F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Drugi dzień testów na torze Silverstone
Marek Roczniak, 20 czerwca 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Podczas drugiego dnia testów na torze Silverstone najszybsza ponownie okazała się Toyota, przy czym w środę za kierownicą TF107 zasiadł już Jarno Trulli. Włoch okazał się nieznacznie szybszy od Kimiego Raikkonena (Ferrari), jednak przejechał niespełna 50 okrążeń, jako że przebieg dzisiejszych testów zakłóciły po południu opady deszczu.

Tor zdążył jednak wyschnąć przed końcem testów i właśnie wtedy Trulli ustanowił najlepszy czas dnia. Japońska stajnia skupiła się w środę na pracy nad ustawieniami auta i testowaniu dwóch najtwardszych mieszanek opon Bridgestone w ramach przygotowań do Grand Prix Wielkiej Brytanii. Tymczasem zespół Ferrari obok pracy nad ustawieniami F2007, kontynuował także sprawdzanie nowych części aerodynamicznych i mechanicznych. Przy okazji warto dodać, że według najnowszych plotek Raikkonen miałby przejść w przyszłym roku do Toyoty i zastąpić w niej Ralfa Schumachera...

Oprócz przelotnych opadów deszczu, które jednak umożliwiły zespołom wypróbowanie deszczowych opon Bridgestone, przebieg dzisiejszych testów zakłóciły także liczne czerwone flagi, których było w sumie sześć. Do pierwszego przerwania testów doprowadził Mark Webber (Red Bull), zatrzymując się na torze w pierwszej godzinie testów ze względu na wyciek oleju, a później także i w ostatniej godzinie. Łącznie Australijczyk przejechał zaledwie 33 okrążenia (P7, +1,0s), a więc na poprawę niezawodności RB3 będzie musiał chyba jeszcze trochę poczekać.

Awaria hydrauliki ograniczyła tymczasem aktywność Alexa Wurza (Williams), który musiał przerwać na trochę testy w okolicy godziny drugiej po południu. Mimo to Austriak przejechał 64 okrążenia i uplasował się na trzeciej pozycji. Zdobywca czwartego czasu – Pedro de la Rosa (McLaren) podobnie jak Webber przed południem musiał zatrzymać się na torze ze względu na wyciek oleju, łącznie przejeżdżając 58 okrążeń. Kolejnym pechowcem podczas porannej sesji był Adrian Sultil. Mimo to kierowca Spykera zdołał przejechać dużo okrążeń (72).

Problemy techniczne nie ominęły także Heikkiego Kovalainena, który uplasował się tuż za de la Rosą na piątej pozycji (+0,5s). Kierowca Renault musiał rano przerwać testy ze względu na konieczność wymiany silnika po tym, jak zespół zauważył dziwne zachowanie w jego pracy (usterka została później wykryta i okazała się niezbyt poważna). Następnie Fin stracił trochę czasu z powodu pogorszenia pogody i jego ostateczny dorobek wyniósł 53 okrążenia. Dzisiejszy program francuskiej stajni obejmował głównie sprawdzanie nowych elementów aerodynamicznych do bolidu R27.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów na torze Silverstone byli reprezentanci zespołów Toro Rosso i BMW Sauber – Vitantonio Liuzzi (P6, +0,9s) i Timo Glock (P8, +1,0s). Liuzzi kontynuował testy nowej skrzyni biegów, która ma zadebiutować podczas najbliższego wyścigu o Grand Prix Francji, a jego dorobek wyniósł 52 okrążenia. Tymczasem Glock swój pierwszy dzień testów rozpoczął od sprawdzania opon, a następnie pracował nad rozwojem zawieszenia i aerodynamiki bolidu F1.07. Niemiec okazał się najbardziej pracowitym kierowcą w środę, łącznie przejeżdżając 84 okrążenia.

Jutro trzeci i zarazem ostatni dzień testów w tym tygodniu na torze Silverstone. W czwartek po brytyjskim obiekcie jeździli będą między innymi Fernando Alonso, Felipe Massa, Nelson Piquet Jr, David Coulthard, Scott Speed i Christijan Albers.

Pogoda
Temperatura powietrza: 18-22°C
Temperatura toru: 20-31°C
Bardzo pochmurno, okazyjne przebłyski słońca, deszcz po popołudniu, wietrznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Testy grupowe w Northamptonshire, dzień 2/3 - 20.06.2007, Silverstone - 5,141 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Jarno TrulliToyota TF1071:21,420--48246,768
2. Kimi RaikkonenFerrari F20071:21,5480,1280,12862318,742
3. Alex WurzWilliams Toyota FW291:21,9040,4840,35664329,024
4. Pedro de la RosaMcLaren Mercedes MP4-221:22,0180,5980,11458298,178
5. Heikki KovalainenRenault R271:22,1190,6990,10153272,473
6. Vitantonio LiuzziToro Rosso Ferrari STR21:22,3650,9450,24652267,332
7. Mark WebberRed Bull Renault RB31:22,4471,0270,08233169,653
8. Timo GlockBMW Sauber F1.071:22,4811,0610,03484431,844
9. Adrian SutilSpyker Ferrari F8-VII1:23,4842,0641,00372370,152
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com, Motorsport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
mlechowicz, 21.06.2007 12:01[!]
a onet dzis podal ze mozliwe jest wypozyczenie RK do red bulla, :) vetell ma kontrakt z red bullem czyzby wymiana ?
chyba to tylko prasowe spekulacje niemieckich mediow i pobozne zyczenia szefa red bulla :)
najlepiej by bylo jakby robert jezdzil w ferrari, nie musialbym sie rozdwajac na dwoje :), ale narazie to chyba niemozliwe
kamilka, 21.06.2007 12:10[!]
Patrzę że Totota drugi dzień na czele! Co im się stało? Żeby to jeszcze przełóżyło się na wyścig... i wygrał Ralf... Marzenia! Ale w cuda nie wierzę! Kimi do Toyoty! Usmiałam się - prędzej mi kaktus na ręku wyrośnie! Może już zacznę podlewać? Bardziej bym uwiierzyła żeby mi powiedziieli że Spaykery wygrają następne GP.
oskee, 21.06.2007 13:22[!]
Zamiast bzdur z onetu polecam f1.com, a o to co można tam dziś przeczytać

Q: What will the driver line-up at the two Red Bull teams look like next season?
HM: At Red Bull Racing we are saturated. David (Coulthard) is obviously in his third spring - he has delivered great races in Bahrain and Barcelona. And with Mark (Webber), we have one of the best qualifiers on the grid. I would say that our drivers are far better than the reliability of our cars and if both would match up, we would be in a far better position in the championship. With our junior team we will see. Scott (Speed) and Tonio (Liuzzi) have shown glimpses of their talent on occasions. With a shortage of talent looming in the paddock, we might as well stick with what we have got in 2008.

fragment wywiadu z Helmutem Marko, konsultantem Red Bulla i szefem pragramu młodych talentów.
więcej na: http://www.formula1.com/news/6324.html

Nie sądzę żeby Kubica był zainteresowany STR
Bartley, 21.06.2007 15:51[!]
A ja nie jestem pewien czy Kubica bedzie mial wiele do powiedzenia. BMW moze chetnie wziac Vetella - chlopak ma talent i jeszcze sie rozwinie, a w swoim 1 wyscigu nie pojechal zle. A ze trzeba bedzie cos za to dac, to moga dac Kubice. RB czy STR na pewno chetnie go wezma. Nie wiemy jak jest skonstruowany kontrakt i ile Kubek mialby do powiedzenia w takiej sytuacji. Gdyby sie nie zgodzil, to moze dostac propozycje nie do odrzucenia: testera w BMW, nic nie wiadomo. A Heidfeld radzi sobie jak na razie lepiej od Roberta wiec bardzo nie musie sie bac o posade. Oj, obym sie kurde mylil!!!
Piter, 21.06.2007 19:12[!]
Bartley, mylisz się! ...i piszesz głupoty
kamilka - najwyraźniej Toyota jest teraz najszybsza i wygra najbliższe GP :PPP ...no dobra, teraz ja piszę głupoty:P
Bartley, 21.06.2007 20:45[!]
Piter - dzieki! Ulzylo mi:)
kumien, 21.06.2007 21:17[!]
Jeśli Kubica miałby odejść z BMW to właśnie ten zespół straciłby najwięcej i strzelił sobie samobója, bo Robert to nie tylko dobry kierowca, ale i świetny tester, dlatego BMW tak się rozwija. Vettel jakoś zawsze wygrywa testy i czy to nie dziwne, że inne zespoły jak Ferrari i Mclareny tak nie wygrywają. Po prostu on chce wykręcić jak najlepszy czas, a nie dobrze przygotować i rozwijać auto.
A takie spekulacje w połowie sezonu są śmieszne :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca