|
|
|
|
|
|
Czwarty dzień testów na torze Catalunya | |
David Coulthard okazał się najszybszym kierowcą podczas czwartego i zarazem ostatniego dnia testów w tym tygodniu na torze Catalunya, który został skrócony o około godzinę z powodu popołudniowych opadów deszczu. Kierowca Red Bull w trakcie symulowanego przejazdu kwalifikacyjnego zdołał ustanowić nowy rekord toru dla konfiguracji z dodatkową szykaną pomiędzy zakrętami Europcar i New Holland, poprawiając poniedziałkowy czas Kimiego Raikkonena o ponad 0,1 sekundy.
Według szacunkowych obliczeń rywali Coulthard przy uwzględnieniu większej ilości paliwa uzyskiwałby czasy na poziomie zespołu BMW Sauber, a to może oznaczać, że nowa skrzynia z niemal natychmiastową zmianą biegów w połączeniu z innymi usprawnieniami powinna wysunąć stajnię z Milton Keynes przed inne zespoły środka stawki podczas najbliższego wyścigu.
Najbliższym rywalem Coultharda był dzisiaj kierowca testowy zespołu McLaren – Pedro de la Rosa, który kontynuował eksperymenty z nowym przednim skrzydłem z dodatkowym płatem przebiegającym nad nosem bolidu. Hiszpan uzyskał gorszy o 0,2 sekundy czas od kierowcy Red Bull, zatrzymując się na torze około godziny 11:30 ze względy na problemy z oprogramowaniem bolidu. Stajnia z Woking rozważa użycie nowego skrzydła w najbliższym wyścigu, jednak decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła.
Na trzeciej pozycji uplasował się Felipe Massa, który także nie uniknął dzisiaj problemów technicznych, bowiem pół godziny po rozpoczęciu sesji w jego bolidzie nastąpiła awaria pompy hydraulicznej. W efekcie kierowca Ferrari przejechał najmniej okrążeń ze wszystkich uczestników dzisiejszych testów, a jego strata do Coultharda wyniosła ponad 0,4 sekundy. Brazylijczyk skupił się na znalezieniu optymalnych ustawień bolidu F2007 zarówno na suchy, jak i mokry tor.
Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Coultharda zmieścił się Giancarlo Fisichella, przejmując podczas ostatniego dnia testów w tym tygodniu bolid R27 od swojego partnera z zespołu Renault – Heikkiego Kovalainena. Włoch zakończył przygotowania stajni z Enstone do Grand Prix Hiszpanii, koncentrując się między innymi na programie rozwojowym i porównywaniu dwóch typów opon Bridgestone przeznaczonych do użycia w najbliższym wyścigu. Fisichella doprowadził do trzeciego wstrzymania dzisiejszych testów po tym, jak wpadł w poślizg na mokrym torze.
Szósty czas uzyskał Robert Kubica, mając niewiele ponad sekundę straty do najszybszego kierowcy. Polak kontynuował pracę rozpoczętą w środę, która obejmowała głównie przygotowanie ustawień bolidu F1.07 na wyścig w Hiszpanii. Po południu Robert był także w stanie potwierdzić ustawienia auta na mokry tor, nad którymi we wtorek pracował jego partner z zespołu BMW Sauber – Nick Heidfeld. Stajnia z Hinwil przejechała w tym tygodniu ponad 1000 kilometrów bez większych problemów technicznych i powinna być dobrze przygotowana do wyścigu na torze Catalunya.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli Ralf Schumacher (Toyota) i Christian Klien (Honda), jako że zespoły Williams, Toro Rosso, Spyker i Super Aguri już wczoraj powróciły do swoich głównych siedzib. Toyota zakończyła testy nowych części aerodynamicznych i porównywanie różnych ustawień zawieszenia, a po pogorszeniu pogody pracowała także nad startami na mokrym torze. Tymczasem Honda testowała dodatkowe, dziwaczne skrzydełka przymocowane do nosa bolidu RA107, o których informowaliśmy już wcześniej. Jak twierdzi osoba blisko powiązana z zespołem, rozwiązanie to zupełnie nie sprawdziło się.
Kolejne wspólne testy odbędą się tuż po Grand Prix Hiszpanii na torze Paul Ricard w dniach 15-18 maja.
Pogoda
Temperatura powietrza: 12-16°C
Temperatura toru: 14-27°C
Rano pochmurno, deszcz po południu
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
•Testy grupowe w Montmelo, dzień 4/4 - 03.05.2007, Catalunya - 4,655 km | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół / bolid | Op. | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. | Km |
|
1. | David Coulthard | | Red Bull Renault RB3 | | 1:21,066 | - | - | 59 | 274,645 |
2. | Pedro de la Rosa | | McLaren Mercedes MP4-22 | | 1:21,267 | 0,201 | 0,201 | 58 | 269,990 |
3. | Felipe Massa | | Ferrari F2007 | | 1:21,483 | 0,417 | 0,216 | 38 | 176,890 |
4. | Giancarlo Fisichella | | Renault R27 | | 1:21,876 | 0,810 | 0,393 | 63 | 293,265 |
5. | Robert Kubica | | BMW Sauber F1.07 | | 1:22,098 | 1,032 | 0,222 | 55 | 256,025 |
6. | Ralf Schumacher | | Toyota TF107 | | 1:22,359 | 1,293 | 0,261 | 49 | 228,095 |
7. | Christian Klien | | Honda RA107 | | 1:22,807 | 1,741 | 0,448 | 80 | 372,400 |
| |
|
Źródło: Autosport.com, Motorsport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|