F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Raikkonen najszybszy na zakończenie jazd w Jerez
Paweł Zając, 8 lutego 2013<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Kimi Raikkonen okazał się najszybszy na zakończenie czterodniowych testów F1 na torze w Jerez. Fin przez większość dnia wykonywał krótkie przejazdy i podczas jednego z nich, na miękkich oponach wskoczył na czoło tabeli.

Drugim czasem popisał się dziś Jules Binachi. Francuz, walczący o posadę w Force India, przejechał dziś 56 okrążeń i stracił do kierowcy Lotusa zaledwie 0.027s. Po południu za kierownicę VJM06 wskoczył jeszcze Paul di Resta, który przez ostatnie dwie godziny dzisiejszych jazd nadrabiał czas stracony wczoraj.

Na trzecim miejscu znalazł się Sebastian Vettel, który swoje szybkie kółko wykręcił jeszcze przed południem. Czwarty był Gutierrez, który obok Hamiltona, był najbardziej pracowitym kierowca na torze – obaj przejechali ponad 140 okrążeń. Meksykanina i Brytyjczyka przedzielił Jean-Eric Vergne, który ustanowił swój czas na pół godziny przez zakończeniem testów przy użyciu miękkiej mieszanki.

Siódmy był Perez, który zmieścił się w ośmiu dziesiątych straty do Raikkonena. Ósmy Bottas tracił już prawie dwie sekundy, jednak należy pamiętać, że Williams w Jerez korzystał ze starego bolidu, w którym testował nowe opony i niektóre elementy na ten sezon. Najlepszego dnia nie zaliczył Pedro de la Rosa, którego Ferrari zapaliło się zaledwie po dwóch okrążeniach. Hiszpan po ponad 4 godzinach nieplanowanego postoju wyjechał jeszcze na tor i zdołał zaliczyć 51 kółek. W końcu stawki standardowo uplasowali się Pic ze 109 okrążeniami na koncie oraz Razia, który znalazł się nieco ponad 1 dziesiątą za Caterhamem. 12 miejsce zajął di Resta, który przejął bolid na ostatnie dwie godziny jazd.

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 4/4 - 08.02.2013, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Kimi RaikkonenLotus Renault E211:18,148--83367,524
2. Jules BianchiForce India Mercedes VJM06 1:18,1750,0270,02756247,968
3. Sebastian VettelRed Bull Renault RB91:18,5650,4170,39096425,088
4. Esteban GutierrezSauber Ferrari C321:18,6690,5210,104142628,776
5. Jean-Eric VergneToro Rosso Ferrari STR81:18,7600,6120,09192407,376
6. Lewis HamiltonMercedes F1 W041:18,9050,7570,145145642,060
7. Sergio PerezMcLaren Mercedes MP4-281:18,9440,7960,03998433,944
8. Valtteri BottasWilliams Renault FW341:19,8511,7030,90792407,376
9. Pedro de la RosaFerrari F1381:20,3162,1680,46551225,828
10. Charles PicCaterham Renault CT031:21,1052,9570,789109482,652
11. Luiz RaziaMarussia Cosworth MR021:21,2263,0780,12182363,096
12. Paul di RestaForce India Mercedes VJM061:23,4355,2872,20949216,972
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
katinka, 08.02.2013 18:57[!]
Ciekawe, jak będzie na Catalunya, bo tutaj tylko Felipe Massie udało się tu zejść na miękkich oponach poniżej 1.18, ale czas o około 0,2 sek gorszy niż ten Rosberga z zeszłego roku. A Paul Hembery twierdził, że tegoroczne miękkie gumy dadzą jeszcze lepsze czasy, bo mają jakąś nową strukturę i dadzą lepszy docisk, bo większą powierzchnią dotykają toru.
Groszek na twardych gumach tylko o 0,1 sek gorszy czas od Kimiego na miękkich. Wygląda, że dla Lotusa kolejny sezon bez różnicy i radzą sobie dobrze chyba na każdym z rodzajów opon. McLareny ostatnimi czasy są zawsze szybkie na twardej mieszance, co pokazuje czas Buttona, a o Mercu to nie wiem co myśleć. No i jeszcze brak dobrego docisku aero w W0-4 o którym mówił Lewis, przydałby się im chyba jeszcze jakiś świetny aerodynamik.
MPOWER, 08.02.2013 19:05[!]
Cytat katinka :
przydałby się im chyba jeszcze jakiś świetny aerodynamik.

Za mało tam gwiazd mają :D?
+AS+, 08.02.2013 19:07[!]
@MPOWER
Hahahahaha :D
@katinka
A ja mimo wszystko cos czuje ze w tym sezonie to McL bedzie miec genialny bolid, ale to kierowcy spartacza sprawe :/
IceMan11, 08.02.2013 19:15[!]
@katinka
Cytat :
Wygląda, że dla Lotusa kolejny sezon bez różnicy i radzą sobie dobrze chyba na każdym z rodzajów opon.


No nie powiedziałbym, że w tamtym roku było tak jak piszesz :)
Michal13, 08.02.2013 19:37[!]
Chyba koniec z f1 na polsacie :d
pablonzo, 08.02.2013 20:15[!]
@Michal13
To jest dramat, bo nawet TV4 na cyfra + ma dużo gorszą jakość ;<
FelipeF1., 08.02.2013 20:20[!]
@Michal13 Brak Kubicy=Mniejsza oglądalność
Michal13, 08.02.2013 20:35[!]
Ale zobaczymy. Może zostaną w polsacie. Głównie chodzi o treningi bo są na programach sportowych płatnych
Mati, 08.02.2013 21:16[!]
też zauważyliście, że przez te 2 lata testów w Jerez Vettel zawsze (4 razy) był trzeci?
cobra, 08.02.2013 21:47[!]
Formuła 1 zagościła na Polszmacie na długo zanim Kubica się pojawił i była też w nudnych sezonach, w których Schumacher totalnie dominował. No, tyle że z drugiej strony upodobania widzów się ciągle zmieniają... kto by np. parę lat temu pomyślał, że durne telenowele dokumentalne będą gromadziły tak ogromną widownię. Osobiście nie robi mi to różnicy czy będzie czy nie, bo wolę sobie kilka godzin po wyścigu ściągnąć ładną wersję HD z komentarzem Skysports.
adias, 08.02.2013 22:29[!]
@cobra Formuła 1 zagościła na Polsacie od 2007r z tego co pamiętam. Wcześniej F1 emitowano na TV4
corey_taylor, 08.02.2013 22:37[!]
dokładnie, kiedyś na TV4 były transmisje
MPOWER, 08.02.2013 22:41[!]
@corey_taylor
Tak, od sezonu 2004 było na TV4.
radd, 09.02.2013 00:08[!]
przez chwile chciałem cytować. ale stwierdziłem, że to nie ma sensu
poczekajcie panowie do pierwszego wyścigu
tych tu zajebistych znawców, szczerze olewam, bo to idioci (przepraszam za wyrażenie)
ja akurat mam swoje typy i mam swoich bohaterów i antybochatwerów
ale to jest tylko i wyłącznie moja sprawa
takie pieprzenie pana ........... nie ma najmniejszego sensu,a ani nawet nie rzutują za nim żadne fakty, tak że nie przejmował bym tą wypowiedzią.
ten Pan jest po prostu idiotą.

ortograf

olejcie moje ortografy, ale w zasadzie mozecie sie ich czepiac - czemu nie ?

to będzie ciężki sezon ...i dobrze
mało zmian - nie obraźcie się ale moim zdaniem to NEWEY wygrywa a nie Vettel.
w tym sezonie będzie inaczej. bardzo inaczej.
robertunio, 09.02.2013 01:08[!]
Ponawiam bardzo goraca prosbe do redakcji.
Czy w tabelce w kolumnie opony zamiast literki P moglaby byc informacja o rodzaju uzytej mieszanki
(np. S, S, M, H, I, W)
Czasami, a nawet czesto, mozna to wyczytac z opisu, ale jednak nie zawsze. Raikkonen i Bianchi wykrecili swoje czasy na miekkich, a Vettel na twardych - informacja dosc cenna i moglaby byc w tabelce.
MPOWER, 09.02.2013 01:42[!]
@radd
Słuchaj napisałeś taki misz masz że nie wiadomo o co chodzi. Więc o co chodzi ?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca