednym z dwóch najbardziej pracowitych uczestników testów, przejeżdżając 132 okrążenia. Więcej razy tor Jerez okrążył tylko Nico Hulkenberg – 138 razy.
Kierowca Williamsa uplasował się na czwartej pozycji, tracąc ponad dwie sekundy do Webbera. Niemiec był ostatnim sprawcą przerwy w dzisiejszych testach, zatrzymując się na torze pięć minut przed końcem sesji, która nie została już później wznowiona. Ponadto barierę stu okrążeń osiągnęli dzisiaj Jenson Button z McLarena (P3, +1,095s), Robert Kubica z Renault (P6, +2,617s) i Jaime Alguersuari z Toro Rosso (P9, +3,265s). Cała trójka nie doświadczyła dzisiaj większych problemów technicznych.
Przerwy w testach nie spowodował również Michael Schumacher z Mercedesa (P5, +2,138), choć z czołowych kierowców przejechał najmniej okrążeń – 79. Dziesięć okrążeń mniej pokonał Adrian Sutil z Force India (P7, +2,640), a pozostali uczestnicy dzisiejszych testów raczej nie mogli pochwalić się udanym dniem. Kamui Kobayashi po zatrzymaniu się na torze w drugiej godzinie testów z powodu problemów z układem paliwowym, spędził w garażu większą część dnia, a na tor powrócił dopiero w ostatniej godzinie sesji. Ostatecznie kierowca Saubera przejechał w piątek zaledwie 28 okrążeń i uplasował się na ósmej pozycji.
Z nowych zespołów Lucas di Grassi dwukrotnie doprowadził do wywieszenia czerwonej flagi – pierwszy raz już o godzinie 10:33, a drugi o 15:20. W sumie Brazylijczyk przejechał dzisiaj zaledwie 34 okrążenia, zatem wbrew zapowiedziom Nick Wirtha zespół Virgin nie uporał się jeszcze z licznymi problemami nowego bolidu VR-01. Problemy ma także Lotus, ale na mniejszą skalę, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że to dopiero trzeci dzień testów bolidu T127. Heikki Kovalainen musiał zatrzymać się na torze w pierwszej godzinie testów ze względu na problem ze sprzęgłem, ale później powrócił do akcji, przejeżdżając w sumie 68 okrążeń. Fin zajął co prawda ostatnie miejsce, ale do pokonania di Grassiego zabrakło mu tylko 0,017 sekundy.
Pogoda
Temperatura powietrza: 9-16°C
Temperatura toru: 9-25°C
Rano pochmurno i wilgotny tor, później sucho i słonecznie do końca dnia
•Testy grupowe w Andaluzji, dzień 3/4 - 19.02.2010, Jerez - 4,428 km | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół / bolid | Op. | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. | Km |
|
1. | Mark Webber | | Red Bull Renault RB6 | | 1:19,299 | - | - | 115 | 509,220 |
2. | Fernando Alonso | | Ferrari F10 | | 1:20,115 | 0,816 | 0,816 | 132 | 584,496 |
3. | Jenson Button | | McLaren Mercedes MP4-25 | | 1:20,394 | 1,095 | 0,279 | 101 | 447,228 |
4. | Nico Hulkenberg | | Williams Cosworth FW32 | | 1:21,432 | 2,133 | 1,038 | 138 | 611,064 |
5. | Michael Schumacher | | Mercedes GP W01 | | 1:21,437 | 2,138 | 0,005 | 79 | 349,812 |
6. | Robert Kubica | | Renault R30 | | 1:21,916 | 2,617 | 0,479 | 100 | 442,800 |
7. | Adrian Sutil | | Force India Mercedes VJM03 | | 1:21,939 | 2,640 | 0,023 | 69 | 305,532 |
8. | Kamui Kobayashi | | BMW Sauber Ferrari C29 | | 1:22,228 | 2,929 | 0,289 | 28 | 123,984 |
9. | Jaime Alguersuari | | Toro Rosso Ferrari STR5 | | 1:22,564 | 3,265 | 0,336 | 120 | 531,360 |
10. | Lucas di Grassi | | Virgin Cosworth VR-01 | | 1:23,504 | 4,205 | 0,940 | 34 | 150,552 |
11. | Heikki Kovalainen | | Lotus Cosworth T127 | | 1:23,521 | 4,222 | 0,017 | 68 | 301,104 |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|