|
|
|
|
|
|
Testy w Walencji dzień 2/3: Ferrari wysuwa się przed RBR | |
Ferrari znalazło w środę odpowiedź na dotychczasowe tempo Red Bulla i drugiego dnia testów w Walencji najlepszym czasem przejazdu jednego okrążenia mógł pochwalić się Fernando Alonso. Hiszpan wykręcił za kierownicą F150 1:13,307, poprawiając wczorajsze osiągnięcie Sebastiana Vettela o ponad 0,4 sekundy.
Alonso najlepszy czas dnia uzyskał w okolicy godziny trzynastej, łącznie przejeżdżając dzisiaj 108 okrążeń na torze Ricardo Tormo, tak więc Ferrari może być zadowolone nie tylko z początkowego tempa swojego nowego samochodu, ale i również z jego niezawodności.
Jutro Hiszpana zastąpi jego kolega zespołowy Felipe Massa, a tymczasem Vettel już dzisiaj po południu przekazał kierownicę RB7 w ręce drugiego kierowcy Red Bulla – Marka Webbera, wcześniej przejeżdżając 43 okrążenia. Webber zdołał dzisiaj jedynie wykonać rozgrzewkę przed swoją jutrzejszą całodniową jazdą i zaliczył tylko 17 kółek bez pogoni za dobrymi czasami, zajmując na koniec dnia 14 miejsce.
Najbardziej pracowitym uczestnikiem dzisiejszych testów był Paul di Resta z Force India, przejeżdżając za kierownicą zeszłorocznego bolidu VJM03 111 okrążeń. Szkot uplasował się na trzeciej pozycji, tuż przed innym kierowcą także korzystającym z zeszłorocznego samochodu – Lewisem Hamiltonem z McLarena. Tymczasem trzecim najszybszym z nowych bolidów było dzisiaj Renault R31 prowadzone przez Roberta Kubicę. Polak zamknął pierwszą piątkę, tracąc niewiele ponad sekundę do Alonso, a jego dorobek wyniósł ponad sto okrążeń, tak więc po wczorajszych problemach Witalija Pietrowa było już znacznie lepiej z niezawodnością.
Hindus Narain Karthikeyan znalazł się na zaskakującej szóstej pozycji (później okazało się, że był to błędny czas) w samochodzie Hispania Racing z 2010 roku, wyprzedzając Nico Rosberga, który miał bardziej produktywny dzień niż wczoraj w swoim nowym Mercedesie. Heikki Kovalainen wyjechał nowym Lotusem T128 na pierwsze kółko, jednak dzień testów dla Fina nie był zbyt pracowity ze względu na problemy ze wspomaganiem w samochodzie.
Udało się mu przejechać tylko 15 okrążeń i zakończył dzisiejsze testy na ostatnim miejscu w tabeli, jednak był podbudowany tym, jak zachowuje się samochód. „W porównaniu do zeszłorocznego uczucia z Jerez, jest kompletnie inaczej” – stwierdził Heikki. „W poprzednim roku po Jerez wiedziałem, że mamy sporo do zrobienia w każdym obszarze, jednak teraz cały pakiet dobrze się spisuje”. Lotus wyśle dziś wieczorem drogą powietrzną układ wspomagania do fabryki, a jutro ponowi testy.
Podczas dzisiejszych testów pojawiły się w sumie cztery czerwone flagi, pierwszą z nich spowodowało zatrzymanie się Rubensa Barrichello godzinę po rozpoczęciu sesji. Kolejne incydenty to piruet w wykonaniu di Resty o 10:30 oraz pozostawienie przez Rosberga samochodu dotkniętego jakimś problemem około 14:00. Ostatnią czerwoną flagę dnia spowodował Sebastien Buemi, którego Toro Rosso zatrzymało się na torze na chwilę przed zakończeniem sesji.
Pogoda
Temperatura powietrza: 6-18°C
Temperatura toru: 6-22°C
Sucho i słonecznie przez cały dzień
Aktualizacja: W wynikach podanych później przez serwis pomiaru czasu TSL-Timing.com Karthikeyan znalazł się na 14 pozycji z czasem 1:17,769 zamiast 1:14,472.
•Testy grupowe w Walencji, dzień 2/3 - 02.02.2011, Ricardo Tormo - 4,005 km | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół / bolid | Op. | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. | Km |
|
1. | Fernando Alonso | | Ferrari 150° Italia | | 1:13,307 | - | - | 108 | 432,540 |
2. | Sebastian Vettel | | Red Bull Renault RB7 | | 1:13,614 | 0,307 | 0,307 | 43 | 172,215 |
3. | Paul di Resta | | Force India Mercedes VJM03 | | 1:13,844 | 0,537 | 0,230 | 111 | 444,555 |
4. | Lewis Hamilton | | McLaren Mercedes MP4-25 | | 1:14,353 | 1,046 | 0,509 | 83 | 332,415 |
5. | Robert Kubica | | Lotus Renault GP R31 | | 1:14,412 | 1,105 | 0,059 | 104 | 416,520 |
6. | Nico Rosberg | | Mercedes GP W02 | | 1:14,645 | 1,338 | 0,233 | 69 | 276,345 |
7. | Timo Glock | | Virgin Cosworth VR-01 | | 1:15,408 | 2,101 | 0,763 | 34 | 136,170 |
8. | Rubens Barrichello | | Williams Cosworth FW33 | | 1:16,023 | 2,716 | 0,615 | 50 | 200,250 |
9. | Sergio Perez | | Sauber Ferrari C30 | | 1:16,198 | 2,891 | 0,175 | 42 | 168,210 |
10. | Pastor Maldonado | | Williams Cosworth FW33 | | 1:16,266 | 2,959 | 0,068 | 29 | 116,145 |
11. | Sebastien Buemi | | Toro Rosso Ferrari STR6 | | 1:16,359 | 3,052 | 0,093 | 46 | 184,230 |
12. | Jaime Alguersuari | | Toro Rosso Ferrari STR6 | | 1:16,474 | 3,167 | 0,115 | 64 | 256,320 |
13. | Mark Webber | | Red Bull Renault RB7 | | 1:17,365 | 4,058 | 0,891 | 17 | 68,085 |
14. | Narain Karthikeyan | | HRT Cosworth F110 | | 1:17,769 | 4,462 | 0,404 | 80 | 320,400 |
15. | Heikki Kovalainen | | Team Lotus Renault T128 | | 1:20,649 | 7,342 | 2,880 | 15 | 60,075 |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|