|
|
|
|
|
|
Raikkonen na czele podczas pierwszego dnia testów w Jerez | |
Kimi Raikkonen rozpoczął swój powrót do Formuły 1 w perfekcyjnym stylu, plasując się na czele tabeli z czasami podczas pierwszego dnia testów zimowych w Jerez.
Mistrz świata z sezonu 2007 od początku dnia był najszybszym kierowcą na torze, nie oddając prowadzenia nawet na chwilę. Fin uzyskał czas 1:19,670s, co było lepszym rezultatem niż najlepszy wynik podczas zeszłorocznych testów na tym torze.
Paul di Resta był najbliżej pobicia czasu Raikkonena, przegrywając o lekko ponad 0,1s. Dodatkowo Brytyjczyk zdołał przejechać ponad 100 okrążeń, potwierdząc udany dzień zespołu Force India.
Nico Rosberg, jeżdżący zeszłorocznym Mercedesem W02 tego poranka zajął trzecie miejsce, pokonując o prawie 0,3s Marka Webbera w nowym Red Bullu RB8. Austriackia ekipa rozpoczęła testy z pewnym poślizgiem z powodu opóźnionego przylotu nowych części. Australijczyk jednak i tak był w stanie zejść poniżej sekundy straty do Raikkonena. Tuż po ustanowieniu swojego najlepszego rezultatu Webber jako pierwszy kierowca uzyskał 300 km/h w punkcie pomiaru prędkości, co może sugerować, że w RB8 są wciąż rezerwy.
Daniel Ricciardo zakończył dzień na piątym miejscu, jednak jego sesja została skrócona przez problemy z ciśnieniem oleju, powodując wywieszenie pierwszej z dwóch czerwonych flag. Druga z nich miała miejsce mniej niż godzinę przed końcem sesji, kiedy Kamui Kobayashi zatrzymał się na prostej z powodu braku paliwa. W przeciwieństwie do Ricciardo, Japończyk był w stanie powrócić na tor, jednak nie poprawił swojego czasu i został sklasyfikowany na siódmej pozycji, za Michaelem Schumacherem, który zastąpił Rosberga w popołudniowej części testów.
Jenson Button i Felipe Massa zakończyli dzień na ósmym i dziewiątym miejscu. Kierowca McLarena stracił do Raikkonena 1,8s, natomiast wynik Brazylijczyka był gorszy o ponad 3 sekundy. Po obiecującym starcie, program zespołu Caterham i Heikkiego Kovalainena został zakłócony przez problemy z rozrusznikiem. Ostatecznie uplasowali się oni na dziesiątym miejscu przejeżdzając 28 okrążeń. Tylko reprezentujący Williamsa Pastor Maldonado zaliczył mniej okrążeń (25). Wenezuelczyk znalazł się na 11. miejscu, pokonując tylko Pedro de la Rosę w zeszłorocznym HRT.
•Testy grupowe w Andaluzji, dzień 1/4 - 07.02.2012, Jerez - 4,428 km | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół / bolid | Op. | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. | Km |
|
1. | Kimi Raikkonen | | Lotus Renault E20 | | 1:19,670 | - | - | 75 | 332,100 |
2. | Paul di Resta | | Force India Mercedes VJM05 | | 1:19,772 | 0,102 | 0,102 | 101 | 447,228 |
3. | Nico Rosberg | | Mercedes GP W02 | | 1:20,219 | 0,549 | 0,447 | 56 | 247,968 |
4. | Mark Webber | | Red Bull Renault RB8 | | 1:20,496 | 0,826 | 0,277 | 54 | 239,112 |
5. | Daniel Ricciardo | | Toro Rosso Ferrari STR7 | | 1:20,694 | 1,024 | 0,198 | 57 | 252,396 |
6. | Michael Schumacher | | Mercedes GP W02 | | 1:20,794 | 1,124 | 0,100 | 42 | 185,976 |
7. | Kamui Kobayashi | | Sauber Ferrari C31 | | 1:21,353 | 1,683 | 0,559 | 106 | 469,368 |
8. | Jenson Button | | McLaren Mercedes MP4-27 | | 1:21,530 | 1,860 | 0,177 | 62 | 274,536 |
9. | Felipe Massa | | Ferrari F2012 | | 1:22,815 | 3,145 | 1,285 | 69 | 305,532 |
10. | Heikki Kovalainen | | Caterham Renault CT01 | | 1:23,178 | 3,508 | 0,363 | 28 | 123,984 |
11. | Pastor Maldonado | | Williams Renault FW34 | | 1:23,371 | 3,701 | 0,193 | 25 | 110,700 |
12. | Pedro de la Rosa | | HRT Cosworth F111 | | 1:23,676 | 4,006 | 0,305 | 44 | 194,832 |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|