F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Massa na czele trzeciego dnia testów
Paweł Zając, 7 lutego 2013<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Felipe Massa okazał się najszybszy podczas trzeciego dnia testów przedsezonowych w Jerez. Ferrari przejechało jedno okrążenie hiszpańskiego toru z czasem – 1:17,879s.

Brazylijczyk symulował dziś kwalifikacje i kilka minut przed dwunastą wykręcił ten wynik na miękkich oponach przejeżdżając później jeszcze cztery okrążenia. Jego wynik jest o dwie dziesiąte gorszy niż czas ustanowiony podczas trzeciego dnia rok temu przez Rosberga, jednak wtedy Niemiec jeździł samochodem z 2011 roku.

Na drugi miejscu dziś znalazł się właśnie Mercedes, który odrabia czas stracony podczas poprzednich dni. Rosbergowi zabrakło do Massy ponad 8 dziesiątych sekundy, jednak przejechał aż 148 okrążeń. Trzecim czasem wylegitymował się Vettel, który znalazł się 3 dziesiąte za swoim rodakiem.

Czwarty był Kimi Raikkonen z zaledwie 40 okrążeniami na koncie, jednak Lotus twierdzi, że niewielka liczba przejazdów nie jest związana z żadnymi problemami i jest to standardowy program. Niespełna 0,047s za Mistrzem Świata z 2007 roku znalazł się Jean-Eric Vergne. Szósty był James Rossiter, który dzisiaj ponownie zapoznawał się z bolidem VJM06, aby mieć punkt odniesienia podczas pracy w symulatorze. Trzy dziesiąte za kierowcą rozwojowym Force India znalazł się Jenson Button w McLarenie.

Ósmy był Esteban Gutierrez, który dziś debiutował za kierownicą nowego Saubera. Czas Meksykanina nie był oszałamiający, jednak jemu również udało się przejechać ponad 100 okrążeń. W końcówce tabeli standardowo znaleźli się dziś Max Chilton, Valtteri Bottas w zeszłorocznym Williamsie i Charles Pic, który był sprawcą pierwszej dziś czerwonej flagi. Ostatni był Paul di Resta, który przejechał zaledwie 7 okrążeń po tym jak przejął bolid od Jamesa Rossitera.

Sesja ponownie zakończyła się przedwcześnie po tym jak Jenson Button zatrzymał swój bolid przed ósmym zakrętem.

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 3/4 - 07.02.2013, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Felipe MassaFerrari F1381:17,879--85376,380
2. Nico RosbergMercedes F1 W041:18,7660,8870,887148655,344
3. Sebastian VettelRed Bull Renault RB91:19,0521,1730,286102451,656
4. Kimi RaikkonenLotus Renault E211:19,2001,3210,14840177,120
5. Jean-Eric VergneToro Rosso Ferrari STR81:19,2471,3680,04785376,380
6. James RossiterForce India Mercedes VJM061:19,3031,4240,05642185,976
7. Jenson ButtonMcLaren Mercedes MP4-281:19,6031,7240,30083367,524
8. Esteban GutierrezSauber Ferrari C321:19,9342,0550,331110487,080
9. Max ChiltonMarussia Cosworth MR021:21,2693,3901,33578345,384
10. Valtteri BottasWilliams Renault FW341:21,5753,6960,30686380,808
11. Charles PicCaterham Renault CT031:22,3524,4730,77757252,396
12. Paul di RestaForce India Mercedes VJM061:23,7295,8501,377730,996
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bolekse, 07.02.2013 17:34[!]
Małe porównanie do 3 dnia testów w zeszłym roku :
Red Bull -0.2 sek szybciej
McLaren -0.2 sek szybciej
Ferrari -2.6 sek szybciej
Mercedes +1.1 sek wolniej
Lotus +0.8 sek wolniej
Sauber +0.2 sek wolniej
TorroRosso -0.5 sek szybciej
Caterham -1 sek szybciej
Marussia - nie jezdzila jeszcze ale czas na poziomie williamsa w zeszlym roku

Wiem ze bardziej miarodajne bedzie jakies zbiorcze porownanie wszystkich 4 dni - jesli juz mozna mowic o jakiejs miarodajnosci testow ;) Mysle ze w przypadku Caterhama i Marusii mozna cos tam wnioskowac (ze moze sa mniej za stawka niz rok temu) ale dla reszty bedzie dlugo ciezko cos powiedziec ;)
ahn, 07.02.2013 17:36[!]
Mercedes rok temu na pierwszych testach jeździł bolidem z 2011 roku, więc nie ma co porównywać ich czasów na tym torze ;)
kurcjusz, 07.02.2013 18:28[!]
Naprawdę, nie wiem co myśleć o Lotusie. Kimi to specyficzny kierowca, ale tylko 40 okrążeń bez próby śrubowania wyniku 1 okrążenia.... ?
dycjusz, 07.02.2013 18:37[!]
Kimi bardzo dobrze czuje bolidów.. Już kiedyś wypowiadał się , że nie widzi potrzeby robienia 10 okrążeń, żeby sprawdzić jedno ustawienie.. Wystarczy mu jedno kółko.. A inna sprawa, że podobno Lotus testował dzisiaj różne wydechy.. Wiec może zabrakło czasu na więcej kółek;)
xdomino996, 07.02.2013 19:10[!]
@kurcjusz na testach nikt nie śrubuje wyniku 1 okrążenia, na to jest czas podczas sesji kwalifikacyjnych. Do tego nikt nie pokazuje swojego potencjału. Na testach warto skupić się na awaryjności i stintach, szybkie okr spada na dalszy plan i będzie może wykonane w ostatniej turze testów. Chyba, że Twój komentarz był zwykłym sarkazmem :)
kurcjusz, 07.02.2013 19:20[!]
heh, dobrze rozwinę tę myśl
tak jak napisaliście na testach sprawdza się awaryjność - przy wykonaniu 40 kółek raczej słabo ze sprawdzeniem tego - wyścigi są dłuższe, więc xdominio996
tak -dycjusz - wiem że nie śrubuje się wyniku 1 okrążenia, ale jak widać po innych, chce się sprawdzić jakie możliwości daje przyciśnięcie trochę (Grosjean, Button, Massa)
innymi słowy Kimi ani nie przycisnął, ani nie testował za bardzo bo chyba za krótko, ani nie sprawdził jak się zachowują każda z rodzaju opon na dłuższym przejeździe, ani nie ustawiał areo bo świetnie czuje samochód i wszystko już wie - wygląda na to, że równie dobrze mógł oddać bolid 3 kierowcy do pojeżdżenia lub sprzedać miejsce w kokpicie na dzień dzisiejszy jakiemuś dobijającemu się młodemu kierowcy : )
Jacobss, 07.02.2013 19:57[!]
Kurcjusz - Na kazdym kroku sie pograzasz, wykazujac brak zrozumienia tego, czemu sluza testy i co konkretnie sie na nich robi. Nie, testy nie sluza wylacznie sprawdzaniu awaryjnosci. W zasadzie sprawdzanie awaryjnosci to znikomu procent tego co sie robi.

Polecam ci pocwiczyc angielski (jezeli nie znasz) + forum autosportu + f1project - nauczysz sie sporo, aby nie gadac juz takich glupot :D. Wielu ludziom testy F1 myla sie z jakimis treningami, gdzie zawodnik kreci kolka jak "gupi" i sprawdza awaryjnosc. To nie jest prawda. Jezeli tracisz czas na testach z powodu awaryjnosci, to to nie jest czas idealnie spozytkowany. Jak chcesz, moge rozwinac..
phildoon, 07.02.2013 19:59[!]
A sobie teorie dorabiacie Panowie ;) Kimi jest świetnym i klasowym kierowcą ale nie jest magikiem kierownicy, wbrew temu co się może wydawać dzień nie był taki bezproblemowy. Trochę czasu zajęło dopasowanie siedziska dla Kimasa i problemy z elektryką w bolidzie
via Jon Noble z AS
"The Finn was only able to complete 40 laps at Jerez on Thursday, after problems with his seating position and other minor electronic niggles restricted his time in the car."

"Raikkonen says work undertaken on his seat position over Thursday, which included revising the location of his seatbelts, had improved matters considerably, and should allow him to get on with a full programme on the final day."

Do tego nie do końca dobrze czuł się z obecnym balansem bolidu a na sam koniec doszła jeszcze usterka sprzęgła

Jennie Gow @JennieGow
Kimi "The balance isn’t quite to my liking yet. We know the car can go faster, we were just running through what we needed to achieve." #F1

Jennie Gow @JennieGow
Kimi "It’s a shame we had a clutch issue at the end of the day, that’s why we come testing so we can find these problems and fix them.” #F1

Jutro też jest dzień, będzie jeszcze lepiej i mam nadzieję, że E21 bardzoooo pozytywnie zaskoczy tempem :)
adamyo, 07.02.2013 20:01[!]
Super Filip! Oto chodzi!
kurcjusz, 07.02.2013 20:13[!]
@Jacobss
hmmm pierwsze primo - o awaryjności pisali koledzy powyżej, drugie primo - nigdzie nie napisalem "wyłącznie awaryjność", trzecie primo, zamiast pisać jaki jestem głupi, trzeba było poprostu napisać to co napisał phildoon całkowicie rozwiązując moje wątpliwości i bez mieszania z błotem rozmówcy, czwarte primo - dlaczego glupcowi Rosbergowi nikt nie powiedział tego, aby nie kręcił tych cholernych kółek (żart oczywiście), poza tym dzięki za info, to prawda, że lenistwo powoduje, że pytam zamiast samemu czytać, ale też po to są "komentarze" : )
phildoon, 07.02.2013 20:23[!]
Cieszę się, że mogłem pomóc! ;) Ciekawe co tam tęgie głowy z Enstone wymyśliły na jutro. Inna sprawa to zżera mnie ciekawość co z tym DRD, kiedy zaczną to testować :)
xdomino996, 07.02.2013 20:35[!]
@Jacobss Pouczasz kogoś, a sam powinieneś się domyślić po co są czujniki temperatury (w związku z awaryjnością, której to się rzekomo nie sprawdza). Pierwsza tura testów zawsze polegała na zrozumieniu auta i pozbyciu się/wykryciu jakiś awarii w aucie. Dopiero kolejne dni testowe poświecone są tempu wyścigowym i poprawkom (tak jak to napisałeś)
pawlos, 07.02.2013 22:39[!]
Niby to tylko testy. Ale co by tu nie mówić Massa pazura pokazał. Zobaczymy co będzie dalej.
KaeRZet, 07.02.2013 23:27[!]
Cytat :
Brazylijczyk symulował dziś kwalifikacje i kilka minut przed dwunastą wykręcił ten wynik na miękkich oponach przejeżdżając później jeszcze cztery okrążenia. Jego wynik jest o dwie dziesiąte gorszy niż czas ustanowiony podczas trzeciego dnia rok temu przez Rosberga, jednak wtedy Niemiec jeździł samochodem z 2011 roku.


Na łamach innego portalu:
Cytat :
Trzeciego dnia testów rekordowym czasem popisał się Felipe Massa z Ferrari. Brazyliczyk, około godz. 11.30 na miękkiej mieszance wykręcił czas 1:17.879s. Jest to najlepszy rezultat na tym torze od 4 lat.


Które jest prawdą?
MPOWER, 07.02.2013 23:32[!]
@KaeRZet
Rosberg miał w zeszłym sezonie czas 1`17.613 bolidem z sezonu 2011
Więc prawdą jest pierwszy news.
A dwa skąd Ty masz te źródła. Onet, WP ? :)
Jacobss, 08.02.2013 03:33[!]
xdomino996 - No to nie moja wina, ze nie potrafisz czytac ze zrozumieniem. Nigdzie nie napisalem, ze NIE sprawdza sie awaryjnosci.

kurcjusz - Toc napisalem. Nie mieszalem cie z blotem. Ponadto, zachecalem do wlasnych poszukiwan. Zawsze lepiej samemu szukac, niz czesto czytac predrukowane glupoty.

phildoon - podwojny DRS ma dopiero byc w Barcelonie testowany.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca