F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Trzeci dzień testów na torze Sepang
Marek Roczniak, 29 marca 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas trzeciego dnia testów na torze Sepang, którego przebieg zakłóciły opady deszczu. Z uwagi na niewielką liczbę okrążeń przejechanych w czwartek na suchym torze większość zespołów zdecydowała się przedłużone testów o jeden dzień. Jedynie ekipa Toro Rosso postanowiła już dzisiaj zakończyć swoje przygotowania do GP Malezji.

Deszcz nie tylko ograniczył aktywność kierowców, ale także i spowodował, że część gumy naniesionej na tor w poprzednie dwa dni testów została zmyta i nastąpiło pogorszenie przyczepności. W efekcie uzyskane dzisiaj czasy na suchym torze były tylko nieznacznie lepsze od tych z wtorku i wyraźnie gorsze od wczorajszych, kiedy to Kimi Raikkonen uzyskał 1:35,268.

Hamilton prowadząc wyposażonego w aż cztery lusterka McLarena MP4-22 (dwa w tradycyjnym miejscu i dwa przymocowane podobnie jak w Renault R27 do bocznych skrzydełek przy wlotach powietrza do chłodnic) uzyskał 0,2 sekundy przewagi nad Markiem Webberem i kontynuował w czwartek poznawanie toru Sepang. Jego aktywność ograniczył jednak nie tylko deszcz, ale także i wyciek oleju, który był powodem południowego zatrzymania się Brytyjczyka na torze.

Tuż za Webberem, który potwierdził dzisiaj poprawę formy zespołu Red Bull Racing zaprezentowaną już w środę przez jego partnera Davida Coultharda, uplasował się kierowca Toyoty – Ralf Schumacher, mając już jednak blisko 0,8 sekundy straty do Hamiltona. Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy zmieścił się Vitantonio Liuzzi, tak więc obydwa zespoły należące do austriackiej firmy Red Bull mogą być zadowolone z rezultatu dzisiejszych testów.

Piąty czas uzyskał Felipe Massa, który przejął w czwartek bolid Ferrari F2007 od Raikkonena. Brazylijczyk kontynuował pracę nad doskonaleniem ustawień auta zarówno na suchą, jak i mokrą nawierzchnię, przejeżdżając w sumie 64 okrążenia. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się Nico Rosberg (Williams) i Jenson Button (Honda), który pomimo padającego rano i po południu deszczu przejechał aż 92 okrążenia.

Najmniej kółek zaliczyli trzej najwolniejsi kierowcy: Anthony Davidson (Super Aguri), Heikki Kovalainen (Renault) i największy pechowiec trzeciego dnia testów w Malezji – Nick Heidfeld. W bolidzie Niemca nastąpił w okolicy południa wyciek oleju połączony z niewielkim pożarem i chociaż kierowca BMW szybko zjechał z toru i zatrzymał się blisko porządkowych, to jednak ugaszenie ognia zajęło im dużo czasu i w efekcie samochód został dosyć poważnie uszkodzony. Po trwającej blisko cztery godziny naprawie Heidfeld powrócił na tor, jednak wówczas zaczął znowu padać deszcz i na tym zakończyły się dzisiejsze testy. Zespół ma nadzieję, że jutro zdoła nadrobić stracony czas.

Pogoda
Temperatura powietrza: 26-31°C
Temperatura toru: 29-35°C
Rano deszcz, po południu pochmurno i na koniec znowu deszcz

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Testy grupowe w Malezji, dzień 3/4 - 29.03.2007, Sepang - 5,543 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-221:35,918--57315,951
2. Mark WebberRed Bull Renault RB31:36,1380,2200,22062343,666
3. Ralf SchumacherToyota TF1071:36,7000,7820,56269382,467
4. Vitantonio LiuzziToro Rosso Ferrari STR21:36,7120,7940,01256310,408
5. Felipe MassaFerrari F20071:36,9471,0290,23564354,752
6. Nico RosbergWilliams Toyota FW291:37,0701,1520,12371393,553
7. Jenson ButtonHonda RA1071:37,4721,5540,40292509,956
8. Anthony DavidsonSuper Aguri Honda SA071:37,6061,6880,13444243,892
9. Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:38,5512,6330,94535194,005
10. Heikki KovalainenRenault R271:39,6543,7361,10320110,860
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com, F1-Live.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kazz, 29.03.2007 11:54[!]
czasy gorsze niż wczoraj, a to za sprawą chyba zamiany w bolidach znów muszą uczyć się toru. Ale czemu tak słabo Nick czy może warunki atmosferyczne się zmieniły. Czekam na opis dosyć tego zgadywania.
Olek aka Wuj, 29.03.2007 12:01[!]
Nick kosił trawnik...
Wulgar, 29.03.2007 12:17[!]
czy to BMW czy mnie wzrok mami?
http://f1.gpupdat...70728&catID=2194
Maraz, 29.03.2007 12:17[!]
Po pierwsze padał deszcz, po drugie Heidfeld miał wyciek oleju i będący jego następstwem niewielki pożar.
im9ulse, 29.03.2007 12:21[!]
widac dzialanie nowego aero chmurki - jestesmy lepsi od SA :) hurrra
Metalpablo, 29.03.2007 13:13[!]
Strata Lewisa do wczorajszego czasu Kimasa dosyć spora (chyba 0,7 s),ale warunki inne czyli nie jest żle:D.http://f1.gpupdat...70768&catID=2194 Interesujące rozwiązanie:D
mkpol, 29.03.2007 13:15[!]
Czas jakiś temu pisałem, że tylko patrzeć jak BMW nawiąże do chlubnej tradycji płonących silników i oto mamy już pierwsze przymiarki. Oby nie było tak jak za czasów współpracy z Willusiem bo będą musieli tankować autka w biegu.
<b>Metalpablo</b> To tylko w bolidzie Kimasa będzie docelowo. I to nie są dodatkowe lusterka tylko małe ekraniki LCD na których będą mu wyświetlać filmy, żeby nie usnął podczas wyścigu
deeze, 29.03.2007 14:12[!]
Przecież lusterka w tym McLarenie nie są tylko przymocowane do tych skrzydełek tylko normalnie do wlotów chłodnic i do skrzydełek: http://images.gpu....net/large/70746.jpg
Poza tym Renault - tak jak by ich wcale nie było.
Jakuzo, 29.03.2007 14:18[!]
Deszcz w Bahrajnie! Renault duzo trenuje:) Podobno jakichs czesci nie dowiezli jeszcze z Enstone. STR wysoko jak na ich auto... wiadomo czemu...
jędruś, 29.03.2007 14:51[!]
BMW znowu ma kłopoty. Jak nie z silnikiem to z olejem!!!!! Zaskakująco dobrze STR. Widać żę Honda dużo pracuje nad bolidem lecz znaczących efektów nie widać......
owca, 29.03.2007 14:51[!]
dlaczego Kovalainen tylko 20 okr? Renault sie psuło, czy on zawinił?
patgaw, 29.03.2007 15:35[!]
ahh nie dobrze z tym bmw, nie dobrze ;/
Maraz, 29.03.2007 15:43[!]
owca - raz że pogoda, a dwa, że zbyt późno dostarczone zostały nowe części do R27 z Enstone.
Aquos, 29.03.2007 15:46[!]
Ciekawe o co chodzi z tymi lusterkami. Nie sądzę, by jedynym powodem była poprawa widoczności (bo zmiana dałaby chyba efekt odwrotny). Pewnie przeniesienie lusterek poprawia przepływ strugi powietrza i teraz tylko sprawdzają, czy nowe usytuowanie luster nie będzie zbytnio przeszkadzało kierowcy.
Podobno przy projektowaniu Bugatti Veyron chcieli wstawić mniejsze lusterka, ale okazało się, że te duże poprawiają... prowadzenie auta, bo generują dodatkową siłę dociskową. Nie wiem czy w to nie jest marketingowa legenda, ale w przypadku F1, gdzie karoseria jest bardzo dokładnie dopasowywana do wymogów aerodynamiki byłoby to wielce prawdopodobne.
Piter, 29.03.2007 15:51[!]
Wyciek oleju tyczył się skrzyni biegów?
michal, 29.03.2007 16:17[!]
ciągle pechowo BMW, a Reanult-bez komentarza!Cieszy mnie forma McLarenów.
lubek888, 29.03.2007 19:20[!]
a ty ciągle to samo Sławek ty proroku pamiętasz jak pisałeś że ferrari nie wygra nic z zeszłym sezonie oprócz gp Włoch i co pomyliłeś sie a co do mistrzostwa to renault wygrał dziek szczęściu które też trzeba mieć w tym sporcie więc stary nie mów że jesteś prorokiem bo nim to może być tylko(i myślę że wiesz kto)

widzę że RBR pomału sie budzi z zimowego snu ładnie ładnie
O2, 29.03.2007 20:42[!]
Modlcie sie lepiej aby kazde nastepne GP bylo "mokre" bo inaczej McL nie zacznie wygrywac i Alonso przegra tytul :] Widac przynajmniej moim zdaniem ze Mc jest chyba bardziej pod katem deszczu niz slonca XD
Bablo, 29.03.2007 23:21 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
RBR przed rozpoczęciem sezonu też na jednych testach miało całkiem niezły czas a jak to wyglądało w czasie wyścigu sami oceńcie. Martwi awaria bolidu Nicka
McMarcin, 30.03.2007 08:27[!]
No właśnie - czy wyciek oleju u Nicka był ze skrzyni biegów? Jeśli nie opanowali tego problemu, to znów mogą być problemy. Hamilton coraz lepiej, widać że zasłuzył na tytuł najlepszego debiutu po Kubicy ;). Mam tylko nadzieje, że McLaren będzie w końcu konkurencyjny dla Ferrari, bo jak Kimi znów będzie samotnie prowadził, to powieje nudą z toru, jak za najlepszych czasów Schumachera ;) Podnoszą formę RBR i Toyota. Honda i Williams nadal poniżej moich oczekiwań
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca