F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Trzeci dzień testów na torze Sakhir
Marek Roczniak, 24 lutego 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Dzisiaj zakończyła się pierwsza seria testów na torze Sakhir w Bahrajnie. Po zdominowaniu pierwszego dnia przez zespół Ferrari i wczorajszych popisach kwalifikacyjnych Nicka Heidfelda, w sobotę na czele nieoficjalnej tabeli czasowej znaleźli się kierowcy McLarena – Fernando Alonso i Lewis Hamilton.

Obydwu kierowców rozdzieliła równo 0,1 sekunda różnicy, jednak żadnemu z nich nie udało się poprawić najlepszego czasu kierowcy zespołu BMW Sauber z piątku, który wyniósł 1:30,469. Stajnia z Woking nie uniknęła dzisiaj także problemów technicznych – w bolidzie Alonso wysiadła hydraulika, natomiast Hamilton musiał zakończyć testy na godzinę przed końcem sesji ze względu na awarię silnika. Jednostka napędowa w jego MP4-22 miała już jednak przejechane ponad 1200 km, a tyle wynosi jej przewidywana żywotność. Zespół pracował w tym tygodniu nad rozwojem nowego auta i przygotowywał się do pierwszego wyścigu w Australii.

Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się kierowcy Ferrari – Felipe Massa i Kimi Raikkonen, mając ponad 0,7 sekundy straty do Alonso. Massa ze względu na osiągnięcie limitu żywotności silnika w swoim bolidzie przerwał testy jeszcze przed południem i na tor powrócił dopiero pod koniec sesji z nowym silnikiem, łącznie przejeżdżając 52 okrążenia. Tymczasem Raikkonen pomimo awarii skrzyni biegów przejechał 100 okrążeń, skupiając się na długodystansowych przejazdach. Obok testów wytrzymałościowych silnika 056 V8, zespół przeprowadzał w tym tygodniu obszerną symulację Grand Prix łącznie z postojami w boksach, a także pracował nad elektroniką i ustawieniami auta oraz porównywał różne komponenty mechaniczne.

Piąty czas uzyskał Heikki Kovalainen, mając już ponad sekundę straty do dwukrotnego mistrza świata, którego miejsce zajął w zespole Renault po zakończeniu sezonu 2006. Fin skoncentrował się na pracy nad ustawieniami R27, przeprowadzając serię testów porównawczych w celu znalezienia optymalnego balansu nowego auta i przeanalizowania zachowania opon Bridgestone. Podobne obowiązki miał dzisiaj także prowadzący drugi bolid R27 kierowca testowy francuskiej stajni Nelson Piquet Jr (P9, +1,3s). Obaj kierowcy łącznie przejechali blisko 190 okrążeń.

Tuż za Kovalainenem uplasowali się kierowcy Hondy – Rubens Barrichello i Jenson Button, których rozdzieliła różnica zaledwie 0,02 sekundy. Japońska stajnia pracowała w tym tygodniu nad aerodynamiką oraz ustawieniami RA107 i tak jak inne zespoły przeprowadziła także symulację wyścigu z każdym swoim bolidem. Barrichello okazał się najbardziej pracowitym uczestnikiem dzisiejszych testów, łącznie przejeżdżając blisko 130 okrążeń. Aktywność Buttona ograniczyła tymczasem konieczność wymiany silnika.

Nieznacznie wolniejszy od Buttona okazał się David Coulthard, w którego bolidzie konieczna była z kolei wymiana skrzyni biegów. Szkot dzisiejsze testy ukończył na ósmej pozycji, natomiast jego partner z zespołu Red Bull Racing – Mark Webber uplasował się na 14 pozycji, mając już ponad dwie sekundy straty do Alonso (obaj kierowcy przejechali po 73 okrążenia). Stajnia z Milton Keynes pracowała w tym tygodniu między innymi nad układem chłodzenia i hamulcami, jako że oba te elementy poddawane są w Bahrajnie dosyć trudnej próbie.

Pierwszą dziesiątkę zamknął Nick Heidfeld, mając tuż za swoimi plecami partnera z zespołu BMW Sauber – Roberta Kubicę. Po zaprezentowaniu wczoraj bardzo dobrej tempa kwalifikacyjnego, stajnia z Hinwil skupiła się w sobotę na testach aerodynamicznych obejmujących porównywanie różnych przednich skrzydeł, a także pracowała nad ustawieniami bolidu F1.07. Ponadto Kubica porównywał różne mieszanki opon Bridgestone i testował różne ustawienia amortyzatorów. Niestety nie obyło się dzisiaj bez problemów technicznych, jako że w bolidach obydwu kierowców konieczna była wymiana silnika. W przyszłym tygodniu Polak będzie jeździł przez wszystkie trzy dni.

Na pozostałych miejscach uplasowali się Anthony Davidson (Super Aguri), reprezentanci Toyoty – kierowca testowy Franck Montagny i Jarno Trulli, oraz zamykający stawkę 16 kierowców Scott Speed, który zadebiutował dzisiaj za kierownicą nowego bolidu Toro Rosso i został jednocześnie ogłoszony partnerem Vitantonio Liuzziego w sezonie 2007 (patrz następna wiadomość). Kierowcy Toyoty przejechali dzisiaj ponad 210 okrążeń, jednak szybkość bolidu TF107 nadal pozostawia wiele do życzenia. W przyszłym tygodniu japońska stajnia, której wczoraj skończyły się gaśnice (!) zamierza nieco bardziej skupić się na osiągach tegorocznego auta.

Pogoda
Temperatura powietrza: 19-24°C
Temperatura toru: 20-33°C
Rano pochmurno, po południu słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Testy grupowe w Bahrajnie, dzień 3/3 - 24.02.2007, Sakhir - 5,412 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Fernando AlonsoMcLaren Mercedes MP4-221:30,994--73395,076
2. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-221:31,0940,1000,10053286,836
3. Felipe MassaFerrari F20071:31,7180,7240,62452281,424
4. Kimi RaikkonenFerrari F20071:31,8670,8730,149100541,200
5. Heikki KovalainenRenault R271:32,0321,0380,16586465,432
6. Rubens BarrichelloHonda RA1071:32,1151,1210,083129698,148
7. Jenson ButtonHonda RA1071:32,1371,1430,02278422,136
8. David CoulthardRed Bull Renault RB31:32,2201,2260,08373395,076
9. Nelson Piquet JrRenault R271:32,3341,3400,114102552,024
10. Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:32,4511,4570,11765351,780
11. Robert KubicaBMW Sauber F1.071:32,4751,4810,02495514,140
12. Anthony DavidsonSuper Aguri Honda SAF11:32,5531,5590,078126681,912
13. Franck MontagnyToyota TF1071:32,9171,9230,364110595,320
14. Mark WebberRed Bull Renault RB31:33,0342,0400,11773395,076
15. Jarno TrulliToyota TF1071:33,0622,0680,028104562,848
16. Scott SpeedToro Rosso Ferrari STR21:33,2552,2610,19360324,720
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com, F1-Live.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
McLuke, 24.02.2007 19:05[!]
ładnie Maki pojechały! ;)
Ale mnie cieszy lepsza postawa RBR-moze się rozkręcają? :P
Wymiatacz, 24.02.2007 20:10[!]
Od czego jest suttonimages.com i xpb.cc ;)
Maraz, 24.02.2007 20:27[!]
Tyle że na podanych stronach oglądanie "uprzyjemniają" pokaźnych rozmiarów (sutton) i liczne (xpb) znaki wodne ;)
Piter, 24.02.2007 20:33[!]
Najlepiej oglądać zdjęcia na motorsport.com, tylko tam się trochę spóźniają:/
michal, 24.02.2007 21:02[!]
od kilku sezonów jestem fanem McLarena-zawsze się jednak psuły w najmniej odpowiednim momencie.Moze w tym roku coś sie zmieni? Za Roberta i BMW również trzymam kciuki! jeszcze jedno: Davidson w super ogórku lepszy od jarno.Zapowiada się ciekawy sezon!
stanson1980, 24.02.2007 23:28[!]
Czy ktos może wytłumaczyć, czemu czasy na tym torze sa tak niesamowicie dobre, w porownaniu z kwalifikacjami 2006? Podobno te nowe Bridgestone;y miały zabierac nawet do kilku sekund na okrazeniu :)
To zasługa pakietów aero, czy co?
Aquos, 24.02.2007 23:43[!]
stanson1980 -> bo to są testy i najlepsze czasy można kręcić na oparach, a do kwalifikacji bolidy startują z paliwem umożliwiającym im zrobienie przynajmniej kilkinastu kułek. Jeśli porównasz czasy z piątkowymi i sobotnimi sesjami terningowymi z weekendu GP, to nie ma już tak dużych różnic. Rzeczywiście jest szybciej, mimo gum Bridgstone'a, które miały spowalniać, ale co roku inzynierom udaje się zwiększać osiągi i nawet obcięcie 2 cylindrów i 0,6 l pojemności nie było w stanie ich powstrzymać.
owca, 25.02.2007 10:29[!]
o co chodzi z tym ze Toyocie skonczyły sie gaśnice?! :P nie pojmuje
Maraz, 25.02.2007 11:21[!]
owca -> no widać za często palą się silniki lub hamulce w TF107 i trzeba je gasić w boksach ;) Mieli trzy gaśnice i wykorzystali je w dwa dni - nowe musieli dosłać samolotem na sobotę.
owca, 25.02.2007 13:03[!]
w całym Bahrajnie nie mają ani jednej gaśnicy zey im dać?! :P trzeba było je specjalnie samolotem przysyłaś?! :P heh

a tak swoją drogą to cieszy decyzja szefów BMW zeby Kubek brał udział we wszystkich sesjach w przyszłym tygodniu. sezon juz blisko i to kierowcy powinni spędzać więcej czasu w samochodzie, nie testerzy.
jankos89, 25.02.2007 16:22[!]
Renault juz sie nie liczy , teraz tylko 3teamy : 1 Mclaren , 2 Ferrari , 3 BmW i tak bedzie wygladał cały sezon juz ja to wiem !!
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca