F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Drugi dzień testów na torze Ricardo Tormo
Marek Roczniak, 31 stycznia 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Fernando Alonso z zespołu McLaren okazał się najszybszym kierowcą także i podczas drugiego dnia testów w tym tygodniu na torze Ricardo Tormo, jednak jego przewaga nad najbliższym rywalem zmalała do zaledwie 0,1 sekundy. Środowym testom przyglądało się blisko 10.000 widzów.

Hiszpan ponownie przejechał ponad 80 okrążeń, a towarzystwa dotrzymywał mu jego rodak Pedro de la Rosa, który tuż przed godziną 14:00 zasiadł za kierownicą drugiego MP4-22, odbudowanego po wypadku Lewisa Hamiltona. Kierowca testowy stajni z Woking uplasował się na 12 pozycji, mając ponad półtorej sekundy straty do swojego rodaka. Jutro bolid ten powinien już poprowadzić Hamilton.

Pomimo zapowiadanej poprawy pogody, przebieg środowych testów także zakłóciły opady deszczu powodując, że wielu kierowców nie przejechało nawet 50 okrążeń. Wśród nich znaleźli się obydwaj reprezentanci mistrzowskiej ekipy Renault – Giancarlo Fisichella i Heikki Kovalainen, jednak mimo to udało im się uzyskać tylko nieznacznie gorsze czasy od Alonso. Fisichella doprowadził do wstrzymania testów po prawdopodobnej awarii silnika, ale przyznał, że nie przejmuje się tym zbytnio, gdyż lepiej mieć takie problemy podczas testów niż później w wyścigach.

Tuż za kierowcami Renault na czwartej pozycji uplasował się Kimi Raikkonen, kontynuując poznawanie nowego bolidu Ferrari F2007, za którego kierownicą przejechał 51 okrążeń. Fin zdołał zbliżyć się do Alonso na mniej niż 0,3 sekundy, tak więc poprawił się w stosunku do wtorku o ponad 0,8 sekundy. Zeszłoroczny bolid włoskiej stajni poprowadził tymczasem Felipe Massa, kończąc dzisiejsze testy na ósmej pozycji z dorobkiem 78 okrążeń. Byłoby ich jeszcze więcej, jednak Brazylijczyk wpadł w poślizg na mokrym torze po południu i doprowadził do drugiego wywieszenia czerwonej flagi.

Za ostatnie przerwanie dzisiejszych testów odpowiedzialny był Nick Heidfeld, zatrzymując się na torze na godzinę przed końcem sesji. Mimo to Niemiec uzyskał piąty czas dnia za kierownicą nowego bolidu BMW Sauber F1.07, a jego strata do Alonso wyniosła mniej niż pół sekundy, co jest bardzo dobrym osiągnięciem. Drugi nowy bolid poprowadził w środę Robert Kubica, także przejeżdżając niespełna 50 okrążeń. Polak, w którego bolidzie usterka usterka hydrauliczna doprowadziła w pewnym momencie do niewielkiego pożaru, uplasował się na siódmej pozycji, pracując wraz ze swoim partnerem między innymi nad doskonaleniem ustawień F1.07.

Odpowiednio na 6 i 11 pozycji uplasowali się kierowcy Toyoty – Jarno Trulli i Ralf Schumacher, przejeżdżając za kierownicami TF107 łącznie 77 okrążeń. Pierwszą dziesiątkę zamknęli tymczasem reprezentanci Hondy – Rubens Barrichello i kierowca testowy James Rossiter. Barrichello ponownie zasiadł za kierownicą nowego bolidu RA107 i przejechał 72 okrążenia, jednak strata ponad sekundy do Alonso nie napawa zbytnim optymizmem, zwłaszcza że Rossiter w RA106 okazał się od niego tylko nieznacznie wolniejszy.

Najbardziej pracowitym uczestnikiem dzisiejszych testów był Kazuki Nakajima (P13, +1,8s), który łącznie przejechał 116 okrążeń. Kierowca testowy Williamsa prowadząc przejściowy bolid FW28B z silnikiem Toyoty okazał się szybszy od swojego rodaka z zespołu Super Aguri – Takumy Sato o ponad 0,4 sekundy. Sato przejechał jednak zaledwie 36 okrążeń w przejściowym SAF1, a oprócz niego barwy japońskiej stajni reprezentował dzisiaj także kierowca testowy Giedo van der Garde. Holender z powodu problemów technicznych podczas debiutu za kierownicą bolidu SA06B zaliczył tylko kilka kółek zapoznawczych i nie ustanowił reprezentatywnego czasu. Zespół ma nadzieję, że Giedo zdoła jutro pokonać dystans wymagany do otrzymania superlicencji.

Tymczasem nowy bolid Red Bull Racing nadal nie prezentuje się zbyt rewelacyjnie. Tym razem RB3 poprowadził David Coulthard, jednak podobnie jak Mark Webber wczoraj przejechał bardzo mało okrążeń i od najszybszego kierowcy okazał się wolniejszy o ponad trzy sekundy. Aktywność Szkota mocno ograniczyły problemy ze skrzynią biegów, przez które nie zdołał on ustanowić czasu w momencie, kiedy na torze panowały najlepsze warunki do jazdy. W ślad za Renault większość zespołów także zapowiedziała przedłużenie testów o jeden dzień z uwagi na nienajlepsze warunki pogodowe.

Pogoda
Temperatura powietrza: 8-15°C
Temperatura toru: 9-18°C
Rano słonecznie, deszcz i pochmurno po południu

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Testy grupowe w Walencji, dzień 2/4 - 31.01.2007, Ricardo Tormo - 4,005 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Fernando AlonsoMcLaren Mercedes MP4-221:12,582--86344,430
2. Giancarlo FisichellaRenault R271:12,7370,1550,15537148,185
3. Heikki KovalainenRenault R271:12,7700,1880,03343172,215
4. Kimi RaikkonenFerrari F20071:12,8690,2870,09951204,255
5. Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:13,0120,4300,14350200,250
6. Jarno TrulliToyota TF1071:13,2970,7150,28547188,235
7. Robert KubicaBMW Sauber F1.071:13,3100,7280,01342168,210
8. Felipe MassaFerrari 248 F11:13,5740,9920,26480320,400
9. Rubens BarrichelloHonda RA1071:13,6901,1080,11672288,360
10. James RossiterHonda RA1061:13,7321,1500,04228112,140
11. Ralf SchumacherToyota TF1071:13,8391,2570,10731124,155
12. Pedro de la RosaMcLaren Mercedes MP4-221:14,2861,7040,44741164,205
13. Kazuki NakajimaWilliams Toyota FW28B1:14,4011,8190,115116464,580
14. Takuma SatoSuper Aguri Honda SAF11:14,8122,2300,41136144,180
15. David CoulthardRed Bull Renault RB31:15,9393,3571,12726104,130
16. Giedo van der GardeSuper Aguri Honda SA06B1:26,34813,76610,409416,020
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com, Motorsport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
d'Angelo, 31.01.2007 21:57 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
pogoda jest kiepska prawie cały test przejezdzili na intermediatach z<b>S</b>tąd czasy nie są miarodajne zreszta widać że czołówka prawie jednakowo - Alfonso na deszczu jest mistrzem to trzeba mu przyznać nawet jakby jechał rowerem !!! Udowodnił już swoją siłe!
Ulver, 31.01.2007 23:09[!]
Hmm... A może RBR robi taką ściemę przed sezonem, że niby im nie idzie i się psują? W końcu Renault + AN + dwóch doświadczonych kierowców powinno dać w tym roku tak 30 - 50 pkt. Tylko z drugiej strony, przejechać 26 okrążeń w ogonku to coś jakby podstawianie sobie samemu nogi...

Oprócz tego cieszę się, że Kubica przed Massą i że Fissico jednak jak chce, to potrafi;]
rafaello85, 01.02.2007 00:26[!]
d'Angelo...

Prawdziwym Mistrzem w deszczu jest Michael:)
andy, 01.02.2007 06:51[!]
dziś jakby /nie daj Boże / Ferrari było na czele stawki to czasy bedą miarodajne
Pussik, 01.02.2007 10:03[!]
Po co wy analizujecie te testy? o.O
McMarcin, 01.02.2007 10:36[!]
oczywiście, że testy nie są miarodajne dla tego, co się będzie działo w czasie wyścigów. Jednak pokazują, w jakiej formie są kierowcy - szczególni ci w nowych zespołach, oraz jak sprawują się nowe bolidy. Na pewno testy coś wskazują ;)

andy - a to racja ;) Gdy kierowca ferrari na testach jest najlepszy, nasi lokalni tifosi ogłaszają sukces i prymat "czerwonych" na kolejną dekadę. Gdy na testach najlepiej wypada Mac albo Renault, to upierają się, że testy nic nie znaczą, albo że Ferrari specjalnie tak wolno jeździ ;););) (joke)
jacek2601, 01.02.2007 11:14[!]
Do kibiców McLarena
Strach wam w oczy zagląda:) Straszne to bardzo straszne...
Lukas, 01.02.2007 14:47[!]
Testy wolę traktować jako zimową rozrywkę :P po prostu sobie mak wygrał i mnie to cieszy i zupełnie nic nie mówi o siłach innych zespołów :)
d'Angelo, 02.02.2007 00:40[!]
proponuję przeanalizować testy z przed-sezonu 2006! Nastepnie porównać do sezonu 2006!
Paweł, 02.02.2007 14:44[!]
@ d'Angelo , jeśli iść tą myślą to tytuły zgarnia znów Renault.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca