F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Drugi dzień testów na torze Catalunya
Marek Roczniak, 1 czerwca 2006<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Podczas drugiego dnia testów pod Barceloną padł nowy nieoficjalny rekord tory Catalunya, a ustanowił go Michael Schumacher, pokonując jedno okrążenie w czasie 1:13.471 (dotychczasowy rekord ustanowiony w zeszłym roku przez Jensona Buttona jeszcze z silnikiem V10 wynosił 1:13.552). Czwartek nie był jednak do końca udanym dniem dla zespołu Ferrari, albowiem kierowca testowy Luca Badoer rozbił kompletnie swój bolid 248 F1 po wypadnięciu z toru w wyniku błędu popełnionego na szybkim zakręcie nr 3. Włoch na szczęście wyszedł z tej kraksy cało, ale na tym musiał zakończyć testy w tym tygodniu, przejeżdżając w czwartek zaledwie 27 okrążeń (P10, +2.1s). Schumacher kontynuował tymczasem zapoczątkowaną wczoraj przez Felipe Massę pracę nad programem rozwojowym opon Bridgestone, a także testował nowy komponenty do tegorocznego auta. Niemiec przejechał 82 okrążenia, uzyskując ponad 0.7 sekundy przewagi nad najbliższym kierowcą.

Drugi czas uzyskał kierowca testowy Renault, Heikki Kovalainen, który jako jedyny zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Michaela Schumachera. Fin kontynuował w czwartek sprawdzanie opon Michelin przeznaczonych do użycia w Grand Prix Wielkiej Brytanii, a towarzyszący mu ponownie jeden z głównych kierowców francuskiej stajni, Giancarlo Fisichella (P5, +1.3s), testował hamulce i nowe komponenty do bolidu R26, które zostaną użyte w Grand Prix Kanady. Obaj kierowcy łącznie przejechali ponad 230 okrążeń, gromadząc dzięki wysokiej niezawodności tegorocznego auta mnóstwo użytecznych danych.

Odpowiednio na trzeciej i szóstej pozycji uplasowali się reprezentanci Toyoty, kierowca testowy Ricardo Zonta (+1.2s) i Jarno Trulli (+1.6s), który zastąpił w czwartek drugiego testera japońskiej stajni, Oliviera Panisa. Włoch przejął jednak nowy bolid TF106B od Zonty i pracował nad doskonaleniu ustawień auta. Jego aktywność ograniczyły nieco problemy ze skrzynią biegów, jednak mimo to zdołał zaliczyć ponad 100 kółek. Zonta przesiadł się tymczasem do standardowej wersji tegorocznego auta i testował hamulce oraz pracował nad poprawą startów, gdyż w Monako zarówno Trulli, jak i Ralf Schumacher, mieli z tym spore problemy. Ponadto program dzisiejszych testów obejmował sprawdzanie opon Bridgestone na najbliższe wyścigi.

Czwarty czas uzyskał kierowca Williamsa, Nico Rosberg, tracąc do Michaela Schumachera niewiele ponad sekundę. Dla stajni z Grove czwartek był pierwszym dniem testów w tym tygodniu, w których oprócz Rosberga uczestniczy także kierowca testowy Alex Wurz. Austriak uplasował się jednak dopiero na 16 pozycji, mając ponad dwie i pół sekundy straty do swojego partnera i w dodatku na koniec uszkodził swój bolid podczas kraksy, tak więc nie był to dla niego zbyt udany dzień. Rosberg pracował nad ustawieniami bolidu FW28, oprogramowaniem kontrolnym silnika Cosworth V8 i pomiarem temperatury pod karoserią, przy okazji zaliczając krótki test opon Bridgestone. Wurz zajął się z kolei testowaniem rodziny aerodynamicznych części, umożliwiając zespołowi porównanie danych uzyskanych w tunelu aerodynamicznym.

Na 7 i 11 pozycji czwartkowe testy ukończyli reprezentanci McLarena, kierowca testowy Pedro de la Rosa i Juan Pablo Montoya, przy czym tylko Hiszpan zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do Michaela Schumachera. Obaj kierowcy pracowali nad zawieszeniem i aerodynamiką bolidu MP4-21, a także testowali opony Michelin przeznaczone do użycia w wyścigu na torze Silverstone. Montoya, który zastąpił dzisiaj drugiego kierowcę testowego stajni z Woking, Gary'ego Paffeta, przejechał tylko 61 okrążeń, gdyż awaria sprzęgła zmusiła zespół do wymiany skrzyni biegów w jego bolidzie. Jutro obaj kierowcy zakończą trzydniowe testy na torze Catalunya.

W pierwszej dziesiątce znalazł się także tylko jeden z kierowców zespołu BMW Sauber, Jacques Villeneuve (+2.0s). Rano Kanadyjczyk nadrobił wczorajsze zaległości, a następnie skoncentrował się na testach aerodynamicznych i pracy nad ustawieniami bolidu F1.06. Podobne obowiązki przed południem miał także Nick Heidfeld (P12, +2.3s), który w czwartek przejął drugi bolid od kierowcy testowego stajni z Hinwil, Roberta Kubicy. Tymczasem po południu obaj kierowcy przeprowadzali testy opon Michelin w ramach przygotowań do najbliższych wyścigów, a ich łączny dorobek wyniósł dzisiaj ponad 230 okrążeń. Jutro Villeneuve'a zastąpi nasz kierowca.

Odpowiednio na 9 i 13 pozycji uplasowali się kierowcy Hondy, Jenson Button i Rubens Barrichello, mając ponad dwie sekundy straty do Michaela Schumachera. Button skupił się na testowaniu opon Michelin na swój domowy wyścig w Wielkiej Brytanii, a także pracował nad aerodynamiką bolidu RA106, łącznie przejeżdżając blisko 110 okrążeń. Nieco mniej kółek zaliczył Barrichello, który także pracował nad aerodynamiką i testował opony, ale w odróżnieniu od Buttona na dłuższych dystansach. Jutro Buttona i Barrichello zastąpią kierowcy testowi japońskiej stajni, Anthony Davidson i James Rossiter.

Z reprezentantów obydwu zespołów należących do austriackiej firmy Red Bull poniżej dwóch sekundy straty do Michaela Schumachera zmieścił się dzisiaj tylko Christian Klien, który ze względu na mechaniczną usterkę w okolicy lunchu przejechał w czwartek tylko 65 okrążeń. Tuż za Austriakiem uplasował się kierowca testowy Red Bull Racing, Robert Doornbos, natomiast na ostatniej pozycji znalazł się piątkowy tester Toro Rosso, Neel Jani. Szwajcar zastąpi w najbliższych dwóch wyścigach serii GP2 na torze Silverstone kontuzjowanego Nicolasa Lapierre.

Pogoda
Temperatura powietrza: 14-23°C
Temperatura toru: 19-32°C
Słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w czwartek na torze Catalunya (4,627 km)
P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
1.Michael Schumacher Ferrari 248 F1 V8 1:13,471   82 
2.Heikki Kovalainen Renault R26 V8 1:14,174 +0,703 120 
3.Ricardo Zonta Toyota TF106 V8 1:14,696 +1,225 106 
4.Nico Rosberg Williams Cosworth FW28 V8 1:14,731 +1,260 87 
5.Giancarlo Fisichella Renault R26 V8 1:14,854 +1,383 112 
6.Jarno Trulli Toyota TF106B V8 1:15,131 +1,660 102 
7.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:15,238 +1,767 84 
8.Jacques Villeneuve BMW Sauber F1.06 V8 1:15,526 +2,055 111 
9.Jenson Button Honda RA106 V8 1:15,590 +2,119 109 
10.Luca Badoer Ferrari 248 F1 V8 1:15,637 +2,166 27 
11.Juan Pablo Montoya McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:15,652 +2,181 61 
12.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.06 V8 1:15,783 +2,312 125 
13.Rubens Barrichello Honda RA106 V8 1:15,826 +2,355 96 
14.Christian Klien RBR Ferrari RB2 V8 1:15,871 +2,400 65 
15.Robert Doornbos RBR Ferrari RB2 V8 1:17,018 +3,547 115 
16.Alex Wurz Williams Cosworth FW28 V8 1:17,188 +3,717 83 
17.Neel Jani STR Cosworth STR01 V10 1:17,224 +3,753 92 
Źródło: Circuit de Catalunya

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Dominikus99j, 02.06.2006 20:44[!]
A co oni robią z resztkami takiego bolidu chyba nie wszystko da się naprawić.
Till, 03.06.2006 15:24[!]
Czas Michaela jest naprawdę imponujacy mam nadzieje ze w Angli bedzie zawodnikiem nr1
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca