F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Hulkenberg najszybszy trzeciego dnia testów w Barcelonie
Nataniel Piórkowski, 24 lutego 2016<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

Nico Hulkenberg uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas trzeciego dnia pierwszej tury przedsezonowych testów w Barcelonie. Za Niemcem uplasowali się Grosjean i Raikkonen.

Niemiec wykręcił rekordowy rezultat w połowie popołudniowej części zajęć, korzystając z supermiękkiej mieszanki Pirelli. Kierowca Force India cieszył się bezproblemowym dniem, poświęcając swą uwagę sprawdzaniu pracy różnych rodzajów ogumienia i przejeżdżając przy tym komfortową liczbę 99 okrążeń.

Po raz kolejny z mocnej strony zaprezentował się debiutujący w stawce zespół Gene Haasa: korzystający z miękkiego ogumienia Romain Grosjean zajął drugie miejsce w klasyfikacji sesji wykręcając czas 1:25,874s.

Zupełnie inaczej wyglądał pierwszy dzień Kimiego Raikkonena za kierownicą bolid SF16-H. O poranku Fin stracił około trzy godziny ze względu na wszczętą przez Ferrari procedurę sprawdzenia układu paliwowego. Mistrz świata z 2007 roku rozpoczął faktyczną realizację programu dopiero po południu, uzyskując trzeci czas na oponach wykonanych z pośredniej mieszanki.

Na czwartym miejscu znalazł się Kevin Magnussen. Niemal przez cały dzień jazd kierowca Renault nie narzekał na żadne problemy (dowodem tego jest ponad 100 przejechanych okrążeń), ale u progu ostatniej godziny został on zmuszony do zatrzymania bolidu na prostej startowej, powodując wywieszenie jednej z trzech oglądanych w środę czerwonych flag. Pozostałe dwie pojawiły się przed przerwą na lunch ze względu na niegroźne incydenty w jakich brali udział Carlos Sainz oraz Rio Haryanto.

W dalszej części tabeli uplasowali się kierowcy Mercedesa, dzielący miedzy sobą obowiązki związane z rozwojem konstrukcji W07 – piąty w tabeli Rosberg przejechał 74 okrążenia, a ósmy Hamilton 88. Na szóstej pozycji sklasyfikowany został Sainz, który pokonał dziś ponad dwa wyścigowe dystanse Grand Prix Hiszpanii. Korzystający z ubiegłorocznego Saubera C34 Felipe Nasr zakończył dzień na siódmym miejscu.

Czołową dziesiątkę uzupełniły nazwiska Daniiła Kwiata oraz Felipe Massy. Brazylijczyk rano realizował program testów aerodynamicznych a po południu pracował nad lepszym zrozumieniem ogumienia.

Trzeci dzień zimowych jazd w Montmelo nie poszedł po myśli McLarena i Hondy. Jenson Button pokonał zaledwie 51 okrążeń, a po południu w jego bolidzie doszło do wycieku z układu hydraulicznego, który spowodował drobny pożar. Ostatecznie Brytyjczyk zakończył sesję na jedenastym miejscu – pozycję wyżej od debiutującego w Manorze Rio Haryanto. Indonezyjczyk zamknął dzień ze stratą pięciu sekund do lidera, zapisując na swoim koncie pokaźną liczbę siedemdziesięciu ośmiu okrążeń.

Testy grupowe w Montmelo, dzień 3/4 - 24.02.2016, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Nico HulkenbergForce India Mercedes VJM091:23,110--99460,845
2. Romain GrosjeanHaas Ferrari VF-161:25,8742,7642,76482381,710
3. Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:25,9772,8670,10378363,090
4. Kevin MagnussenRenault RS161:26,0142,9040,037111516,705
5. Nico RosbergMercedes W071:26,0842,9740,07074344,470
6. Carlos SainzToro Rosso Ferrari STR111:26,2393,1290,155161749,455
7. Felipe NasrSauber Ferrari C341:26,3923,2820,153115535,325
8. Lewis HamiltonMercedes W071:26,4213,3110,02988409,640
9. Daniił KwiatRed Bull TAG-Heuer RB121:26,4973,3870,07674344,470
10. Felipe MassaWilliams Mercedes FW381:26,7123,6020,215109507,395
11. Jenson ButtonMcLaren Honda MP4-311:26,9193,8090,20751237,405
12. Rio HaryantoManor Mercedes MRT051:28,2495,1391,33078363,090
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Kalendarz testów


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Arturo_R30, 24.02.2016 18:24[!]
Solidnie prezentuje się Haas :) Myślę, że mogą być niespodzianką in plus w 2016 :) Co prawda to tylko testy, ale prezentują się bardzo solidnie, jak na debiutantów, dużo też daje kierowca pokroju Romaina :) Bo wątpię, żeby GUT mu dorównał wynikami... Tymczasem, Leimer znowu trzecim w Manorze, ciekawe czy coś pojeździ więcej niż sezon temu... Był dzisiaj widziany w boksie Manora z Jordanem Kingiem w koszulce teamowej :)
Yurek, 24.02.2016 18:24[!]
A więc jednak Force India i Haas będą się bić o tytuł. Amerykańska ekipa ma szansę powtórzyć wyczyn Brawna. Mercedes w środku tabeli będzie walczył z Sauberem i Toro Rosso, a wszystko przez ten szeroki airbox.
Arturo_R30, 24.02.2016 18:27[!]
Haha, no FI też porządnie wrażenie robi, nawet Celis Jr kręcił niezłe czasy ;) Kto wie, kto wie... ? :v
Yurek, 24.02.2016 18:33[!]
Dobrze, że Haas dał szansę Gutierrezowi, bo to talent czystej wody. Jutro Meksykanin uzyska najlepszy czas. Gdyby dziś jeździł Alonso, byłby drugi od początku, nie od końca. Williams i Red Bull będą się bić o pojedyncze punkty. Wyprzedzenie Saubera będzie dla Red Bulla sukcesem. A nie musi to być łatwe, bo w Sauberze jest młody gniewny - Marcus Ericsson.
Ambrozya, 24.02.2016 18:42[!]
Od kilu lat testy są w pewnym sensie miarodajne i dają mglisty ale jednak obraz sił w stawce. Bardzo cieszy mnie wysoka pozycja Haasa. Natomiast w przypadku Haryato jest tak, jak sądziłem. Będzie ogonem stawki. A szkoda, bo Manor zrobił coś fajnego.
Shaitan, 24.02.2016 19:03[!]
Poza tym, że FI wygląda wyśmienicie, to ciężko coś powiedzieć po dzisiejszym dniu na temat konkurencyjności innych zespołów.
bartoszcze, 24.02.2016 19:38[!]
@Shaitan
Przed Melbourne ciężko cokolwiek odpowiedzialnie powiedzieć, ale dół stawki wydaje się mocno wyrównany. Też mnie zastanawia na co naprawdę stać FI, bo Williams na razie się maskuje.
Shaitan, 24.02.2016 19:50[!]
@bartoszcze
Zapowiada się piękna walka w grupie końcowej :). Jej zwycięzca od czasu do czasu powinien się łapać na punkty. FI lekko poprawiła bolid, którym kończyli sezon, a który bywał wówczas 3-5 najlepszym bolidem w zależności od toru.
Ale generalnie masz rację, "scio me nihil scire" ;).
michal132, 24.02.2016 20:28[!]
Podobno renault wprowadziło już więcej zmian w bolidzie niż Lotus przez ubiegły sezon :D
Kojag, 25.02.2016 13:40[!]
Po tym co zaprezentowało nam HRT, Team Lotus i Virgin, wchodząc do F1 byłem przekonany, że przy obecnym stopniu rozwoju tego sportu i tym, jak wielki postęp następuje tu tak naprawdę z dnia na dzień, myślałem, że stworzenie konkurencyjnego zespołu już w pierwszym roku startów jest fizycznie niemożliwe. Mam nadzieję, że Haas temu zaprzeczy po całości. Ogromny szacunek należy im się za to, co robią, nawet jeśli w ogólnym rozrachunku mieliby być na ostatnim miejscu w stawce - to tu i tak nie będzie już takiej przepaści, jak u wyżej wymienionych...
Oczywiście, nie można porównywać tych zespołów, bo ile jest Ferrari w Haasie to się do końca nie dowiemy ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca