F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Trzeci dzień testów na torze Sakhir
Marek Roczniak, 1 marca 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Felipe Massa okazał się niepokonanym kierowcą także i podczas ostatniego dnia testów na torze Sakhir w Bahrajnie, jako jedyny schodząc poniżej granicy jednej minuty i 30 sekund. Brazylijczykowi do pobicia nieoficjalnego rekordu toru ustanowionego w 2004 roku podczas sobotnich treningów przez Jensona Buttona zabrakło mniej niż pół sekundy. Co więcej, autosport.com sugeruje, że o ile kierowca Ferrari czas 1:29.989 ustanowił na nowych oponach, to jednak najprawdopodobniej nie jechał z bardzo małą ilością paliwa, co czyni rezultat ten jeszcze bardziej imponującym.

Drugi kierowca włoskiej stajni – Kimi Raikkonen uplasował się na czwartej pozycji, ponownie mając ponad pół sekundy straty do Massy. Obaj kierowcy jeździli dzisiaj z nowymi silnikami 056 V8, a ponieważ Massa swój program ukończył jeszcze przed przerwą na lunch, Raikkonen mógł powrócić po południu do używania pakietu aerodynamicznego na wyścig w Melbourne, z jakiego korzystał we wtorek. Zespół Ferrari zakończył dzisiaj program rozwojowy bolidu F2007 zaplanowany do rozpoczęcia sezonu. Według Massy stajnia z Maranello dysponuje obecnie przewagą nad pozostałymi zespołami, a więc powinna być głównym faworytem do odniesienia zwycięstwa w Australii. W przyszłym tygodniu Luca Badoer dokona ostatniego sprawdzenia bolidów F2007 przeznaczonych do użycia w pierwszym wyścigu sezonu.

Całkiem nieźle podczas dzisiejszych testów zaprezentowała się także mistrzowska ekipa Renault, której kierowcy wyścigowi Heikki Kovalainen i Giancarlo Fisichella uplasowali się kolejno na drugiej i trzeciej pozycji, rozdzielając Massę i Raikkonena. Kovalainen doprowadził do wstrzymania testów tuż po przerwie na lunch ze względu na problemy techniczne z bolidem R27, jednak mimo to okazał się szybszy od swojego partnera o ponad 0,1 sekundy. Fin pracował zarówno nad przygotowaniami do wyścigu w Australii, jak i trzeciej rundy sezonu, która odbędzie się na tym właśnie torze 15 kwietnia. Problemów nie uniknął dzisiaj także Fisichella, jednak części, które zawiodły miały już przekroczoną zakładaną żywotność. Obaj kierowcy łącznie przejechali 125 okrążeń, czyli o trzy więcej od kierowców Ferrari.

Piąty czas uzyskał dwukrotny mistrz świata Fernando Alonso, powracając po jednym dniu przerwy za kierownicę bolidu McLaren MP4-22. Hiszpan przejechał 113 okrążeń i uzyskał tylko nieznacznie gorszy czas od Raikkonena. Drugi bolid stajni z Woking poprowadził dzisiaj kierowca testowy Pedro de la Rosa, zastępując z kolei Lewisa Hamiltona. Hiszpan ostatnie publiczne testy przed rozpoczęciem sezonu ukończył na siódmej pozycji, a jego strata do Massy wyniosła ponad sekundę. Kierowców McLarena rozdzielił Rubens Barrichello, mając ewidentnie zupełnie inny program od swojego partnera z Hondy – Jensona Buttona, który uplasował się dopiero na 14 pozycji, mając już blisko dwie sekundy straty do najszybszego kierowcy.

Po wczorajszym w miarę udanym występie Vitantonio Liuzziego zespół Toro Rosso potwierdził w czwartek, że pomimo niewielkiej liczby dni testowych z nowym bolidem jest w nienajgorszej formie. Dzisiaj za kierownicę STR2 powrócił Scott Speed i uzyskał ósmy czas dnia, przejeżdżając najwięcej okrążeń ze wszystkich uczestników ostatniego dnia testów w Bahrajnie. W przyszłym tygodniu włoska stajnia przeprowadzi shakedown drugiego egzemplarza nowego bolidu na torze Mugello, zanim wyśle go do Australii. Odpowiednio na 9 i 11 pozycji uplasowali się kierowcy Red Bull Racing – David Coulthard i Mark Webber, mając podobnie jak Speed niewiele ponad półtorej sekundy straty do Massy. Stajnia z Milton Keynes pomimo pewnych problemów zanotowała postępy podczas testów w Bahrajnie, mimo iż nie dysponowała jeszcze ostatecznym pakietem aerodynamicznym na wyścig w Melbourne, który w samotności przetestuje w przyszłym tygodniu na torze Magny-Cours.

Zespół BMW Sauber w czwartek znowu nie uniknął problemów technicznych, jako że Nick Heidfeld i Robert Kubica doprowadzili po razie do wstrzymania testów, kończąc ostatni dzień przygotowań do sezonu 2007 odpowiednio na 10 i 12 pozycji. Jednakże w oficjalnym podsumowaniu testów dyrektor techniczny Willy Rampf starał się zachować optymizm i stwierdził, że zespół jest zadowolony z testów w Bahrajnie. Ich celem było między innymi sprawdzenie systemu chłodzenia przeznaczonego na gorące wyścigi i sprawdzenie charakterystyki opon Bridgestone przy wysokiej temperaturze toru, jaka jest spodziewana podczas trzech pierwszych wyścigów sezonu. „Symulacja wyścigu w zeszłym tygodniu przebiegła bez problemu w przypadku obydwu samochodów i także przyniosła pozytywne rezultaty. Mamy nadzieję, że w Melbourne będziemy mogli zaprezentować podobny poziom niezawodności.” – dodał Rampf.

Na pozostałych miejscach uplasowali się ostatni uczestnicy dzisiejszych testów: reprezentujący barwy Toyoty Ralf Schumacher i kierowca testowy Franck Montagny oraz Takuma Sato (Super Aguri), którego strata do Massy wyniosła już ponad trzy sekundy. Japończyk ze względu na uszkodzenie monocoque po najechaniu na krawężnik testy musiał zakończyć tuż po przerwie na lunch, łącznie przejeżdżając zaledwie 53 okrążenia. Zespół Super Aguri zdołał jednak wykonać większość zadań zaplanowanych na ten tydzień, testując między innymi nowe części aerodynamiczne, które znajdą się w nowym bolidzie SA07.

Tak zakończyły się ostatnie duże przed rozpoczęciem sezonu 2007, które z pewnością nie udzieliły nam odpowiedzi na wszystkie pytania, ale być może wyjawiły głównego faworyta do wygrania kilku pierwszych wyścigów. Więcej dowiemy się już za niewiele ponad dwa tygodnie w Australii.

Pogoda
Temperatura powietrza: 21-27°C
Temperatura toru: 24-38°C
Słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Testy grupowe w Bahrajnie, dzień 3/3 - 01.03.2007, Sakhir - 5,412 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Felipe MassaFerrari F20071:29,989--45243,540
2. Heikki KovalainenRenault R271:30,3840,3950,39561330,132
3. Giancarlo FisichellaRenault R271:30,4980,5090,11464346,368
4. Kimi RaikkonenFerrari F20071:30,5340,5450,03677416,724
5. Fernando AlonsoMcLaren Mercedes MP4-221:30,5640,5750,030113611,556
6. Rubens BarrichelloHonda RA1071:31,0671,0780,503118638,616
7. Pedro de la RosaMcLaren Mercedes MP4-221:31,3541,3650,28790487,080
8. Scott SpeedToro Rosso Ferrari STR21:31,5001,5110,146124671,088
9. David CoulthardRed Bull Renault RB31:31,5891,6000,08966357,192
10. Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:31,7201,7310,13183449,196
11. Mark WebberRed Bull Renault RB31:31,7421,7530,02292497,904
12. Robert KubicaBMW Sauber F1.071:31,7511,7620,00998530,376
13. Ralf SchumacherToyota TF1071:31,7911,8020,04081438,372
14. Jenson ButtonHonda RA1071:31,8371,8480,04697524,964
15. Franck MontagnyToyota TF1071:32,2642,2750,427119644,028
16. Takuma SatoSuper Aguri Honda SAF11:33,3573,3681,09353286,836
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com, Motorsport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
leon, 01.03.2007 15:31[!]
Czyli wszystko po staremu !.
seb455, 01.03.2007 15:51[!]
ja juz jestem głupi przez te testy, 18 marca wyjaśni sie troche w iącej,eh
Aquos, 01.03.2007 15:52[!]
STR ze Speedem za kierownica na 8. pozycji i ze 124 okrążeniami?!? No, no...
seb455, 01.03.2007 15:55[!]
Kubica i Heidfeld znowu mieli problemy z bolidem, coś mi sie wydaje że w tym sezonie będzie ciężko, mechanicy BMW są bezradni, ciągle mówią ze mają problem ale jego rozwiązania narazie nie widać:(
Czechoslowak, 01.03.2007 16:04[!]
Ferrari faktycznie jest mocne, Massa jako jedyny zszedł w Sakhir poniżej 1:30. Natomiast sądzę że Renault zrobiło dziś pokazówkę i wykręcili te czasy "na kropelce". Moim zdaniem na pewno są wolniejsi od Ferrari i McLarena
stanson1980, 01.03.2007 16:06[!]
A ja z innej beczki: czy ten tor został przebudowany? Układ którychś zakrętów się zmienił? Spójrzcie na czasy, nawet w 2004 roku w kwalifikacjach kierowcy nie zeszli poniżej 1.30 a tu na testach Massie sie to udalo. Myslalem, ze bolidy w tym sezonie beda wolniejsze niz w poprzednim, na to przynajmniej wskazują wypowiedzi kierowcow, ktorzy mowili o śliskich nowych Bridgestone'ach. A tu takie czasy...
boSS, 01.03.2007 16:09[!]
a moim zdaniem to Renault jest najszybsze i można sobie tak pisać bez sensu.... to są tylko głupie testy i już, wyniki nic nam nie dają - przecież Coulthard też wykręcił najlepszy czas a teraz jest z nim tak cienko (może i jechał na kropelce ale jednak mógł pokonać wszystkich, zresztą pewnie na kroplce jechał niejeden)
Maraz, 01.03.2007 16:13[!]
Najlepszy czas z 2004 roku w Bahrajnie podczas sobotnich treningów wyniósł 1:29,5. Dzisiejszy czas Massy jest imponujący, ale zobaczymy czy ktoś go powtórzy w weekend GP.
deeze, 01.03.2007 16:27[!]
stanson, Maraz: to dlatego, że teraz (a zwłaszcza z rana) warunki na torze są niemal idealne - temperatura to ok. 25-30 stopni, a wtedy właśnie te nowe opony pracują najlepiej. Dlatego też Ferrari jest tak blisko rekordu toru, który był osiągnięty w nieco gorszych (cieplejszych) warunkach. Co nie zmienia oczywiście faktu, że to imponujący wynik.
michal, 01.03.2007 16:34[!]
Maki sporo przejechały,pewnie symulacja wyścigu,Ferrari i Renault zdecydowanie mniej albo inny program testowy.Martwi mnie awaryjność BMW.
Jakuzo, 01.03.2007 16:58[!]
Szkoda ze sezon nie zaczyna sie w Bahrainie, lubie ten tor, i wyprzedzan na nim sporo...
Co do testow, ciekawi mnie forma STR i Williamsa, czy poprawia sie jakos w stosunku do zeszlego roku, a i Red Bull co niby ma super aero jest wielka zagadka. Jakby STR rywalizowalo na rowni z RB, to bym sie ucieszyl.

A Spyker i tak wszystko wygra! :D
Metalpablo, 01.03.2007 17:24[!]
Ekpica "C" Ferrri jednocześnie ekpiba "B" Red Bulla posuwa się na przód:D.Dzis 124 okrążenia najwięcej z całej stawki.
SQUZ, 01.03.2007 17:52[!]
heh...... tragedia BMW ciagle awaryjne mam nadzieje ze nie powtórzy sie historia z tamtego roku gdzie na poczatku mieli problemy:( mam nadzieje ze sobie poradza do 16 marca:D(poczatek weekendu w australi)
Lukas, 01.03.2007 21:20[!]
Mają cały sezon na poprawki, ważne że są w stanie osiągać dobre szybkości.
niemownikomu, 01.03.2007 22:06[!]
czy mi sie zdaje czy oni na slickach jezdzili? http://www.youtub.../watch?v=g7x99H9s7LY
Bablo, 01.03.2007 22:27[!]
nie to zwyczajnie słaba jakosc nagrania. Popatrz na 1:35 prawa przednia opona
Paweł, 02.03.2007 11:26[!]
A według mnie dzisiejsze czasy pokazują rozkład sił na początek tego sezonu.
Masa w Ferrari bedzie bardzo mocny.
Renówki z Fisichella i Kovalainen będa jeżdzic może nie aż tak rewelacyjnie ale równo i szybko i ich tempo będzie rosło.
Kimi w Ferrari będzie się też rozkręcał i powinien być szybszy od Masy.
A co do Maclarena to Alonso powinien być takim "czarnym koniem" i coś mam takiekie przeczucie że będzie najszybszy na początku,a Hamilton to młody i gniewny i różnie w wyścigu moę sobie radzić(zobzczymy).
Koniec mojego wywodu :)
Pozdrawiam tuż przed początkiem sezony!!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca