F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Wybrane wypowiedzi po piątym dniu testów (5)
Nataniel Piórkowski, 12 marca 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Nico Rosberg (Mercedes, P1): „Mieliśmy dziś trudne warunki. Nie było dobrej przyczepności, ale było to bardzo przydatne, aby zebrać doświadczenia na deszczowych oponach Pirelli. Zrobiliśmy duży postęp w ciągu czterech testów tej zimy i to naprawdę miłe, że sprawy zmierzają w dobrym kierunku. Oczywiście zaliczyliśmy progres i chwała zespołowi za wprowadzenie udoskonaleń w samochodzie, tym bardziej, że mogliśmy zobaczyć, iż przyniosły przewidywaną poprawę osiągów”.
 
Pastor Maldonado (Williams, P2): „Dziś było trochę trudno, tor był bardzo mokry. Testowaliśmy kilka rzeczy w samochodzie, a patrząc w przyszłość w kierunku wyścigów to wszystko wygląda dobrze. Po raz pierwszy prowadziłem FW33 w takich warunkach i myślę, że jazda na tak mokrej nawierzchni była dla mnie bardzo ważnym doświadczeniem”.
 
Lewis Hamilton (McLaren, P3): „Testowaliśmy kilka rzeczy podczas kilku krótszych przejazdów, ale to niebezpieczne, ponieważ było bardzo ślisko i dużo aquaplaningu. To zdecydowanie nie jest normalne, jak na hiszpańską pogodę! Dowiedzieliśmy się trochę o pośrednich i deszczowych oponach Pirelli, ale było tak dużo aquaplaningu, że nieco zbyt ryzykownym byłoby wykonywanie dłuższych przejazdów. Jeśli chodzi o mistrzostwa, to jestem bardzo podekscytowany – przed nami długi sezon. Mamy jeszcze dużo pracy do wykonania, ale w Melbourne będziemy mieli kilka udoskonaleń. Mistrzostwa są otwarte i nie wiemy czego się spodziewać. Cały nasz zespół pracuje bardzo, bardzo ciężko”.
 
Michael Schumacher (Mercedes, bez czasu): „Dobrze było wykonać kilka okrążeń dziś rano i wypróbować deszczowe opony Pirelli. Był oczywiście pewien limit w tym, co mogliśmy osiągnąć, ale udało się nam dobrze wykorzystać czas, pracując nad naszymi procedurami wyścigowymi. To był bardzo udany tydzień w Barcelonie, a my z pewnością możemy być zadowoleni z naszej pozycji, z jaką udamy się na pierwszy wyścig sezonu”.
 
Fernando Alonso (Ferrari, bez czasu): „W takich warunkach, jakie panowały dzisiaj nie można było zrobić okrążenia, które nauczyłoby nas czegoś pożytecznego. Gdybyśmy mieli taką sytuację pogodową podczas wyścigu, to z pewnością wywieszonoby czerwoną flagę. Jednakże nawet w taki dzień jestem zadowolony z tego, jak przebiegły zimowe testy. Średnio każdego dnia przejeżdżaliśmy około 100 okrążeń, a to pokazuje że mamy niezawodność. To priorytet, gdy masz do czynienia z nowym samochodem. Jednakże wciąż musimy zobaczyć, jak opony będą spisywały się w wyższych temperaturach, które możemy napotkać w Australii i – co bardziej prawdopodobne – w Malezji. W listopadzie podczas testów w Abu Zabi sytuacja była trochę inna niż tutaj w Hiszpanii, ale aby dowiedzieć się więcej, będziemy musieli poczekać do wyścigu.

Pewne jest to, że nie zobaczymy wyścigów takich jak te z 2010 roku, w których strategie były oczywiste już od samego początku weekendu. W tym roku, więcej uwagi będziemy poświęcali podejmowaniu decyzji czy lepiej jest zrobić dwa, trzy lub cztery pit stopy, zachowując tym samym elastyczność i gotowość do zmian w każdej sytuacji. Może czasem lepiej będzie zrobić trochę mniej okrążeń w każdym stincie i zmienić opony w momencie gdy będą one w najlepszym stanie lub wykonać o jeden stop mniej. Będzie to zależeć od toru i od tego jak zmienia się sytuacja w wyścigu. Wczoraj wykonaliśmy dobrą symulację, stosując na przemian dwie mieszanki opon na każdym z czterech stopów. Zobaczymy, jak sprawy potoczą się w Melbourne.

Ogólnie rzecz biorąc myślę, że wylatujemy do Melbourne w stu procentach gotowi, ale czy to wystarczy by wygrać? Tego nie będziemy wiedzieć dopóki nie znajdziemy się w Australii. Czuję, że mogę zrobić to, czego dokonałem na starcie ubiegłego sezonu. Chcemy wygrać, ale to nie znaczy, że gdy do tego nie dojdzie będziemy mieli katastrofę: sportu nie można traktować jako kwestii: zwycięstwo lub porażka. Jeśli wygramy, to będzie to fantastyczne, ale jeśli nie, to będziemy próbować ponownie w następnym roku, tak jak robiło to zawsze Ferrari. Jedno jest pewne, musimy naciskać na rozwój, tak jak robiliśmy w zeszłym roku. Mam nadzieję że na wyścig w Albert Park uda nam się wnieść nieco poprawek, zwłaszcza w obszarze przedniego skrzydła które może dać nam jeszcze ułamek pod względem wydajności. Myślę że Mercedes wykonał duży krok naprzód w stosunku do początku testów i może być jednym z faworytów w Melbourne. To normalne że posiadając szybki samochód, Michael powinien być od razu konkurencyjny. Naszym celem jest mieć zawsze najszybszy samochód. Inne elementy mogą odegrać kluczową rolę w niektórych momentach, ale w dłuższej perspektywie wygrywa najszybszy pakiet”
.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
QubaSPL, 12.03.2011 21:32[!]
Ferdynand jak się rozgadał :D.
ari2k5, 12.03.2011 22:04[!]
@up, to samo pomyślałem :D
mbwrobel, 12.03.2011 23:12[!]
Źle to wróży Ferrari: Alonso miał najgorszy czas wywiadu! Jego wypowiedź czytałem z minutę!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca