F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Walencji dzień 1/3: Vettel najszybszy
M. Roczniak/P. Bogucki, 1 lutego 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Dzisiaj na torze Ricardo Tormo w Walencji rozpoczęły się pierwsze zimowe testy w tym roku z udziałem jedenastu z dwunastu wszystkich zespołów Formuły 1 (Team Lotus rozpocznie jazdy jutro). We wtorek po torze jeździło siedem nowych bolidów, z których najszybszy okazał się Red Bull RB7, prowadzony przez aktualnego mistrza świata Sebastiana Vettela.

Początkowo tempo dyktował Fernando Alonso w nowym Ferrari F150 po uzyskaniu czasu 1:14,774. Jednakże tylko Vettel z kierowców prowadzących nowe samochody był w stanie przełamać barierę jednej minuty i 14 sekund, by znaleźć się na szczycie tabeli czasowej i pozostać tam już do końca dnia. Ostateczny wynik Niemca 1:13,769 okazał się lepszy od czasu Alonso o 0,784 sekundy (Hiszpan dzień zakończył z wynikiem 1:14,553).

Pomiędzy Vettelem (P1) i Alonso (P5), których nowe samochody były od razu bardzo niezawodne, pozwalając im na przejechanie ponad 90 okrążeń, znaleźli się trzej kierowcy korzystający z zeszłorocznych bolidów: nowy tester Force India – Nico Hulkenberg (jeździł tylko rano), tester McLarena – Gary Paffett i nowy kierowca wyścigowy Force India – Paul di Resta (jeździł tylko po południu).

Kamui Kobayashi w Sauberze ukończył testy na szóstej pozycji, przejeżdżając 68 okrążeń, podczas gdy Jerome D'Ambrosio utrzymał mocne tempo z przedpołudnia i wykonał w przejściowym samochodzie Virgin 71 kółek. O ile zespoły jeżdżące z przejściowymi samochodami z 2010 roku miały raczej bezproblemowy dzień, o tyle kilka nowych samochodów miało problemy wieku dziecięcego.

Stajnia Mercedesa stała się ich pierwszą ofiarą, gdy Nico Rosberg zatrzymał się na prostej start-meta z problemem hydraulicznym. Michael Schumacher wyjechał z powrotem na tor naprawionym samochodem dopiero po południu, by wykonać 15 okrążeń. Najlepszy czas Schumachera to 1:16,450, podczas gdy dziewięć kółek Rosberga dało mu 1:19,930 i ostatnie miejsce w tabeli.

Renault dość wolno rozpoczęło rok 2011 – Witalij Pietrow wykonał tylko sześć okrążeń za kierownicą R31, by następnie udać się na długą przerwę. Nowy samochód, posiadający radykalnie zaprojektowany wydech, który ma ujście pod bocznymi wlotami powietrza, wyjechał po południu, by wykonać kolejne 22 kółka.

Toro Rosso również miało sporą przerwę w jazdach, podczas gdy przeprowadzona została uważna kontrola całego samochodu. Jaime Alguersuari ostatecznie zakończył dzień na dziesiątym miejscu z czasem 1:17,214. Williams również miał wstępne opóźnienia ze względu na problemy z systemem KERS, jednak Rubens Barrichello ostatecznie zdołał wykonać aż 78 okrążeń, z których najlepsze trwało 1:17,335.

Pogoda
Temperatura powietrza: 8-18°C
Temperatura toru: 8-20°C
Sucho i słonecznie przez cały dzień

Testy grupowe w Walencji, dzień 1/3 - 01.02.2011, Ricardo Tormo - 4,005 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Sebastian VettelRed Bull Renault RB71:13,769--93372,465
2. Nico HulkenbergForce India Mercedes VJM031:13,9380,1690,16971284,355
3. Gary PaffettMcLaren Mercedes MP4-251:14,2920,5230,35491364,455
4. Paul di RestaForce India Mercedes VJM031:14,4610,6920,16928112,140
5. Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:14,5530,7840,09298392,490
6. Kamui KobayashiSauber Ferrari C301:15,8312,0621,27868272,340
7. Jerome D'AmbrosioVirgin Cosworth VR-011:16,0032,2340,17271284,355
8. Witalij PietrowLotus Renault GP R311:16,3512,5820,34828112,140
9. Michael SchumacherMercedes GP W021:16,4502,6810,0991560,075
10. Jaime AlguersuariToro Rosso Ferrari STR61:17,2143,4450,7642080,100
11. Rubens BarrichelloWilliams Cosworth FW331:17,3353,5660,12178312,390
12. Narain KarthikeyanHRT Cosworth F1101:18,0204,2510,68545180,225
13. Nico RosbergMercedes GP W021:19,9306,1611,910936,045
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
sobiibos, 01.02.2011 20:22[!]
to pooglądaj sobie fimiki z ferrari których jest pełno a odrazu usłyszysz róznice
Lukasz1234, 01.02.2011 20:23[!]
Za R31 jechal McLaren, a sam dzwięk ciężko porównać bo słychać było odgłosy innych bolidów, możliwe ze jest trochę inny.
bosss1111, 02.02.2011 09:49[!]
portal zaspal chyba..dzisiaj..:) juz testy trwaja..
Kaka200, 02.02.2011 11:24[!]
1:16.945     
10     1:15.718     -1.227
11     1:15.361     -0.357
12     1:16.475     +1.114
13     1:16.807     +0.332
14     1:17.681     +0.874
15     1:20.646      duży rozrzut u Kubka ale to tylko testy
NEO86, 16.02.2011 18:27[!]
@monako

To żeś dowalił :)))) Ale się uśmiałem:) Człowieku to są tylko testy
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca