F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Pierwszy dzień testów na torze Jerez
Marek Roczniak, 16 stycznia 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Dziś na torze Jerez zespoły Renault i Williams rozpoczęły pierwsze oficjalne testy w 2007 roku. Ekipa Renault w zeszłym tygodniu pojawiła się co prawda na torze Silverstone, jednak przeprowadziła tylko krótki test swojego nowego bolidu R27 w linii prostej, podczas którego Nelson Piquet Jr przejechał zaledwie 20 km.

Tym razem francuska stajnia przywiozła na testy drugi gotowy egzemplarz R27, który przetestował po raz pierwszy jeden z kierowców wyścigowych Renault – Giancarlo Fisichella. Włoch pierwsze okrążenie zapoznawcze zaliczył o godzinie 9:40, a następnie skupił się na sprawdzaniu systemów nowego auta i wszystkich nowych komponentów, łącznie przejeżdżając 33 okrążenia.

R27 jest na razie pomalowany w przejściowe barwy. Kojarzący się z Mild Seven jasnoniebieski kolor zgodnie z przewidywaniami zastąpił jeden z kolorów nowego tytularnego sponsora Renault – granatowy, natomiast reszta samochodu pozostała żółta. Na razie nie wiadomo, czy na ostatecznej wersji malowania pojawi się również drugi z kolorów korporacyjnych ING – pomarańczowy.

Tymczasem jeśli chodzi samą konstrukcję auta, najbardziej rzucającym się w oczy szczegółem są niewątpliwie boczne lusterka przymocowane nie do monocoque, a do bocznych skrzydełek przy wlotach powietrza do chłodnic. Zmienił się także kształt wlotów, a na obręczach tylnych kół pojawiły się podobne osłony jak w Ferrari. Poza tym nowy samochód wydaje się być rozwinięciem zwycięskich R25-R26, którym nie tak dawno poświęciliśmy trochę uwagi.

„To zawsze wyjątkowa chwila, kiedy prowadzi się po raz pierwszy nowy samochód i miałem dobre odczucia, kiedy wyjechałem na tor w R27 dziś rano.” – powiedział Fisichella. „Samochód sprawia imponujące wrażenie pod względem wizualnym i od razu dobrze mi się go prowadziło”.

„Tor był dosyć zabrudzony i była mała przyczepność, więc trudno jednoznacznie ocenić osiągi i właściwości jezdne, zwłaszcza że jazdę ograniczył problem z silnikiem pod koniec dnia. Jednakże jak dotąd samochód reaguje tak jak się spodziewaliśmy i czuje się taką samą wygodę jak w R25 i R26. To dobry znak w obecnym stadium i liczymy na kontynuowanie naszej pracy jutro”.

Francuska stajnia pozostanie na torze Jerez do czwartku. Dzisiaj towarzystwa Fisichelli dotrzymywał tylko kierowca testowy Williamsa – Kazuki Nakajima, prowadząc przejściową wersję zeszłorocznego bolidu FW28 z silnikiem Toyoty. Japończyk przejechał 86 okrążeń i okazał się wolniejszy od kierowcy Renault o 0,3 sekundy. Testy na torze Jerez mają także przeprowadzać w tym tygodniu zespoły Red Bull, Super Aguri i Toyota.

Zdjęcia z dzisiejszych testów na torze Jerez można znaleźć tutaj.

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 1/4 - 16.01.2007, Jerez - 4,423 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Giancarlo FisichellaRenault R271:20,683--33145,959
2. Kazuki NakajimaWilliams Toyota FW28B1:20,9850,3020,30286380,378
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
GroM, 17.01.2007 10:13[!]
Nie wiadomo jak bedzie, stawka jest bardzo mocna. Patrze teraz na Williamsa, bolid przed premiera juz jest inny, a kto wie jaki bedzie ten nowy. W tamtym roku Cosworth z czasem nie dawal rady, ale na poczatku sezonu bolid byl bardzo dobry. Teraz z nowym silnikiem kto wie jak bedzie i nie mozna nikogo ignorowac, tak samo Renault, ktore wyglada na bardzo szybkie. Kovalainen na pewno pokarze klase, jezeli bylby cienki, to nikt by go nie posadzil w miejscu Alonso. Ludzie ktorzy go wybrali musza znac sie na rzeczy. BMW tez musialo wiele widziec w Kubicy ze zatrudnili go na testy. Musieli go juz pewnie wczesniej ogladac i analizowac jego jazde.
Lukas, 17.01.2007 14:50[!]
Tak na pierwszy rzut oka to renault chyba najwięcej na razie zmieniło w wyglądzie (nie chodzi mi o kolory). Ładnie wyglądają skrzydła i te wloty do chłodnic :) Podoba mi się też przednie skrzydło williamsa :)

Co do kołpaków to dziwi mnie, że tylko 2 teamy na razie je zrobiły skoro pomagają w chłodzeniu...

Jeszcze o kolorach - pamiętacie Maka w zeszłym roku :P "Trochę" się później zmienił ;) wydaje mi się że renault też tak zrobi :)
Marcin17, 17.01.2007 17:56[!]
ale to jest taki klor testowy. ciekawe czy sponsor ING wprowadzi na renault pomaranczowy kolor
tylko troche dziwnie będzie wyglądać nowe renault!!!
boSS, 17.01.2007 20:09[!]
jacek,
buahaha a BMW z tym składem to sobie może powalczyć o max 8 miejsce bo nawet ich ogórki objadą
Paweł, 17.01.2007 20:32[!]
A ktoś tu pisał wcześniej: "dlaczego na temat Renaulta czy Williamsa się tak mało pisze" , a tu prosze!!!
Już trzecia stronka.
Pozdrawiam
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca