Przeszukałem archiwa, bo byłem ciekaw, skąd wiadomo o kontrakcie Bianchiego z Sauberem na 2015. Źródłem tych informacji był pewien dentysta pracujący m.in. w HRT, który twierdził, że ważne kontrakty mieli także Sutil i Gutierrez. Więc ta "zadyma", jak to określiłeś, niekoniecznie musiała być "pokłosiem" wypadku Bianchiego.
Pozwolę sobie jeszcze na mały offtop. Niby minęło już trochę czasu od Suzuki '14, od lipca '15, ale wciąż myślenie, mówienie, czytanie o Bianchim sprawia mi ogrom bólu...
Oficjalnego newsa o Bianchim w Sauberze chyba nie zdążyło być, ale w padoku jego przejście w ramach ścieżki rozwojowej Ferrari było uważane za pewnik i Sauber też je tak traktował, a potem zaczął desperacko szukać pieniędzy na silniki.
---, 04.05.2016 09:24 | | |
Cytat --- : Nawet sześcioma. I to nie licząc rezerwowych.
Dokładnie w Sauberze podobno mieli być: 1. ERI 2. NAS 3. VDG 4. SUT - mówił że wniesie do sądu i nie pamiętam, czy się wycofał czy przegrał. 5. GUT - na rewelacje mediów odpowiedział twierdząco, jednak mówił, że o odszkodowanie nie będzie wnosić bo był już zadowolony w Ferari 6. BIA - jemu już żadne odszkodowania nie były potrzebne, a menadżer też już nie miał po co odpowiadać na gdybania, czy Sauner go zatrudnił czy nie ...
Uważam, że narzekania na Kaltenborn są przesadzone. Wystarczy zerknąć na ostatnie lata zespołu.
http://www.f1wm.p...ly/konstr.php?id=bmw
http://www.f1wm.pl/zespoly/?id=sau
2006-2010 był BMW Sauber już w 2009 zaczynał sie kryzys, a w 2010 zaczęło się to co trwa do dziś (zmiana punktacji). W 2011 BWM poszło w las, zespół nie osiągnął niczego więcej. 2012 wyjątkowy był sezon i tu mam na myśli opony a nie zespół. Jak to było, 8 wyścigów i 7 zwycięzców? Słabe zespoły przestawały być słabe, stawka było zrównana bo nikt nie mógł zrozumieć opon. Błyszczał Williams, Sauber i Lotus, płakali w Mercedesie. W 2013 to powrót do miernoty i tylko nieco lepsza zdobycz punktowa zawdzięczają tylko Hulkenbergowi, wówczas w wybornej, najlepszej formie w karierze. Nico jednak widział, że zespół podupada i zwiał, sam te przenosinyz Force India określił błędem. Nastała era silnikowa, która dokopała Sauberowi już po całości. W 2014 silnik Ferrari był słabiutki, efekt to zero punktów, rok później silnik się poprawił, więc i Sauber zdobył punkty. Sezon obecny może być słabszy niż poprzedni, wieloletni kryzys wyniszcza i kończy się przełomem lub porażką. Patrząc na to co się dzieje w zespole mam wrażenie że celem jego jest utrzymanie się w stawce a nie walka o punkty.
Czy w Erze silnikowej Sauber nie dysponuje przypadkiem drugą jednostką w stawce pod względem osiągów, lepszą od Renault i dużo lepszą od Hondy?
To tylko w ramach czepialstwa, bo ogólnie ta dyskusja jest (albo moim zdaniem powinna być) o sytuacji finansowej Saubera, a nie o wyniku sportowym.
Wynik sportowy niestety mocno wpływa na sytuację finansową.
Wpływa. Tylko, że (mimo odpowiedzi Yurka będę to uparcie powtarzał) nawet Manor nie mając żadnego wyniku może jakoś się trzymać, klepiąc słodką biedę.
Nie wymagam od Saubera dobrych wyników finansowych, ale przetrwanie to jednak minimum, którego już nie da się obniżyć.
@THC-303
Cytat : Czy w Erze silnikowej Sauber nie dysponuje przypadkiem drugą jednostką w stawce pod względem osiągów, lepszą od Renault i dużo lepszą od Hondy?
W zeszłym roku przekuli tą formę silnika na swoją, w pierwszym roku ów ery Ferrari nie było jakoś szczególnie lepsze od Renault, efektem czego były pozycje zespołów (RBR wyraźnie przed Ferrari).
http://www.f1wm.p...rok=2014&dzial=3
Dziś to już nierealne, nie wspominając że nazwa (Ferrari, podobnie jak u innych zresztą) nie oznacza wcale tej samej jakości.
Minardi też klepało słodką biedę przez 20 lat, zwykle - szczególnie w swojej ostatniej dekadzie - zajmując ostatnie miejsca. Manora uratowało dziewiąte miejsce w generalce 2014, dzięki czemu znaleźli inwestora (chyba oczywiste, czemu Fitzpatrick nie wybrał Kejtrama). Sauber w 2012 był bardzo blisko Mercedesa, ale nie miał tyle szczęścia co Manor.
Mam jedno marzenie, bo upadek Saubera jest nieuchronny - oby przejęła ich Alfa Romeo.
Cytat Aeromis : W 2013 to powrót do miernoty
Jeżeli rok 2013 był mierny, to jak Twoim zdaniem nazwać całą bytność Saubera w F1? 1996, 1999-2000, 2003-2005, 2010-2011 to dopiero była żenada, skoro 2013 był mierny.
Cytat Aeromis : efektem czego były pozycje zespołów (RBR wyraźnie przed Ferrari)
Red Bull miał wtedy wybitną aerodynamikę, a Ferrari - swoje problemy. Lotus i Toro Rosso nie spisały się w 2014, delikatnie mówiąc, równie dobrze.
@Yurek
Nie widzę sensu wracać do wcześniejszych czasów, Sauber był mocny by z Kubicą walczyć o podia, skupiłem się na tych kryzysowych czasach.
Cytat : Red Bull miał wtedy wybitną aerodynamikę, a Ferrari - swoje problemy. Zero zgody. Dziś RBR ma równie wybitną aerodynamikę jak dwa lata temu i zero szans na pokonywanie Ferrari w bezproblemowym GP. To słabość silnika Ferrari w 2014 roku zdeterminowała ich pozycje, nawet za Williamsem.
Cytat Aeromis : Sauber był mocny by z Kubicą walczyć o podia
To nie był Sauber. To było BMW z członem "Sauber" w nazwie. A to jest ogromna różnica.
Cytat Aeromis : To słabość silnika Ferrari w 2014 roku zdeterminowała ich pozycje
Przecież nie twierdzę nic innego. "Fantastyczna" forma Ferrari w 2014 nie wynikała jednak tylko z ich równie "fantastycznej" jednostki. Poza tym zrozumiałem z Twojej wypowiedzi - i do tego się odniosłem - że dobrą pozycję w 2014 Red Bull zawdzięczał temu, że jednostki Ferrari nie były (znacznie) lepsze od Renault.
@Yurek
Cytat : To nie był Sauber. To było BMW z członem "Sauber" w nazwie. A to jest ogromna różnica. Ależ oczywiście, ale to już z BMW zaczęły sie problemy - stąd właśnie zacząłem od tych czasów.
Cytat : Przecież nie twierdzę nic innego. I dobrze twierdzisz, bo to ja się zamotałem myląc Twój wpis ze wpisem @THC-303 o drugim silniku w stawce, co nie odwzorowywało trafnie roku 2014.
@MartiniRacing Na tą chwilę silniki Ferrari są bardziej awaryjne niż sama Alfa Romeo ;)
@bartoszcze No przesadziles. Bianchi byl tak dobry, ze trzeba bylo zatrudniac za niego TRZECH kierowców??? Za co odpowiedzialny jest wiec szef w teamie?
@THC-303 Nic sie nie zmienia: maja do dyspozycji drugi najmocniejszy dostepny silnik...
Cytat Yurek : Minardi też klepało słodką biedę przez 20 lat, zwykle - szczególnie w swojej ostatniej dekadzie - zajmując ostatnie miejsca.
No właśnie. Czy my w ogóle piszemy o tym samym? Niech sobie Sauber będzie ostatni (chociaż... nie wiem czy to im wypada, piszesz że nie byli poęgą np. w latach 2003-2005, ale jednak Jordana i Minardi pokonywali), niech jeździ na podobnej zasadzie co Minardi przez lata. Tyle, że obecnie ich chyba na to nie stać...
Cytat Aeromis : Ferrari nie było jakoś szczególnie lepsze od Renault, efektem czego były pozycje zespołów (RBR wyraźnie przed Ferrari)
Wybacz, ale żartujesz sobie? Idąc tym tokiem rozumowania mogę napisać, że w 2014 Caterham w generalce przegrał z Ferrari, a więc jednak to Renault miało słabszą jednostkę.
Myślałem, że nie muszę tłumaczyć, że samochód F1 nie składa się wyłącznie z silnika ;)
Cytat Aeromis : Dziś RBR ma równie wybitną aerodynamikę jak dwa lata temu
Projektujesz bolidy razem z mikonegatio?
@THC-303
Czemu miałbym uznać że bolid to tylko silnik, skoro sam napisałem o aero? :) Po prostu w 2014 i w tym roku RBR ma najlepszy pakiet aero bo widać to w zakrętach względem stawki. Owszem, mogę się mylić odnośnie 2016, bo jesteśmy zaledwie po 4 wyścigach, ale bym o tym nie pisał gdybym miał jakieś wątpliwości.
Cytat : Projektujesz bolidy razem z mikonegatio? Zapisałeś się do jakiejś partii politycznej?
Cytat THC-303 : Czy my w ogóle piszemy o tym samym?
Pisałem o Minardi w kontekście braku pieniędzy, jako uzupełnienie Twojego wpisu o Manorze. Różnica, która powoduje, że Sauber nie pociągnie bez bogatego wujka z tyłu tyle, ile pociągnęło Minardi, wynika z poziomu kosztów obecnie a A.D. powiedzmy 2000. No i nawet Minardi miało Stoddarta.
Cytat THC-303 : piszesz że nie byli poęgą np. w latach 2003-2005
Bo nigdy nie byli - Sauber z baaardzo nielicznymi wyjątkami był wiecznie zespołem środka stawki - ale pozwoliłem się tylko nie zgodzić z wpisem kolegi Aeromisa, który określił sezon 2013 w wykonaniu Saubera jako "marny".
@marios76
Puh-leese.
Naprawdę trudno zrozumieć, że Sauber miał zaplanowany skład Bianchi-van der Garde, a kiedy wypadł im z układu Bianchi stanowiący gwarancję dostaw z Ferrari, to zrobiła im się megadziura w budżecie i bardziej im się opłacało zatrudnić Ericssona i Nasra niż trzymać VDG, nawet jeśli oddali mu kasę?
|