F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Button najszybszy drugiego dnia testów
Paweł Zając, 29 stycznia 2014<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Jenson Button okazał się najszybszy podczas drugiego dnia testów przedsezonowych na torze w hiszpańskim Jerez.

Brytyjczyk oprócz dobrego czasu przejechał także ponad 40 okrążeń, co jest bardzo dobrą wiadomością dla McLarena, który wczoraj w ogólnie nie wyjechał z garażu.

Kierowcy swoje najlepsze wyniki ustanawiali po południu, gdyż po nocnych opadach Pirelli zdecydowało, że dziś przeprowadzi deszczowe testy i rano jeszcze sztucznie nawodniło tor. Kiedy nawierzchnia była już sucha zespoły zabrały się do poważnej pracy. Najlepiej wychodziło to Mercedesowi, który pokonał aż 97 okrążeń – o cztery więcej niż wczoraj pokonały wszystkie ekipy razem wzięte.

Dobrze było również w Sauberze, gdzie Gutierrez ponad 50 razy okrążał tor w Jerez. Williams, Ferrari i Force India mają dziś na koncie ponad 35 okrążeń, choć bolid Sergio Pereza zakończył jazdę awarią silnika. Oprócz tego mieliśmy dziś jeszcze dwie czerwone flagi wywołane przez Saubera i Caterhama.

Bardzo poważne problemy wydaje się mieć Renault, gdyż dzisiaj ich zespoły znów nie pojeździły zbyt dużo. Toro Rosso w ogóle nie wyjechało na tor, Red Bull po ośmiu okrążeniach zakończył jazdy i mówi się, że może nawet nie wrócić w kolejnych dniach. Najlepszym wynikiem popisał się wspomniany wcześniej Caterham, który przed zatrzymaniem się na torze przejechał 11 okrążeń. Plotki mówią, że wszystkiemu winne są problemy z wałem korbowym, a w doniesieniach z Hiszpanii często wspomina się o zapachu spalenizny w okolicach garaży Red Bulla i Toro Rosso.

W kwestii najlepszego wyniku Button przejechał jedno okrążenie z czasem 1:24.165, trzy sekundy szybciej niż wczoraj Raikkonen i około sześć wolniej od zeszłorocznych wyników. Na drugim miejscu uplasował się Kimi Raikkonen, który pojechał siedem dziesiątych wolniej niż kierowca McLarena, a trójkę ponownie uzupełnił Bottas z czasem powyżej 1:25.

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 2/4 - 29.01.2014, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Jenson ButtonMcLaren Mercedes MP4-291:24,165--43190,404
2. Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:24,8120,6470,64747208,116
3. Valtteri BottasWilliams Mercedes FW361:25,3441,1790,53235154,980
4. Nico RosbergMercedes W051:25,5881,4230,24497429,516
5. Sergio PerezForce India Mercedes VJM071:28,3764,2112,78837163,836
6. Esteban GutierrezSauber Ferrari C331:33,2709,1054,89453234,684
7. Marcus EricssonCaterham Renault CT051:37,97513,8104,7051148,708
8. Sebastian VettelRed Bull Renault RB101:38,32014,1550,345835,424
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Indy, 29.01.2014 17:15[!]
Jak myślicie, skoro McLaren wczoraj nie jeździł to jutro podzieli jazdy na Jensona i Kevina czy tylko Magnussen będzie jeździł zgodnie z przedtestowymi harmonogramami?
mbwrobel, 29.01.2014 17:17[!]
rvs, 29.01.2014 17:19[!]
Logika mówi Jenson, ale kto to wie? Tył McLarena jest cichą sensacją dzisiejszego dnia. Oby był to dobry prognostyk. Czas wolniejszy niż zeszłoroczne o około 6s. Mówiono, że bolidy będą wolniejsze o 5s, co wydaje się nieprawdą, ponieważ jeszcze uda się urwać ze dwie sekundy, wierzę...
Pawel, 29.01.2014 17:36[!]
Tytuł powinien brzmieć nie "Button najszybszy drugiego dnia testów", tylko "Rosberg przejechał najwięcej okrażeń":)
MairJ23, 29.01.2014 19:16[!]
@Pawel faktycznei liczba godna pozazdroszczenia przez inne zespoly. Ciekaw jestem czy wszystko bylo jak nalezy - z ilosci okrazen chyba mozna przyjac ze tak.
Mercedes zatem wyglada dosc mocno jezeli chodzi o bezawaryjnosc - ale te okrazenia to tylko kropla w morzu potrzeb tak na serio wiec gdybania ciag dalszy :)
McLuke, 29.01.2014 19:41[!]
Od razu widać kto ma najlepszy silnik w stawce :) Mercedes rządzi :D
Bardzo cieszy, dobry wynik Jense, w ogóle to, że obyło się bez kłopotów i udało się wyjechać z garażu ;) Byłbym bardzo zadowolony, gdyby wynik dzisiejszych testów utrzymał się potem w sezonie :) Liczę, że McLaren powróci do zwycięstw (może nawet zgarnie tytuł - pomarzyć dobra rzecz) tak na pozegnanie z silnikiem Merca :)
A co do problemów Renault - nie wiem jak Was, ale dla mnie to bardzo dobra wiadomość :D (nie żebym śmiał się z czyjegoś nieszczęscia :P) Zwiastuje to naprawdę ciekawy sezon - i co równie ważne - zmianę układu sił w stawce - dosyć mam już RBR i VET na pudle. Jeśli renówka nic z tym nie zrobi, to naprawdę, będzie to ciekawy sezon :)
aronek, 29.01.2014 19:53[!]
Tylko żeby to całkiem w drugą stronę nie poszło :)
Pumba, 29.01.2014 20:01[!]
Może ciut za wcześnie na takie wnioski, ale Renault stworzyło BEZNADZIEJNY silnik, nawet jak coś z tym zrobią, to Mercedes i Ferrari w tym samym czasie wprowadzą poprawki i zyskają kilka(naście?) KM
iceneon, 29.01.2014 20:02[!]
To mnie jeszcze bardziej utwierdza w tym, żeby się nie wybierać na F1 na RB Ring
http://youtu.be/z9OYmVw2QjA?t=1m46s
Wiedziałem, że będzie inaczej, ale nie wiedziałem, że aż tak bardzo.
MegaZmiya, 29.01.2014 20:10[!]
Silniki brzmią bardzo dobrze ale słychać że brakuje im obrotów. Powinny się kręcić nieco wyżej.
michal132, 29.01.2014 20:10[!]
od jutra już silniki Renault będą pracować na pełnych obrotach, okazało się że powodem awarii był Energy Store oraz ECU który powodował szybkie przegrzewanie sie jednostek, od jutra jednak wszystko będzie już naprawione. po prostu była źle dopasowana elektronika :D po problemie
Pan Kierowca, 29.01.2014 20:54[!]
Jak na razie najlepszy czas jest sześć sekund w plecy względem ubiegłorocznych bolidów napędzanych silnikami V8. Ciekawy jestem dwóch rzeczy, po pierwsze: jak różnica będzie wyglądała na torach w trakcie sezonu, a po drugie: jakie czasy będzie notowała na tych samych torach seria GP2.
pro100, 29.01.2014 21:16[!]
@iceneon
Ja bym się jeszcze wstrzymał z tymi negatywnymi ocenami.
Raz, że nagrywany ten dźwięk nie wiadomo czym dwa...widać wyraźnie, że biegi zmieniane są dużo wcześniej niż wynikałoby to z możliwości. Tam na pewno nigdzie nie było 15 tys obr.
Karol24, 29.01.2014 21:22[!]
@Indy Dzielą równo na pół jutrzejszy dzień.
MairJ23, 29.01.2014 22:38[!]
@Pan Kierowca jak mozesz porownywac ubiegloroczne bolidy do tych teraz na testach. Przeciez to nielogiczne - ubiegloroczne maszyny byly udoskonalane od 2009 roku a te sa nowki nieruszane :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca