F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Steiner sprzeciwia się przenoszeniu zimowych testów poza Europę
Nataniel Piórkowski, 1 marca 2018<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Embed from Getty Images

Szef Haasa – Guenther Steiner tonuje nadzieje na osiągnięcie porozumienia, dzięki któremu w przyszłości zimowe testy mogłyby być organizowane na torze w Bahrajnie.

Fatalne warunki pogodowe, jakie występowały w środę w Barcelonie, doprowadziły do ponownych pytań o sens organizacji przedsezonowych zajęć w Europie, podczas gdy istnieje możliwość skorzystania z jednego z obiektów na Bliskim Wschodzie: Yas Marina w Abu Zabi lub Sakhir w Bahrajnie.

„Nawet przy dobrej pogodzie testy w Europie mogą być bezsensowne. Trudno jest nam zmusić te opony do pracy w optymalnej temperaturze. Przez lata próbowałem doprowadzić do organizacji testów w Bahrajnie lub Abu Zabi, ale niestety nikt nie podziela mojej opinii” – powiedział szef STR, Franz Tost.

Steiner zwraca jednak uwagę nie tylko na czynnik związany z kosztami, ale przypomina, że zespołom znacznie wygodniej jest dostarczać nowe części do Barcelony. „Nie macie pojęcia ile nowych części dostajemy każdego dnia. To niesamowite. Mając bazy w Anglii czy Włoszech możesz zapakować je do minivana i w ciągu ośmiu godzin jesteś w Hiszpanii. Mamy ludzi, którzy na zmianę jeżdżą tam i z powrotem. Jeśli przeniesiemy testy do Bahrajnu, to tylko niektóre teamy będą mogły pozwolić sobie na organizowanie prywatnych lotów z nowymi elementami bolidów”.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
slipstream, 01.03.2018 09:21[!]
Barcelona jest najbliższym torem "południowym" dla wszystkich ekip z Wlk. Brytanii. Warto sprawdzić na mapach Google jak to blisko od Anglii. W prostej linii w dół od Londony jest to nieco ponad 1000 km. Wieczorem ktoś może wyjechać z fabryki, a na rano już jest na torze. Pozostałe tory na południu jak np. Jerez to dodatkowe ponad 500 km. A teraz pomyślmy o tej "redukcji kosztów" latając codziennie w tę i z powrotem z częściami prywatnym czarterem, bo na rejsowy tanich lotów to się za dużo części nie zabierze, nawet jakby z wyprzedzeniem kupować bilety codziennie w czasie testów. Samoloty za darmo nie latają.
rno2, 01.03.2018 09:31[!]
Z drugiej strony zespoły i tak wydaja sporo kasy na testy, a potem się okazuje, że 1-2 dni są zmarnowane, bo temperatury są tak niskie, że opony zupełnie nie pracują...
Sh3adow, 01.03.2018 12:49[!]
No przykre to jest niestety, że przez pajaców z Ferrari wartość pierwszego tygodnia testów jest praktycznie bliska zeru.. Wydaje im się jak zwykle na testach, że jest dobrze a później dostają bęcki. W tym głupim teamie dopóki będą Włosi na czołowych stanowiskach nic się nie zmieni.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca