F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Sauber nie weźmie udziału w testach po GP Hiszpanii
Nataniel Piórkowski, 3 maja 2016<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>


Sauber nie weźmie udziału w dwudniowych testach Formuły 1, które odbędą się na torze Catalunya po zakończeniu Grand Prix Hiszpanii.

Szwajcarski zespół przyznał, że nie wprowadzi do swego bolidu poprawek przed weekendem w Barcelonie, a ponadto nie dysponuje młodym/testowym kierowcą, który spełniałby wymagane kryteria. Obecnie obowiązujące przepisy sportowe obligują każdy z teamów do przeznaczenia co najmniej dwóch z czterech dni testów w trakcie sezonu na rzecz pracy z młodymi kierowcami.

Wiadomo, że stajnia z Hinwil zmaga się z poważnymi problemami finansowymi i nie była w stanie terminowo uregulować wynagrodzeń dla swoich pracowników za luty i marzec.

Szefowa Saubera – Monisha Kaltenborn w dalszym ciągu poszukuje inwestorów, którzy byliby w stanie zapewnić stabilność funkcjonowania ekipy. Jak dotąd wysiłki te nie przyniosły oczekiwanych rezultatów, co skutecznie uniemożliwia prowadzenie programu rozwojowego konstrukcji C35.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Yurek, 04.05.2016 00:08[!]
Przeszukałem archiwa, bo byłem ciekaw, skąd wiadomo o kontrakcie Bianchiego z Sauberem na 2015. Źródłem tych informacji był pewien dentysta pracujący m.in. w HRT, który twierdził, że ważne kontrakty mieli także Sutil i Gutierrez. Więc ta "zadyma", jak to określiłeś, niekoniecznie musiała być "pokłosiem" wypadku Bianchiego.
Pozwolę sobie jeszcze na mały offtop. Niby minęło już trochę czasu od Suzuki '14, od lipca '15, ale wciąż myślenie, mówienie, czytanie o Bianchim sprawia mi ogrom bólu...
bartoszcze, 04.05.2016 00:36[!]
Oficjalnego newsa o Bianchim w Sauberze chyba nie zdążyło być, ale w padoku jego przejście w ramach ścieżki rozwojowej Ferrari było uważane za pewnik i Sauber też je tak traktował, a potem zaczął desperacko szukać pieniędzy na silniki.
---, 04.05.2016 09:24[!]
Cytat --- :
Nawet sześcioma. I to nie licząc rezerwowych.


Dokładnie w Sauberze podobno mieli być: 1. ERI 2. NAS 3. VDG 4. SUT - mówił że wniesie do sądu i nie pamiętam, czy się wycofał czy przegrał. 5. GUT - na rewelacje mediów odpowiedział twierdząco, jednak mówił, że o odszkodowanie nie będzie wnosić bo był już zadowolony w Ferari 6. BIA - jemu już żadne odszkodowania nie były potrzebne, a menadżer też już nie miał po co odpowiadać na gdybania, czy Sauner go zatrudnił czy nie ...
Aeromis, 04.05.2016 11:25[!]
Uważam, że narzekania na Kaltenborn są przesadzone. Wystarczy zerknąć na ostatnie lata zespołu.
http://www.f1wm.p...ly/konstr.php?id=bmw
http://www.f1wm.pl/zespoly/?id=sau
2006-2010 był BMW Sauber już w 2009 zaczynał sie kryzys, a w 2010 zaczęło się to co trwa do dziś (zmiana punktacji). W 2011 BWM poszło w las, zespół nie osiągnął niczego więcej. 2012 wyjątkowy był sezon i tu mam na myśli opony a nie zespół. Jak to było, 8 wyścigów i 7 zwycięzców? Słabe zespoły przestawały być słabe, stawka było zrównana bo nikt nie mógł zrozumieć opon. Błyszczał Williams, Sauber i Lotus, płakali w Mercedesie. W 2013 to powrót do miernoty i tylko nieco lepsza zdobycz punktowa zawdzięczają tylko Hulkenbergowi, wówczas w wybornej, najlepszej formie w karierze. Nico jednak widział, że zespół podupada i zwiał, sam te przenosinyz Force India określił błędem. Nastała era silnikowa, która dokopała Sauberowi już po całości. W 2014 silnik Ferrari był słabiutki, efekt to zero punktów, rok później silnik się poprawił, więc i Sauber zdobył punkty. Sezon obecny może być słabszy niż poprzedni, wieloletni kryzys wyniszcza i kończy się przełomem lub porażką. Patrząc na to co się dzieje w zespole mam wrażenie że celem jego jest utrzymanie się w stawce a nie walka o punkty.
THC-303, 04.05.2016 12:25[!]
Czy w Erze silnikowej Sauber nie dysponuje przypadkiem drugą jednostką w stawce pod względem osiągów, lepszą od Renault i dużo lepszą od Hondy?

To tylko w ramach czepialstwa, bo ogólnie ta dyskusja jest (albo moim zdaniem powinna być) o sytuacji finansowej Saubera, a nie o wyniku sportowym.
bartoszcze, 04.05.2016 12:33[!]
Wynik sportowy niestety mocno wpływa na sytuację finansową.
THC-303, 04.05.2016 12:51[!]
Wpływa. Tylko, że (mimo odpowiedzi Yurka będę to uparcie powtarzał) nawet Manor nie mając żadnego wyniku może jakoś się trzymać, klepiąc słodką biedę.

Nie wymagam od Saubera dobrych wyników finansowych, ale przetrwanie to jednak minimum, którego już nie da się obniżyć.
Aeromis, 04.05.2016 13:11[!]
@THC-303
Cytat :
Czy w Erze silnikowej Sauber nie dysponuje przypadkiem drugą jednostką w stawce pod względem osiągów, lepszą od Renault i dużo lepszą od Hondy?

W zeszłym roku przekuli tą formę silnika na swoją, w pierwszym roku ów ery Ferrari nie było jakoś szczególnie lepsze od Renault, efektem czego były pozycje zespołów (RBR wyraźnie przed Ferrari).
http://www.f1wm.p...rok=2014&dzial=3
Dziś to już nierealne, nie wspominając że nazwa (Ferrari, podobnie jak u innych zresztą) nie oznacza wcale tej samej jakości.
Yurek, 04.05.2016 13:15[!]
Minardi też klepało słodką biedę przez 20 lat, zwykle - szczególnie w swojej ostatniej dekadzie - zajmując ostatnie miejsca. Manora uratowało dziewiąte miejsce w generalce 2014, dzięki czemu znaleźli inwestora (chyba oczywiste, czemu Fitzpatrick nie wybrał Kejtrama). Sauber w 2012 był bardzo blisko Mercedesa, ale nie miał tyle szczęścia co Manor.
Mam jedno marzenie, bo upadek Saubera jest nieuchronny - oby przejęła ich Alfa Romeo.
Cytat Aeromis :
W 2013 to powrót do miernoty

Jeżeli rok 2013 był mierny, to jak Twoim zdaniem nazwać całą bytność Saubera w F1? 1996, 1999-2000, 2003-2005, 2010-2011 to dopiero była żenada, skoro 2013 był mierny.
Cytat Aeromis :
efektem czego były pozycje zespołów (RBR wyraźnie przed Ferrari)

Red Bull miał wtedy wybitną aerodynamikę, a Ferrari - swoje problemy. Lotus i Toro Rosso nie spisały się w 2014, delikatnie mówiąc, równie dobrze.
Aeromis, 04.05.2016 13:19[!]
@Yurek
Nie widzę sensu wracać do wcześniejszych czasów, Sauber był mocny by z Kubicą walczyć o podia, skupiłem się na tych kryzysowych czasach.

Cytat :
Red Bull miał wtedy wybitną aerodynamikę, a Ferrari - swoje problemy.
Zero zgody. Dziś RBR ma równie wybitną aerodynamikę jak dwa lata temu i zero szans na pokonywanie Ferrari w bezproblemowym GP. To słabość silnika Ferrari w 2014 roku zdeterminowała ich pozycje, nawet za Williamsem.
Yurek, 04.05.2016 13:47[!]
Cytat Aeromis :
Sauber był mocny by z Kubicą walczyć o podia

To nie był Sauber. To było BMW z członem "Sauber" w nazwie. A to jest ogromna różnica.
Cytat Aeromis :
To słabość silnika Ferrari w 2014 roku zdeterminowała ich pozycje

Przecież nie twierdzę nic innego. "Fantastyczna" forma Ferrari w 2014 nie wynikała jednak tylko z ich równie "fantastycznej" jednostki. Poza tym zrozumiałem z Twojej wypowiedzi - i do tego się odniosłem - że dobrą pozycję w 2014 Red Bull zawdzięczał temu, że jednostki Ferrari nie były (znacznie) lepsze od Renault.
Aeromis, 04.05.2016 13:56[!]
@Yurek
Cytat :
To nie był Sauber. To było BMW z członem "Sauber" w nazwie. A to jest ogromna różnica.
Ależ oczywiście, ale to już z BMW zaczęły sie problemy - stąd właśnie zacząłem od tych czasów.
Cytat :
Przecież nie twierdzę nic innego.
I dobrze twierdzisz, bo to ja się zamotałem myląc Twój wpis ze wpisem @THC-303 o drugim silniku w stawce, co nie odwzorowywało trafnie roku 2014.
marios76, 04.05.2016 15:18[!]
@MartiniRacing Na tą chwilę silniki Ferrari są bardziej awaryjne niż sama Alfa Romeo ;)

@bartoszcze No przesadziles. Bianchi byl tak dobry, ze trzeba bylo zatrudniac za niego TRZECH kierowców??? Za co odpowiedzialny jest wiec szef w teamie?

@THC-303 Nic sie nie zmienia: maja do dyspozycji drugi najmocniejszy dostepny silnik...
THC-303, 04.05.2016 16:01[!]
Cytat Yurek :
Minardi też klepało słodką biedę przez 20 lat, zwykle - szczególnie w swojej ostatniej dekadzie - zajmując ostatnie miejsca.

No właśnie. Czy my w ogóle piszemy o tym samym? Niech sobie Sauber będzie ostatni (chociaż... nie wiem czy to im wypada, piszesz że nie byli poęgą np. w latach 2003-2005, ale jednak Jordana i Minardi pokonywali), niech jeździ na podobnej zasadzie co Minardi przez lata. Tyle, że obecnie ich chyba na to nie stać...

Cytat Aeromis :
Ferrari nie było jakoś szczególnie lepsze od Renault, efektem czego były pozycje zespołów (RBR wyraźnie przed Ferrari)

Wybacz, ale żartujesz sobie? Idąc tym tokiem rozumowania mogę napisać, że w 2014 Caterham w generalce przegrał z Ferrari, a więc jednak to Renault miało słabszą jednostkę.

Myślałem, że nie muszę tłumaczyć, że samochód F1 nie składa się wyłącznie z silnika ;)

Cytat Aeromis :
Dziś RBR ma równie wybitną aerodynamikę jak dwa lata temu

Projektujesz bolidy razem z mikonegatio?
Aeromis, 04.05.2016 16:27[!]
@THC-303
Czemu miałbym uznać że bolid to tylko silnik, skoro sam napisałem o aero? :) Po prostu w 2014 i w tym roku RBR ma najlepszy pakiet aero bo widać to w zakrętach względem stawki. Owszem, mogę się mylić odnośnie 2016, bo jesteśmy zaledwie po 4 wyścigach, ale bym o tym nie pisał gdybym miał jakieś wątpliwości.
Cytat :
Projektujesz bolidy razem z mikonegatio?
Zapisałeś się do jakiejś partii politycznej?
Yurek, 04.05.2016 16:48[!]
Cytat THC-303 :
Czy my w ogóle piszemy o tym samym?

Pisałem o Minardi w kontekście braku pieniędzy, jako uzupełnienie Twojego wpisu o Manorze. Różnica, która powoduje, że Sauber nie pociągnie bez bogatego wujka z tyłu tyle, ile pociągnęło Minardi, wynika z poziomu kosztów obecnie a A.D. powiedzmy 2000. No i nawet Minardi miało Stoddarta.
Cytat THC-303 :
piszesz że nie byli poęgą np. w latach 2003-2005

Bo nigdy nie byli - Sauber z baaardzo nielicznymi wyjątkami był wiecznie zespołem środka stawki - ale pozwoliłem się tylko nie zgodzić z wpisem kolegi Aeromisa, który określił sezon 2013 w wykonaniu Saubera jako "marny".
bartoszcze, 04.05.2016 17:16[!]
@marios76
Puh-leese.
Naprawdę trudno zrozumieć, że Sauber miał zaplanowany skład Bianchi-van der Garde, a kiedy wypadł im z układu Bianchi stanowiący gwarancję dostaw z Ferrari, to zrobiła im się megadziura w budżecie i bardziej im się opłacało zatrudnić Ericssona i Nasra niż trzymać VDG, nawet jeśli oddali mu kasę?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca