F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Andaluzji dzień 4/4: Barrichello z czasem tygodnia
Marek Roczniak, 13 lutego 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Dziś dobiegły końca czterodniowe testy Formuły 1 na torze Jerez, podczas których każdego dnia na czele klasyfikacji plasował się inny samochód i inny kierowca. W czwartek był to Felipe Massa w Ferrari, w piątek Michael Schumacher w Mercedesie, w sobotę Nick Heidfeld w Renault, a dziś Rubens Barrichello. Kierowca Williamsa okazał się być najszybszy z całej czwórki, jako jedyny przełamując barierę jednej minuty i 20 sekund.

Po różnych problemach w poprzednie dni, FW33 tym razem pokonał ponad sto okrążeń. Barrichello po ustanowieniu czasu 1:19,832 na początku 8-okrążeniowego przejazdu zanotował od razu spadek osiągów o ponad sekundę, ale na pozostałych kółkach czasy rosły już w wolniejszym tempie. Później z kolei Brazylijczyk wykonał najdłuższy przejazd dotychczasowych testów, pokonując po południu 25 okrążeń, zaczynając od wysokich 1m26s przez 16 kółek, a kończąc na 1m29s. Nie wszystko poszło jednak perfekcyjnie, bowiem Barrichello spowodował jedną z kilku przerw w dzisiejszych testach.

Wywieszenie czerwonej flagi spowodował również drugi najszybszy kierowca dzisiejszego dnia – Kamui Kobayashi (Sauber). Jego wynik 1:20,601 był jednak raczej odosobnionym przypadkiem, gdyż inne krótkie przejazdy rano przynosiły czasy w okolicy 1m22s. Na trzeciej pozycji uplasował się ulubieniec lokalnej publiczności – Fernando Alonso (Ferrari), który miał już ponad sekundę straty do Barrichello. Hiszpan czas 1:21,074 także ustanowił podczas porannej sesji na krótkim przejeździe, by po południu skupić się na dłuższych przejazdach. Wykonał trzy pomiędzy 16 a 20 okrążeń, ze spadkiem tempa o około dwie sekundy od pierwszego do ostatniego kółka.

Za Sebastienem Buemim (Toro Rosso) na piątej pozycji znalazł się kierowca rezerwowy Lotus Renault GP – Bruno Senna, który zadebiutował dzisiaj za kierownicą bolidu R31. Brazylijczyk okazał się wolniejszy od swojego rodaka – Barrichello o 1,5 sekundy, jednak jak już było mówione, dzisiejsza jazda Bruno była bardziej okazją do zdobycia doświadczenia, niż do oceny czy siostrzeniec Ayrtona Senny nadaje się na zastępcę Roberta Kubicy. Te rolę wydaje się mieć już zagwarantowaną po wczorajszej jeździe Nick Heidfeld, który z ubocza przyglądał się dzisiejszym testom.

Niewiele wolniejszy od Senny okazał się Heikki Kovalainen, podczas gdy Team Lotus kontynuuje wykonywanie postępów, przynajmniej w kwestii osiągów. Nie obyło się bowiem bez kolejnych problemów z wytrzymałością, które ograniczyły dorobek Fina do 43 okrążeń. Niewiele więcej przejechał Nico Rosberg z Mercedesa, w którego bolidzie konieczna była wymiana silnika po tym, jak Niemiec musiał zatrzymać się na torze przed południem. Rosberg miał już ponad dwie sekundy straty do Barrichello. Pogoni za najlepszymi osiągami na pojedynczym kółku nie było dzisiaj widać także w przypadku Red Bulla i McLarena – Sebastian Vettel i Jenson Button zajęli miejsca pod koniec pierwszej dziesiątki.

Pod koniec testów zaczął padać niewielki deszcz i kilku kierowców zdecydowało się na wypróbowanie przejściowych opon firmy Pirelli. Najszybszy z nich był Buemi, uzyskując czasy w obrębie 1m36s, ale nie zdążył wykonać wiele okrążeń, nim testy dobiegły końca. Zespoły wznowią przygotowania do sezonu w najbliższy piątek na torze Catalunya.

Pogoda
Temperatura powietrza: 10-18°C
Temperatura toru: 10-20°C
Pochmurno, trochę deszczu na koniec dnia

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 4/4 - 13.02.2011, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Rubens BarrichelloWilliams Cosworth FW331:19,832--103456,084
2. Kamui KobayashiSauber Ferrari C301:20,6010,7690,76986380,808
3. Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:21,0741,2420,473115509,220
4. Sebastien BuemiToro Rosso Ferrari STR61:21,2131,3810,13990398,520
5. Bruno SennaLotus Renault GP R311:21,4001,5680,18768301,104
6. Heikki KovalainenTeam Lotus Renault T1281:21,6321,8000,23243190,404
7. Nico RosbergMercedes GP W021:22,1032,2710,47145199,260
8. Sebastian VettelRed Bull Renault RB71:22,2222,3900,11990398,520
9. Jenson ButtonMcLaren Mercedes MP4-261:22,2782,4460,05670309,960
10. Jerome D'AmbrosioVirgin Cosworth MVR-021:22,9853,1530,70745199,260
11. Paul di RestaForce India Mercedes VJM041:23,1113,2790,12699438,372
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
akkim, 13.02.2011 18:26[!]
Magia prób, sprawdzianów, piękny przekładaniec,
nie Dowiesz się za wcześnie, ktoś na pewno kłamie,
tak będą nas zwodzić do ostatniej chwili,
to w tym najpiękniejsze, nie sądzicie Mili ?

Że kart nie odkryli, jestem przekonany,
może z 1/3 prawdy dzisiaj znamy,
czekam, cóż zostało i choć może bluźnię,
mógłby się ten sezon zacząć o rok później.
Witek, 13.02.2011 18:57[!]
Drogi Mój Akkimie, doprawdy ja nie wiem
Jak Ktoś może w Jerez czegoś być tu pewien,
Programy są różne, słychać ryk silnika,
Ktoś może tu nawet sto kółek napykać!

Heidfeld od Ayrtona siostrzeńca jest szybszy,
Natomiast Di Resta wcale dziś nie błyszczy,

Pietrow przy Koval'u wolny jest- o biada!,
Czy nie wstyd Ruskiemu tak nisko upadać?
Putin chyba zaczął włosy już rwać z głowy,
Może ze dwa kłaczki jeszcze dla ozdoby
Zostawi, bo milionów ze sto przeleciało
Koło nosa Premiera- a Witkowi mało!

Jest jednak klarowne- gdy Kubica wróci,
Pietrowa w try miga Pan Boulier wyrzuci!

Byle Polakowi zdrowie dopisało,
Na powrót już w marcu czasu będzie mało,
Ale pieklić my się wcale nie musimy,
Jak rzecze Morelli: "Mocniejsi wrócimy"!

I tym oto akcentem wiersz ten chcę zakończyć,
Pamiętajcie w marcu Borowczyka włączyć :)
Sir Wolf, 13.02.2011 19:22[!]
kiedy zobaczyłem, że McLaren był wolniejszy o sekundę od Lotusa, zrezygnowałem z porównywania czasów ;)
jackbud, 13.02.2011 19:26[!]
A ja tam dla Heidfelda będę kibicował
i dobrego słowa nie będę mu żałował.
Nich kolega grzeje i czołówkę nęka
I niech nawet pimpąg u Neweya pęka.

Wszystko po to by grunt dobry przyszykować
i Kubicę w stawkę dobrze gdzieś wpasować.
Potem razem w teamie prosto i po bandzie
pokażą gdzie zimują raki - całej tej "F1 grandzie"
janko30, 13.02.2011 19:31[!]
Czasy testów w tym roku nie dają nam wielu danych. Największym problemem jest złużycie opon.W tym roku będzie tak, że pozycja w kwalifikacjah nie będzie decydująca. To wyścig i taktyka spowoduje czy wygrasz czy nie.
aronek, 13.02.2011 19:41[!]
No to Bruno przegral z Heidfeldem.Chociaz i tak bylo z gory wiadomo kto zastapi Kubice.
fernandof1, 13.02.2011 19:47[!]
up@ i o to chodzi w wyścigu żeby wygrać wyścig nawet jak startujesz p15
w wyścigu liczy się szybkość i taktyka czyli coś ciekawego a nie pielgrzymka od startu do mety
A czasy testów są najmniej ważne w tamtym roku Sauber był wysoko na testach ale w Bahrainie wypadli blado
p.s. nie którzy to powinni se darować upodobnianie do Akkima bo jak się niektóre komentarze czyta to nie jest to samo i tylko efekt psuje i utrudnia życie nie którym bo teksty akkima czyta się gładko
p.s.2. "Heidfeld może mieć udany sezon :p i tylko na to czekam
jak będzie stawał na podium na koniec roku tuż za panami z nr5 i nr1
opooona ;S, 13.02.2011 20:05[!]
Bravo Senna i tak dobra pozycja .
jackbud, 13.02.2011 20:19[!]
Sensu nie wybadasz - humoru nie chwytasz,
co ty wiesz Fernando, że się kogoś tykasz?
Mejo, 13.02.2011 20:21[!]
Ferrari robi straaaaaaaasznie duzo kółek;)
Jeszcze chyba poniżej 100 na dzień nie zeszli.
atb, 13.02.2011 20:27[!]
akkim - 5; Witek - 3; jackbud -1 (pimpąg???); wkrótce nie będzie można napisać komenta "prozą" :)
Coś tam zawsze można wywnioskować (szczególnie po długich stintach); 8 okrążeń, to nie polowanie na "glory lap", więc Williams mocno zaskoczył; mimo wszystko Redbullowi długie stinty wychodzą najlepiej, Ferrari trzaska najwięcej kilometrów, więc dobrze z niezawodnością, a Rosberg (w przeciwieństwie do MSC) nie może ujarzmić "srebrnej strzały"
akkim, 13.02.2011 20:38[!]
atb czas nadszedł, biznes przejmujemy,
za koment, co "prozą" od dziś banujemy ;D
Proszę przymknąć oko i nie irytować,
jutro "Walentynki" więc chcą potrenować.

A tak na poważnie, to sam jestem zaskoczony.
fernandof1, 13.02.2011 20:51[!]
Senna i Button mało okr al jednak A.Costa miał racje że innowacyjność może mieć skutki w postaci awarii lub usterki :p
jpslotus72, 13.02.2011 22:14[!]
Ruszył wyścigowy konkurs poetycki?
Zanim to "zboczenie" ogarnie nas wszystkich
ja - jako współwinny - w piersi się uderzam
i do prozy wrócić od jutra zamierzam...

Akkim, powinieneś to opatentować -
gdyby ktoś Twym wzorem zechciał tu rymować,
to powinien według ustalonej ceny
szanować Twe prawa i płacić tantiemy!
zoolwik, 13.02.2011 22:17[!]
poproszę funkcję do automatycznego ignorowania rymujących użytkowników. Dzięki.
akkim, 13.02.2011 22:52[!]
Ja popieram prośbę Pana zoolwik’a,
ma prawo nie czytać gościa rymownika,
też wysuwam postulat, choć może mniej ważny,
proszę znaczek do ukrycia śmiertelnie poważnych.
Dzięki ;)
Huckleberry, 14.02.2011 10:08[!]
@akkim - poczułem się jak w podstawówce w trakcie "przerabiania" Kochanowskiego ;)
neverr, 14.02.2011 19:03[!]
Dobrze wiadomo podstawowka to szkoła,
a w szkole nie ma miejsca dla matoła
naucz się jeszcze dobrze interpretować,
a będziesz potrafił również rymować
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca