F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Montmelo dzień 1/5: Krótka radość Pereza
M. Roczniak/P. Bogucki, 8 marca 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Sergio Perez wzbudził na krótko podniecenie wśród obserwatorów pierwszego dnia testów w tym tygodniu na torze Catalunya, uzyskując w końcówce sesji zdecydowanie najlepszy czas. Jednakże kierowca Saubera ściął lub ominął szykanę i jego czas został ostatecznie unieważniony, co dało pierwsze miejsce Markowi Webberowi (Red Bull).

Perez wykręcił 1:21,176 siedem minut przed końcem dzisiejszych jazd, poprawiając wynik najszybszego do tego momentu Webbera o ponad 1,3 sekundy. Czas ostatniego sektora wskazywał jednak jasno, że Meksykanin nie pojechał prawidłowym torem jazdy i tuż po zakończeniu testów anulowano jego najlepsze osiągnięcie.

Ostatecznie kierowca Saubera dzień zakończył więc na czwartej pozycji z czasem 1:24,117, mając 1,5 sekundy straty do najszybszego zawodnika. Jednakże nawet czas Webbera z przedpołudniowej sesji 1:22,544, uzyskany na jednookrążeniowym przejeździe w stylu kwalifikacji, okazał się nieznacznie lepszy od najlepszego rezultatu z poprzednich testów w Montmelo, kiedy to Felipe Massa (Ferrari) wykręcił 1:22,625. W popołudniowej sesji Australijczyk przeszedł do wykonywania dłuższych przejazdów, przejeżdżając po 10, 13 i 17 okrążeń, które zaczynały się głównie w okolicach 1:27-1:28, a kończyły się na 1:30-1:32 w miarę zużycia opon.

Jenson Button podbudował McLarena drugim czasem dnia. W porannej sesji wyglądało na to, że zespół musiał porzucić symulację wyścigu – Brytyjczyk zjechał chwilę po tym, jak zespół pokazał mu na tablicy, że ma do przejechania kolejne 50 okrążeń. Po ponownym wyjechaniu na tor pokazał on jednak mocne tempo, wykręcając dwa czasy 1:22,9 w stylu kwalifikacyjnym, co dało mu drugie miejsce ze stratą 0,366 do Webbera. Na kolejnych sześcio- oraz siedmiookrążeniowych przejazdach tempo McLarena było bliskie 1:29, początek symulacji wyścigu natomiast rozpoczął się na 1:30 i na koniec przejazdu czasy wzrosły do 1:34.

McLaren wywołał wcześniej sporo zamieszania dzięki zamontowaniu osobliwego przedniego skrzydła w swoim samochodzie. Okazało się, że pod bulwiastym nosem mieściły się mechanizmy pomiarowe używane w celu rozwoju przedniego skrzydła i nie jest to kolejna rewolucja w przedniej części samochodu.

Renault uplasowało się na trzeciej i piątej pozycji – Witalij Pietrow przejął samochód od Nicka Heidfelda po tym, jak Niemiec złapał przeziębienie. Najlepszy czas z porannej części w wykonaniu Niemca wciąż utrzymywał się na trzeciej pozycji, zanim Perez i Pietrow nie poprawili znacznie swoich czasów w ostatnich 10 minutach popołudniowej sesji.

Force India także rozdzieliło dzisiejsze obowiązki na dwóch kierowców, aczkolwiek zmiana w czasie przerwy na lunch była w tym przypadku od początku planowana. Nico Hulkenberg wyjechał po raz pierwszy w samochodzie na sezon 2011 o poranku i wykręcił dziewiąty czas dnia, po czym oddał samochód w ręce Paula di Resty, który uplasował się na szóstej pozycji.

Kierowcy zespołu AirAsia z serii GP2 – Davide Valsecchi i Luiz Razia dostali szansę poprowadzenia samochodu zespołu Lotus. Valsecchi dostał T128 w porannej sesji i na chwilę zajął nawet trzecią pozycję w tabeli, by potem umieścić samochód w żwirze i spowodować czerwoną flagę. Włoch został potem zepchnięty na siódmą pozycję, a Razia, który także spowodował czerwoną flagę na koniec dnia – ukończył dzień na 10 miejscu.

Pierwsza czerwona flaga została spowodowana przez Sebastiena Buemiego z Toro Rosso, który to zespół ominęła spora część dnia ze względu na problemy techniczne – samochód zatrzymał się bez oznak życia na prostej start-meta. Szwajcar przejechał ostatecznie 48 okrążeń i zajął 8 miejsce.

Zespoły Mercedes, Williams, Ferrari i Hispania rozpoczną swoją pracę jutro, a ostatnim kierowcą, jaki uczestniczył w dzisiejszych testach był Jerome d'Ambrosio. Zespół Virgin wydawał się skupiać na sprawdzaniu różnych rzeczy w przeciwieństwie do tempa wyścigowego – tegoroczny debiutant zaliczył w sumie 57 okrążeń, jednak żadne z nich nie było konkurencyjnym czasem i często zjeżdżał on i wyjeżdżał z alei serwisowej.

Testy grupowe w Montmelo, dzień 1/5 - 08.03.2011, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Mark WebberRed Bull Renault RB71:22,544--97451,535
2. Jenson ButtonMcLaren Mercedes MP4-261:22,9100,3660,36674344,470
3. Witalij PietrowLotus Renault GP R311:22,9370,3930,02727125,685
4. Sergio PerezSauber Ferrari C301:24,1171,5731,18090418,950
5. Nick HeidfeldLotus Renault GP R311:24,7352,1910,6182093,100
6. Paul di RestaForce India Mercedes VJM041:25,0392,4950,30438176,890
7. Davide ValsecchiTeam Lotus Renault T1281:25,4062,8620,36750232,750
8. Sebastien BuemiToro Rosso Ferrari STR61:26,0043,4600,59848223,440
9. Nico HulkenbergForce India Mercedes VJM041:26,0303,4860,02631144,305
10. Luiz RaziaTeam Lotus Renault T1281:26,7234,1790,69329134,995
11. Jerome D'AmbrosioVirgin Cosworth MVR-021:32,0609,5165,33757265,335
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/5, 2/5, 3/5, 4/5, 5/5
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rentonB, 08.03.2011 17:49[!]
Jesli button robi swoje okrazenie na dwuokrazeniowym stincie a Petrov trzech to chyba potwierdza sie slaba forma MP4-26
Grzesiek1713, 08.03.2011 17:52[!]
a jutro nie ma HRT, a napisaliscie ze bedzie
Maraz, 08.03.2011 17:56[!]
Zespół nie podał jednoznacznej daty, nie było też żadnego oficjalnego komunikatu w tej sprawie. Hiszpańska prasa sugeruje piątek-sobota, ale to tylko plotki.
akkim, 08.03.2011 17:57[!]
Jak się dołoży jutro trzech zespołów praca,
to się nam tabela mocno poprzewraca,
i oszczędnie Renia niecałe pięćdzisiąt,
a tu wszak do startów nawet już nie miesiąc.
maciejas10, 08.03.2011 18:28[!]
jak pietrov był 3 i stacił niecałe 0.400 to Heidfeld był by pierwszy tak mysle
Seraf0227, 08.03.2011 21:06[!]
Moż Renia ma tylko jedną karoserię i troche im zajęło wyjęcie fotela Nicka i włożenie fotela Piatrowa, stąd mała liczba okrążeń ;)
pablonzo, 08.03.2011 21:40[!]
hrt f111 zobaczymy czy jutro sie pojawi...strasznie przeciągają już tą premierę... coś słabo mi to wygląda
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca