F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Hulkenberg na szczycie tabeli po drugim dniu testów w Barcelonie
Nataniel Piórkowski, 22 lutego 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Poranne starania Nico Hulkenberga pozwoliły utrzymać zespołowi Force India pierwszą lokatę w tabeli czasów drugiego dnia przedsezonowych testów w Barcelonie.

W słonecznej, popołudniowej scenerii, niemal wszystkie stajnie realizowały program długich przejazdów, przez co nie doszło do wielkich zmian w stosunku do porannej sesji. Jako jedyny dużą niespodziankę sprawił Fernando Alonso, który w ostatnich trzydziestu minutach poprawił swój rezultat na 1: 23,180 sek i awansował na czwartą lokatę, przed Daniela Ricciardo.

Bottas i Pic poprawiali swe osiągnięcia tylko nieznacznie. Fin osiągnął ostatecznie 1:25,738, a Francuz 1:27,343 sek, jednak nie wpłynęło to na piastowane przez nich pozycje – odpowiednio siódmą i dziewiątą. Z bardzo dobrej strony zaprezentowały się dziś bolidy Red Bulla i McLarena. Oba zespoły bez problemów przeprowadziły symulację wyścigów, co może oznaczać, że są w dość komfortowym położeniu przed startem sezonu w Melbourne.

Popołudniowe osiągi Red Bulla kontrastowały z niejednoznacznym porankiem, podczas którego Vettel pokonał tylko 31 okrążeń, najmniej spośród wszystkich. W końcówce sesji Niemiec przejechał jednak aż 67 okrążeń przerywanych jedynie szybkimi postojami, podczas których mechanicy stajni z Milton Keynes dokonywali wymiany ogumienia. W pewnym momencie Vettel trafił na torze na Hamiltona, co doprowadziło do całkiem ciekawej walki. Ostatecznie dwukrotny mistrz świata zdołał wyprzedzić Brytyjczyka i odjechać od jego MP4-27, w którym znajdowały się nieco zużyte, miękkie opony. Hamilton przejechał dziś w sumie 120 okrążeń. Barierę stu kółek zdołali jeszcze przekroczyć Vettel, Hulkenberg, Bottas oraz Pic.

Hulkenberg, który zakończył dzisiejszy dzień z najlepszym osiągnięciem, zawdzięcza je jednak jeździe na supermiękkich oponach, podobnie jak Sergio Perez, który znalazł się na drugiej lokacie, ze stratą 0,04 sek do Niemca. Swój najlepszy czas na tym rodzaju ogumienia ustanowił także piąty Daniel Ricciardo. Podczas gdy apogeum tempa Vettela nastało popołudniem, kierowcy Force India i Saubera mogli doświadczyć go o poranku. Ostatecznie reprezentant Red Bulla zakończył dzień na trzeciej pozycji, wyprzedzając Alonso, Ricciardo i Hamiltona.

Nico Rosberg, który dziś pierwszy raz zasiadł oficjalnie za kierownicą Mercedesa AMG W03 był ostatnim, który zmieścił się w stracie dwóch sekund do najlepszego wyniku Hulkenberga. Ostatnią trójkę stworzyli Bottas, Pietrow i Pic. Zgodnie z zapowiedzią, na torze nie pojawił się Lotus, który postanowił wyjaśnić sprawę wadliwego podwozia w swej fabryce w Enstone.

Testy grupowe w Montmelo, dzień 2/4 - 22.02.2012, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Nico HulkenbergForce India Mercedes VJM051:22,608--112521,360
2. Sergio PerezSauber Ferrari C311:22,6480,0400,04085395,675
3. Sebastian VettelRed Bull Renault RB81:22,8910,2830,243104484,120
4. Fernando AlonsoFerrari F20121:23,1800,5720,28987404,985
5. Daniel RicciardoToro Rosso Ferrari STR71:23,6391,0310,45950232,750
6. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-271:23,8061,1980,167120558,600
7. Nico RosbergMercedes F1 W031:24,5551,9470,74982381,710
8. Valtteri BottasWilliams Renault FW341:25,7833,1751,228118549,290
9. Witalij PietrowCaterham Renault CT011:26,6053,9970,82269321,195
10. Charles PicMarussia Cosworth MVR-021:27,3434,7350,738108502,740
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów


Źródło: autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
PatrykW, 22.02.2012 18:20[!]
Widać po czasach , że Force India i Sauber poprawiły się i to o dużo . Reszty nie ma po co osądzać , bo o nich nie wiadomo nic :)
yaper, 22.02.2012 20:04[!]
Rok temu Sauber również wyglądał na wojownika, a wyszło jak zwykle. Nie ma się czym podniecać. Najbardziej może martwić słaba forma Williamsa i obawy Ferrari.
Aeromis, 22.02.2012 20:07[!]
@PatrykW
Wcale niekoniecznie, Sauber dziś praktycznie bez dłuższych przejazdów z przypuszczalnie pełnym bakiem, a czasy takich przejazdów w przypadku Force India były słabsze niż osiągnął Williams. Oczywiście to tylko moje wnioski z osiąganych czasów, jednak myślę że te wyniki są ważniejsze niż najszybsze kółko. W dodatku Williams (mój wniosek) dziś mocno testował, 5 serii po równo 10 okrążeń i jedna 9-cio jest aż nazbyt regularna (pomijając te krótsze).

@yaper
Wcale nie uważam że są jasne przesłanki by stwierdzić że Williams jest w słabej formie :)
azz11, 22.02.2012 22:17[!]
Muszę powiedzieć, że to co się teraz dzieje w świecie Formuły 1 jest dużo ciekawsze, bardziej tajemnicze i trudniejsze do rozszyfrowania niż całe sezon 2011. Dziękuje i pozdrawiam.
Gogli, 23.02.2012 06:44[!]
Mam wrażenie, że Force India będzie mocna w tym sezonie :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca